- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Постанова
КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В А
від 6 січня 2010 р. N 2 Київ |
( Постанова втратила чинність на підставі Постанови КМ
N 1001 від 28.09.2011 )
Про проведення внутрішньої контрольно-ревізійної роботи в системі центрального органу виконавчої влади
Кабінет Міністрів України
постановляє:
1. Затвердити Порядок проведення внутрішньої контрольно-ревізійної роботи в системі центрального органу виконавчої влади, що додається.
2. Керівникам центральних органів виконавчої влади в системі цих органів забезпечувати:
проведення внутрішньої контрольно-ревізійної роботи відповідно до Порядку, затвердженого цією постановою;
організаційну і функціональну незалежність контрольно-ревізійних підрозділів, повноту реалізації їх повноважень, унеможливлення неправомірного втручання третіх осіб у планування і проведення внутрішньої контрольно-ревізійної роботи та підготовку звітності про її результати;
розгляд на засіданнях колегій не рідше одного разу на півріччя питань про стан дотримання фінансово-бюджетної дисципліни, збереження та використання державного майна, результати проведення внутрішньої контрольно-ревізійної роботи та усунення виявлених недоліків.
3. Головному контрольно-ревізійному управлінню надавати роз'яснення щодо застосування Порядку, затвердженого цією постановою.
4. Рекомендувати органам місцевого самоврядування привести власні нормативно-правові акти, пов'язані з проведенням внутрішньої контрольно-ревізійної роботи, у відповідність з Порядком, затвердженим цією постановою.
5. Визнати такими, що втратили чинність, постанови Кабінету Міністрів України за переліком, що додається.
Прем'єр-міністр України | Ю.ТИМОШЕНКО |
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 6 січня 2010 р. N 2
ПОРЯДОК
проведення внутрішньої контрольно-ревізійної роботи в системі центрального органу виконавчої влади
1. Цей Порядок визначає механізм проведення в системі міністерства, іншого центрального органу виконавчої влади внутрішньої контрольно-ревізійної роботи.
Внутрішня контрольно-ревізійна робота - це процес планування, організації та здійснення контрольних заходів, реалізації їх результатів, моніторингу усунення виявлених порушень законодавства і недоліків, узагальнення та подання інформації про стан фінансово-бюджетної дисципліни.
2. Внутрішня контрольно-ревізійна робота є складовою частиною внутрішнього контролю, відокремленою від виконання інших функцій, і проводиться у формі виїзних інспекційних (ревізія, перевірка, розслідування) та камеральних неінспекційних (оцінка, вивчення) контрольних заходів.
3. Координація та методичне забезпечення проведення внутрішньої контрольно-ревізійної роботи, а також контроль за її проведенням здійснюються органами державної контрольно-ревізійної служби в порядку, встановленому ГоловКРУ.
4. Для проведення внутрішньої контрольно-ревізійної роботи в міністерствах, інших центральних органах виконавчої влади утворюються контрольно-ревізійні підрозділи (далі - підрозділи), які є самостійними структурними підрозділами. До їх складу можуть входити інші структурні одиниці. У разі неможливості утворення підрозділу вводиться посада спеціаліста.
Підрозділи можуть утворюватися також в територіальних органах центральних органів виконавчої влади, урядових органах в системі міністерств та їх територіальних органах, а також органах управління, підпорядкованих центральним органам виконавчої влади (далі - органи управління), та їх територіальних органах.
У разі утворення таких підрозділів керівник центрального органу виконавчої влади в установленому ГоловКРУ порядку затверджує зведений реєстр суб'єктів, щодо діяльності яких здійснюються контрольні заходи (далі - суб'єкти), з їх розподілом за відповідними підрозділами з метою охоплення суб'єктів контрольними заходами та застосування єдиних підходів до проведення внутрішньої контрольно-ревізійної роботи.
