- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Постанова
КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В А
від 25 листопада 1999 р. N 2136 Київ |
( Постанова втратила чинність на підставі Постанови КМ
N 1068 від 30.08.2007 )
Про затвердження типових положень про службу у справах дітей
( Із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ
N 1446 від 26.09.2002
N 1854 від 12.12.2002
N 910 від 16.06.2003
N 1299 від 20.08.2003
N 91 від 28.01.2004
N 727 від 02.06.2004
N 1572 від 17.11.2004
N 1757 від 25.12.2004
N 305 від 20.04.2005
N 367 від 25.03.2006
N 872 від 26.06.2007 )
( У тексті типових положеннь про службу у справах
неповнолітніх слово "Держкомсім'ямолодь" в усіх
відмінках замінено словом "Мінсім'ядітимолодь"
у відповідному відмінку згідно з Постановою КМ
N 1572 від 17.11.2004 )
( У тексті типових положень про службу у справах
неповнолітніх,слово "Мінсім'ядітимолодь" в усіх
відмінках замінено словом "Мінмолодьспорт"
у відповідному відмінку згідно з Постановою КМ
N 305 від 20.04.2005 )
( У назві та тексті Постанови і типових положень,
слово "неповнолітній" в усіх відмінках і формах
числа замінено словом "дитина" у відповідному
відмінку і числі згідно з Постановою КМ
N 872 від 26.06.2007 )
Кабінет Міністрів України
постановляє:
Затвердити Типове положення про службу у справах дітей обласної, Київської та Севастопольської міської державної адміністрації та Типове положення про службу у справах дітей районної, районної у містах Києві та Севастополі державної адміністрації (додаються).
Прем'єр-міністр України | В.ПУСТОВОЙТЕНКО |
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 25 листопада 1999 р. N 2136
ТИПОВЕ ПОЛОЖЕННЯ
про службу у справах дітей обласної, Київської та Севастопольської міської державної адміністрації
( У тексті Положення слово "Мінмолодьспорт" в усіх відмінках замінено словом "Мінсім'ямолодьспорт" у відповідному відмінку згідно з Постановою КМ
N 367 від 25.03.2006 )
1. Служба у справах дітей обласної, Київської та Севастопольської міської держадміністрації (далі - служба) є структурним підрозділом обласної, Київської та Севастопольської міської держадміністрації, який утворюється головою обласної, Київської та Севастопольської міської держадміністрації, підзвітний і підконтрольний відповідно голові обласної, Київської та Севастопольської міської держадміністрації та Мінсім'ямолодьспорту.
2. Служба у своїй діяльності керується
Конституцією України, законами України, актами Президента України і Кабінету Міністрів України, наказами Мінсім'ямолодьспорту, рішеннями голови обласної, Київської та Севастопольської міської держадміністрації, актами відповідного органу місцевого самоврядування.
3. Основними завданнями служби є:
реалізація на відповідній території державної політики з питань соціального захисту дітей і запобігання дитячій бездоглядності та вчиненню правопорушень дітьми;
підготовка інформаційно-аналітичних і статистичних матеріалів, організація дослідження стану соціального захисту дітей, запобігання бездоглядності та профілактика правопорушень серед них;
визначення пріоритетних напрямів поліпшення становища дітей, їх соціального захисту, сприяння фізичному, духовному та інтелектуальному розвиткові дітей, запобігання дитячій бездоглядності та профілактика правопорушень серед дітей на відповідній території;
розроблення і здійснення самостійно та разом з іншими структурними підрозділами місцевих органів виконавчої влади і органів місцевого самоврядування, підприємствами, установами, організаціями усіх форм власності, об'єднаннями громадян заходів, спрямованих на поліпшення становища дітей, їх соціального захисту, забезпечення прав, свобод і законних інтересів дітей, запобігання бездоглядності та вчинення ними правопорушень, з усунення причин, що породжують ці явища; контроль за виконанням цих заходів;
координація зусиль місцевих органів виконавчої влади і органів місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій усіх форм власності у вирішенні питань соціального захисту дітей, в тому числі дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, та організації роботи, спрямованої на запобігання бездоглядності та правопорушенням серед них;
( Абзац шостий пункту 3 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ
N 367 від 25.03.2006 )
формування громадської думки щодо поліпшення становища дітей, профілактики їх правопорушень, сприяння реалізації державної політики з питань соціального захисту дітей.
