1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
від 30 квітня 2014 р. № 197
Київ
( Постанова втратила чинність на підставі Постанови КМ № 1400 від 17.12.2022 )
Про затвердження Положення про Міністерство розвитку громад та територій України
( Назва Постанови із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 850 від 25.09.2019 ) ( Із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ № 515 від 08.10.2014 № 690 від 26.11.2014 № 499 від 17.07.2015 № 376 від 08.06.2016 № 482 від 22.07.2016 № 765 від 26.10.2016 № 887 від 16.11.2016 № 273 від 19.04.2017 № 1078 від 28.11.2018 № 850 від 25.09.2019 № 219 від 13.03.2020 № 1114 від 16.11.2020 № 303 від 29.03.2021 № 574 від 02.06.2021 № 1460 від 23.12.2021 № 499 від 29.04.2022 № 772 від 07.07.2022 )
Кабінет Міністрів України постановляє:
Затвердити Положення проМіністерство розвитку громад та територій України, що додається.
( Постановляюча частина із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 850 від 25.09.2019 )

Прем'єр-міністр України

А.ЯЦЕНЮК

Інд. 70


ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 30 квітня 2014 р. № 197
(в редакції постанови Кабінету Міністрів України
від 25 вересня 2019 р. № 850
)
ПОЛОЖЕННЯ
про Міністерство розвитку громад та територій України
1. Міністерство розвитку громад та територій України (Мінрегіон) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується та координується Кабінетом Міністрів України.
Мінрегіон є головним органом у системі центральних органів виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну регіональну політику, державну політику у сфері розвитку місцевого самоврядування, територіальної організації влади та адміністративно-територіального устрою, державну житлову політику і політику у сфері благоустрою населених пунктів, державну політику у сфері житлово-комунального господарства, державну політику у сфері поводження з побутовими відходами, державну політику у сфері будівництва, містобудування, просторового планування територій та архітектури, державну політику у сфері технічного регулювання у будівництві, а також забезпечує формування державної політики у сфері архітектурно-будівельного контролю та нагляду, у сфері контролю житлово-комунального господарства та у сфері забезпечення енергетичної ефективності будівель.
2. Мінрегіон у своїй діяльності керується Конституцією та законами України, указами Президента України та постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції та законів України, актами Кабінету Міністрів України, іншими актами законодавства.
3. Основними завданнями Мінрегіону є:
1) забезпечення формування та реалізація державної регіональної політики, державної політики у сфері розвитку місцевого самоврядування, територіальної організації влади та адміністративно-територіального устрою, державної житлової політики і політики у сфері благоустрою населених пунктів, державної політики у сфері житлово-комунального господарства, державної політики у сфері поводження з побутовими відходами, державної політики у сфері будівництва, містобудування, просторового планування територій та архітектури, державної політики у сфері технічного регулювання у будівництві, зокрема щодо:
стимулювання участі регіонів у програмах та проектах розвитку міжрегіонального і транскордонного співробітництва;
формування оптимальної системи інституційного забезпечення регіонального розвитку;
формування спроможних територіальних громад;
сприяння створенню виконавцями комунальних послуг та управителями систем управління якістю відповідних послуг на базі національних або міжнародних стандартів;
здійснення моніторингу стану розрахунків за житлово-комунальні послуги;
благоустрою населених пунктів;
формування єдиної технічної, соціально-економічної політики у сфері питної води, питного водопостачання та водовідведення;
погодження схем теплопостачання населених пунктів з кількістю жителів більш як 20 тис. осіб та регіональних програм модернізації систем теплопостачання;
поводження з побутовими відходами, забезпечення розроблення та виконання державних програм у сфері поводження з побутовими відходами, планів та заходів у сфері поводження з побутовими відходами;
координації діяльності місцевих органів виконавчої влади у сфері поводження з побутовими відходами;
здійснення нормування у будівництві з метою формування безпечного середовища для життя і здоров’я людини;
здійснення нормування промисловості будівельних матеріалів;
визначення порядку розроблення схем планування окремих частин території України;
проведення містобудівного моніторингу;
визначення критеріїв, яким повинні відповідати експертні організації, що здійснюють експертизу проектів будівництва;
2) забезпечення формування:
державної політики у сфері архітектурно-будівельного контролю та нагляду;
державної політики у сфері контролю житлово-комунального господарства;
державної політики у сфері забезпечення енергетичної ефективності будівель;
3) забезпечення технічного регулювання у сфері:
просторового планування та архітектури;
промисловості будівельних матеріалів;
житлово-комунального господарства;
енергетичної ефективності будівель.
