- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Постанова
КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
від 27 грудня 2001 р. № 1764
Київ
Про затвердження Порядку державного фінансування капітального будівництва
( Дія Постанови не поширюється на реконструкцію або будівництво об'єктів згідно з планом заходів, затвердженим Постановою КМ
№ 1036 від 16.09.2009 )
( Установити, що під час реалізації експериментального проекту щодо будівництва, ремонту та інших інженерно-технічних заходів із захисту об’єктів критичної інфраструктури паливно-енергетичного сектору критичної інфраструктури ця Постанова не застосовується згідно з Постановою КМ
№ 1482 від 27.12.2022, з урахуванням змін внесених Постановою КМ
№ 617 від 19.06.2023 )
( Установити, що під час реалізації експериментального проекту щодо відновлення населених пунктів, які постраждали внаслідок збройної агресії Російської Федерації, ця Постанова не застосовується згідно з Постановою КМ
№ 382 від 25.04.2023 )
( Установити, що під час реалізації експериментального проекту з будівництва магістральних водогонів Карачунівське водосховище - Кривий Ріг - Південне водосховище, Марганець - Нікополь, Хортиця (ДВС2) - Томаківка, положення цієї Постанови не застосовуються згідно з Постановою КМ
№ 566 від 06.06.2023 )
( Установити, що під час реалізації експериментального проекту з водозабезпечення у Дніпропетровській, Херсонській, Запорізькій та Миколаївській областях ця Постанова не застосовується згідно з Постановою КМ
№ 771 від 25.07.2023 )
( Установити, що під час виконання договорів, зазначених у
пункті 7 Порядку, затвердженого Постановою КМ № 790 від 28.07.2023, вимоги пункту 19 Порядку, затвердженого цією Постановою, у частині строку та розміру авансу (попередньої оплати) не застосовуються згідно з Постановою КМ
№ 790 від 28.07.2023 )
( Установити, що дія цієї Постанови не поширюється на фінансування товарів, робіт і послуг за рахунок бюджетних коштів за новою бюджетною програмою згідно з Постановою КМ
№ 939 від 01.09.2023 )
( Установити, що під час виконання договорів з австрійським постачальником згідно з
Рамковою угодою, передбаченою
пунктом 2 Постанови КМ № 1026 від 12.09.2023, вимоги пункту 19 Порядку, затвердженого цією Постановою, у частині строку та розміру авансу (попередньої оплати) не застосовуються згідно з Постановою КМ
№ 1026 від 12.09.2023 )
( Установити, що під час реалізації експериментального проекту з водозабезпечення у Донецькій області ця Постанова не застосовується згідно з Постановою КМ
№ 869 від 02.08.2024 )
Кабінет Міністрів України постановляє:
1. Затвердити Порядок державного фінансування капітального будівництва (додається).
2. Міністерствам, іншим центральним органам виконавчої влади, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, обласним, Київській та Севастопольській міським державним адміністраціям:
під час підготовки пропозицій на 2002 та наступні роки щодо розподілу державних капітальних вкладень на відповідний рік керуватися вимогами Порядку, затвердженого цією постановою;
привести у тримісячний термін свої рішення у відповідність із цією постановою.
2-1. Установити, що дія постанови не поширюється на фінансування товарів, робіт і послуг, необхідних для підготовки та забезпечення участі України у Всесвітній виставці "Експо - 2020".
3. Визнати такою, що втратила чинність,
постанову Кабінету Міністрів України від 7 квітня 1998 р. № 461 "Про затвердження Порядку кредитування будівництва об'єктів, що здійснюється підприємствами, установами і організаціями недержавної форми власності, за рахунок коштів Фонду для здійснення заходів щодо ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи та соціального захисту населення" (Офіційний вісник України, 1998 р., № 14, ст. 533).
