- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Розпорядження
КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
Р О З П О Р Я Д Ж Е Н Н Я
від 1 квітня 2004 р. N 208-р Київ |
Про схвалення Концепції створення системи рейтингової оцінки регіонів, галузей національної економіки, суб'єктів господарювання
( Із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ
N 1022 від 26.07.2006
N 665 від 26.04.2007
N 256 від 28.03.2012 )
1. Схвалити Концепцію створення системи рейтингової оцінки регіонів, галузей національної економіки, суб'єктів господарювання (далі - рейтингова оцінка), що додається.
2. Державній комісії з цінних паперів та фондового ринку, Мінфіну, Мінекономіки у місячний строк:
розробити і затвердити заходи щодо реалізації Концепції, схваленої цим розпорядженням;
визначити на конкурсній основі агентства, уповноважені на проведення рейтингової оцінки.
3. Міністерствам, Держпідприємництву, іншим органам виконавчої влади разом з уповноваженими агентствами забезпечувати проведення рейтингової оцінки та щороку враховувати під час формування бюджетних запитів потребу в коштах для цієї мети і висвітлення результатів роботи.
4. Державній комісії з цінних паперів та фондового ринку інформувати щокварталу Кабінет Міністрів України про результати рейтингової оцінки.
Прем'єр-міністр України | В.ЯНУКОВИЧ |
СХВАЛЕНО
розпорядженням Кабінету Міністрів України
від 1 квітня 2004 р. N 208-р
КОНЦЕПЦІЯ
створення системи рейтингової оцінки регіонів, галузей національної економіки, суб'єктів господарювання
1. Загальні положення
Ця Концепція визначає основні засади створення системи рейтингової оцінки регіонів, галузей національної економіки, суб'єктів господарювання з урахуванням досвіду міжнародних рейтингових агентств, результати роботи яких використовуються інвесторами на міжнародних фінансових ринках.
Рейтингова оцінка запроваджується в Україні для визначення кредитного ризику в розрізі регіонів, галузей національної економіки, суб'єктів господарювання. Використання результатів оцінки дасть змогу інвесторам визначити інвестиційну привабливість її об'єктів.
Концепція визначає критерії, що досліджуються під час проведення рейтингової оцінки, на основі результатів якої встановлюється ступінь кредитного ризику, пов'язаного з об'єктом оцінки, яка оформляється як кредитний рейтинг, визначений за
Національною рейтинговою шкалою. По закінченні роботи складається звіт, що містить обґрунтування кредитного рейтингу.
( Абзац третій розділу 1 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ
N 665 від 26.04.2007 )
Кредитний рейтинг базується на відомостях (зокрема на даних звіту аудитора), що подаються об'єктом оцінки, і публічній інформації про об'єкт оцінки та середовище його діяльності.
Уповноважуване НКЦПФР на проведення рейтингової оцінки агентство (далі - уповноважене агентство) повинне відповідати таким критеріям:
( Абзац п'ятий розділу I із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ
N 256 від 28.03.2012 )
є резидентом України;
спеціалізується виключно на наданні послуг з визначення кредитного рейтингу та інформаційно-аналітичних послуг, пов'язаних із забезпеченням діяльності з визначення кредитного рейтингу;
використовує для проведення оцінки Національну рейтингову шкалу;
( Абзац восьмий розділу 1 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ
N 665 від 26.04.2007 )
володіє інформаційною інфраструктурою, достатньою для ефективного збирання, оброблення та аналізу даних, і засобами для оприлюднення відомостей про визначений кредитний рейтинг;
має досвід роботи не менше ніж 2 роки.
( Абзац одинадцятий розділу 1 виключено на підставі Постанови КМ
N 665 від 26.04.2007 )
Уповноважене агентство не проводить додатковий аудит фінансового стану об'єкта оцінки та поданої ним інформації. Кредитний рейтинг може бути змінений у разі появи нових відомостей про об'єкт оцінки та в інших випадках, які агентство вважатиме достатніми для перегляду рейтингу.
