- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Постанова
КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В А
від 4 березня 1997 р. N 208 Київ |
( Постанова втратила чинність на підставі Постанови КМ
N 720 від 09.08.2005 )
Про затвердження Правил користування телеграфним зв'язком
( Із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ
N 380 від 22.04.97
N 450 від 06.05.2001
N 1171 від 13.09.2001
N 1510 від 11.10.2002
N 1106 від 17.07.2003 )
Затвердити Правила користування телеграфним зв'язком, що додаються.
Прем'єр-міністр України | П.ЛАЗАРЕНКО |
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 4 березня 1997 р. N 208
ПРАВИЛА
користування телеграфним зв'язком
( У тексті Правил слово "Мінзв'язку" замінено словом "Держкомзв'язку" згідно з Постановою КМ
N 1171 від 13.09.2001 )
Загальні положення
1. Ці Правила визначають порядок та умови надання послуг телеграфного зв'язку підприємствам, установам, організаціям і населенню (далі - споживачі) та вимоги до роботи підприємств зв'язку.
2. Послуги телеграфного зв'язку надаються за умови технічної можливості без будь-яких обмежень, крім випадків, визначених законодавством та цими Правилами.
3. Послуги телеграфного зв'язку надаються підприємствами електрозв'язку або на договірних з ними засадах підприємствами поштового зв'язку.
4. У технологічних процесах передавання повідомлень на підприємствах зв'язку застосовується єдиний обліково-звітний час, що діє в Україні.
У міжнародному зв'язку обліково-звітний час визначається міжнародними договорами України.
5. Таємниця телеграфних повідомлень, які передаються засобами зв'язку, охороняється законом. Перегляд документальних повідомлень, одержання необхідних довідок щодо них забороняється, крім випадків, передбачених чинним законодавством.
6. Тарифи на послуги телеграфного зв'язку регулюються державою згідно з чинним законодавством і є обов'язковими для всіх підприємств зв'язку незалежно від форм власності.
7. Працівники підприємств зв'язку, які займаються обробленням телеграм, зобов'язані точно виконувати ці Правила та відповідні інструкції.
8. За порушення цих Правил та відповідних інструкцій, залежно від ступеня і характеру порушення, працівники підприємств зв'язку несуть відповідальність згідно з чинним законодавством.
9. Кожне підприємство зв'язку зобов'язане інформувати споживачів про режим роботи телеграфу, а також про адресу найближчого відділення зв'язку, де телеграфний зв'язок діє цілодобово.
Регулювання відносин між споживачами і підприємствами, що надають послуги телеграфного зв'язку
Права, обов'язки та відповідальність споживачів
10. Споживачі послуг зв'язку мають право на:
користування послугами телеграфного зв'язку належної якості;
відшкодування збитків за неналежну якість наданих послуг;
одержання достовірної інформації про послуги.
11. Споживачі зобов'язані дотримуватися Правил користування телеграфним зв'язком, своєчасно здійснювати оплату рахунків за телеграми, подані по телефону в кредит.
12. Відповідальність за своєчасну оплату рахунків за телеграми, прийняті з квартирних телефонів, несе особа, з якою укладено договір на користування телефоном.
13. Плата за телеграми, подані в кредит, вноситься в десятиденний термін після одержання рахунка, але не пізніше 20 числа місяця, що настає після повного розрахункового періоду (повним розрахунковим періодом вважається поточний місяць).
14. У разі неодержання рахунка до 10 числа місяця, що настає після розрахункового періоду, споживач може уточнити суму заборгованості (за спеціально виділеним телефоном або за списками на підприємствах залежно від встановленого на кожному підприємстві порядку розрахунків).
15. У разі затримки оплати послуг телеграфного зв'язку понад встановлений термін (з 21 числа місяця, що настає після розрахункового періоду) споживачі сплачують пеню в розмірі одного відсотка вартості несплачених послуг за кожну добу затримки.
