1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
від 29 березня 2017 р. № 208
Київ
( Постанова втратила чинність на підставі Постанови КМ № 298 від 22.04.2020 )
Про затвердження Положення про Міністерство енергетики та вугільної промисловості України
Кабінет Міністрів України
постановляє:
1. Затвердити Положення про Міністерство енергетики та вугільної промисловості України, що додається.
2. Визнати такими, що втратили чинність, постанови Кабінету Міністрів України згідно з переліком, що додається.
Прем'єр-міністр України В.ГРОЙСМАН
Інд. 37
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 29 березня 2017 р. № 208
ПОЛОЖЕННЯ
про Міністерство енергетики та вугільної промисловості України
1. Міністерство енергетики та вугільної промисловості України (Міненерговугілля) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України.
Міненерговугілля є головним органом у системі центральних органів виконавчої влади, який забезпечує формування та реалізує державну політику в електроенергетичному, ядерно-промисловому, вугільно-промисловому, торфодобувному, нафтогазовому та нафтогазопереробному комплексах (далі - паливно-енергетичний комплекс), а також забезпечує формування державної політики у сфері нагляду (контролю) у галузях електроенергетики та теплопостачання.
2. Міненерговугілля у своїй діяльності керується Конституцією та законами України, указами Президента України та постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції та законів України, актами Кабінету Міністрів України, іншими актами законодавства.
3. Основними завданнями Міненерговугілля є:
1) забезпечення формування та реалізація державної політики у паливно-енергетичному комплексі;
2) забезпечення формування державної політики у сфері нагляду (контролю) у галузях електроенергетики та теплопостачання;
3) здійснення державного управління у сфері використання ядерної енергії та радіаційної безпеки.
4. Міненерговугілля відповідно до покладених на нього завдань:
1) узагальнює практику застосування законодавства з питань, що належать до його компетенції, розробляє пропозиції щодо вдосконалення законодавчих актів, актів Президента України та Кабінету Міністрів України і вносить їх в установленому порядку на розгляд Кабінету Міністрів України;
2) розробляє проекти законів та інших нормативно-правових актів з питань, що належать до його компетенції;
3) визначає пріоритети розвитку паливно-енергетичного комплексу;
4) інформує та надає роз’яснення щодо реалізації державної політики у паливно-енергетичному комплексі;
5) визначає державне підприємство, яке здійснює функції централізованого диспетчерського (оперативно-технологічного) управління об’єднаною енергетичною системою України;
6) погоджує інвестиційні програми ліцензіатів з передачі та постачання електричної енергії;
7) формує та затверджує баланс електричної енергії об’єднаної енергетичної системи України;
8) здійснює управління у сфері наукової та науково-технічної діяльності в паливно-енергетичному комплексі;
9) приймає рішення щодо:
введення підземних сховищ нафти, газу чи продуктів їх переробки у дослідно-промислову та промислову експлуатацію;
введення родовища або окремого покладу нафти і газу в дослідно-промислову розробку;
введення родовища або окремого покладу нафти і газу у промислову розробку;
10) затверджує загальний графік переведення підприємств незалежно від форми власності на резервні види палива;
11) проводить моніторинг безпеки постачання електричної енергії та природного газу, в тому числі балансу попиту та пропозицій природного газу в Україні;
12) затверджує:
технологічні проекти (схеми) промислової та дослідно-промислової розробки родовища (покладу), комплексні проекти його облаштування, виконані згідно із законодавством, інвестиційні проекти (програми) промислової та дослідно-промислової розробки родовища (покладу) нафти і газу;
правила безпеки постачання природного газу;
13) розробляє, затверджує та впроваджує в межах повноважень, передбачених законом, Національний план дій;
14) забезпечує в межах повноважень, передбачених законом, організацію та проведення аукціонів з продажу нафти, газового конденсату та скрапленого газу;
15) розробляє державні цільові програми диверсифікації джерел і шляхів постачання вуглеводнів, ядерного палива, ядерних матеріалів та природного газу;
16) розробляє і виконує державні програми використання ядерної енергії, підвищення ядерної та радіаційної безпеки;
17) створює експлуатуючу організацію для забезпечення безпечної експлуатації ядерних установок, а також спеціалізованих підприємств (компаній) з поводження з радіоактивними відходами до передачі їх на довгострокове зберігання та захоронення;
18) планує заходи щодо забезпечення мінімального рівня утворення радіоактивних відходів під час використання ядерної енергії на об’єктах ядерної енергетики та атомної промисловості;