4. Мінрегіон відповідно до покладених на нього завдань:
1) визначає пріоритетні напрями розвитку відповідних сфер;
2) розробляє і здійснює заходи, спрямовані на розбудову інфраструктури регіонів, розвиток міжрегіонального економічного співробітництва;
3) сприяє комплексному соціально-економічному розвитку регіонів;
4) розробляє Державну стратегію регіонального розвитку України, план заходів з її реалізації, здійснює методологічне керівництво та координацію діяльності з підготовки регіональних стратегій розвитку;
5) розробляє в установленому порядку проекти нормативно-правових актів з питань регіональної політики;
5-1)здійснює підготовку та подання Кабінетові Міністрів України пропозицій щодо застосування, скасування та внесення змін до спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій), що вносяться Кабінетом Міністрів України на розгляд Ради національної безпеки і оборони України відповідно до Закону України "Про санкції", та бере участь у формуванні, реалізації та моніторингу ефективності державної санкційної політики з питань, що належать до його компетенції;
( Пункт 4 доповнено підпунктом 5-1 згідно з Постановою КМ № 772 від 07.07.2022 )
6) здійснює відповідно до законодавства:
проведення в установленому порядку моніторингу соціально-економічних та інших показників розвитку регіонів, районів і міст обласного, республіканського в Автономній Республіці Крим значення та формування переліку показників, за якими проводиться моніторинг розвитку територій і визнання їх депресивними;
проведення оцінки міжрегіональної диференціації соціально-економічного розвитку регіонів і подання на розгляд Кабінету Міністрів України інформації про результати оцінки міжрегіональної та внутрішньо регіональної диференціації соціально-економічного розвитку регіонів разом з аналітичними матеріалами та пропозиціями щодо запобігання поглибленню диференціації;
проведення моніторингу та оцінки результативності реалізації Державної стратегії регіонального розвитку України, плану заходів з її реалізації та інших програм і проектів регіонального розвитку, підготовку та подання відповідних звітів Кабінетові Міністрів України;
проведення моніторингу та оцінки ефективності реалізації державної регіональної політики, підготовку пропозицій щодо підвищення ефективності управлінських рішень центральних органів виконавчої влади, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, обласних, Київської та Севастопольської міських держадміністрацій, у тому числі під час досягнення цілей, встановлених у документах, які визначають державну регіональну політику;
розроблення за участю інших центральних органів виконавчої влади, відповідних місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування програм подолання депресивності територій і проведення моніторингу їх виконання;
подання на розгляд Кабінету Міністрів України доповіді про виконання угод щодо регіонального розвитку та програм подолання депресивності територій, використання коштів, передбачених на зазначені потреби в державному бюджеті;
загальну координацію транскордонного співробітництва, у тому числі підготовки та реалізації програм і проектів, та контроль за додержанням законодавства з питань транскордонного співробітництва;
загальну координацію розвитку сільських територій, розробляє та забезпечує виконання за участю інших органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування програм розвитку сільських територій, розробляє та здійснює заходи, спрямовані на комплексний розвиток сільських територій, і вносить на розгляд Кабінету Міністрів України відповідні пропозиції;
моніторинг стану забезпечення об’єктами соціальної інфраструктури сільських територій;
розроблення положення про проведення конкурсу проектів (програм) транскордонного співробітництва, які претендують на включення до державних програм розвитку транскордонного співробітництва;
розгляд пропозицій суб’єктів транскордонного співробітництва України щодо включення проектів (програм) транскордонного співробітництва до державних програм розвитку транскордонного співробітництва;
підготовку пропозицій щодо надання державної фінансової підтримки для реалізації проектів транскордонного співробітництва в рамках виконання державних програм розвитку транскордонного співробітництва та проектів, відібраних в установленому порядку для реалізації в рамках виконання програм прикордонного співробітництва Європейського інструменту сусідства та партнерства згідно з укладеними міжнародними договорами України;
координацію діяльності центральних та місцевих органів виконавчої влади щодо формування державної регіональної політики;
