- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Постанова
КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
від 21 березня 2018 р. № 190 Київ |
Деякі питання призначення керівників суб’єктів господарювання державного сектору економіки та членів їх наглядових рад
Кабінет Міністрів України
постановляє:
1. Внести до постанов Кабінету Міністрів України зміни, що додаються.
2. Установити, що:
1) розпочаті до набрання чинності цією постановою конкурсні відбори керівників особливо важливих для економіки суб’єктів господарювання державного сектору економіки та членів їх наглядових рад підлягають припиненню;
2) комітет з призначення керівників особливо важливих для економіки підприємств визначає претендентів на посади керівників особливо важливих для економіки суб’єктів господарювання державного сектору економіки, кандидатури переможців відбору кандидатів на посаду незалежного члена наглядової ради особливо важливого для економіки суб’єкта господарювання державного сектору економіки та висловлює позицію щодо кандидатури представника держави до складу такої наглядової ради після проведення відповідних відборів з урахуванням змін, затверджених цією постановою;
3) суб’єкти управління об’єктами державної власності подають до Кабінету Міністрів України інформацію про припинення повноважень члена наглядової ради особливо важливого для економіки суб’єкта господарювання державного сектору економіки не пізніше ніж через п’ять днів після їх припинення.
Прем'єр-міністр України |
В.ГРОЙСМАН |
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 21 березня 2018 р. № 190
ЗМІНИ,
що вносяться до постанов Кабінету Міністрів України
1. У
постанові Кабінету Міністрів України від 3 вересня 2008 р. № 777 "Про проведення конкурсного відбору керівників суб’єктів господарювання державного сектору економіки" (Офіційний вісник України, 2008 р., № 68, ст. 2266; 2015 р., № 15, ст. 383, № 59, ст. 1945, № 62, ст. 2034, № 69, ст. 2277; 2016 р., № 5, ст. 274, № 94, ст. 3080; 2017 р., № 57, ст. 1697, № 60, ст. 1828):
1) доповнити постанову пунктом 4-2 такого змісту:
"4-2. Суб’єктам управління об’єктами державної власності подавати до Кабінету Міністрів України інформацію про:
відкриття вакансії керівника особливо важливого для економіки підприємства - не пізніше ніж через п’ять днів після її відкриття;
закінчення строку контракту з керівником особливо важливого для економіки підприємства - не пізніше ніж за місяць до його закінчення;
оголошення відбору на посаду керівника особливо важливого для економіки підприємства разом з відповідними документами - не пізніше ніж через три дні після прийняття відповідного рішення;
тимчасове покладення виконання обов’язків або призначення виконуючого обов’язки керівника особливо важливого для економіки підприємства - не пізніше ніж через п’ять днів після прийняття відповідного рішення.";
абзац другий пункту 1 викласти в такій редакції:
"Вимоги цього Порядку поширюються на відбір кандидатур на посаду голови виконавчого органу господарських товариств та незалежних членів наглядових рад особливо важливих для економіки підприємств, крім державних банків, відбір незалежних членів до яких врегульовано статтею
7 Закону України
"Про банки і банківську діяльність".";
пункт 2 доповнити абзацом такого змісту:
"Підставою для оголошення відбору керівника особливо важливого для економіки підприємства є рішення суб’єкта управління або, якщо суб’єкт управління протягом 30 днів з моменту відкриття відповідної вакансії не оголосив відбір, - відповідне рішення Кабінету Міністрів України. Міністр Кабінету Міністрів України повинен протягом 30 днів з моменту, коли у Кабінету Міністрів України виникло право оголосити відбір, подати до Кабінету Міністрів України проект відповідного рішення про оголошення відбору керівника особливо важливого для економіки підприємства.";
пункти 20 і 21 викласти в такій редакції:
"20. Переможець конкурсного відбору оголошується на засіданні комісії з дотриманням вимог пункту 13 цього Порядку.