Прем'єр-міністр України | А.КІНАХ |
Інд. 21 | |
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 27 грудня 2001 р. № 1764
ПОРЯДОК
державного фінансування капітального будівництва
( У тексті Порядку слова "Державне казначейство" в усіх відмінках замінено словом "Казначейство" у відповідному відмінку згідно з Постановою КМ
№ 1041 від 12.10.2011 )
Загальні положення
1. Цей Порядок визначає механізм фінансування капітального будівництва за рахунок коштів державного бюджету з метою забезпечення цільового та ефективного використання державних коштів.
2. У цьому Порядку поняття вживаються у такому значенні:
капітальне будівництво - процес створення нових, а також розширення, реконструкція, технічне переоснащення діючих підприємств, об'єктів виробничого і невиробничого призначення, пускових комплексів (з урахуванням проектних робіт, проведення торгів (тендерів) у будівництві, консервації, розконсервації об'єктів, утримання дирекцій підприємств, що будуються, а також придбання технологічного обладнання, що не входить до кошторису об'єктів);
державні капітальні вкладення - кошти державного бюджету, передбачені на фінансування капітального будівництва;
змішані капітальні вкладення - інвестиції, що спрямовуються на фінансування капітального будівництва, у загальному обсязі яких є частка державних капітальних вкладень;
об'єкт виробничого призначення - об'єкт сфери матеріального виробництва (промисловість, сільське господарство, транспорт та зв'язок, будівництво, торгівля, громадське харчування, матеріально-технічне забезпечення та збут);
об'єкт невиробничого призначення - об'єкт житлового та комунального господарства, закладів охорони здоров'я, фізкультури, соціального забезпечення, освіти, культури, мистецтва, науково-дослідних та інших організацій, пов'язаних з розвитком науки, а також пам'ятників і монументів;
замовник - юридична або фізична особа, яка замовляє виконання робіт, поставку продукції, надання послуг, пов'язаних з капітальним будівництвом, організовує проведення торгів (тендерів), укладає договори (контракти), контролює хід будівництва та здійснює технічний нагляд за ним, проводить розрахунки за поставлену продукцію, виконані роботи, надані послуги, приймає закінчені роботи;
технічне переоснащення діючих підприємств - комплекс заходів щодо підвищення техніко-економічного рівня окремих виробництв, цехів і дільниць на основі впровадження передової техніки та технології, механізації та автоматизації виробництва, модернізації та заміни застарілого і фізично зношеного устаткування на нове більш продуктивне. Технічне переоснащення здійснюється без розширення виробничих площ;
розширення діючих підприємств - будівництво нових і розширення існуючих окремих цехів та об'єктів основного, підсобного та обслуговуючого призначення на території діючих підприємств з метою створення додаткових або нових виробничих потужностей;
реконструкція діючих підприємств - переобладнання діючих цехів та об'єктів основного, підсобного та обслуговуючого призначення без розширення існуючих будівель і споруд основного призначення та без збільшення чисельності працівників з одночасним поліпшенням умов їх праці та охорони навколишнього природного середовища, здійснюване з метою вдосконалення виробництва та підвищення його техніко-економічного рівня, збільшення виробничих потужностей, зміни номенклатури продукції та поліпшення її якості;
пусковий комплекс - сукупність об'єктів (або їх частин) основного, підсобного та обслуговуючого призначення, що забезпечують випуск продукції або надання послуг;
черга будівництва - частина будови, що забезпечує випуск продукції або надання послуг, яка може складатися з одного або кількох пускових комплексів.
3. Цей Порядок є обов'язковим для підприємств, установ та організацій усіх форм власності, що здійснюють капітальне будівництво, у разі його фінансування за рахунок державних і змішаних капітальних вкладень.
5. Не дозволяється спрямовувати державні капітальні вкладення на:
проведення усіх видів ремонтних робіт;
фінансування випуску та закупівлі промислової продукції, проведення її випробувань і сертифікації, крім закупівлі дослідних зразків нової видобувної та прохідницької техніки, виробленої вітчизняними машинобудівними підприємствами, для реконструкції та технічного переоснащення державних вугледобувних підприємств;
реалізацію заходів, пов'язаних із закупівлею сільськогосподарської техніки на умовах лізингу.
