1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Розпорядження


КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
Р О З П О Р Я Д Ж Е Н Н Я
від 11 лютого 2009 р. N 184-р
Київ
Про схвалення Концепції Державної цільової програми підтримки розвитку сільськогосподарських обслуговуючих кооперативів на період до 2015 року
1. Схвалити Концепцію Державної цільової програми підтримки розвитку сільськогосподарських обслуговуючих кооперативів на період до 2015 року, що додається.
Визначити Мінагрополітики державним замовником Програми.
2. Мінагрополітики разом з іншими заінтересованими центральними органами виконавчої влади розробити та подати у двотижневий строк Кабінетові Міністрів України проект Державної цільової програми підтримки розвитку сільськогосподарських обслуговуючих кооперативів на період до 2015 року.
Прем'єр-міністр України Ю.ТИМОШЕНКО
Інд. 22
СХВАЛЕНО
розпорядженням Кабінету Міністрів України
від 11 лютого 2009 р. N 184-р
КОНЦЕПЦІЯ
Державної цільової програми підтримки розвитку сільськогосподарських обслуговуючих кооперативів на період до 2015 року
Визначення проблеми, на розв'язання якої спрямована Програма
Важливим напрямом розбудови аграрного сектору економіки є розвиток сільськогосподарських обслуговуючих кооперативів. Проте на сьогодні за обсягами та якістю надання послуг вони не задовольняють зростаючих потреб дрібнотоварних виробників сільськогосподарської продукції та її споживачів. Адже понад 70 відсотків трудомісткої сільськогосподарської продукції повсякденного споживання - картоплі, овочів, фруктів, молока та м'яса виробляється в особистих селянських господарствах та фізичними особами, які не мають постійно діючих маркетингових каналів збуту такої продукції. Як результат - значна частина вирощеної сільськогосподарської продукції, особливо у віддалених від приміської зони селах, згодовується худобі або псується. Частина її потрапляє до кінцевих споживачів, але через посередників, чи продається селянами поза межами організованих аграрних ринків у непридатних для торгівлі місцях.
У зв'язку із значною кількістю особистих селянських господарств та фізичних осіб, які займаються сільськогосподарським виробництвом, доцільно сприяти формуванню за безпосередньою їх участю кооперативного сегмента аграрних ринків. Водночас його формування стримується слабкою матеріальною базою, відсутністю кваліфікованих кадрів - організаторів кооперативного руху, недосконалістю законодавства, недостатньою обізнаністю селян у перевагах об'єднання зусиль для подальшого розвитку і відсутністю належної державної підтримки.
Як наслідок, в Україні практично зупинився процес створення сільськогосподарських обслуговуючих кооперативів, а в окремих регіонах вони припинили свою господарську діяльність. Станом на 1 січня 2009 р. в Україні було зареєстровано 936 таких кооперативів, або на 191 одиницю менше порівняно з відповідним періодом 2005 року.
Країни - члени ЄС, Сполучені Штати Америки, Канада та інші розв'язали проблему збуту продукції, вирощеної фермерами, шляхом підтримки створення ними прозорої заготівельно-збутової інфраструктури на засадах кооперації та її інтеграції з торгівлею, підприємствами харчової і переробної промисловості.
Вирішення зазначеного питання в Україні можливе за умови державної підтримки розвитку мережі сільськогосподарських обслуговуючих кооперативів як важливого чинника підвищення конкурентоспроможності особистих селянських господарств та фізичних осіб, які займаються сільськогосподарським виробництвом, поліпшення їх соціально-економічного стану та розширення сфери їх зайнятості.
Аналіз причин виникнення проблеми та обґрунтування необхідності її розв'язання програмним методом
Особисті селянські господарства та фізичні особи, які займаються сільськогосподарським виробництвом, в умовах загострення конкуренції на аграрних ринках стали перед проблемою реалізації надлишків продукції. Підвищення цін на енергоресурси, сільськогосподарську техніку, добрива, корми, низький рівень закупівельних цін, відсутність стабільних та надійних каналів реалізації сільськогосподарської продукції робить її виробництво неефективним.
Недостатній рівень розвитку кооперативного сегмента аграрних ринків призводить до скорочення чисельності самозайнятого населення, відтоку робочої сили з сільських територій, руйнування їх соціально-побутової та інженерної інфраструктури.
Особисті селянські господарства та фізичні особи, які займаються сільськогосподарським виробництвом, не здатні самостійно адаптуватися до правил СОТ і вимог аграрних ринків щодо виробництва високоякісної і безпечної сільськогосподарської продукції.
Загострює соціально-економічну ситуацію на селі і те, що з набранням чинності Законом України "Про внесення змін до деяких законів України щодо зменшення впливу світової фінансової кризи на сферу зайнятості населення" члени особистих селянських господарств є особами, які забезпечують себе роботою самостійно, тобто належать до зайнятого населення за умови, що робота в цьому господарстві для них є основною.
Розв'язання проблеми можливе лише за умови державної підтримки розвитку сільськогосподарських обслуговуючих кооперативів як важливої соціально-економічної інституції підвищення ефективності сільськогосподарського виробництва, активного розвитку сільських територій та підвищення рівня і якості життя сільського населення в цілому.
Наявні державні цільові програми, спрямовані на забезпечення розвитку аграрного сектору економіки, не враховують проблем сільськогосподарських обслуговуючих кооперативів.
З огляду на зазначене існує нагальна потреба у розробленні та прийнятті Державної цільової програми підтримки розвитку сільськогосподарських обслуговуючих кооперативів на період до 2015 року (далі - Програма).
Мета Програми
Метою Програми є удосконалення організаційно-правових та економічних умов формування інфраструктури сільськогосподарських обслуговуючих кооперативів, забезпечення доступу особистих селянських господарств та фізичних осіб, які займаються сільськогосподарським виробництвом, до аграрних ринків та підвищення рівня добробуту і зайнятості сільського населення.

................
Перейти до повного тексту