16. У разі непогашення заборгованості понад один місяць підприємство зв'язку надсилає споживачу письмове попередження про призупинення надання послуг у разі непогашення заборгованості протягом місяця. Попередження вручається під розписку.
17. Якщо у місячний термін після одержання письмового попередження заборгованість не погашено, підприємство зв'язку має право припинити надання послуг.
18. Припинення надання послуг не звільняє споживачів від погашення заборгованості та сплати пені.
19. Про погашення заборгованості після письмового попередження абонент повинен повідомити підприємство зв'язку, яке провадить відповідні розрахунки.
20. Відмова підприємства зв'язку в наданні послуг через непогашення заборгованості може бути оскаржена в судовому порядку.
Захист прав споживачів
21. Підприємства зв'язку забезпечують надання споживачам послуг телеграфного зв'язку за рахунок введення в дію нових та експлуатації діючих мереж телеграфного зв'язку.
22. Працівники підприємств зв'язку зобов'язані поважати права споживачів і вживати необхідних заходів для якісного виконання замовлених послуг телеграфного зв'язку:
передавання і доставку телеграм та інших повідомлень у контрольні терміни, які встановлюються Держкомзв'язку;
безпомилкове передавання тексту телеграм та повідомлень.
23. Підприємства зв'язку зобов'язані надавати послуги згідно з установленими рівнями якості.
Якісні показники надання послуг встановлюються Держкомзв'язку відповідно до вимог Закону України
"Про захист прав споживачів" і є обов'язковими для всіх підприємств зв'язку незалежно від форм власності.
24. У разі виявлення неналежної якості наданих споживачу послуг підприємства зв'язку зобов'язані вжити заходів щодо усунення недоліків та відшкодування заподіяних збитків.
25. Працівники підприємств зв'язку повинні надавати споживачам необхідну і достовірну інформацію про послуги, терміни проходження телеграм, тарифи за послуги.
26. Підприємства зв'язку вживають заходів щодо задоволення потреб юридичних та фізичних осіб в усіх видах послуг телеграфного зв'язку на принципах рівного доступу до них усіх споживачів з наданням пріоритету органам державної влади.
27. Кожне підприємство зв'язку, яке надає послуги, повинне мати книгу скарг та пропозицій і видавати її на першу вимогу споживачів.
28. Керівники підприємств зв'язку зобов'язані розглядати скарги та заяви споживачів у передбачені чинним законодавством терміни та інформувати їх про це.
29. У разі незгоди споживача з визначеним розміром відшкодування завданих йому фактичних збитків, моральної шкоди, втраченої вигоди через неналежну якість наданих послуг, а також в інших випадках спори між споживачами та підприємствами зв'язку розглядаються судом.
( Пункт 29 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ
N 1510 від 11.10.2002 )
Відповідальність, обов'язки та права підприємств зв'язку
30. Підприємства зв'язку всіх форм власності несуть матеріальну відповідальність перед споживачами послуг за ненадання чи неналежне надання телеграфних послуг, а саме:
за невручення або несвоєчасне вручення телеграми, в тому числі її втрату, - відшкодування вартості послуги та штраф у розмірі 25 відсотків вартості послуги;
за недоставку міжнародного телеграфного повідомлення - згідно з угодами та актами Міжнародного союзу електрозв'язку та угодами і актами, укладеними під егідою цієї організації;
за неналежне виконання зобов'язань, визначених договорами оренди телеграфних каналів, - за умовами договорів.
31. Підприємства зв'язку не несуть матеріальної відповідальності перед споживачами за невиконання чи неналежне виконання обов'язків внаслідок дії непереборної сили (землетрус, повінь, пожежа, ураган тощо), з вини споживачів та у випадках, передбачених чинним законодавством.
32. Підприємства зв'язку мають право стягувати із споживачів суми заборгованості за надані послуги в судовому порядку.
33. У разі пошкодження технічних засобів підприємства зв'язку вживають заходів для відновлення їх роботи згідно з відповідними інструкціями і у терміни, які розробляються і встановлюються Держкомзв'язку.