6. Підприємствам, установам та організаціям державної і комунальної форми власності державні капітальні вкладення надаються на безповоротній основі, а підприємствам, установам та організаціям іншої форми власності - на умовах кредиту для фінансування капітального будівництва, проектні терміни якого не перевищують трьох, а в окремих випадках - п'яти років.
( На часткову зміну пункту 6 дозволити Міністерству регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства виділити кошти для фінансування заходів з виготовлення проектно-кошторисної документації для Бортницької станції аерації у м. Києві, передбачених
розпорядженням Кабінету Міністрів України від 17 травня 2012 р. № 279, публічному акціонерному товариству "АК "Київводоканал", визначеному одержувачем бюджетних коштів, на безповоротній основі за умови, що зазначена документація залишиться у власності територіальної громади м. Києва, згідно з Постановою КМ
№ 933 від 03.10.2012 )
( На часткову зміну пункту 6 дозволити Міністерству регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства спрямувати бюджетні кошти визначеному ним у встановленому порядку одержувачу бюджетних коштів на безповоротній основі незалежно від форми власності за умови, що робоча документація та основні засоби, створені за результатами виконання робіт, залишаться у власності територіальної громади м. Києва і щодо них не будуть прийняті рішення, наслідком яких може бути відчуження їх із власності територіальної громади, згідно з Постановою КМ
№ 298 від 09.07.2014 )
( На часткову зміну пункту 6 дозволити розпоряднику бюджетних коштів нижчого рівня спрямувати бюджетні кошти визначеному ним у встановленому порядку одержувачу бюджетних коштів на безповоротній основі незалежно від форми власності за умови, що основні засоби, створені як результат виконаних робіт, залишаться у власності територіальної громади м. Києва і щодо них не будуть прийняті рішення, наслідком яких може бути відчуження їх із власності територіальної громади, згідно з Постановою КМ
№ 386 від 04.06.2015 )
( На часткову зміну пункту 6 дозволити розпоряднику бюджетних коштів нижчого рівня спрямувати бюджетні кошти визначеному ним у встановленому порядку одержувачу бюджетних коштів на безповоротній основі незалежно від форми власності за умови, що основні засоби, створені як результат виконаних робіт, залишаться у власності територіальної громади м. Києва і щодо них не будуть прийняті рішення, наслідком яких може бути відчуження їх із власності територіальної громади, згідно з Постановою КМ
№ 487 від 27.07.2016 )
Порядок здійснення видатків на капітальне будівництво за рахунок державних капітальних вкладень
7. Органи Казначейства відповідно до встановленого Казначейством порядку здійснюють видатки на капітальне будівництво за рахунок державних капітальних вкладень.
8. Для здійснення видатків на капітальне будівництво за рахунок державних капітальних вкладень замовники подають до відповідних органів Казначейства за місцем розташування такі документи:
титул об’єкта;
титул на виконання проектно-вишукувальних робіт для будівництва (у разі фінансування у поточному році лише проектно-вишукувальних робіт);
договір підряду (контракт) з визначенням вартості будівництва, форм розрахунків за виконані роботи та майнової відповідальності за порушення умов договору підряду (контракту). У разі здійснення будівництва об'єкта кількома генеральними підрядниками договір підряду (контракт) подається окремо щодо кожного виконавця, для перехідних об'єктів - додатковий договір до договору підряду (контракту) на виконання робіт у поточному році;
наказ, рішення про затвердження проектно-кошторисної документації на чергу будівництва, пусковий комплекс або об'єкт;
інші документи згідно з нормативно-правовими актами.
