1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В А
від 28 лютого 2001 р. N 184
Київ
( Постанова втратила чинність на підставі Постанови КМ N 382 від 24.06.2016 )
Про Порядок проведення аналізу результатів функціонування спеціальних (вільних) економічних зон і територій із спеціальним режимом інвестиційної діяльності
( Із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ N 1737 від 27.12.2001 N 1167 від 08.09.2004 N 749 від 16.05.2007 N 1041 від 12.10.2011 ) ( У тексті постанови і Порядку слова "Міністерство економіки" в усіх відмінках замінено словами "Міністерство економіки та з питань європейської інтеграції" у відповідному відмінку згідно з Постановою КМ N 1737 від 27.12.2001 )
З метою оцінки соціально-економічних наслідків функціонування спеціальних (вільних) економічних зон та територій із спеціальним режимом інвестиційної діяльності, узагальнення досвіду їх функціонування Кабінет Міністрів України
постановляє:
1. Затвердити Порядок проведення аналізу результатів функціонування спеціальних (вільних) економічних зон і територій із спеціальним режимом інвестиційної діяльності, що додається.
Покласти на Міністерство економічного розвитку і торгівлі надання роз'яснень щодо цього Порядку.
( Абзац другий пункту 1 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ N 1041 від 12.10.2011 )
2. Раді міністрів Автономної Республіки Крим, обласним державним адміністраціям:
у місячний термін подати до Міністерства економіки та з питань європейської інтеграції основні параметри розвитку кожної спеціальної (вільної) економічної зони та території із спеціальним режимом інвестиційної діяльності і зазначені параметри, узагальнені за регіоном, на 2001-2004 роки (з розбивкою за роками);
до 10 березня 2001 р. подати до Міністерства економіки та з питань європейської інтеграції, Міністерства фінансів, Державної податкової адміністрації та Державної митної служби основні параметри розвитку кожної спеціальної (вільної) економічної зони та території із спеціальним режимом інвестиційної діяльності на 2000 рік та зазначені параметри, узагальнені за регіоном, а також аналітичні матеріали щодо соціально-економічних результатів функціонування спеціальних (вільних) економічних зон і територій із спеціальним режимом інвестиційної діяльності у 2000 році.
3. Міністерству фінансів, Державній податковій адміністрації та Державній митній службі подати Міністерству економіки та з питань європейської інтеграції до 20 березня 2001 р. висновки про результати функціонування спеціальних (вільних) економічних зон і територій із спеціальним режимом інвестиційної діяльності.
Міністерству економіки та з питань європейської інтеграції з урахуванням зазначених висновків провести комплексний аналіз результатів функціонування кожної спеціальної (вільної) економічної зони та території із спеціальним режимом інвестиційної діяльності та до 15 квітня 2001 р. подати Кабінету Міністрів України узагальнені висновки щодо ефективності їх функціонування.
Прем'єр-міністр України В.ЮЩЕНКО
Інд. 27
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 28 лютого 2001 р. N 184
ПОРЯДОК
проведення аналізу результатів функціонування спеціальних (вільних) економічних зон і територій із спеціальним режимом інвестиційної діяльності
( У тексті Порядку слова "Мінекономіки" та "Міністерство економіки та з питань європейської інтеграції" в усіх відмінках замінено словом "Мінекономрозвитку", слова "Мінпромполітики" та "Держінвестицій" замінено відповідно словами "Агентство держмайна" та "Держінвестпроект" у відповідному відмінку, а слова "Мінтранс" та "Державна податкова адміністрація" в усіх відмінках замінено відповідно словами "Мінінфраструктури" та "ДПС" згідно з Постановою КМ N 1041 від 12.10.2011 )
ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
1. Цей Порядок визначає процедуру проведення центральними і місцевими органами виконавчої влади та Радою міністрів Автономної Республіки Крим аналізу результатів функціонування спеціальних (вільних) економічних зон і територій із спеціальним режимом інвестиційної діяльності (далі - аналіз).
2. Аналіз проводиться з метою визначення соціально-економічних результатів функціонування спеціальних (вільних) економічних зон (далі - СЕЗ) і територій із спеціальним режимом інвестиційної діяльності (далі - ТПР), тенденцій їх розвитку, проблемних питань організаційного, юридичного і економічного характеру та внесення відповідних пропозицій щодо їх подальшого функціонування.
3. Терміни у цьому Порядку вживаються у такому значенні:
критерії оцінки - напрями діяльності СЕЗ і ТПР, за якими проводиться аналіз соціально-економічних та фінансових (у тому числі відносин з бюджетами) результатів функціонування цих зон і територій;
основні параметри розвитку СЕЗ і ТПР - прогнозні показники розвитку, визначені на підставі техніко-економічного обгрунтування доцільності створення СЕЗ і ТПР, стратегічних і поточних програм їх розвитку, програм соціально-економічного розвитку міст, районів і областей, на території яких вони розташовані;
показники діяльності СЕЗ і ТПР - комплекс основних соціально-економічних, фінансових, виробничих, інноваційних, екологічних результатів, досягнутих підприємствами, що реалізують інвестиційні проекти;
спеціальний режим - спеціальний правовий режим економічної діяльності СЕЗ і ТПР, який передбачає введення податкових, митних та інших пільг, запровадження режиму спеціальної митної зони.