Основні послуги телеграфного зв'язку
34. Підприємства зв'язку надають споживачам такі послуги телеграфного зв'язку:
приймання, передавання та доставка телеграм;
абонентське телеграфування через національну мережу абонентського телеграфування (далі - АТ);
абонентське телеграфування через об'єднану мережу національного і міжнародного абонентського телеграфування (далі - АТ/Телекс);
надання телеграфних каналів в оренду;
передавання газетних шпальт.
Інструкції щодо технології надання цих послуг розробляються і затверджуються Держкомзв'язку.
35. Телеграма - це документальне повідомлення, лист або інформація, які передаються засобами телеграфного зв'язку.
36. Засобами мережі абонентського телеграфування, призначеної для забезпечення безпосереднім документальним зв'язком державних і приватних підприємств, установ, організацій, абонентам надається можливість:
а) ведення прямих переговорів і передавання інформації між підприємствами та організаціями, а також між абонентами, які підключені до мереж АТ і АТ/Телекс цілодобово;
б) ведення прямих переговорів особами, які перебувають у відрядженнях, з переговорних пунктів, розташованих на телеграфах, поштамтах або у відділеннях зв'язку (пункти колективного користування);
в) обміну телеграмами з місцевим телеграфом.
Підключення абонентів до мереж АТ і АТ/Телекс здійснюється за договорами між підприємствами зв'язку і абонентами.
37. Телеграфні канали надаються у тимчасове користування (оренду) на умовах договору між підприємством зв'язку і споживачем. Пріоритетом у наданні цієї послуги користуються органи державної влади.
38. Передавання газетних шпальт каналами зв'язку до пунктів децентралізованого друку газет проводиться на рівних умовах за договорами з видавництвами і редакціями незалежно від форм власності.
Категорії та види телеграм
39. Телеграми поділяються на внутрішні та міжнародні.
Усі телеграми, залежно від шляху їх проходження через телеграфні підприємства, поділяються на:
а) вихідні - ті, що прийняті від відправників на підприємстві зв'язку;
б) транзитні - ті, що проходять через підприємство зв'язку транзитом;
в) вхідні - ті, що доставляються адресатам підприємством зв'язку.
40. Телеграми внутрішні поділяються на:
а) міжміські - ті, що приймаються підприємством зв'язку в одному населеному пункті, а доставляються до іншого населеного пункту України;
б) місцеві - ті, що приймаються та доставляються в межах одного населеного пункту.
Категорії телеграм
41. За категоріями телеграми внутрішні поділяються на :
ПОЗА КАТЕГОРІЄЮ, ПОЗАЧЕРГОВА, ПРЕЗИДЕНТ УКРАЇНИ, ВИЩА УРЯДОВА, УРЯДОВА, ТЕРМІНОВА, ЗВИЧАЙНА.
Позначка про категорію ставиться в телеграмі перед адресою.
42. До телеграм ПОЗА КАТЕГОРІЄЮ належать телеграми з позначкою ЕФІР, МОБІЛІЗАЦІЙНА, СТРІЛА, ЗЛІТ, ФАКЕЛ, КОРДОН, ТУМАН, КАШТАН, СИГНАЛ.
Право подавання та порядок оброблення цих телеграм визначаються спеціальними інструкціями.
43. До телеграм ПОЗАЧЕРГОВА належать телеграми з позначками:
а) АВАРІЯ - з повідомленнями про надзвичайні події (катастрофи, аварії на повітряному, морському та річковому транспорті, на залізниці та автотранспорті, на промислових підприємствах) та інші надзвичайні ситуації, а також оперативні службові телеграми об'єднань, підприємств Держкомзв'язку про стан засобів зв'язку.
Право подавання телеграм з позначкою АВАРІЯ надається посадовим особам відповідних міністерств, інших центральних та місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій;
б) ШТОРМ, АВІА - з повідомленнями про небезпечні гідрометеорологічні та екстремальні природні явища.