Дія цього пункту в частині подання титулу будови (об'єкта) або титулу перехідної будови (об'єкта), внутрішньобудівельного титулу будови (об'єкта), титулу на виконання проектно-вишукувальних робіт для будівництва не поширюється на державне підприємство "Національний спортивний комплекс "Олімпійський" для об'єкта реконструкції існуючих та будівництва нових об'єктів Національного спортивного комплексу "Олімпійський" по вул. Червоноармійській, 55, державне підприємство "Дирекція з капітального будівництва і реконструкції Міжнародного аеропорту "Донецьк" для об'єктів реконструкції аеровокзального комплексу (будівництво нового термінала, включаючи паркінг та огорожу), реконструкції та будівництва штучних покриттів перонів, місць стоянок і руліжних доріжок у комунальному підприємстві "Міжнародний аеропорт "Донецьк", державне підприємство "Дирекція з будівництва об'єктів до ЄВРО 2012 у м. Львові" для об'єкта будівництва стадіону по вул. Стрийській-Кільцевій дорозі в м. Львові та об'єкта реконструкції аеродрому в державному підприємстві "Міжнародний аеропорт "Львів" до затвердження уточнених проектів та титулів будов або титулів перехідної будови (об'єкта) (у разі потреби), а також державне підприємство "Макіїввугілля" для об’єкта реконструкції технологічного комплексу скіпового ствола № 1 шахти імені В.М. Бажанова до затвердження титулу будови на підставі затвердженого проекту.
( Вимоги пункту 8 не застосовуються під час реалізації проектів економічного та соціального розвитку, які підтримуються Міжнародним банком реконструкції та розвитку, і кошти для реалізації яких передбачені у спеціальному фонді державного бюджету, згідно з Постановою КМ
№ 1090 від 05.09.2007 з урахуванням змін, внесених Постановою КМ
№ 323 від 25.04.2018 )
Титули об’єктів не надаються органам Казначейства, якщо будівництво об’єктів розпочинається та закінчується протягом одного року.
10. У разі подання замовником не всіх визначених у пункті 8 цього Порядку документів або їх невідповідності встановленим вимогам органи Казначейства не здійснюють видатки на капітальне будівництво і в семиденний термін повертають документи на доопрацювання.
11. У разі фінансування капітального будівництва за рахунок змішаних капітальних вкладень замовники подають документи згідно з пунктами 8 і 9 цього Порядку до відповідних органів Казначейства за наявності підтвердження всіх джерел фінансування.
Порядок здійснення видатків на капітальне будівництво за рахунок державних капітальних вкладень на умовах кредиту
12. Державні капітальні вкладення на умовах кредиту надаються лише у разі забезпечення виконання зобов'язань з його погашення заставою або поручительством.
13. За використання кредиту встановлюється річна відсоткова плата на рівні облікової ставки Національного банку із застосуванням коефіцієнта 1,2.
14. Після перевірки документів, зазначених у пункті 8 цього Порядку, між головним розпорядником коштів та замовником (позичальником) укладається кредитний договір відповідно до законодавства з урахуванням вимог цього Порядку.
Обов'язковою умовою договору є забезпечення виконання зобов'язань з погашення кредиту заставою або поручительством.
Вартість предмета застави повинна покривати, а умови договору поруки забезпечувати покриття розміру кредиту з урахуванням відсотків і витрат на його обслуговування.
Складовою частиною договору є також графік погашення кредиту на термін не більш як три роки після закінчення проектного терміну будівництва, реконструкції об'єкта або технічного переоснащення діючого підприємства.
15. Кредит погашається, а відсотки за його користування нараховуються і сплачуються замовником відповідно до умов кредитного договору щокварталу не пізніше ніж 10 числа місяця, що настає за звітним кварталом, у якому здійснено перерахування суми кредиту, за рахунок власних коштів та інших джерел, крім коштів державного бюджету.
16. Звіт про використання державних капітальних вкладень, наданих на умовах кредиту, та про їх повернення подається замовниками (позичальниками) в установленому порядку до відповідних органів Казначейства та головних розпорядників коштів державного бюджету.