Критерії оцінки, основні параметри та показники діяльності СЕЗ і ТПР затверджуються Мінекономрозвитку, Мінфіном, Мінагрополітики, Агентством держмайна, Держінвестпроектом, Мінінфраструктури, Держмитслужбою та ДПС.
( Абзац шостий пункту 3 в редакції Постанови КМ N 1167 від 08.09.2004; із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ N 749 від 16.05.2007 )
4. Аналіз будується на принципах:
цільової спрямованості (визначається відповідність соціально-економічних процесів, що відбуваються на територіях СЕЗ і ТПР, цілям, завданням та пріоритетам, визначеним під час їх створення);
комплексності (оцінюються в комплексі соціально-економічні, фінансові, виробничі, інноваційні, екологічні та інші результати функціонування СЕЗ і ТПР);
ефективності (з'ясовується вплив спеціального режиму на розвиток регіону, обгрунтованість надання пільг конкретним суб'єктам підприємницької діяльності, а також оцінюються бюджетні, фінансові, інвестиційні, підприємницькі ризики, що можуть виникати у процесі функціонування СЕЗ і ТПР).
5. Аналіз проводиться за такими напрямами:
соціально-економічні результати;
фінансові результати (в тому числі відносини з бюджетами);
організаційне забезпечення діяльності органами управління СЕЗ і ТПР.
6. Аналіз проводиться щодо кожної СЕЗ і ТПР окремо. Якщо в межах однієї області або Автономної Республіки Крим є декілька СЕЗ і ТПР, щодо них проводиться також узагальнений аналіз.
7. Інформаційною базою для проведення аналізу є техніко-економічне обгрунтування доцільності створення та функціонування СЕЗ і ТПР, дані державної статистичної і податкової звітності, результати моніторингу функціонування СЕЗ і ТПР, програми соціально-економічного розвитку регіонів, на території яких вони розташовані.
У процесі проведення аналізу показники діяльності СЕЗ і ТПР порівнюються з основними параметрами їх розвитку, з показниками соціально-економічного розвитку регіону і держави в цілому; допускається проведення порівняння з окремими показниками розвитку території, досягнутими до запровадження спеціального режиму.
ПОСЛІДОВНІСТЬ ПРОВЕДЕННЯ АНАЛІЗУ
8. Рада міністрів Автономної Республіки Крим, облдержадміністрації, на території яких розташовані СЕЗ і ТПР:
1) до 5 березня року, що настає за звітним, проводять збирання інформації у суб'єктів СЕЗ і суб'єктів підприємницької діяльності, які реалізують інвестиційні проекти на ТПР (далі - підприємства).
( Абзац перший підпункту 1 пункту 8 із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ N 1737 від 27.12.2001, N 1167 від 08.09.2004 )
Зазначена інформація повинна відображати результати реалізації інвестиційного проекту за кожний рік і за весь період реалізації, а не загальні результати діяльності всього підприємства.
Дані про розрахунки підприємств з бюджетами із сплати податків і зборів (обов'язкових платежів) перевіряються ДПС в областях, а із сплати ввізного мита - регіональними митницями;
2) до 15 березня року, що настає за звітним:
( Абзац перший підпункту 2 пункту 8 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ N 1737 від 27.12.2001 )
проводять аналіз на підставі узагальнення показників діяльності СЕЗ і ТПР за видами економічної діяльності, згрупованими за підсекціями, а також за весь період функціонування починаючи з першого року їх заснування;
подають Мінекономрозвитку, Мінфіну, ДПС, Держмитслужбі, Мінагрополітики, Агентству держмайна, Держінвестпроекту та Мінінфраструктури відповідно до їх компетенції аналітичну записку про результати функціонування СЕЗ і ТПР та інформаційні матеріали щодо показників діяльності СЕЗ і ТПР та динаміки показників діяльності СЕЗ і ТПР;
( Абзац третій підпункту 2 пункту 8 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ N 1167 від 08.09.2004, N 749 від 16.05.2007 )
подають Мінекономрозвитку основні параметри розвитку СЕЗ і ТПР на наступні п'ять років.
( Абзац четвертий підпункту 2 пункту 8 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ N 1167 від 08.09.2004 )
В аналітичній записці висвітлюється:
відповідність результатів діяльності СЕЗ і ТПР передбаченим основним параметрам їх розвитку, а у разі недосягнення таких параметрів пояснюються причини;
виконання інвесторами зобов'язань, визначених у договорах (контрактах) щодо реалізації інвестиційних проектів;
динаміка розвитку СЕЗ і ТПР, реалізація завдань, поставлених перед СЕЗ і ТПР в актах законодавства про їх заснування;
створення нових та збереження існуючих робочих місць, зайнятість та доходи населення;

................
Перейти до повного тексту