2. Національна рейтингова шкала
( Назва розділу 2 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ
N 665 від 26.04.2007 )
Національна рейтингова шкала дає змогу оцінити кредитний ризик позичальника - регіону, органу місцевого самоврядування, суб'єкта господарювання, та окремих боргових інструментів - облігацій, векселів, позичок.
( Абзац перший розділу 2 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ
N 665 від 26.04.2007 )
Кредитний рейтинг позичальника характеризує рівень його спроможності своєчасно та в повному обсязі виплачувати відсотки і основну суму за борговими зобов'язаннями.
Кредитний рейтинг боргового інструменту характеризує рівень спроможності емітента своєчасно та в повному обсязі обслуговувати зобов'язання за таким інструментом і може бути як нижчим, так і вищим від рейтингу позичальника (за наявності обставин, що зменшують кредитний ризик, - застави, гарантії, що надаються третьою особою).
Кредитні рейтинги можуть бути короткостроковими (характеризують кредитний ризик у короткостроковій перспективі - до одного року) і довгостроковими (характеризують кредитний ризик у довгостроковій перспективі - понад один рік).
Значення кредитних рейтингів варіюються в межах від позначки "uaAAA" (найвища кредитоспроможність) до позначки "uaD" (дефолт) - для довгострокових кредитних рейтингів; у межах від позначки "uaK1" (найвища кредитоспроможність) до позначки "uaKD" (дефолт) - для короткострокових кредитних рейтингів.
Прогноз кредитного рейтингу (позитивний, стабільний чи негативний) є коментарем стосовно переважних тенденцій, які впливають на кредитний рейтинг, з точки зору його можливої (але не обов'язкової) зміни в подальшому.
Рейтинг може бути відкликаний, якщо позичальник не подає уповноваженому агентству інформацію, необхідну для поновлення рейтингу, або з інших причин.
Якщо рейтинг визначається лише на основі публічної інформації про об'єкт оцінки, до його значення додається позначка "pi".
3. Рейтингова оцінка регіонів
У процесі проведення рейтингової оцінки регіонів та органів місцевого самоврядування уповноважене агентство розглядає сукупність економічних показників та політичних факторів, показники виконання бюджету, а також характеристики міжбюджетних відносин і макроекономічної політики. Основою методології рейтингової оцінки регіонів, органів місцевого самоврядування є аналіз якісних та кількісних показників і середовища їх діяльності.
Економічні показники
Аналізові підлягають економічний стан регіону, результати діяльності органу місцевого самоврядування, галузева структура, цикли ділової активності, обсяг існуючих і очікуваних інвестицій, стан основних фондів, а також демографічна ситуація, зокрема чисельність та структура непрацездатного населення, рівень доходу та валового ВВП на душу населення.
Тенденції економічного зростання порівнюються з демографічними характеристиками і структурними змінами в економіці країни. При цьому увага приділяється довгостроковим тенденціям структурних змін та їх впливу на майбутнє економічне зростання.
Структура органу місцевого самоврядування та результати його діяльності
Розглядаються стабільність системи міжбюджетних відносин і відносини органів влади різних рівнів. Міжбюджетні грошові потоки аналізуються з точки зору їх структури, обсягів, передбачуваності і прозорості.
Важливим фактором рейтингової оцінки є визначення ефективності управління фінансами.
Аналізується структура керівних органів, а також бюджетна і фінансова політика. З метою прогнозування майбутньої фінансової стабільності та кредитоспроможності об'єкта оцінки аналізується система його бюджетного планування та моніторингу виконання бюджету, оперативність і повнота фінансової звітності, здатність покривати касові розриви бюджету, ефективність фінансового контролю.
Фактори оцінки управління фінансами
Для оцінки якості управління фінансами визначаються кваліфікація та спеціалізація працівників, система обов'язків і відповідальність за проходження бюджетного процесу, зваженість стратегії інвестування, якість внутрішнього фінансового контролю.
................Перейти до повного тексту