17. Кредитування будівництва об'єктів за рахунок державних капітальних вкладень на реалізацію Чорнобильської будівельної програми, передбачених на цю мету в Державному бюджеті України, проводиться за єдиним механізмом, визначеним цим Порядком.
Розрахунки за виконані роботи у капітальному будівництві
18. Розрахунки за виконані роботи, поставлену продукцію та надані послуги в будівництві (далі - роботи) здійснюються за договірними цінами відповідно до укладених договорів (контрактів), вимог законодавства та проводяться платежами за об'єкт у цілому або проміжними платежами (за етапи, черги будівництва, пускові комплекси або окремі види робіт, конструктивні елементи).
Розрахунки здійснюються на підставі актів приймання виконаних робіт.
19. Проміжні платежі за виконані роботи здійснюються в межах не більш як 95 відсотків їх загальної вартості за договірною ціною та в межах не більш як 98 відсотків їх загальної вартості за договірною ціною для об'єктів, зазначених у заході "реконструкція існуючих та будівництво нових об'єктів Національного спортивного комплексу "Олімпійський" по вул. Червоноармійській, 55" пункту 1 додатка 2 до
Державної цільової програми підготовки та проведення в Україні фінальної частини чемпіонату Європи 2012 року з футболу, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 14 квітня 2010 р. № 357 (Офіційний вісник України, 2010 р., № 39, ст. 1297).
Замовник перераховує підряднику аванс, якщо це передбачено договором (контрактом). Розмір авансу не може перевищувати 30 відсотків вартості річного обсягу робіт. Підрядник зобов'язується використати одержаний аванс на придбання і постачання необхідних для виконання робіт матеріалів, конструкцій, виробів протягом трьох місяців після одержання авансу. По закінченні тримісячного терміну невикористані суми авансу повертаються замовнику.
( Надати замовникам будівництва великих і позакласних мостів з метою розвитку транспортної інфраструктури право при укладенні договорів з підрядниками, які на підставі відповідної ліцензії провадять будівельну діяльність із зведення мостів протягом не менш як 10-річного періоду, передбачати попередню оплату (виплату авансу) в обсязі, що не перевищує 60 відсотків вартості річного обсягу робіт з будівництва, на строк не більш як вісімнадцять місяців згідно з Постановами КМ
№ 788 від 30.05.2007,
№ 1016 від 27.10.2010,
№ 590 від 06.06.2011 )
Кінцеві розрахунки здійснюються у двотижневий термін після виконання і приймання всіх передбачених договором (контрактом) робіт та реєстрації декларації про готовність об'єкта до експлуатації або видачі сертифіката, в тому числі щодо пускових комплексів та черг.
Для підготовки об'єктів, зазначених у пунктах 1-3 і 13 додатка 2 до
Державної цільової програми підготовки та проведення в Україні фінальної частини чемпіонату Європи 2012 року з футболу, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 14 квітня 2010 р. № 357 (Офіційний вісник України, 2010 р., № 39, ст. 1297), замовники можуть здійснювати попередню оплату (виплату авансу) в розмірі, що не перевищує 50 відсотків вартості робіт за договором (контрактом), на строк не більш як шість місяців. Строк надання авансових платежів, що використовуються для придбання конструкцій, обладнання та устаткування іноземного виробництва, може бути продовжено за рішенням Кабінету Міністрів України.
Для виконання робіт, пов’язаних із реконструкцією та будівництвом очисних споруд, інших об’єктів з метою захисту акваторії Азово-Чорноморського узбережжя та басейнів річок Дніпро і Сіверський Донець від забруднення, замовники можуть здійснювати попередню оплату в розмірі 100 відсотків вартості робіт за договором (контрактом) на строк не більш як: у 2012 році - двадцять чотири місяці; у 2013 році, в тому числі для здійснення у 2013-2014 роках авторського та технічного нагляду за виконанням таких робіт, - вісімнадцять місяців.
................Перейти до повного тексту