1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Указ


У К А З
ПРЕЗИДЕНТА УКРАЇНИ
Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 25 січня 2001 року "Про заходи щодо детінізації економіки"
( Із змінами, внесеними згідно з Указом Президента N 880/2003 від 22.08.2003 )
Відповідно до статті 107 Конституції України
постановляю:
Увести в дію рішення Ради національної безпеки і оборони України від 25 січня 2001 року "Про заходи щодо детінізації економіки".
На виконання рішення Ради національної безпеки і оборони України:
1. Затвердити Основні засади детінізації грошового обігу (додаються).
2. Кабінету Міністрів України разом з Національним банком України:
а) у двомісячний строк:
доопрацювати проект Державної програми детінізації економіки з урахуванням Основних засад детінізації грошового обігу, передбачивши в ній заходи щодо обмеження позабанківського грошового обігу та розвитку національної платіжної системи;
подати пропозиції щодо вдосконалення порядку розгляду і затвердження основних засад грошово-кредитної політики на відповідний період, яка має узгоджуватися з Програмою діяльності Кабінету Міністрів України та Державним бюджетом України;
ужити заходів щодо державної підтримки широкого запровадження електронних платежів;
розробити заходи щодо суттєвого збільшення питомої ваги безготівкових розрахунків населення за комунальні та торговельні послуги, енергоносії та вивчити питання щодо введення після запровадження цих заходів максимально допустимої межі здійснення фізичними особами розрахунків готівкою;
внести пропозиції щодо посилення валютного контролю за експортно-імпортними операціями суб'єктів господарювання;
ужити заходів щодо зростання ефективності державного контролю за обігом підакцизних товарів, зокрема шляхом підвищення ступеня захищеності акцизних марок з використанням вітчизняних промислових потужностей;
подати пропозиції щодо впровадження економічних механізмів заохочення довгострокових кредитів та банківських інвестицій у виробничу сферу;
б) у місячний строк:
подати пропозиції щодо внесення змін до Закону України "Про патентування деяких видів підприємницької діяльності" з метою запобігання використанню спеціальних торгових патентів для ухилення від оподаткування;
увести обмеження на залучення кредитів з офшорних зон під відсотки, що перевищують розмір відсотків на внутрішньому кредитному ринку, та розробити економічні, в тому числі податкові, важелі впливу на підприємства, які залучають такі кредити;
внести пропозиції щодо запровадження державного реєстру фізичних осіб - засновників суб'єктів підприємницької діяльності, які є боржниками перед банками і державним бюджетом, та встановлення заборони щодо участі таких осіб у заснуванні нових суб'єктів підприємницької діяльності;
розглянути стан виконання Указів Президента України від 7 серпня 1999 року N 969 "Про Основні напрями політики щодо грошових доходів населення України" і від 14 липня 2000 року N 891 "Про заходи щодо зміцнення банківської системи України та підвищення її ролі у процесах економічних перетворень" та вирішити питання щодо відповідальності осіб, винних у неналежній реалізації передбачених цими Указами вимог;
подати пропозиції щодо вдосконалення механізму повернення (відшкодування) податку на додану вартість;
в) у тримісячний строк:
подати пропозиції щодо зменшення нарахувань на фонд оплати праці та перегляду шкали ставок прибуткового податку з доходів фізичних осіб, звільнення від оподаткування частини доходів, що спрямовується фізичними та юридичними особами на персоніфіковані рахунки громадян як за добровільним, так і за обов'язковим державним пенсійним страхуванням;
створити в Державній податковій адміністрації банк даних про сумнівні фінансові операції;
узагальнити досвід акціонерного комерційного банку "Аркада" щодо залучення коштів інвесторів і населення на житлове будівництво в м.Києві та вирішити питання щодо поширення такого досвіду в інших регіонах України;
г) у першому півріччі 2001 року:
розробити пропозиції щодо внесення змін до законодавчих актів з питань обмеження кількості рахунків юридичних осіб у банківських установах;
забезпечити дальше вдосконалення системи контролю за вивезенням за межі України та ввезенням в Україну фізичними особами - резидентами та нерезидентами валютних цінностей і платіжних карток;
д) протягом 2001 року:
вирішити питання щодо утворення відповідно до законодавства Українського державного банку реконструкції та розвитку;
подати в установленому порядку на розгляд Верховної Ради України проекти законів про грошовий обіг, про запобігання та протидію легалізації ("відмиванню") доходів, отриманих злочинним шляхом, про систему державної реєстрації суб'єктів господарювання, про впорядкування здійснення зовнішньоекономічних операцій резидентами України з нерезидентами, які знаходяться в офшорних зонах;
запровадити систему безготівкової виплати заробітної плати державним службовцям;
( Абзац п'ятий пункту "д" статті 2 виключено на підставі Указу Президента N 880/2003 від 22.08.2003 )
3. Міністерству внутрішніх справ України, Службі безпеки України разом з Міністерством економіки України, Міністерством фінансів України розробити у двомісячний строк програму заходів протидії створенню фіктивних підприємств.
4. Утворити Міжвідомчу комісію з питань фінансової безпеки при Раді національної безпеки і оборони України.
Секретареві Ради національної безпеки і оборони України подати в місячний строк проект положення про зазначену Міжвідомчу комісію та пропозиції щодо її складу.
5. Контроль за виконанням цього Указу покласти на Секретаря Ради національної безпеки і оборони України.
Президент України Л.КУЧМА
м. Київ, 20 березня 2001 року
N 183/2001
ЗАТВЕРДЖЕНО
Указом Президента України
від 20 березня 2001 року
N 183/2001
ОСНОВНІ ЗАСАДИ
детінізації грошового обігу
Проблема тіньового грошового обігу тісно пов'язана з недосконалістю грошової системи. Її розв'язання вимагає системного підходу.
Спроби обмежити обіг грошей поза банками за допомогою лише адміністративного тиску на суб'єктів господарювання свідчать про необхідність переходу до нової стратегії детінізації грошового обігу. Ця стратегія полягає у створенні сприятливих умов для обігу грошей на основі максимального врахування інтересів власників коштів.

................
Перейти до повного тексту