Кандидатура, відібрана за результатами конкурсного відбору на посаду керівника підприємства, що має стратегічне значення для економіки та безпеки держави і вартість активів якого за даними останньої фінансової звітності або річний розмір чистого доходу якого перевищує 200 млн. гривень, погоджується Кабінетом Міністрів України за поданням керівника суб’єкта управління (крім випадків, коли відповідне підприємство є особливо важливим для економіки).
До подання щодо погодження кандидатури на посаду керівника підприємства, що має стратегічне значення для економіки та безпеки держави і вартість активів якого за даними останньої фінансової звітності або річний розмір чистого доходу якого перевищує 200 млн. гривень, додаються:
проект рішення Кабінету Міністрів України про погодження кандидатури, завізований керівником суб’єкта управління;
протокол засідання комісії;
біографічна довідка з кольоровою фотокарткою, що засвідчується підписом керівника служби управління персоналом суб’єкта управління, скріпленим печаткою (за наявності);
згода на обробку персональних даних;
копії, засвідчені підписом керівника служби управління персоналом суб’єкта управління, скріпленим печаткою (за наявності):
- заяви кандидата про прийняття на посаду;
- статуту підприємства.
Результати відбору оприлюднюються на офіційному веб-сайті суб’єкта управління.
Рішення комісії (у випадках, визначених абзацом другим цього пункту, - рішення Кабінету Міністрів України) є підставою для укладення протягом двох тижнів контракту між суб’єктом управління та переможцем конкурсного відбору.
21. Погодження призначення керівника підприємства головою місцевої держадміністрації здійснюється в установленому порядку. У разі вмотивованої відмови голови облдержадміністрації (підтримки головою облдержадміністрації вмотивованої відмови голови райдержадміністрації) у погодженні призначення керівника підприємства суб’єкт управління вносить на розгляд Кабінету Міністрів України пропозиції щодо надання згоди на призначення такого керівника.";
доповнити
Порядок пунктом 21-1 такого змісту:
"21-1. Комісія має право прийняти вмотивоване рішення про відхилення всіх пропозицій учасників та про повторне проведення конкурсного відбору. У разі коли пропозицію подав лише один учасник, конкурс не проводиться. При цьому оголошується повторне проведення конкурсного відбору.
У разі відсутності претендентів на участь у конкурсному відборі, визнання комісією конкурсних пропозицій такими, що не відповідають вимогам пункту 18 цього Порядку або реалізація яких не забезпечує належну ефективність управління підприємством, чи у разі непогодження Кабінетом Міністрів України призначення керівника приймається рішення про повторне проведення конкурсного відбору.";
пункти 22-24 викласти в такій редакції:
"22. Для визначення претендентів на посади керівників особливо важливих для економіки підприємств Кабінет Міністрів України утворює комітет з призначення керівників особливо важливих для економіки підприємств (далі - комітет з призначення) та комісію з відбору керівників особливо важливих для економіки підприємств (далі - комісія з відбору).
Організаційне, інформаційне, матеріально-технічне забезпечення діяльності комітету з призначення та комісії з відбору здійснює Секретаріат Кабінету Міністрів України.
23. До складу комітету з призначення входить вісім його членів.
До складу комітету з призначення включаються Міністр Кабінету Міністрів України, перший заступник Міністра економічного розвитку і торгівлі, перший заступник Міністра фінансів, керівник відповідного суб’єкта управління особливо важливим для економіки підприємством або його заступник (далі - представник суб’єкта управління) та за згодою чотири незалежних недержавних експерти з правом дорадчого голосу (далі - незалежні експерти).
У разі коли Кабінет Міністрів України є суб’єктом управління підприємства, до складу комітету з призначення включається керівник міністерства, іншого центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у відповідній сфері, або його заступник. У разі коли Мінекономрозвитку або Мінфін є суб’єктом управління, в засіданнях комітету з призначення беруть участь Міністр Кабінету Міністрів України, перший заступник Міністра економічного розвитку і торгівлі, перший заступник Міністра фінансів та незалежні експерти.