Право подавання, порядок оброблення і оплата рахунків за телеграми ШТОРМ та АВІА визначаються спеціальною інструкцією.
44. Телеграми категорії ПРЕЗИДЕНТ УКРАЇНИ, ВИЩА УРЯДОВА та УРЯДОВА приймаються лише за підписом відповідних посадових осіб згідно з додатком N 1.
45. До категорії ТЕРМІНОВА належать:
а) телеграми, що обробляються в стислі терміни і оплачуються за більш високим тарифом;
б) телеграми з позначкою МЕТЕО (право подавання, адресування, порядок оброблення і оплата вартості таких телеграм визначаються спеціальною інструкцією);
в) телеграми міжміських телефонних станцій, що мають позначку ТЕРМІНОВА РОЗМОВА.
46. До звичайних належать телеграми, що не мають позначки про категорію.
Види телеграм
47. За видами телеграми поділяються на :
а) з повідомленням про вручення;
б) з оплаченою відповіддю;
в) із замовленим відправником терміном доставки;
г) з доставкою на художньому бланку;
д) "Засвідчена";
е) схемна телеграма;
є) з доставкою "Поштою рекомендована";
ж) криптограми та криптограми на перфострічці (криптограми та криптограми на перфострічці обробляються згідно із спеціальними інструкціями);
з) службові (підприємств та об'єднань Держкомзв'язку).
Приймання телеграм
Мова телеграм
48. Згідно із Законом України
"Про зв'язок" мовою зв'язку (в межах України) є українська мова та мови інших національностей, якщо інше не обумовлено чинним законодавством України. Телеграми можуть бути написані з використанням кириличної або латинської абеток.
49. Телеграми можуть бути написані загальноприйнятою або умовною мовою (кодом).
50. Написаними загальноприйнятою мовою вважаються телеграми, подані українською мовою або мовами інших національностей, а також телеграми, що мають зображені літерами і цифрами заводські чи торгові знаки та марки, телеграми із статистичними та іншими зведеннями, які складаються тільки з груп цифр.
51. Написаними умовною мовою вважаються телеграми, подані умовними позначками або словами, що мають умовне значення, зрозуміле тільки сторонам, між якими є відповідна домовленість.
Закодоване слово не може мати більше п'яти знаків.
У телеграмах з позначкою МЕТЕО закодовані слова та групи цифр можуть мати не більше десяти знаків.
52. Міжнародні телеграми, написані кодом, приймаються тільки категорії УРЯДОВА та службові.
Порядок складання та адресування телеграм
53. Телеграма повинна бути написана ручкою або надрукована відправником на друкарській машинці, комп`ютері без викреслювань та виправлень у такій послідовності:
1) позначка про категорію телеграми (УРЯДОВА, ТЕРМІНОВА тощо);
2) позначка про вид телеграми ("Вручити...", "Повідомлення телеграфом" тощо);
3) назва пункту призначення (із зазначенням номера відділення зв'язку, якщо телеграму адресовано у місто; із зазначенням району та області, якщо телеграму адресовано у сільську місцевість);
4) повна адреса;
5) прізвище адресата (у телеграмах, адресованих у сільську місцевість, крім прізвища адресата, необхідно зазначати також його ім`я та по батькові);
6) текст телеграми;
7) підпис відправника (за бажанням відправника);
8) у нижній частині телеграфного бланка зазначаються повна адреса, номер відділення зв'язку і найменування відправника.
Замість своєї адреси відправник може зазначити "До запитання" або поставити позначку "Проїздом" та своє прізвище.
Всі зазначені у нижній частині бланка відомості, що стосуються адреси відправника, в рахунок слів не включаються, каналами зв'язку не передаються і відправником не оплачуються.
54. Кількість слів у телеграмі не може перевищувати трьохсот.
У разі перевищення допустимої кількості слів відправник ділить текст на довільні (умовні) частини і подає на телеграф кілька телеграм, кожна з яких має окремий номер.
