- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Постанова
КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В А
від 30 березня 1994 р. N 200
Київ
( Постанова втратила чинність на підставі Постанови КМ
N 1021 від 18.12.95 )
Про затвердження Положення про обласне, Київське та Севастопольське міське управління у справах захисту прав споживачів
Кабінет Міністрів України
постановляє:
Затвердити Положення про обласне, Київське та Севастопольське міське управління у справах захисту прав споживачів, що додається.
Виконуючий обов'язки
Прем'єр-міністра України Ю.ЗВЯГІЛЬСЬКИЙ
Міністр
Кабінету Міністрів України І.ДОЦЕНКО
Інд.23
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 30 березня 1994 р. N 200
ПОЛОЖЕННЯ
про обласне, Київське та Севастопольське міське управління у справах захисту прав споживачів
1. Обласне, Київське та Севастопольське міське управління у справах захисту прав споживачів (далі - управління) є місцевим органом Держспоживзахисту і входить до складу обласної, Київської та Севастопольської міської державної адміністрації за принципом подвійного підпорядкування.
Управління утворюється Держспоживзахистом.
Управління в межах своїх повноважень здійснює державний захист прав споживачів.
2. Управління в межах повноважень, визначених цим Положенням, забезпечує виконання законів України, постанов Верховної Ради України, указів і розпоряджень Президента України, декретів, постанов і розпоряджень Кабінету Міністрів України, наказів Держспоживзахисту, розпоряджень Представника Президента України в області, містах Києві та Севастополі, рішень обласної, Київської та Севастопольської міської Ради народних депутатів.
3. Основними завданнями управління є:
здійснення державного контролю за дотриманням законодавства України про захист прав споживачів місцевими органами державної виконавчої влади та господарюючими суб'єктами - підприємствами (об'єднаннями), установами, організаціями незалежно від форм власності, громадянами-підприємцями та іноземними юридичними особами, що здійснюють підприємницьку діяльність на території області (міста);
захист інтересів і прав громадян як споживачів у разі придбання, замовлення або використання ними товарів (робіт, послуг) для власних побутових потреб;
вжиття до господарюючих суб'єктів, які порушують права споживачів, передбачених законодавством заходів впливу;
координація роботи та взаємодія з місцевими органами державної виконавчої влади у питаннях захисту прав споживачів;
висвітлення через засоби масової інформації результатів роботи з контролю за дотриманням законодавства про захист прав споживачів, інформування населення щодо порядку реалізації прав споживачів.
4. Управління відповідно до покладених на нього завдань:
1) перевіряє у господарюючих суб'єктів сфери торгівлі, громадського харчування і послуг якість товарів (робіт, послуг), дотримання обов'язкових вимог щодо безпеки товарів (робіт, послуг), а також дотримання правил торгівлі, виконання робіт і надання послуг; у необхідних випадках перевіряє якість сировини, матеріалів, напівфабрикатів і комплектуючих виробів, що використовуються для виробництва товарів, виконання робіт і надання послуг;
2) проводить радіологічний, хіміко-токсикологічний і фізико-хімічний контроль продуктів харчування, що реалізуються підприємствами торгівлі і громадського харчування незалежно від форм власності та громадянами, здійснює в установленому порядку експертизу товарів народного споживання;
3) вживає заходів щодо зняття з виробництва, вилучення з обороту у сфері торгівлі, громадського харчування і послуг, відкликання від споживачів небезпечних товарів (робіт, послуг), а також щодо припинення необ'єктивної і недобросовісної реклами товарів (робіт, послуг);
4) передає відповідним органам матеріали перевірок за фактами зловживань;
5) веде облік виявлених порушень правил торгівлі, надання послуг, випадків виробництва, поставки і продажу товарів належної якості, а також облік проведених заходів державного контролю за дотриманням законодавства про захист прав споживачів та одержаних результатів;
6) аналізує причини порушень прав споживачів, узагальнює результати перевірок і доповідає про них Держспоживзахисту, обласній, міській державній адміністрації; повідомляє заінтересованим установам та організаціям про стан дотримання господарюючими суб'єктами законодавства про захист прав споживачів, вносить їм пропозиції щодо усунення виявлених недоліків;
7) вивчає практику застосування законодавства про захист прав споживачів, вносить до Держспоживзахисту пропозиції про його вдосконалення;
8) розробляє і здійснює разом із заінтересованими місцевими органами державної виконавчої влади заходи, спрямовані на захист інтересів і прав споживачів;
9) бере в установленому порядку участь у роботі технічних комітетів, художньо-технічних і координаційних рад, атестаційних, дегустаційних комісій та в інших заходах, пов'язаних з визначенням якості товарів народного споживання та послуг і вносить відповідні пропозиції;
10) розглядає скарги, заяви і пропозиції громадян з питань, що входять до компетенції управління, і вживає необхідних заходів для їхнього розв'язання; консультує споживачів з питань законодавства про захист прав споживачів;
11) вживає заходів для зміцнення матеріально-технічної бази лабораторій з радіологічного, хіміко-токсикологічного та фізико-хімічного контролю за продуктами харчування та підвищення ефективності їхньої роботи;
12) систематично інформує населення через засоби масової інформації про результати здійснюваних перевірок дотримання законодавства про захист прав споживачів та про роботу управління, сприяє поглибленню знань споживачів про їхні права та споживчі властивості товарів;
13) створює лабораторії та інші підрозділи, функцією яких є дослідження (експертиза) якості товарів (робіт, послуг).
14) укомплектовує апарат компетентними і чесними працівниками; визначає потребу у фахівцях відповідної кваліфікації, вносить пропозиції щодо їхньої підготовки та підвищення кваліфікаційного рівня.
5. Управління під час виконання покладених на нього завдань взаємодіє з іншими місцевими органами державної виконавчої влади, органами місцевого і регіонального самоврядування, державного нагляду і контролю, правоохоронними органами та громадськими організаціями.
6. Управління має право:
1) давати господарюючим суб'єктам обов'язкові для виконання приписи про припинення порушень прав споживачів; у разі потреби повідомляти відповідні територіальні органи Держстандарту про порушення вимог нормативних документів при виробництві товарів народного споживання на підприємствах промисловості для перевірки і вжиття заходів;
................Перейти до повного тексту