19) створює державну систему заходів щодо забезпечення готовності до ліквідації аварій на ядерних установках, об’єктах, призначених для поводження з радіоактивними відходами, джерелах іонізуючого випромінювання;
20) забезпечує реалізацію гарантій МАГАТЕ на об’єктах ядерної енергетики та атомної промисловості;
21) забезпечує відповідно до своєї компетенції реалізацію державної політики щодо фізичного захисту ядерних установок, ядерних матеріалів, радіоактивних відходів, інших джерел іонізуючого випромінювання об’єктів, що належать до сфери управління Міненерговугілля, а також перевезень, і здійснює контроль за її реалізацією;
22) формує прогнозний баланс вугілля та вугільної продукції;
23) затверджує проект ліквідації та консервації вугледобувних підприємств, що належать до сфери управління Міненерговугілля;
24) затверджує стратегічні плани розвитку державних підприємств, що належать до сфери управління Міненерговугілля, і господарських товариств, щодо яких Міненерговугілля здійснює управління корпоративними правами держави;
25) веде облік об’єктів державної власності, що належать до сфери управління Міненерговугілля, здійснює контроль за їх ефективним використанням та збереженням;
26) здійснює в межах повноважень, передбачених законом, управління корпоративними правами держави;
27) здійснює управління державним майном, що не увійшло до статутного капіталу господарських товариств, утворених у процесі корпоратизації або перетворення державних підприємств у державні акціонерні товариства, 100 відсотків акцій яких належать державі, у тому числі об’єктів, що не підлягають приватизації;
28) погоджує в установленому порядку плани санації, мирові угоди, переліки майна, яке включається до ліквідаційної маси, у справах про банкрутство державних підприємств, що належать до сфери управління Міненерговугілля, і підприємств, у статутному капіталі яких частка державної власності перевищує 50 відсотків, щодо яких Міненерговугілля здійснює управління корпоративними правами держави;
29) схвалює в установленому порядку звіти ліквідаторів у справах про банкрутство державних підприємств, що належать до сфери управління Міненерговугілля, і підприємств, у статутному капіталі яких частка державної власності перевищує 50 відсотків, щодо яких Міненерговугілля здійснює управління корпоративними правами держави;
30) затверджує річні фінансові та інвестиційні плани, інвестиційні плани на середньострокову перспективу (три - п’ять років) державних підприємств, що належать до сфери управління Міненерговугілля, та господарських товариств, щодо яких Міненерговугілля здійснює управління корпоративними правами держави, а також в установленому порядку здійснює контроль за їх виконанням;
31) забезпечує в межах повноважень, передбачених законом, організацію внутрішнього контролю і внутрішнього аудиту та їх здійснення на підприємствах, в установах і організаціях, що належать до сфери управління Міненерговугілля;
32) бере в установленому порядку участь у визначенні способів приватизації вугледобувних підприємств, що належать до сфери управління Міненерговугілля, та погоджує умови продажу інших підприємств паливно-енергетичного комплексу, що належать до сфери управління Міненерговугілля;
33) формує систему підвищення кваліфікації кадрів у паливно-енергетичному комплексі та систему підготовки кадрів у сфері використання ядерної енергії на об’єктах ядерної енергетики та атомної промисловості;
34) проводить конкурсний відбір інвестиційних проектів у паливно-енергетичному комплексі, для реалізації яких у реальному секторі економіки надається державна підтримка;
35) здійснює підготовку інвестиційних проектів, що підтримуються міжнародними фінансовими організаціями, та нагляд за їх реалізацією в паливно-енергетичному комплексі;
36) здійснює міжнародне співробітництво з питань, що належать до його компетенції;
37) розробляє відомчі переліки відомостей щодо фізичного захисту ядерних матеріалів, ядерних установок, радіоактивних відходів, інших джерел іонізуючого випромінювання, які містять державну таємницю та іншу інформацію з обмеженим доступом, забезпечує її захист;
38) створює відомчий матеріальний резерв для запобігання виникненню надзвичайних ситуацій техногенного і природного характеру та ліквідації їх наслідків у паливно-енергетичному комплексі;
39) розробляє та здійснює комплекс заходів, спрямованих на поліпшення пожежної безпеки підприємств, установ і організацій, що належать до сфери управління Міненерговугілля;
40) здійснює методичне керівництво діяльністю підприємств, установ і організацій, що належать до сфери управління Міненерговугілля, з питань виконання ними вимог техногенної та пожежної безпеки, а також контроль за виконанням зазначених вимог;