У кожній телеграмі перед адресою зазначається номер відповідної частини тексту (частина 1, 2, ..., N).
В останній телеграмі зазначається "Частина остання... (номер останньої частини)".
Наприклад: "Частина 1 - Львів...".
"Частина остання 5 - Львів ...".
55. Адреса телеграми повинна містити всі необхідні дані, що забезпечують доставку її адресатові.
Номери будинків і квартир можна писати літерами або цифрами. Номери будинків, корпусів, квартир розділяються словами "будинок" або "буд", "корпус" або "кор", "квартира" або "кв".
Назви номерних вулиць або підприємств передаються літерами.
Слова "проїзд", "проспект", "квартал", "провулок" мають бути написані повністю.
56. Телеграми можна адресувати "До запитання", на номер абонентської скриньки, на номер військової частини, на номер абонентської установки та телексу, на номер квартирного телефону і телефаксу.
57. У телеграмі, адресованій на номер телефону або телефаксу, необхідно також зазначати повну адресу абонента.
Телеграми "До запитання" приймаються тільки на адреси приватних осіб із зазначенням їх прізвища, імені та по батькові.
Не дозволяється приймати телеграми "До запитання" на адреси військових частин та установ, на які покладено виконання покарань.
У телеграмах, адресованих у міста, на номер абонентської скриньки, на номер військової частини, "До запитання", обов'язково зазначається пункт призначення та номер міського відділення зв'язку.
58. У разі коли адресат повинен дати відповідь, але не знає адреси відправника, дозволяється замість адреси зазначати: "Відправникові телеграми від ... (дата) НР ...(номер)". При цьому адресата необхідно попередити, що його телеграма може бути не доставлена, якщо в пункті подання одержаної ним телеграми відправник не зазначив своєї адреси.
Наприклад: ФАСТІВ КИЇВСЬКОЇ ВІДПРАВНИКОВІ
ТЕЛЕГРАМИ ВІД 10 ЛИПНЯ НР 19.
59. У телеграмах підприємствам, установам або організаціям замість детальної адреси і повної назви адресата можна використовувати їх умовні чи скорочені позначення, які реєструються підприємством зв'язку.
У цьому разі адреса зазначається в такій послідовності:
1) пункт призначення, номер міського відділення зв'язку, умовна або скорочена адреса, присвоєна адресату та зареєстрована ним у відділенні зв'язку, з яким укладено договір доставки телеграм, посада або прізвище адресата.
Умовна адреса повинна складатися з одного легкого для читання слова не більш як із 6 літер, скорочена адреса - з одного слова не більш як із 15 літер, з обов'язковим зазначенням номера міського відділення зв'язку, з яким укладено договір доставки телеграм.
Наприклад: ДНІПРОПЕТРОВСЬК 5 ОРІОН
КИЇВ 110 ПРОМТЕХМОНТАЖ.
Не допускається вживання умовних і скорочених адрес, що складаються з власних назв (назви міст, інших населених пунктів, річок тощо).
Про реєстрацію умовних або скорочених адрес підприємства, установи та організації сповіщають своїх кореспондентів;
2) пункт призначення, номер абонентської установки, умовна або скорочена адреса (за бажанням), прізвище адресата.
Наприклад: КИЇВ АТ361162 МЕЗОН МИХАЙЛЕНКУ ;
3) номер телексу, прізвище адресата, пункт призначення.
Наприклад: TLX200745 DUBOIS PARIS ;
4) номер схеми (літерами).
Наприклад: СХЕМА ДЕСЯТЬ .
60. У телеграмі на адресу судна, що перебуває в плаванні, необхідно зазначити місто та номер міського відділення зв'язку, де розташоване пароплавство або управління флоту, якому належить судно, або порт приписки і назву судна.
Наприклад: ОДЕСА 35 ТЕПЛОХІД ЗІРКА КАЮТА 28
МОРОЗЕНКУ.
