- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Постанова
КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В А
від 22 лютого 2006 р. N 191 Київ |
Про затвердження Порядку підтвердження заборгованості, що виникла внаслідок неповних розрахунків за енергоносії
( Із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ
N 954 від 10.07.2006
N 1229 від 30.11.2011 )
1. Затвердити Порядок підтвердження заборгованості, що виникла внаслідок неповних розрахунків за енергоносії (додається).
2. Установити, що експертні комісії з погашення заборгованості, що виникла внаслідок неповних розрахунків за енергоносії, утворюються у десятиденний строк після набрання чинності цією постановою на державних підприємствах та в господарських товариствах, у статутних фондах яких частка держави становить більш як 50 відсотків, відповідно до Порядку, затвердженого цією постановою.
Прем'єр-міністр України | Ю.ЄХАНУРОВ |
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 22 лютого 2006 р. N 191
ПОРЯДОК
підтвердження заборгованості, що виникла внаслідок неповних розрахунків за енергоносії
Загальні положення
2. У цьому Порядку терміни вживаються у значеннях, наведених у
Законі.
3. Дія цього Порядку поширюється на всіх учасників розрахунків, їх філії, відділення, інші відокремлені підрозділи, які відповідно до повноважень мають право виступати у господарських відносинах від імені учасників розрахунків і зобов'язані нараховувати та сплачувати суми податків і зборів (обов'язкових платежів), у тому числі пені та штрафних санкцій.
4. Для здійснення організаційних заходів з підтвердження заборгованості державних підприємств або господарських товариств, у статутних фондах яких частка держави становить більш як 50 відсотків, у тому числі для встановлення (уточнення) сум заборгованості, взаємодії зазначених підприємств і товариств з розрахунковим центром, Міжвідомчою комісією з погашення заборгованості підприємств паливно-енергетичного комплексу (далі - Міжвідомча комісія), органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування, на цих підприємствах і в товариствах утворюються експертні комісії з погашення заборгованості (далі - експертні комісії), до складу яких входять працівники зазначених підприємств. Положення про експертну комісію, розроблене відповідно до типового положення, затвердженого Міжвідомчою комісією, затверджує керівник підприємства.
5. Процес підтвердження заборгованості, якщо інше не визначено цим Порядком, передбачає встановлення (уточнення) сум заборгованості учасником розрахунків - ініціатором підтвердження заборгованості (далі - ініціатор) самостійно на підставі підтвердних документів (договорів, рахунків-фактури, накладних та інших документів, що підтверджують наявність господарських відносин і заборгованості в учасників розрахунків) та складення акта про наявність та розмір заборгованості, який є підставою для погашення заборгованості на умовах, визначених
Законом.
Для погодження сум заборгованості ініціатор подає іншому учаснику розрахунків складені ним два примірники акта про наявність та розмір заборгованості, якщо інше не встановлено цим Порядком.
Учасник розрахунків у семиденний строк після надходження акта про наявність та розмір заборгованості, якщо інше не встановлено цим Порядком, повертає ініціатору погоджений один примірник акта або надсилає відмову в його погодженні із зазначенням причин.
Форму акта про наявність та розмір заборгованості за окремими її видами затверджує Міжвідомча комісія.
Строк дії акта про наявність та розмір заборгованості становить тридцять днів після його погодження учасниками розрахунків, крім акта про наявність та розмір податкового боргу, строк дії якого визначено пунктом 14 цього Порядку.
6. У разі незгоди одного з учасників розрахунків із сумами заборгованості, встановленими (уточненими) ініціатором, учасники розрахунків разом визначають іншу суму, на яку складають акт про наявність та розмір заборгованості, що погоджується усіма учасниками розрахунків.
Питання щодо погашення заборгованості, суми якої не погоджені учасниками розрахунків відповідно до цього Порядку, вирішуються відповідно до законодавства.
