1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Закон України


ЗАКОН УКРАЇНИ
Про внесення змін до Закону України "Про освіту" щодо вдосконалення науково-методичного забезпечення освіти та якості навчальної літератури
(Відомості Верховної Ради (ВВР), 2023, № 2, ст.4)
Верховна Рада України постановляє:
I. Внести до Закону України "Про освіту" (Відомості Верховної Ради України, 2017 р., № 38-39, ст. 380 із наступними змінами) такі зміни:
1. Частину першу статті 1 доповнити пунктами 5-1 і 15-2 такого змісту:
"5- 1) підручник - вид навчальної літератури, що містить систематизований виклад навчального матеріалу та завдання для досягнення певних результатів навчання відповідно до модельної та/або навчальної програми (для повної загальної середньої освіти), складовою якого є інтерактивний електронний додаток, вимоги до якого встановлює центральний орган виконавчої влади у сфері освіти і науки";
"15-2) навчальна література - електронні та паперові видання, що створені для забезпечення освітнього процесу та містять наукову, навчальну, методичну та/або практичну інформацію, спрямовану на досягнення здобувачами освіти визначених результатів навчання".
2. У частині першій статті 64:
абзац восьмий викласти в такій редакції:
"організовує розроблення і затверджує стандарти освіти у випадках, визначених цим Законом та спеціальними законами, оприлюднює їх на своєму офіційному веб-сайті";
після абзацу восьмого доповнити трьома новими абзацами такого змісту:
"організовує і здійснює наукове та методичне забезпечення освіти у межах, визначених спеціальними законами;
організовує проведення наукових досліджень у сфері освіти, необхідних для формування та реалізації державної політики у сфері освіти;
організовує здійснення експертизи та апробації навчальної літератури для закладів дошкільної та загальної середньої освіти, а також в інших випадках, визначених цим Законом та спеціальними законами, визначає види навчальної літератури, що підлягають експертизі та апробації".
У зв’язку з цим абзаци дев’ятий - тридцять перший вважати відповідно абзацами дванадцятим - тридцять четвертим.
3. Частину першу статті 65 після абзацу шостого доповнити новим абзацом такого змісту:
"організовують здійснення експертизи та апробації навчальної літератури для здобуття спеціалізованої освіти".
У зв’язку з цим абзаци сьомий - дев’ятий вважати відповідно абзацами восьмим - десятим.
4. У статті 75:
1) у частині першій:
абзац перший після слів "заклади освіти, інші" доповнити словом "наукові";
у пункті 2 слова "оцінювання і" замінити словами "освітнього процесу, оцінюванні та";
пункти 3 і 4 викласти в такій редакції:
"3) організовувати та проводити наукові дослідження у сфері освіти, необхідні для формування та реалізації державної політики у сфері освіти, розробляти і впроваджувати інноваційні технології освіти, зокрема для вдосконалення освітнього процесу та управління освітою, аналізувати ефективність державної політики у сфері освіти;
4) організовувати видання навчальної та методичної літератури (у тому числі за рахунок коштів державного та/або місцевих бюджетів та на засадах конкуренції з іншими авторами і видавцями), здійснювати методичний супровід їх впровадження в освітній процес";
2) після частини другої доповнити двома новими частинами такого змісту:
"3. В освітньому процесі не може використовуватися навчальна література, що містить академічний плагіат, фабрикацію та/або фальсифікацію, твердження, які суперечать визначеним цим Законом засадам державної політики у сфері освіти та принципам освітньої діяльності, а також навчальна література, що містить ознаки дискримінації, крім випадків, якщо відповідні матеріали використовуються для ілюстрування чи пояснення явищ дискримінації.
Вимоги щодо забезпечення дотримання принципів академічної доброчесності у процесі створення навчальної літератури визначаються центральним органом виконавчої влади у сфері освіти і науки.
Підручники і навчальні посібники мають відповідати принципам системності, науковості, доступності, а також віковим та психофізіологічним особливостям здобувачів освіти.

................
Перейти до повного тексту