4. Служба відповідно до покладених на неї завдань:
1) організовує розроблення і здійснення заходів, спрямованих на поліпшення становища дітей, їх фізичного, інтелектуального і духовного розвитку, запобігання бездоглядності і правопорушенням серед дітей на відповідній території;
2) забезпечує здійснення на відповідній території профілактичних заходів щодо виявлення та усунення причин і умов, які сприяють вчиненню дітьми правопорушень, а також вивчення позитивного впливу на поведінку окремих дітей сім'ї, трудових колективів підприємств, установ та організацій усіх форм власності;
3) надає місцевим органам виконавчої влади та органам місцевого самоврядування, підприємствам, установам, організаціям усіх форм власності, громадським організаціям, громадянам у межах своєї компетенції практичну, методичну та консультаційну допомогу і координує їх зусилля у вирішенні питань соціального захисту дітей та профілактики правопорушень серед них, сприяє усиновленню, влаштуванню дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, до дитячих будинків сімейного типу та прийомних сімей;
( Підпункт 3 пункту 4 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ
N 367 від 25.03.2006 )
4) контролює і координує діяльність служб у справах дітей відповідно районних, районних у містах Києві та Севастополі держадміністрацій, надає практичну і методичну допомогу, узагальнює та поширює позитивний досвід їх роботи, сприяє підвищенню кваліфікації працівників цих служб;
5) подає пропозиції до проектів державних та регіональних програм, планів і прогнозів у частині соціального захисту, забезпечення прав, свобод і законних інтересів дітей та запобігання вчиненню ними правопорушень;
6) забезпечує у межах своєї компетенції контроль за виконанням законодавства щодо соціального захисту дітей і запобігання вчиненню ними правопорушень, дотриманням законодавства про працю дітей на підприємствах, в установах, організаціях усіх форм власності;
7) здійснює контроль за умовами утримання і виховання дітей у спеціальних установах для дітей, організацією виховної роботи у навчальних закладах усіх форм власності та за місцем проживання, захистом прав, свобод та інтересів дітей у закладах для дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, умовами влаштування і утримання дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, умовами проживання вихованців дитячих будинків сімейного типу, прийомних сімей;
( Підпункт 7 пункту 4 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ
N 367 від 25.03.2006 )
8) бере участь у правовому вихованні дітей, забезпечує їх інформування з питань працевлаштування, навчання, оздоровлення та відпочинку, разом з іншими заінтересованими органами сприяє їх працевлаштуванню;
9) разом з відповідними структурними підрозділами центральних та місцевих органів виконавчої влади, науковими установами організовує і проводить соціологічні дослідження, готує статистичні та інформаційні матеріали про причини і умови вчинення дітьми правопорушень, вивчає і поширює передовий міжнародний досвід з питань соціального захисту дітей, їх прав та інтересів;
10) утворює, реорганізовує і ліквідує притулки для дітей, погоджує їх утворення іншими організаціями та громадянами;
11) аналізує стан справ у сфері соціального захисту дітей, запобігання вчиненню ними правопорушень та подає відповідним органам, підприємствам, установам, організаціям усіх форм власності пропозиції щодо вдосконалення роботи з дітьми;
12) організовує і здійснює разом з іншими структурними підрозділами держадміністрації, кримінальною міліцією у справах дітей заходи щодо соціального захисту дітей, виявлення причин та умов, що спричиняють дитячу бездоглядність, та профілактики правопорушень серед дітей;
13) бере участь в утворенні разом з управлінням охорони здоров'я центрів медико-соціальної реабілітації дітей;
14) розробляє і подає на розгляд обласної, Київської та Севастопольської міської держадміністрації пропозиції щодо бюджетних асигнувань на реалізацію програм і здійснення заходів соціального захисту дітей та утримання підпорядкованих їй закладів;
15) здійснює заходи соціального патронажу щодо дітей, які відбували покарання у виді позбавлення волі на певний строк.
( Пункт 4 доповнено підпунктом 15 згідно з Постановою КМ
N 91 від 28.01.2004 )
15-1) формує банк даних про дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, а також кандидатів в усиновлювачі, опікунів, піклувальників, прийомних батьків, батьків-вихователів, веде регіональний облік дітей, які можуть бути усиновлені;
( Положення доповнено підпунктом 15-1 згідно з Постановою КМ
N 367 від 25.03.2006 )
15-2) проводить моніторинг діяльності служб у справах дітей районних, районних у містах Києві та Севастополі держадміністрацій, пов'язаної із захистом прав, свобод та інтересів дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування;
( Положення доповнено підпунктом 15-2 згідно з Постановою КМ
N 367 від 25.03.2006 )
16) готує та подає в установленому порядку статистичну звітність відповідно до законодавства та міжнародних стандартів;
17) забезпечує розгляд в установленому порядку звернень громадян;
18) проводить інформаційно-роз'яснювальну роботу в межах своєї компетенції через засоби масової інформації;
19) здійснює інші функції, які випливають з покладених на неї завдань, відповідно до законодавства.