5. Підрозділ центрального органу виконавчої влади здійснює контрольні заходи щодо діяльності таких суб'єктів:
апарат центрального органу виконавчої влади та його територіальні органи;
урядові органи в системі міністерства та їх територіальні органи;
органи управління та їх територіальні органи;
підприємства, їх об'єднання, установи та організації, що належать до сфери управління відповідного центрального органу виконавчої влади;
інші одержувачі бюджетних коштів, що не належать до сфери управління відповідного центрального органу виконавчої влади, але одержують безпосередньо через нього бюджетні кошти, - в межах повноважень, наданих головному розпорядникові бюджетних коштів відповідно до законодавства.
6. Основними завданнями підрозділів є:
1) контроль за фінансово-господарською діяльністю суб'єктів;
2) встановлення осіб, винних у допущенні виявлених під час проведення контрольних заходів порушень законодавства;
3) аналіз умов, причин і наслідків порушень законодавства і недоліків, виявлених під час проведення контрольних заходів, розроблення пропозицій щодо їх усунення та запобігання їм у подальшому;
4) забезпечення органів виконавчої влади, юридичних та фізичних осіб достовірною інформацією про стан фінансово-бюджетної дисципліни у відповідній сфері.
7. Підрозділи відповідно до покладених на них завдань:
1) забезпечують повноту і достовірність даних та своєчасне оновлення зведеного реєстру суб'єктів;
2) беруть участь у підготовці проектів нормативно-правових актів, а також методологічному забезпеченні проведення внутрішньої контрольно-ревізійної роботи в системі відповідного центрального органу виконавчої влади;
3) планують, організовують та здійснюють контрольні заходи, документують та реалізують їх результати, зберігають матеріали контрольних заходів;
4) взаємодіють з іншими структурними підрозділами органів виконавчої влади, правоохоронними органами, підприємствами, їх об'єднаннями, установами та організаціями з питань проведення контрольно-ревізійної роботи;
5) ініціюють у межах своїх повноважень вжиття заходів до розпорядників та одержувачів бюджетних коштів, які вчинили бюджетні правопорушення;
6) контролюють усунення виявлених порушень законодавства і недоліків, здійснюють моніторинг розгляду правоохоронними та іншими органами переданих матеріалів контрольних заходів;
7) беруть участь у проведенні службових розслідувань з питань використання бюджетних коштів та державного майна;
8) аналізують та узагальнюють інформацію про стан фінансово-бюджетної дисципліни у відповідній сфері;
9) звітують у встановленому порядку про проведення внутрішньої контрольно-ревізійної роботи;
10) виконують інші функції відповідно до їх компетенції.
8. Предметом контролю підрозділів є:
обґрунтованість бюджетних запитів, фінансових планів, дотримання фінансово-бюджетної, планової, кошторисної дисципліни, стан збереження і цільове витрачання бюджетних коштів та коштів державних цільових фондів;
стан збереження і використання державного майна;
використання матеріальних і фінансових ресурсів, своєчасність документального оформлення господарських операцій, повнота виявлення та мобілізації внутрішньогосподарських резервів, непродуктивні витрати і втрати;
економічне становище суб'єктів, результати виконання виробничих та фінансових планів, кошторисів;
правильність ведення бухгалтерського обліку та складення фінансової звітності, законність проведення господарських операцій, своєчасність і повнота відображення їх в бухгалтерському обліку і звітності, виконання зобов'язань перед бюджетом і кредиторами;
додержання порядку формування, встановлення та застосування цін і тарифів;
здійснення заходів, спрямованих на усунення недоліків, виявлених під час попередніх контрольних заходів;
додержання встановленого порядку закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти у межах повноважень;
інші питання в межах їх повноважень.
9. Керівник підрозділу організовує внутрішню контрольно-ревізійну роботу відповідно до затверджених ГоловКРУ стандартів та вживає заходів для забезпечення її належної якості.
Керівник підрозділу призначається на посаду і звільняється з посади:
центрального органу виконавчої влади - керівником такого органу за погодженням з ГоловКРУ;
................Перейти до повного тексту