7. Спірні питання, що виникають між учасниками розрахунків під час підтвердження заборгованості, крім тих, що стосуються строків виникнення та встановлення сум заборгованості, розглядаються Міжвідомчою комісією. Для цього учасники розрахунків надсилають до Міжвідомчої комісії лист разом з копіями необхідних документів, які вона не пізніше ніж протягом семи днів після їх надходження розглядає і надсилає учасникам розрахунків свої висновки і рекомендації.
8. Відповідальність за недотримання строків підтвердження заборгованості у разі звернення підприємств, включених до Реєстру підприємств паливно-енергетичного комплексу, які беруть участь у процедурі погашення заборгованості (далі - підприємства паливно-енергетичного комплексу), до державних (комунальних) підприємств, а також господарських товариств, у статутних фондах яких частка держави становить більш як 50 відсотків, несуть керівники зазначених підприємств і товариств, а у разі звернення до органів податкової служби, інших органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування - посадові особи цих органів відповідно до законодавства.
Затвердження Міжвідомчою комісією сум заборгованості
9. Суми заборгованості, встановлені (уточнені) учасниками розрахунків згідно з цим Порядком, підлягають затвердженню Міжвідомчою комісією у разі, коли погашення заборгованості здійснюється шляхом:
1) часткової оплати заборгованості відповідно до статті
8 Закону;
2) списання заборгованості, зазначеної у підпункті "а" підпункту 9.1.2, підпунктах 9.1.3 і 9.1.4 статті
9 Закону, збитки від якого підлягають відшкодуванню в порядку, встановленому статтею
11 Закону;
3) укладення договорів про реструктуризацію заборгованості відповідно до пункту 10.6 статті
10 Закону;
4) списання заборгованості, зазначеної у підпункті "г" підпункту 9.1.1 пункту 9.1 статті 9 Закону.
( Пункт 9 доповнено підпунктом 4 згідно з Постановою КМ
N 1229 від 30.11.2011 )
10. Суми заборгованості, яку передбачається погасити шляхом часткової її оплати відповідно до статті
8 Закону, затверджуються Міжвідомчою комісією на підставі поданих учасниками розрахунків акта про наявність та розмір заборгованості та документів, на підставі яких встановлювалася (уточнювалася) сума заборгованості.
11. Суми заборгованості, яку передбачається погасити шляхом її списання відповідно до підпункту "а" підпункту 9.1.2 статті
9 Закону, затверджуються Міжвідомчою комісією на підставі рішення територіальної комісії про узгодження сум заборгованості (без пені, штрафних та фінансових санкцій) підприємств паливно-енергетичного комплексу. Для цього підприємства складають та подають до відповідної територіальної комісії узагальнену інформацію про суми заборгованості за формою, встановленою Міжвідомчою комісією, акти про наявність та розмір заборгованості та документи, на підставі яких відповідно до цього Порядку встановлювалися (уточнювалися) суми заборгованості.
12. Суми заборгованості, яку передбачається погасити шляхом її списання відповідно до підпунктів 9.1.3 і 9.1.4 статті
9 Закону, затверджуються Міжвідомчою комісією на підставі поданих учасниками розрахунків актів про наявність та розмір заборгованості.
13. Рішення про затвердження сум заборгованості, на які підприємству паливно-енергетичного комплексу дозволяється укласти договори реструктуризації на умовах, установлених пунктом 10.6 статті
10 Закону, приймається Міжвідомчою комісією одночасно із затвердженням сум заборгованості, зазначеної у підпункті "а" підпункту 9.1.2, підпунктах 9.1.3 і 9.1.4 статті
9 Закону, що встановлені (уточнені) підприємством відповідно до цього Порядку і визначені ним для списання, збитки від якого підлягають відшкодуванню в порядку, встановленому статтею
11 Закону.
Особливості підтвердження податкового боргу
14. Суми податкового боргу встановлюються (уточнюються) учасниками розрахунків - платниками податків (далі - платники податків) на підставі довідки про суму податкового боргу станом на розрахункову дату, який не погашено на день складення довідки.