У телеграмі на адресу пасажира річкового судна необхідно зазначати назву міста (пристань), де має бути вручена телеграма , назву судна та його рейс і прізвище адресата.
Наприклад: КАНІВ ПРИСТАНЬ ТЕПЛОХІД ШЕВЧЕНКО РЕЙС КИЇВ-ОДЕСА КАЮТА 5 ПЕТРЕНКУ.
61. Телеграма на одну адресу може бути адресована одній або кільком особам.
62. Телеграму з однаковим текстом і адресуванням у декілька пунктів і на декілька адрес відправник подає на телеграф у такій кількості примірників, яка відповідає кількості адрес (одержувачів телеграм).
У таких телеграмах, крім перелічених пунктів і адрес, що розміщуються в тексті, зазначається окремо на кожному примірнику тільки той пункт призначення і адреса, за якою необхідно доставити телеграму.
63. Телеграми з однаковим текстом і адресуванням у декілька пунктів і на декілька адрес можуть бути будь-яких категорій і видів.
Позначка про категорію і вид телеграми ставиться перед найменуванням пункту призначення.
64. Знаки, в тому числі розділові, в телеграмах можна подавати як відповідними позначками, так і словами, повністю або скорочено (за бажанням відправника):
. крапка крп
: двокрапка або знак ділення двкрп
' апостроф
( ліва дужка джк
) права дужка джк
- тире або знак віднімання
+ плюс
? знак питання
= знак рівності
/ дріб або знак ділення.
У групах цифр крапка, кома, двокрапка, тире, плюс подаються відповідними позначками.
Зазначені нижче знаки в телеграмах пишуться тільки словами:
N - номер або нр
! - знак оклику
% - відсоток.
65. Телеграми, що надсилаються окремими громадянами на адреси підприємств, установ та організацій, приймаються із зазначенням прізвища відправника.
66. Телеграфні звернення громадян на адресу державних органів, а також на адресу підприємств, установ та організацій, від яких передбачається отримати відповідь, приймаються із зазначенням прізвища, імені та по батькові відправника, а також його адреси, місця роботи або навчання.
67. Перелік обмежень, встановлених на приймання телеграм, наведено в додатку N 2 до цих Правил.
Оформлення телеграм підприємств, установ та організацій у рахунок внесеного авансу
68. У телеграмах підприємств, установ та організацій (крім установ банку) зазначається прізвище відправника. В нижній (безоплатній) частині телеграма підписується із зазначенням посади особи, яка її підписала, зареєстрованої умовної або скороченої адреси чи повної назви підприємства, установи, організації і засвідчується печаткою.
69. У телеграмах підприємств, установ та організацій з однаковим текстом, адресованих у декілька пунктів або на декілька адрес, підписується тільки оригінал. На інших примірниках підпис може бути відтворений на друкарській машинці або іншим способом і засвідчений підписом відповідальної особи цього підприємства, установи чи організації і печаткою.
70. У телеграмах, підписаних керівниками декількох підприємств, установ або організацій, кожен підпис засвідчується відповідною печаткою.
71. Телеграми від підприємств, установ та організацій приймаються за окремими списками, що складаються у двох примірниках.
Перший примірник списку, в якому зазначається загальна вартість прийнятих телеграм, після заповнення у ньому всіх граф повертається відправникові як документ про суму коштів, що підлягає списанню з авансового рахунка. Термін повернення списків узгоджується з відправником.
Організація приймання телеграм
72. У прийнятих телеграмах підраховується кількість слів, за якою визначається їх вартість і здійснюється контроль за точністю передавання тексту.
73. До кількості слів, за які справляється плата, включаються позначки про категорію і вид телеграми, адреса, у тому числі номер міського відділення зв'язку, всі слова тексту з розділовими знаками і підпис.
74. За надані послуги з відправника, крім плати за кількість слів, справляється телеграфний збір згідно із затвердженим у встановленому порядку тарифом.