оцінку та відбір на конкурсних засадах поданих Радою міністрів Автономної Республіки Крим, місцевими держадміністраціями інвестиційних програм і проектів регіонального розвитку (у тому числі проектів співробітництва та добровільного об’єднання територіальних громад), що можуть реалізовуватися за рахунок коштів державного фонду регіонального розвитку в межах їх індикативного прогнозного обсягу;
щорічне подання Кабінетові Міністрів України пропозицій щодо розподілу коштів державного фонду регіонального розвитку з переліком відповідних програм і проектів, що можуть реалізовуватися за його рахунок;
організаційне та аналітичне забезпечення діяльності голови Координаційного центру з провадження діяльності, пов’язаної з участю України в реалізації Стратегії Європейського Союзу для Дунайського регіону;
розробку нормативно-правових актів з питань реформування місцевого самоврядування, територіальної організації влади та адміністративно-територіального устрою;
вивчення та поширення кращих практик місцевого самоврядування;
методичне забезпечення добровільного об’єднання територіальних громад;
розроблення методичних рекомендацій, проведення навчання та поширення інформації щодо важливості підвищення енергетичної ефективності будівель, економічної доцільності здійснення енергоефективних заходів, технічних аспектів їх здійснення, впливу енергетичної ефективності будівель на екологічний стан населених пунктів, світових тенденцій та світового досвіду у сфері забезпечення енергетичної ефективності будівель, необхідності своєчасної оплати спожитих паливно-енергетичних ресурсів;
( Підпункт 6 пункту 4 доповнено абзацом згідно з Постановою КМ № 1460 від 23.12.2021 )
розроблення та розповсюдження методичних матеріалів з питань підвищення енергетичної ефективності будівель;
( Підпункт 6 пункту 4 доповнено абзацом згідно з Постановою КМ № 1460 від 23.12.2021 )
поширення досвіду реалізації проектів у сфері підвищення енергетичної ефективності будівель в Україні та за кордоном;
( Підпункт 6 пункту 4 доповнено абзацом згідно з Постановою КМ № 1460 від 23.12.2021 )
популяризацію механізмів державної підтримки впровадження енергоефективних заходів;
( Підпункт 6 пункту 4 доповнено абзацом згідно з Постановою КМ № 1460 від 23.12.2021 )
7) забезпечує узгодження дій центральних і місцевих органів виконавчої влади з питань участі України в реалізації Стратегії Європейського Союзу для Дунайського регіону та Угоди про фінансування Дунайської транснаціональної програми;
8) затверджує порядок повідомлення та забезпечення функціонування реєстру угод про транскордонне співробітництво;
9) подає Кабінетові Міністрів України пропозиції щодо:
актів законодавства з питань організації діяльності місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування;
актів законодавства з питань розмежування повноважень місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування; адміністративно-територіального устрою;
актів законодавства з питань об’єднання територіальних громад;
нормативно-правового забезпечення з питань регіональної політики та місцевого самоврядування, державної підтримки розвитку місцевого самоврядування; нагляду за діяльністю органів місцевого самоврядування з питань здійснення наданих їм законом повноважень органів виконавчої влади;
адаптації національного законодавства у сфері місцевого самоврядування до положень Європейської хартії місцевого самоврядування та інших міжнародних договорів, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України;
10) формує та забезпечує функціонування реєстру про співробітництво територіальних громад;
10-1) затверджує кодифікатор адміністративно-територіальних одиниць та територій територіальних громад і зміни до нього;
( Пункт 4 доповнено підпунктом 10-1 згідно з Постановою КМ № 1114 від 16.11.2020 )
11) розробляє та забезпечує виконання державних цільових та інших програм комплексного розвитку територій;
12) забезпечує в межах повноважень, передбачених законом:
реєстрацію саморегулівних організацій у сфері архітектурної діяльності та внесення відомостей про них до державного реєстру саморегулівних організацій у сфері архітектурної діяльності, контроль за діяльністю саморегулівних організацій у сфері архітектурної діяльності, прийняття рішень про делегування саморегулівним організаціям у сфері архітектурної діяльності повноважень щодо проведення професійної атестації виконавців робіт (послуг), пов’язаних із створенням об’єктів архітектури, визначення офіційного видання, в якому публікуються такі рішення;
перевірку, перегляд, скасування галузевих нормативних документів у визначених сферах діяльності;