Довідку про суму податкового боргу органи державної податкової служби видають протягом п'яти робочих днів після отримання звернення платника податків.
Довідка складається за даними карток особових рахунків платників податків в органах державної податкової служби і дійсна протягом 10 днів.
Після встановлення (уточнення) сум податкового боргу платник податків складає акт про наявність та розмір податкового боргу. Строк дії акта відповідає строку дії довідки про суму податкового боргу, на підставі якої складено такий акт.
15. Для підтвердження сум податкового боргу (у частині пені та штрафних санкцій), що передбачається погасити шляхом списання, підприємство паливно-енергетичного комплексу надсилає до органу державної податкової служби за місцем обліку податкового боргу:
заяву про списання сум податкового боргу (у частині пені та штрафних санкцій), підписану керівником або іншою уповноваженою особою підприємства та скріплену печаткою;
витяг з Реєстру підприємств паливно-енергетичного комплексу, які беруть участь у процедурі погашення заборгованості (далі - Реєстр), складений не пізніше ніж за 10 днів до подання документів;
один примірник акта про наявність та розмір податкового боргу.
16. Для підтвердження сум податкового боргу (у частині основного податкового боргу), що передбачається погасити шляхом проведення взаєморозрахунків та/або реструктуризації, органу державної податкової служби за місцем обліку податкового боргу разом з відповідною заявою, актом про наявність та розмір податкового боргу і проектом договору про організацію проведення взаєморозрахунку та/або договору про реструктуризацію податкового боргу надсилаються:
1) для підприємства паливно-енергетичного комплексу - витяг з Реєстру, складений не пізніше ніж за 10 днів до подання документів;
2) для суб'єкта господарської діяльності, який відповідно до підпункту 10.2.2 статті
10 Закону має право на реструктуризацію основного податкового боргу, - договір про реструктуризацію заборгованості, укладений з підприємством паливно-енергетичного комплексу, яке включене або було включено до Реєстру, та витяг з Реєстру щодо підприємства, з яким укладено договір про реструктуризацію заборгованості, складений не пізніше ніж за 10 днів до укладення договору.
Органи державної податкової служби протягом п'яти робочих днів після надходження зазначених документів, приймають рішення щодо погашення (проведення взаєморозрахунків чи реструктуризації) підтвердженого податкового боргу і повідомляють про це учасника розрахунків.
Особливості підтвердження заборгованості підприємств (установ, організацій), що фінансуються з державного та/або місцевих бюджетів, за енергоносії та послуги з їх передачі (транспортування) та/або постачання
17. Суми заборгованості підприємств (установ, організацій), що фінансуються з державного та/або місцевих бюджетів (далі - підприємства (установи, організації), за енергоносії та послуги з їх передачі (транспортування) та/або постачання (далі - енергоносії) встановлюються (уточнюються) підприємством паливно-енергетичного комплексу або постачальником теплової енергії, які є ініціаторами, на підставі розрахованих сум заборгованості, що виникла внаслідок:
1) неповного фінансування передбачених державним та/або місцевими бюджетами видатків для розрахунків за спожиті енергоносії;
2) відсутності в державному та/або місцевих бюджетах минулих років видаткових статей або передбачення видатковими статтями часткового фінансування видатків для розрахунків за спожиті енергоносії;
3) постачання енергоносіїв на суму, що перевищує передбачену видатковими статтями державного та/або місцевих бюджетів.
Суми заборгованості розраховуються окремо за видами енергоносіїв (електрична, теплова енергія, природний газ) та видами бюджетів.
18. Суми заборгованості за енергоносії, що виникла внаслідок причин, зазначених у підпункті 1 пункту 17 цього Порядку, встановлюються (уточнюються) на підставі:
довідки, складеної відповідним органом Державного казначейства про суму заборгованості бюджетної установи за формою, встановленою Державним казначейством;
кошторису та плану асигнувань бюджетної установи, плану використання бюджетних коштів;
звітів про виконання загального фонду кошторису та про заборгованість бюджетної установи, складених за відповідний період;
договорів та інших документів, що підтверджують наявність зобов'язання підприємства (установи, організації).