75. Розрахунок за телеграми провадиться:
готівкою;
у рахунок внесеного авансу;
талонами оплаченої відповіді;
у кредит, якщо телеграму прийнято по телефону;
розрахунковими чеками установ банків.
76. Якщо розрахунок за телеграми здійснюється готівкою, виписується розрахункова квитанція або видається розрахунковий документ, надрукований реєстратором розрахункових операцій.
( Пункт 76 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ
N 450 від 06.05.2001 )
77. Внутрішні термінові телеграми приймаються до обласних центрів, Сімферополя (Автономна Республіка Крим), до міст республіканського та обласного підпорядкування, районних центрів і доставляються із 7-ї до 21-ї години.
Приймання телеграм по абонентському телеграфу
78. Абонентський телеграф призначається для ведення переговорів між підприємствами, установами та організаціями, які підключені до мережі абонентського телеграфування, а також для обміну телеграмами між абонентом і телеграфною станцією.
79. По абонентському телеграфу передаються і приймаються телеграми усіх категорій і видів, крім телеграм з позначкою "Засвідчена", з доставкою на художніх бланках та з оплаченою відповіддю. Зазначені телеграми передаються через підприємства зв'язку.
80. Номер, за яким встановлюється абонентський зв'язок, має відповідати номеру абонентської установки.
81. У заголовку телеграм, що передаються по абонентському телеграфу, зазначається місце подання, номер абонентської установки і через дріб порядковий номер телеграми, кількість слів, число і через дріб місяць та час подання.
Наприклад: КИЇВ 132131/15 26 10/5 1223 =.
Приймання телеграм по телефону в кредит
82. З квартирних телефонів, а також з будь-яких телефонів у сільській місцевості телеграми приймаються у кредит з наступною оплатою їх вартості.
По телефону приймаються телеграми всіх категорій і видів, за винятком телеграм з позначкою "Засвідчена" та міжнародних.
83. Телеграми підприємств, установ та організацій приймаються по телефону за попередньою домовленістю.
Приймання міжнародних телеграм
84. Міжнародними телеграмами називаються телеграми, які передаються за кордон або надходять з-за кордону, а також телеграми, що проходять транзитом через канали зв'язку України.
85. Міжнародні телеграми приймаються підприємствами зв'язку, які мають телеграфний зв'язок і перелік яких затверджується Держкомзв'язку, телеграфами інших відомств, а також з абонентських установок.
86. Підприємства, установи, організації можуть передавати міжнародні телеграми через мережу АТ/Телекс.
87. Анулювання міжнародної телеграми, якщо її ще не передано підприємством зв'язку, можливе на прохання відправника за наявності посвідчення особи.
88. Оброблення міжнародних телеграм підприємствами зв'язку здійснюється згідно з Інструкцією про порядок оброблення міжнародних телеграм, яка розробляється і затверджується Держкомзв'язку.
Підприємства, які мають міжнародний телеграфний зв'язок, керуються зазначеною Інструкцією і рекомендаціями Міжнародного союзу електрозв'язку.
89. Міжнародна телеграма складається у такій послідовності: службовий заголовок, адреса, текст, підпис. Службовий заголовок складається працівниками зв'язку.
90. Особливі послуги надаються додатково за бажанням відправника.
91. Платні службові позначки зазначаються в телеграмі перед адресою повністю або скорочено.
92. У міжнародній телеграфній службі загального користування встановлено такі категорії телеграм і відповідні до них позначки:
Телеграми, що підлягають обов'язковому прийманню:
SVH - телеграми, що стосуються безпеки людського життя;
ETATPRIORITE або ETAT - урядові телеграми;
OBS - метеорологічні телеграми;
RCT - телеграми, що стосуються осіб, на яких поширюється дія Женевських конвенцій від 12 серпня 1949 р. про захист жертв війни.
