- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Закон України
З А К О Н У К Р А Ї Н И
( Закон втратив чинність на підставі Закону
N 2457-VI від 08.07.2010, ВВР, 2010, N 48, ст.564 )
Про міжбюджетні відносини між районним бюджетом та бюджетами територіальних громад сіл, селищ, міст та їх об'єднань
( Відомості Верховної Ради України (ВВР), 2004, N 52, ст.561 )
Цим Законом визначаються засади міжбюджетних відносин між районним бюджетом та бюджетами територіальних громад сіл, селищ, міст районного значення та їх об'єднань (далі - бюджетами місцевого самоврядування), а також між міським бюджетом міста обласного (республіканського Автономної Республіки Крим) значення, міста Севастополя та бюджетами адміністративно підпорядкованих йому міст, селищ, сіл, крім бюджетів місцевого самоврядування, трансферти до яких визначаються законом про Державний бюджет України на наступний рік.
Стаття 1. Відносини, що регулюються цим Законом
Цим Законом регулюються міжбюджетні відносини між районним бюджетом та бюджетами місцевого самоврядування.
Міжбюджетні відносини між міським бюджетом міста обласного (республіканського Автономної Республіки Крим) значення, міста Севастополя та бюджетами адміністративно підпорядкованих йому міст, селищ, сіл визначаються на засадах, встановлених
Бюджетним кодексом України та цим Законом для взаємовідносин районного бюджету з бюджетами місцевого самоврядування.
Стаття 2. Визначення термінів
Стаття 3. Міжбюджетні трансферти
1. У районному бюджеті можуть передбачатися такі міжбюджетні трансферти:
1) дотація вирівнювання бюджетам місцевого самоврядування;
2) кошти, що передаються до районного бюджету з бюджетів місцевого самоврядування;
3) додаткова дотація на вирівнювання диспропорцій, пов'язаних із нерівномірністю мережі бюджетних установ;
4) інші дотації;
5) субвенції на виконання інвестиційних проектів;
6) інші субвенції.
2. У бюджеті місцевого самоврядування можуть передбачатися такі міжбюджетні трансферти:
1) дотація вирівнювання із районного бюджету;
2) кошти, що передаються до районного бюджету;
3) субвенції:
а) субвенції на утримання об'єктів спільного користування;
б) субвенції на ліквідацію негативних наслідків діяльності об'єктів спільного користування;
в) інвестиційні субвенції на будівництво або реконструкцію об'єктів спільного користування;
г) субвенції на виконання власних повноважень територіальних громад сіл, селищ, міст районного значення та їх об'єднань;
ґ) інші субвенції.
4. Умови надання субвенцій, визначених у пункті 3 частини другої цієї статті, визначаються відповідною угодою сторін, якщо інше не визначено бюджетним законодавством. Типова форма угоди та умови її укладення затверджуються Кабінетом Міністрів України.
Стаття 4. Термін прийняття (внесення змін) Кабінетом Міністрів України постанови про затвердження Формули розподілу обсягу міжбюджетних трансфертів (дотації вирівнювання та коштів, що передаються до районного бюджету) між районним бюджетом та бюджетами сіл, селищ, міст районного значення та їх об'єднань
1. Постанова Кабінету Міністрів України про затвердження (внесення змін) Формули розподілу обсягу міжбюджетних трансфертів (дотації вирівнювання та коштів, що передаються до районного бюджету) між районним бюджетом та бюджетами сіл, селищ, міст районного значення та їх об'єднань приймається не пізніше визначеного частиною сьомою статті
75 Бюджетного кодексу України терміну доведення Раді міністрів Автономної Республіки Крим, місцевим державним адміністраціям та виконавчим органам відповідних рад розрахунків прогнозних обсягів міжбюджетних трансфертів, методики їх визначення та інших показників, необхідних для складання проектів місцевих бюджетів.
Стаття 5. Основні вимоги до Формули розподілу обсягу міжбюджетних трансфертів (дотації вирівнювання та коштів, що передаються до районного бюджету) між районним бюджетом та бюджетами сіл, селищ, міст районного значення та їх об'єднань і параметри, які враховуються у Формулі
1) прогнозний показник обсягу доходів зведеного бюджету району;
2) прогнозний показник обсягу податку з доходів фізичних осіб зведеного бюджету району;
3) індекс відносної податкоспроможності;
4) фінансовий норматив бюджетної забезпеченості;
5) кількість мешканців та кількість споживачів соціальних послуг;
6) коефіцієнт вирівнювання.
3. До складу доходів, що враховуються при визначенні обсягу міжбюджетних трансфертів між районним бюджетом та бюджетами місцевого самоврядування (дотації вирівнювання та коштів, що передаються до районного бюджету), відносяться доходи, визначені статтями
64 та
66 Бюджетного кодексу України.
4. Індекс відносної податкоспроможності відповідного місцевого бюджету є коефіцієнтом, що визначає рівень податкоспроможності адміністративно-територіальної одиниці у порівнянні із середнім показником по зведеному бюджету району у розрахунку на одного мешканця на основі даних про фактичне виконання відповідного бюджету за три останні бюджетні періоди.
5. Індекси відносної податкоспроможності бюджетів місцевого самоврядування переглядаються відповідно до порядку, визначеного
Бюджетним кодексом України.
6. Дані про фактичне виконання доходів місцевих бюджетів збільшуються на суму втрат, що виникли внаслідок надання місцевими радами пільг платникам податків.
7. До складу видатків, що враховуються при визначенні обсягів міжбюджетних трансфертів між районним бюджетом та бюджетами місцевого самоврядування (дотації вирівнювання та коштів, що передаються до районного бюджету), відносяться видатки, визначені статтею
88 Бюджетного кодексу України.
8. У складі видатків бюджетів місцевого самоврядування, що враховуються при визначенні обсягів міжбюджетних трансфертів (дотації вирівнювання та коштів, що передаються до районного бюджету), передбачаються нерозподілені видатки в розмірі не менше 1 відсотка обсягу зазначених видатків зведеного бюджету району для перерозподілу зазначених коштів між бюджетами місцевого самоврядування.
9. Мінімальний рівень фінансового нормативу бюджетної забезпеченості бюджетів місцевого самоврядування встановлюється Кабінетом Міністрів України у відносному значенні.
11. Дотація вирівнювання з районного бюджету до бюджету місцевого самоврядування - це величина перевищення розрахункового обсягу видатків, що враховуються при визначенні обсягу міжбюджетних трансфертів, над розрахунковим обсягом доходів, що враховуються при визначенні обсягу міжбюджетних трансфертів відповідного бюджету.
12. У разі, якщо розрахункові показники обсягу доходів бюджету місцевого самоврядування, що враховуються при визначенні обсягу міжбюджетних трансфертів, перевищують розрахунковий обсяг відповідних видатків, для таких бюджетів встановлюється обсяг коштів, що підлягають передачі до районного бюджету.
Стаття 6. Порядок розрахунку та затвердження показників міжбюджетних трансфертів (дотації вирівнювання та коштів, що передаються до районного бюджету)
1. Розрахунки міжбюджетних трансфертів (дотації вирівнювання та коштів, що передаються до районного бюджету) здійснюються районною державною адміністрацією у двотижневий термін після доведення Кабінетом Міністрів України положень та показників міжбюджетних відносин відповідно до статті
75 Бюджетного кодексу України з урахуванням таких вимог:
................Перейти до повного тексту