Суб’єкт управління протягом трьох робочих днів з моменту оголошення відбору визначає свого представника до складу комітету з призначення.
Кабінет Міністрів України затверджує персональний склад незалежних експертів, які входять до складу комітету з призначення.
Голова комітету з призначення та його заступник обираються на засіданні комітету з призначення з числа його членів шляхом таємного голосування простою більшістю голосів.
Голова комітету з призначення організовує його роботу, скликає засідання комітету з призначення та головує на них.
У разі неможливості виконання головою комітету з призначення своїх повноважень або в разі його відсутності повноваження голови комітету здійснює його заступник.
Комітет з призначення на своєму засіданні обирає секретаря комітету з призначення таємним голосуванням простою більшістю голосів.
Секретар не є членом комітету з призначення, здійснює підрахунок голосів та оголошує результати голосування на засіданні комітету з призначення.
24. Основними завданнями комітету з призначення є:
затвердження вимог до претендентів на посаду керівника особливо важливого для економіки підприємства та доведення їх до комісії з відбору;
розгляд поданих комісією з відбору пропозицій щодо претендентів на посаду керівника особливо важливого для економіки підприємства та документів;
визначення кандидатури претендента на посаду керівника особливо важливого для економіки підприємства та подання Кабінетові Міністрів України висновків щодо погодження відповідної кандидатури на зазначену посаду;
підготовка рекомендацій щодо умов контракту з претендентом на посаду керівника особливо важливого для економіки підприємства.";
пункт 25 виключити;
доповнити
Порядок пунктами 26-44 такого змісту:
"26. Формою роботи комітету з призначення є засідання. Черговість засідань обумовлюється потребою в прийнятті рішень комітетом з призначення та визначається комітетом.
Комітет з призначення повинен провести засідання протягом місяця з дати подання на затвердження комітету з призначення пропозиції щодо вимог до претендентів на посаду керівника особливо важливого для економіки підприємства або подання комісією з відбору відповідних кандидатур, які визнані комісією найкращими.
Засідання комітету з призначення має кворум за умови участі в ньому трьох членів з правом голосу.
Рішення комітету з призначення приймаються шляхом таємного або заочного голосування, ухвалюються простою більшістю голосів присутніх на засіданні членів, оформляються протоколом, який підписується головою комітету, а в разі його відсутності - заступником голови комітету. Думка незалежних експертів, викладена в письмовій формі, додається до протоколу засідання. У разі прийняття рішення шляхом заочного голосування за допомогою електронної пошти голосування здійснюється протягом трьох робочих днів з дати отримання матеріалів членом комітету з призначення через електронну пошту.
У разі рівного розподілу голосів вирішальним є голос представника суб’єкта управління.
27. До складу комісії з відбору входить п’ять її членів. Персональний склад комісії з відбору, зокрема голова, затверджується Міністром Кабінету Міністрів України.
До складу комісії з відбору включаються два представники Секретаріату Кабінету Міністрів України, по одному представнику Мін’юсту і відповідного суб’єкта управління та один незалежний недержавний експерт з добору персоналу (далі - фахівець з добору персоналу), який бере участь у роботі комісії (за згодою) з правом дорадчого голосу.
У разі неподання суб’єктом управління протягом трьох робочих днів з дати звернення Міністра Кабінету Міністрів України до комісії з відбору кандидатури свого представника або нез’явлення на засідання зазначеної комісії представника суб’єкта управління засідання комісії є правоможним.
Керівництво діяльністю комісії з відбору здійснює її голова.
Секретар комісії з відбору, який не є її членом, призначається Міністром Кабінету Міністрів України. Секретар комісії з відбору забезпечує організацію роботи комісії, здійснює підрахунок голосів та оголошує результати голосування на засіданні комісії.