стійку систему управління щодо формування, ведення та використання страхового фонду документації України;
формування, розроблення та затвердження кошторисних норм та нормативів з ціноутворення у будівництві, визначення порядку їх застосування (крім автомобільних доріг загального користування), що будуються, кошторисної нормативної бази, визначення порядку її застосування у будівництві, що здійснюється із залученням бюджетних коштів, коштів державних і комунальних підприємств, установ та організацій, кредитів, наданих під державні гарантії;
( Абзац п'ятий підпункту 12 пункту 4 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 499 від 29.04.2022 )
функціонування реєстру документів, що дають право на виконання підготовчих та будівельних робіт і засвідчують прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів, відомостей про повернення на доопрацювання, відмову у видачі, скасування та анулювання зазначених документів та Реєстру будівельної діяльності;
( Підпункт 12 пункту 4 доповнено абзацом згідно з Постановою КМ № 219 від 13.03.2020 )
13) здійснює:
повноваження центрального органу виконавчої влади з нормування у будівництві;
управління у сфері містобудування шляхом планування територій на державному рівні, визначення державних інтересів для їх урахування під час розроблення містобудівної документації та проведення моніторингу за дотриманням законодавства у сфері містобудування;
проведення містобудівного моніторингу на державному рівні;
організаційне забезпечення з питань державної підтримки будівництва (придбання) доступного житла, формування житлового фонду соціального призначення, розгортання молодіжного житлового будівництва, кредитування індивідуальних сільських забудовників, реконструкції кварталів (мікрорайонів) застарілого житлового фонду та реалізації інфраструктурних проектів; підтвердження придатності будівельних виробів до застосування (видає технічні свідоцтва) та оцінки відповідності у визначеній сфері діяльності;
заходи щодо інженерного захисту територій населених пунктів від небезпечних геологічних процесів, прогнозування і запобігання їх розвитку, створення безперешкодного життєвого середовища для осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення;
13-1) визначає за участю Мінсоцполітики та громадських організацій осіб з інвалідністю рівень доступності для осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення об’єктів житлово-комунального та громадського призначення та вносить центральним і місцевим органам виконавчої влади, органам місцевого самоврядування пропозиції щодо створення безперешкодного життєвого середовища;
( Пункт 4 доповнено підпунктом 13-1 згідно з Постановою КМ № 574 від 02.06.2021 )
14) перевіряє в межах повноважень, передбачених законом, дотримання кошторисних норм та нормативів з ціноутворення у будівництві під час обчислення вартості будівництва об’єктів (крім автомобільних доріг загального користування), що будуються, дотримання нормативних документів і нормативів обчислення вартості будівництва об’єктів, що споруджуються із залученням бюджетних коштів, коштів державних і комунальних підприємств, установ та організацій, кредитів, наданих під державні гарантії;
( Підпункт 14 пункту 4 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 499 від 29.04.2022 )
15) затверджує:
будівельні норми;
типове положення про архітектурно-містобудівні ради, форму будівельного паспорта;
склад, зміст і порядок розроблення історико-архітектурного опорного плану населеного пункту, занесеного до Списку історичних населених місць;
порядок проведення сертифікації енергетичної ефективності та форму енергетичного сертифіката;
методику обстеження інженерних систем будівлі, що розробляється з урахуванням вимог актів законодавства Європейського Союзу та Енергетичного Співтовариства;
порядок ведення бази даних звітів про результати обстеження інженерних систем, атестованих енергоаудиторів та фахівців з обстеження інженерних систем, енергетичних сертифікатів;
форму паспорта набору даних та структуру набору даних, що передбачені переліком наборів даних, які підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних;
( Підпункт 15 пункту 4 доповнено новим абзацом згідно з Постановою КМ № 1460 від 23.12.2021 )
методологію проектування, будівництва та реконструкції об’єктів цивільного і промислового призначення, інженерно-транспортної інфраструктури у звичайних і складних інженерно-геологічних умовах;