5. Служба має право:
1) приймати з питань, що належать до її компетенції, рішення, які є обов'язковими для виконання місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами та організаціями усіх форм власності, посадовими особами, громадянами;
2) отримувати у визначений нею термін повідомлення від місцевих органів виконавчої влади і органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій усіх форм власності, посадових осіб про заходи, вжиті на виконання прийнятих нею рішень;
3) отримувати в установленому порядку від інших структурних підрозділів обласної, міської, районної, районної у місті держадміністрації, відповідних органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій усіх форм власності інформацію, документи та інші матеріали з питань, що належать до її компетенції, а від місцевих органів державної статистики - статистичні дані, необхідні для виконання покладених на неї завдань;
4) звертатися до місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій усіх форм власності у разі порушення прав та інтересів дітей, а також з питань працевлаштування, надання їм іншої допомоги;
5) перевіряти стан виховної роботи з дітьми у навчальних закладах, за місцем проживання, на підприємствах, в установах та організаціях усіх форм власності, де працюють діти;
6) перевіряти умови утримання і виховання дітей у спеціальних установах для дітей;
( Підпункт 7 пункту 5 виключено на підставі Постанови КМ
N 1299 від 20.08.2003 )
8) брати участь у розгляді судами справ щодо дітей і захисті їх прав та інтересів;
9) порушувати перед відповідними місцевими органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування питання про накладення дисциплінарних стягнень на посадових осіб у разі невиконання ними рішень, прийнятих відповідною службою у справах дітей;
10) визначати потребу у створенні та функціонуванні спеціальних установ для дітей на відповідній території та подавати в установленому порядку пропозиції щодо їх утворення;
11) укладати в установленому порядку угоди про співробітництво з науковими установами, жіночими, молодіжними, дитячими та іншими об'єднаннями громадян і благодійними організаціями;
12) скликати в установленому порядку наради, конференції, семінари з питань, що належать до її компетенції;
13) залучати до розгляду питань, що належать до її компетенції, спеціалістів інших підрозділів відповідної держадміністрації, підприємств, установ, організацій усіх форм власності, об'єднань громадян та благодійних організацій (за погодженням з їх керівниками);
14) розробляти і реалізувати власні та підтримувати громадські проекти програм соціального спрямування з метою забезпечення та реалізації прав, свобод і законних інтересів дітей, запобігання вчиненню ними правопорушень;
( Пункт 5 доповнено підпунктом 14 згідно з Постановою КМ
N 1299 від 20.08.2003 )
15) порушувати перед відповідними органами питання про притягнення до відповідальності згідно із законом фізичних та юридичних осіб, які допустили порушення прав, свобод і законних інтересів дітей;
( Пункт 5 доповнено підпунктом 15 згідно з Постановою КМ
N 1299 від 20.08.2003 )
16) відвідувати дітей, які опинилися у складних життєвих умовах, перебувають на обліку в службі у справах дітей, за місцем їх проживання, навчання, роботи, проводити відповідну профілактичну роботу.
( Пункт 5 доповнено підпунктом 16 згідно з Постановою КМ
N 1299 від 20.08.2003 )
6. Служба під час виконання покладених на неї завдань взаємодіє з іншими структурними підрозділами відповідної держадміністрації та органів місцевого самоврядування, підприємствами, установами, організаціями усіх форм власності, об'єднаннями громадян і громадянами.
7. Службу очолює начальник, який призначається на посаду і звільняється з посади головою обласної, Київської та Севастопольської міської держадміністрації за погодженням з Мінсім'ямолодьспортом.
Начальник служби має заступників, які призначаються на посаду та звільняються з посади головою обласної, Київської та Севастопольської міської держадміністрації за поданням начальника служби та погодженням з Мінсім'ямолодьспортом.
( Пункт 7 доповнено абзацом згідно з Постановою КМ
N 1446 від 26.09.2002 )
8. Начальник служби:
здійснює керівництво діяльністю служби, несе персональну відповідальність за виконання покладених на неї завдань, а також за роботу підпорядкованих службі закладів;
призначає на посаду і звільняє з посади працівників служби;
видає у межах своєї компетенції накази, організовує і контролює їх виконання;
подає на затвердження голові обласної, Київської та Севастопольської міської держадміністрації кошторис доходів і видатків та штатний розпис служби в межах граничної чисельності та фонду оплати праці працівників;
затверджує положення про структурні підрозділи і функціональні обов'язки працівників служби;
розпоряджається коштами у межах затвердженого кошторису витрат на утримання служби та реалізацію цільових програм.
9. Для погодженого вирішення питань, що належать до компетенції служби, в ній може утворюватися колегія у складі начальника служби (голова колегії), його заступників за посадою, керівників інших структурних підрозділів держадміністрації, органів внутрішніх справ, районних відділів у справах сім'ї та молоді і служб у справах дітей, директорів центрів соціальних служб для сім'ї, дітей та молоді, представників підприємств, установ, організацій, об'єднань громадян та благодійних організацій.
................Перейти до повного тексту