19. Суми заборгованості за енергоносії, що виникла внаслідок причин, зазначених у підпунктах 2 і 3 пункту 17 цього Порядку, встановлюються (уточнюються) ініціатором на підставі підтвердних документів, визначених абзацами третім - п'ятим пункту 18 цього Порядку, та довідки про суму заборгованості підприємства (установи, організації), складеної за формою, затвердженою Міжвідомчою комісією.
Підтвердні документи підприємство (установа, організація) видає ініціатору у двотижневий строк після надходження від нього запиту.
20. За результатами встановлення (уточнення) сум заборгованості за енергоносії, що виникла внаслідок причин, зазначених у підпункті 1 пункту 17 цього Порядку, ініціатор подає підприємству (установі, організації) два примірники складеного ним акта про наявність та розмір заборгованості.
Підприємство (установа, організація) у семиденний строк після надходження акта повертає ініціатору погоджений ним та відповідним розпорядником бюджетних коштів один примірник акта або надсилає відмову в його погодженні із зазначенням причин.
21. За результатами встановлення (уточнення) сум заборгованості за енергоносії, що виникла внаслідок причин, зазначених у підпунктах 2 і 3 пункту 17 цього Порядку, ініціатор складає акт про наявність та розмір заборгованості в одному примірнику.
Особливості підтвердження заборгованості з пільг та житлових субсидій населенню з оплати енергоносіїв
22. Суми заборгованості, що виникла через відсутність у державному та/або місцевих бюджетах минулих років видаткових статей або передбачення видатковими статтями часткового фінансування пільг та житлових субсидій, встановлених законодавством для оплати спожитих енергоносіїв та послуг з їх передачі (транспортування) та/або постачання, та/або оплати не в повному розмірі видатків, передбачених бюджетами всіх рівнів на фінансування зазначених пільг та житлових субсидій (далі - заборгованість з пільг та субсидій), встановлюються (уточнюються) підприємством паливно-енергетичного комплексу або постачальником теплової енергії, які є ініціаторами підтвердження заборгованості з пільг та субсидій за видами енергоносіїв (електричної, теплової енергії, природного газу), на підставі:
довідки про суми нарахованих пільг та житлових субсидій, які встановлені законодавством для сплати енергоносіїв, та про обсяги їх фактичного фінансування, підписаної керівником відповідного головного розпорядника бюджетних коштів та скріпленої печаткою. Довідка про суми пільг та житлових субсидій видається ініціатору у двотижневий строк після його звернення відповідним головним розпорядником бюджетних коштів;
узагальненої інформації про обсяги та вартість енергоносіїв, отриманих споживачами, які мали пільги з оплати енергоносіїв або яким були надані відповідні субсидії, складеної за формою, затвердженою Міжвідомчою комісією;
копії актів законодавства, договорів або інших документів, що підтверджують наявність зобов'язання забезпечувати енергоносіями споживачів, у яких в державному та/або місцевих бюджетах відсутні видаткові статті або видатковими статтями передбачене часткове фінансування відповідних пільг та житлових субсидій.
23. За результатами встановлення (уточнення) суми заборгованості з пільг та субсидій ініціатор подає відповідному головному розпоряднику бюджетних коштів:
два примірники складеного ним акта про наявність та розмір заборгованості з пільг та субсидій;
розрахунок встановленої (уточненої) суми заборгованості з пільг та субсидій, підписаний керівником або іншою уповноваженою особою ініціатора та скріплений печаткою.
Головний розпорядник бюджетних коштів у семиденний строк після надходження зазначених документів повертає ініціатору погоджений ним один примірник акта про наявність та розмір заборгованості з пільг та субсидій або надсилає відмову в його погодженні із зазначенням причин.
................Перейти до повного тексту