- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Постанова
КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
від 19 січня 2011 р. № 21
Київ
Про затвердження Порядку зупинення операцій з бюджетними коштами
Відповідно до частини першої
статті 120 Бюджетного кодексу України Кабінет Міністрів України постановляє:
1. Затвердити Порядок зупинення операцій з бюджетними коштами, що додається.
Прем'єр-міністр України | М. АЗАРОВ |
Інд. 34 | |
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 19 січня 2011 р. № 21
ПОРЯДОК
зупинення операцій з бюджетними коштами
( У тексті Порядку слова "Державна казначейська служба" в усіх відмінках замінено словом "Казначейство" у відповідному відмінку згідно з Постановою КМ
№ 48 від 26.01.2022 )
( У тексті Порядку слово "вимог" виключено, а слова "порушив вимоги бюджетного законодавства" замінено словами "порушив бюджетне законодавство" згідно з Постановою КМ
№ 858 від 15.07.2025 )
1. Цей Порядок визначає механізм застосування Мінфіном, органами Казначейства, Держаудитслужби, місцевими фінансовими органами, головними розпорядниками бюджетних коштів (далі - уповноважений орган) у межах наданих їм повноважень до розпорядників та/або одержувачів бюджетних коштів (далі - розпорядники та/або одержувачі) такого заходу впливу, як зупинення операцій з бюджетними коштами.
2. Зупинення операцій з бюджетними коштами застосовується у разі виявлення факту порушення бюджетного законодавства, передбаченого пунктом 2 частини першої
статті 117 Бюджетного кодексу України, і полягає у зупиненні будь-яких операцій із здійснення платежів з рахунків розпорядників та/або одержувачів, крім випадків, визначених абзацами третім -шостим пункту 3 цього Порядку, на строк, встановлений частиною другою
статті 120 Бюджетного кодексу України. При цьому складається протокол про порушення бюджетного законодавства.
Зупинення операцій з бюджетними коштами не застосовується у разі ведення розпорядником та/або одержувачем позовної роботи, спрямованої на усунення порушення бюджетного законодавства.
Якщо факт порушення бюджетного законодавства зафіксовано в акті ревізії, то протокол про порушення бюджетного законодавства не складається.
На підставі зазначеного протоколу або акта ревізії уповноважений орган приймає протягом трьох наступних робочих днів з дня його надходження розпорядження про зупинення операцій з бюджетними коштами (далі - розпорядження про зупинення операцій) за формою згідно з додатком 1.
Якщо протягом строку, зазначеного в абзаці четвертому цього пункту, розпорядником та/або одержувачем, що порушив бюджетне законодавство, надано уповноваженому органу інформацію про усунення такого порушення або ведення позовної роботи, спрямованої на його усунення, та документальне підтвердження факту усунення порушення бюджетного законодавства або ведення позовної роботи, спрямованої на усунення такого порушення (копія позовної заяви з відміткою відповідного суду про її реєстрацію), розпорядження про зупинення операцій не приймається.
Розпорядження про зупинення операцій за бюджетною програмою щодо забезпечення здійснення правосуддя місцевими, апеляційними судами та функціонування органів і установ системи правосуддя уповноважений орган приймає після інформування Вищої ради правосуддя.
( На часткову зміну пункту 2 установити, що зупинення операцій з бюджетними коштами у зв’язку з порушенням бюджетного законодавства під час виконання контракту № 11 від 15 грудня 2017 р. не застосовується до державного підприємства "Український центр "Безпека", яке належить до сфери управління Міністерства з питань стратегічних галузей промисловості, на період дії Мирової угоди, яка укладена з метою усунення такого порушення між зазначеним підприємством і Державною акціонерною холдинговою компанією "Артем" у судовій справі № 910/18796/19, за умови належного виконання Мирової угоди, згідно з Постановою КМ
№ 544 від 23.08.2016 з урахуванням змін, внесених Постановою КМ
№ 291 від 31.03.2021 )
3. У разі прийняття уповноваженим органом розпорядження про зупинення операцій зупиненню підлягають операції з бюджетними коштами на рахунках розпорядників та/або одержувачів за бюджетною програмою державного бюджету або місцевих бюджетів, за якою виявлено порушення бюджетного законодавства.
У разі коли зазначене порушення виявлено за бюджетною програмою державного бюджету або місцевих бюджетів, яка відсутня в поточному бюджетному періоді, або у разі порушення терміну розроблення і забезпечення головними розпорядниками затвердження порядків використання бюджетних коштів, порядку або термінів подання і затвердження паспортів бюджетних програм, порушення розпорядниками встановлених порядку або термінів подання фінансової і бюджетної звітності, а також у разі подання такої звітності у неповному обсязі, невідповідності даних, наведених у фінансовій і бюджетній звітності розпорядників, даним бухгалтерського обліку уповноважений орган зазначає в розпорядженні про зупинення операцій код та найменування бюджетної програми державного бюджету або місцевих бюджетів, за якою передбачено бюджетні призначення на утримання розпорядника. При цьому зупиненню підлягають будь-які операції, за винятком:
сплати податків, зборів та інших доходів бюджетів, єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування;
виконання рішень органів, яким відповідно до закону надано право стягнення коштів;
здійснення захищених видатків, визначених
статтею 55 Бюджетного кодексу України;
повернення помилково зарахованих бюджетних коштів.
4. Розпорядження про зупинення операцій створюється у формі електронного документа, на який накладається кваліфікований електронний підпис керівника уповноваженого органу або його заступника та/або кваліфікована електронна печатка цього органу. Дата та час накладення кваліфікованого електронного підпису на таке розпорядження визначається за допомогою кваліфікованої електронної позначки часу та є датою прийняття зазначеного розпорядження. Реєстрація розпорядження про зупинення операцій здійснюється в установленому порядку.
Розпорядження про зупинення операцій разом із супровідним листом надсилається не пізніше ніж протягом робочого дня, що настає за днем його реєстрації, через систему електронної взаємодії органів виконавчої влади (у разі неможливості надсилання такого розпорядження у зазначений строк з технічних причин воно надсилається після їх усунення):
органу Казначейства, у якому відкрито рахунки розпорядника та/або одержувача, що порушив бюджетне законодавство;
розпоряднику та/або одержувачу, що порушив бюджетне законодавство;
відповідному розпоряднику бюджетних коштів вищого рівня або місцевому фінансовому органу (у разі зупинення операцій з коштами місцевого бюджету);
відповідному органу Держаудитслужби за місцезнаходженням розпорядника та/або одержувача, що порушив бюджетне законодавство, для врахування в роботі під час планування та/або проведення ним заходів державного фінансового контролю.
У разі неможливості створення розпорядження про зупинення операцій у формі електронного документа таке розпорядження складається у паперовій формі у п’ятьох примірниках (у разі його прийняття органом Казначейства або органом Держаудитслужби - у чотирьох), кожний з яких підписується керівником (заступником керівника) уповноваженого органу, скріплюється печаткою та реєструється в установленому порядку. Розпорядження про зупинення операцій у паперовій формі надсилається рекомендованим листом з повідомленням про вручення поштового відправлення або подається особисто під розписку уповноваженій особі відповідно до переліку, визначеного в абзацах третьому - шостому цього пункту.
................Перейти до повного тексту