Телеграми з наданням особливих послуг:
URGENT - термінове передавання і доставка;
TFx - телеграма із замовленням на доставку телефоном;
TLXx - телеграма із замовленням на доставку телексом;
FAXx - телеграма із замовленням на доставку факсимільним зв'язком;
LX,LXDEUIL - телеграми на бланку "люкс";
LT, LTF - телеграми-листи (звичайні та урядові);
POSTFIN - поштові фінансові телеграми.
Не приймаються міжнародні телеграми, на які встановлено обмеження згідно з Інструкцією про порядок оброблення міжнародних телеграм.
93. Право подання міжнародних урядових телеграм згідно із статтею 26 Міжнародної конвенцїї електрозв'язку (Найробі,1982 р.) має Президент України, Голова Верховної Ради України та його заступники, Прем'єр-міністр України, Перший віце-прем'єр-міністр та віце-прем'єр-міністри, Голова Конституційного Суду України, головнокомандуючі сухопутними, морськими та повітряними силами України, дипломатичні і консульські представники іноземних держав.
94. Урядові телеграми дипломатичних і консульських представництв іноземних держав повинні засвідчуватися печаткою посольства, а також підписом відправника.
95. Відправник урядової телеграми сам визначає, чи має його телеграма користуватися пріоритетом у передаванні. У цьому разі перед адресою ставиться службова позначка ETATPRIORITE , за яку справляється плата. В урядових телеграмах без пріоритету ставиться платна позначка ЕТАТ.
Відповіді на урядові телеграми також вважаються урядовими телеграмами.
Право подання телеграми у відповідь як урядової надається адресату по пред'явленні одержаної ним вхідної урядової телеграми.
96. Право подання телеграм з позначкою OBS надано метеорологічним службам, центрам та станціям. У таких телеграмах допускається тільки позначка OBS, яка ставиться перед адресою.
Телеграми, що стосуються осіб, на яких поширюється дія Женевських конвенцій від 12 серпня 1949 р. (RCT)
97. До цих телеграм належать:
телеграми, відправка яких дозволена військовополоненим, цивільним інтернованим особам чи їх представникам (довіреним, комітетам з питань інтернованих), визнаними товариствами допомоги, які допомагають жертвам війни, а також телеграми, що надсилаються на їх адресу;
телеграми, що стосуються військовополонених, цивільних інтернованих осіб та осіб з обмеженою свободою, а також телеграми, у яких повідомляється про смерть військовослужбовців або цивільних осіб внаслідок воєнних дій, а також ті, що надсилаються національними довідковими бюро і Центральним довідковим агентством, делегатами цих бюро і агентств.
98. Відомості, що передаються в таких телеграмах, повинні скріплюватися печаткою табору (підписом коменданта) чи печаткою бюро, агентства, делегації або товариства, які їх надсилають.
99. Службова позначка в таких телеграмах ставиться перед адресою.
Надання особливих послуг
Телеграми з терміновим передаванням і доставкою (URGENT)
100. У термінових телеграмах перед адресою ставиться службова позначка URGENT. Термінова телеграма передається через канали зв'язку і доставляється адресатові у контрольні терміни, встановлені для внутрішніх термінових телеграм.
Телеграми з доставкою по телефону (TFx)
101. У телеграмах, які мають бути передані по телефону, перед адресою ставиться службова позначка TFx (де х - номер телефону адресата).
Телеграми з доставкою по телексу (TLXx)
102. У телеграмах з доставкою по телексу перед адресою ставиться службова позначка TLXx (де х - номер телексу адресата).
Телеграми з доставкою по факсимільному зв'язку (FAXx)
103. У телеграмах з доставкою по факсимільному зв'язку перед адресою ставиться службова позначка FAXx (де х -номер факсимільної установки).
Телеграми-листи (LT або LTF)
104. Телеграми-листи (LT, LTF) приймаються від підприємств, установ, організацій та від громадян.
105. На прохання відправника телеграма може доставлятися на художніх бланках "люкс".
Ця послуга надається за домовленістю з адміністраціями зв'язку відповідних держав. Додаткова плата за використання художнього бланка не включається до міжнародних розрахунків.
................Перейти до повного тексту