разом з Мінекономіки склад та вимоги щодо змісту, порядок формування запиту на інформацію, що надходить з метою обміну інформацією між містобудівним кадастром та Державним земельним кадастром, порядок та структуру формування відповіді, форму обміну інформацією, обмінний формат даних, вимоги до коректності, відповідності та повноти інформації, процедуру взаємодії інформаційних систем, порядок внесення змін до встановлених вимог щодо обміну інформацією;
склад, зміст, порядок розроблення плану зонування території;
склад, зміст, порядок розроблення та затвердження детального плану території;
порядок розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності;
перелік об’єктів будівництва, для проектування яких містобудівні умови та обмеження не надаються;
порядок ведення реєстру містобудівних умов та обмежень;
порядок розроблення проектної документації на будівництво об’єктів;
порядок формування та ведення переліку експертних організацій, що здійснюють експертизу проектів будівництва;
порядок ведення єдиного реєстру документів, що дають право на виконання підготовчих та будівельних робіт і засвідчують прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів, відомостей про повернення на доопрацювання, відмову у видачі, скасування та анулювання зазначених документів;
нормативно-правові акти з питань архітектурно-будівельного контролю та нагляду, контролю у сфері житлово-комунального господарства, у сфері забезпечення енергетичної ефективності будівель;
16) взаємодіє з органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування з питань застосування єдиної державної геодезичної системи координат і картографічної основи для розроблення містобудівної документації та встановлення меж адміністративно-територіальних одиниць;
17) подає Кабінетові Міністрів України пропозиції щодо:
вдосконалення механізмів інвестування та фінансування у будівництві та житлово-комунальному господарстві; державних програм у сфері будівництва і житлово-комунального господарства; проведення експертизи і затвердження проектів будівництва; державного фінансування капітальних вкладень і договірних відносин у будівництві;
нормативного забезпечення ведення містобудівного кадастру на державному, регіональному, районному та міському рівні;
здійснення архітектурно-будівельного контролю та нагляду, контролю у сфері житлово-комунального господарства;
забезпечення енергетичної ефективності будівель;
18) веде містобудівний кадастр на державному рівні та забезпечує ведення Єдиного державного реєстру громадян, які потребують поліпшення житлових умов;
18-1) здійснює організаційні заходи для забезпечення функціонування Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва, зокрема щодо:
розроблення та удосконалення нормативно-правових актів щодо функціонування електронної системи;
інформування технічного адміністратора електронної системи за зверненнями фізичних та юридичних осіб про виявлені недоліки у роботі електронної системи та вносить пропозиції про усунення виявлених недоліків у роботі електронної системи та удосконалення її роботи;
модернізації програмного забезпечення електронної системи шляхом розроблення та затвердження технічного завдання, відбору виконавців, оплати та приймання виконаних робіт (надання послуг);
забезпечення створення комплексної системи захисту інформації електронної системи;
впровадження електронної системи в експлуатацію, налагодження інформаційної взаємодії між електронною системою та електронними інформаційними ресурсами державних органів та органів місцевого самоврядування;
фінансування заходів технічного адміністратора, пов’язаних з адмініструванням електронної системи;
здійснення контролю за функціонуванням електронної системи;
( Пункт 4 доповнено підпунктом 18-1 згідно з Постановою КМ № 219 від 13.03.2020 )
19) подає відповідному центральному органу виконавчої влади пропозиції щодо призначення органів з оцінки відповідності вимогам технічних регламентів;
20) проводить у межах повноважень, передбачених законом:
архітектурно-містобудівні конкурси, професійну атестацію виконавців робіт, пов’язаних із створенням об’єктів архітектури;
моніторинг реалізації Генеральної схеми планування території України та іншої містобудівної документації; стану реформування та розвитку житлово-комунального господарства, підготовки та проходження опалювального сезону, розрахунків підприємств житлово-комунального господарства за енергоносії, а також оплати населенням, юридичними особами наданих їм житлово-комунальних послуг;
21) організовує роботу із створення та забезпечення функціонування центрального фонду будівельних норм;
22) встановлює перелік базових організацій з науково-технічної діяльності у будівництві;

................
Перейти до повного тексту