28. Комісія з відбору:
подає на затвердження комітету з призначення пропозиції до вимог до претендентів на посаду керівника особливо важливого для економіки підприємства, розглядає питання щодо джерел фінансування залучення фахівця з добору персоналу;
приймає рішення про оприлюднення на офіційному веб-сайті Кабінету Міністрів України оголошення про проведення відбору керівника особливо важливого для економіки підприємства;
звертається до суб’єктів управління для отримання відомостей про особливо важливе для економіки підприємство, на посаду керівника якого оголошено відбір, та іншої інформації для здійснення комісією з відбору своїх повноважень;
ухвалює рішення про допуск претендентів до відбору або відхилення їх кандидатур. Претендент не допускається до участі у відборі в разі неподання ним одного з документів, зазначених в абзацах другому - п’ятому пункту 10 цього Порядку, та/або наявності у претендента не знятої або не погашеної в установленому законом порядку судимості, заборони займати відповідні посади або займатися певними видами діяльності;
приймає рішення про передачу фахівцеві з добору персоналу для проведення попереднього відбору кандидатів копій заяв та документів, надісланих претендентами;
розглядає пропозиції фахівця з добору персоналу щодо проведеного ним попереднього відбору кандидатур претендентів;
заслуховує на закритому засіданні пропозицію учасника відбору;
визначає та подає до комітету з призначення від трьох до п’яти кандидатур, які визнані комісією найкращими.
29. Секретаріат Кабінету Міністрів України:
розробляє та подає Міністрові Кабінету Міністрів України пропозиції щодо доцільності проведення відбору керівника особливо важливого для економіки підприємства;
розробляє пропозиції до вимог до претендентів на посаду керівника особливо важливого для економіки підприємства;
оприлюднює інформацію про дату та умови відбору керівника особливо важливого для економіки підприємства на офіційному веб-сайті Кабінету Міністрів України;
приймає, реєструє та перевіряє документи, подані претендентами;
надсилає разом із згодою на обробку персональних даних претендентів запит до Національної поліції стосовно подання інформації про відсутність (наявність) у них судимості, заборону займати відповідні посади або займатися певними видами діяльності;
надсилає фахівцю з добору персоналу для проведення попереднього відбору кандидатів копії заяв та документів, надісланих претендентами.
30. Джерелами фінансування послуг фахівця з добору персоналу можуть бути кошти особливо важливого для економіки підприємства, кошти державного бюджету та/або інші джерела, не заборонені законодавством.
У разі коли комісія з відбору визначить доцільність здійснення оплати послуг фахівця з добору персоналу за рахунок коштів особливо важливого для економіки підприємства, вона звертається до суб’єкта управління з пропозицією рекомендувати зазначеному підприємству здійснити оплату таких послуг.
31. Організаційною формою роботи комісії з відбору є засідання.
Засідання комісії з відбору проводяться в разі потреби, про що повідомляється її членам та учасникам засідання не пізніше ніж за два робочі дні до їх початку.
Засідання комісії з відбору є правоможним у разі участі в ньому не менш як двох третин її складу.
Рішення комісії з відбору приймається шляхом голосування простою більшістю голосів присутніх на засіданні її членів і оформляється протоколом, який підписує голова комісії з відбору.
У разі рівного розподілу голосів вирішальним є голос голови комісії з відбору.
Член комісії з відбору, який не підтримує прийняте рішення, може викласти в письмовій формі свою окрему думку, що додається до протоколу засідання.
32. Комісія з відбору протягом 15 робочих днів після прийняття рішення про проведення відбору та не пізніше ніж за сім робочих днів до дня засідання комітету з призначення подає йому:
пропозиції щодо вимог до претендентів на посаду керівника особливо важливого для економіки підприємства;
відомості про особливо важливе для економіки підприємство, на посаду керівника якого оголошено відбір (загальна характеристика підприємства, цілі та основні напрями діяльності, участь підприємства у фінансово-промислових групах, об’єднаннях, холдингових компаніях, динаміка фінансових показників за останні п’ять років);
................Перейти до повного тексту