41) бере участь в реалізації державної політики у сфері цивільного захисту, в тому числі створює функціональну підсистему цивільного захисту, організовує управління та діяльність функціональної підсистеми в єдиній державній системі цивільного захисту, здійснює керівництво створеними ним аварійно-рятувальними службами, забезпечує їх діяльність та здійснює контроль за готовністю до дій за призначенням, визначає загальну потребу у захисних спорудах цивільного захисту для підприємств, установ і організацій, що належать до сфери управління Міненерговугілля, затверджує перелік суб’єктів господарювання паливно-енергетичного комплексу, що віднесені до категорій цивільного захисту, за погодженням з ДСНС;
42) організовує проведення технічної інвентаризації захисних споруд цивільного захисту підприємств, установ і організацій, що належать до сфери управління Міненерговугілля;
43) формує та здійснює заходи щодо охорони праці та забезпечення безпеки життєдіяльності у паливно-енергетичному комплексі, здійснює контроль за станом охорони праці на підприємствах, в установах і організаціях, що належать до сфери управління Міненерговугілля;
44) веде облік нещасних випадків, що сталися на підприємствах паливно-енергетичного комплексу, затверджує заходи щодо запобігання їм;
45) здійснює в межах повноважень, передбачених законом, заходи, пов’язані з попередженням, виявленням і припиненням терористичної діяльності на об’єктах паливно-енергетичного комплексу;
46) формує та забезпечує здійснення заходів щодо підготовки підприємств паливно-енергетичного комплексу до сталого функціонування в особливий період;
47) забезпечує створення галузевих страхових фондів документації паливно-енергетичного комплексу;
48) здійснює розгляд звернень громадян з питань, пов’язаних з діяльністю Міненерговугілля, підприємств, установ і організацій, що належать до сфери його управління;
49) організовує та контролює в межах повноважень, передбачених законом, охорону об’єктів паливно-енергетичного комплексу;
50) забезпечує проведення соціального діалогу на галузевому рівні;
51) здійснює інші повноваження, визначені законом.
5. Міненерговугілля з метою організації своєї діяльності:
1) забезпечує в межах повноважень, передбачених законом, здійснення заходів щодо запобігання корупції і контроль за їх реалізацією в апараті Міненерговугілля, на підприємствах, в установах і організаціях, що належать до сфери його управління, та господарських товариствах, щодо яких Міненерговугілля здійснює управління корпоративними правами держави;
2) здійснює добір кадрів в апарат Міненерговугілля та на посади керівників підприємств, установ і організацій, що належать до сфери його управління, організовує роботу з підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації працівників апарату Міненерговугілля;
3) організовує планово-фінансову роботу в апараті Міненерговугілля, на підприємствах, в установах і організаціях, що належать до сфери його управління, здійснює контроль за використанням фінансових і матеріальних ресурсів, забезпечує організацію та вдосконалення бухгалтерського обліку;
4) забезпечує ефективне і цільове використання бюджетних коштів;
5) здійснює в межах повноважень, передбачених законом, разом з відповідними центральними органами виконавчої влади контроль за цільовим використанням бюджетних коштів, передбачених для реалізації проектів, виконання програм, у тому числі міжнародних;
6) забезпечує в межах повноважень, передбачених законом:
реалізацію державної політики стосовно державної таємниці, здійснення контролю за її збереженням в апараті Міненерговугілля та на підприємствах, в установах і організаціях, що належать до сфери його управління;
виконання завдань з мобілізаційної підготовки та мобілізаційної готовності держави;
7) організовує ведення діловодства та архівне зберігання документів.
6. Міненерговугілля для виконання покладених на нього завдань має право:
1) залучати в установленому порядку спеціалістів центральних та місцевих органів виконавчої влади, підприємств, установ і організацій (за погодженням з їх керівниками), вчених, представників інститутів громадянського суспільства (за згодою) для розгляду питань, що належать до компетенції Міненерговугілля;
2) одержувати безоплатно від міністерств, інших центральних та місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування необхідні для виконання покладених на нього завдань інформацію, документи і матеріали, зокрема від органів статистики - статистичні дані;
3) скликати наради, утворювати комісії та робочі групи, проводити наукові конференції, семінари з питань, що належать до його компетенції;
4) користуватися відповідними інформаційними базами даних державних органів, державною системою урядового зв’язку та іншими технічними засобами.

................
Перейти до повного тексту