1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
від 16 лютого 2024 р. № 176
Київ
Деякі питання створення та функціонування Електронного реєстру спортивних споруд
З метою удосконалення обліку спортивних споруд Кабінет Міністрів України постановляє:
1. Ввести в промислову експлуатацію Електронний реєстр спортивних споруд (далі - Реєстр) з 1 травня 2024 року.
2. Затвердити Порядок ведення Електронного реєстру спортивних споруд, що додається.
3. Внести до постанов Кабінету Міністрів України від 2 липня 2014 р. № 220 "Про затвердження Положення про Міністерство молоді та спорту України" (Офіційний вісник України, 2014 р., № 54, ст. 1447) і від 26 травня 2021 р. № 532 "Про затвердження Порядку функціонування національної інфраструктури геопросторових даних" (Офіційний вісник України, 2021 р., № 44, ст. 2701) зміни, що додаються.
4. Міністерству молоді та спорту забезпечити:
1) ведення та належне функціонування Реєстру;
2) організацію та координацію роботи з наповнення Реєстру інформацією про спортивні споруди.
5. Міністерствам, іншим центральним органам виконавчої влади, обласним, Київській міській державним адміністраціям (військовим адміністраціям) забезпечити внесення відповідної інформації про спортивні споруди у Реєстр до 31 грудня 2024 року.
6. Рекомендувати органам місцевого самоврядування сприяти наповненню Реєстру.

Прем'єр-міністр України

Д. ШМИГАЛЬ

Інд. 73


ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 16 лютого 2024 р. № 176
ПОРЯДОК
ведення Електронного реєстру спортивних споруд
Загальна частина
1. Цей Порядок визначає основні завдання Електронного реєстру спортивних споруд, процедуру його ведення та адміністрування, внесення інформації до зазначеного Реєстру, а також інші питання його функціонування.
2. У цьому Порядку терміни вживаються у такому значенні:
авторизований користувач - фізична або юридична особа, яка пройшла електронну ідентифікацію та автентифікацію із застосуванням кваліфікованого електронного підпису, що базується на кваліфікованому сертифікаті відкритого ключа, та має права доступу до Електронного реєстру спортивних споруд відповідно до цього Порядку;
верифікація - підтвердження достовірності наданої інформації про спортивні споруди;
власник спортивної споруди - фізична або юридична особа, чиє право власності на спортивну споруду зареєстровано в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно;
електронний кабінет - персоніфікована веб-сторінка або інтерфейс, за допомогою яких авторизований користувач відповідно до його прав доступу має можливість створювати, переглядати, отримувати інформацію з Електронного реєстру спортивних споруд відповідно до цього Порядку;
Електронний реєстр спортивних споруд (далі - Реєстр) - інформаційно-комунікаційна система, призначена для збирання, реєстрації, формування за єдиними ознаками та принципами, накопичення, зберігання та захисту інформації, ведення обліку, відображення та оброблення реєстрових даних про наявні спортивні споруди;
заявка - документ (набір даних) з відповідними реквізитами про внесення, зміну або видалення інформації про спортивну споруду, що сформований шляхом заповнення відповідних полів у Реєстрі з обов’язковими додатками та ідентифікуючими фотоматеріалами в електронному кабінеті, згенерований у файл у форматі PDF з накладеним кваліфікованим електронним підписом, що базується на кваліфікованому сертифікаті відкритого ключа;
правокористувач спортивної споруди - фізична або юридична особа, яка володіє, користується чи розпоряджається майном, закріпленим за нею власником (або уповноваженим ним органом) згідно з договором;
публічний реєстратор (верифікатор) (далі - верифікатор) - уповноважені співробітники Мінмолодьспорту (верифікатор 3 рівня), уповноважені співробітники структурних підрозділів з питань фізичної культури та спорту обласних, Київської міської державних адміністрацій (військових адміністрацій) (верифікатор 2 рівня), уповноважені співробітники виконавчих органів сільських, селищних, міських, районних у містах (у разі їх створення) рад, а у разі, коли спортивна споруда розташована у м. Києві, - уповноважені співробітники районних у м. Києві державних адміністрацій) (далі - уповноважені представники територіальних громад) (верифікатор 1 рівня), які опрацьовують заявки, подані власниками чи правокористувачами спортивних споруд, через електронний кабінет згідно з цим Порядком.
Уповноважені представники територіальних громад визначаються рішенням виконавчого органу відповідної ради та районної у м. Києві державної адміністрації;
створювач реєстрової інформації - власник або правокористувач спортивної споруди, який подає до Реєстру відомості про спортивну споруду.
Інші терміни вживаються у значенні, наведеному в Законах України "Про фізичну культуру і спорт", "Про інформацію", "Про захист інформації в інформаційно-комунікаційних системах", "Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги", "Про захист персональних даних", "Про електронні документи та електронний документообіг", "Про публічні електронні реєстри".
3. Реєстр функціонує у складі національної інфраструктури геопросторових даних відповідно до Закону України "Про національну інфраструктуру геопросторових даних".
Місце розташування спортивної споруди встановлюється за адресою споруди з обов’язковим дотриманням тотожності адреси об’єкта та місця розташування земельної ділянки із застосуванням реквізитів, визначених пунктами 1-8 частини четвертої статті 26-3 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності".
Внесення до Реєстру відомостей про спортивні споруди здійснюється відповідно до цього Порядку.
Інформація про спортивні споруди є відкритою, обліковується та зберігається виключно в електронній формі.
Завдання та функціональні можливості Реєстру
4. Основними завданнями Реєстру є ведення обліку, інвентаризації та паспортизації спортивних споруд в електронній формі для визначення їх стану, рівня доступності, зокрема шляхом прийняття цифрових інформаційних рішень та створення цифрової суб’єктності спортивної споруди, а саме:
1) забезпечення можливості використання користувачами електронних сервісів для реалізації їх прав, автоматизація ведення обліку спортивних споруд і управління інформацією про них;
2) створення умов для громадських об’єднань фізкультурно-спортивної спрямованості, закладів фізичної культури і спорту для належного ведення своєї діяльності;
3) проведення комплексного аналізу розвитку окремих видів спорту в регіонах для створення спортивних споруд, що відповідають національним та міжнародним вимогам до проведення офіційних спортивних змагань різного рівня та потребам відповідної територіальної громади;
4) визначення переліку спортивних споруд, що відповідають вимогам проведення офіційних міжнародних спортивних змагань на території України, та створення належних умов для тренувань національних збірних команд;
5) створення спортивних споруд міжнародного зразка шляхом розвитку баз олімпійської, паралімпійської та дефлімпійської підготовки;
6) забезпечення доступної інформації про спортивні споруди;
7) створення умов для взаємодії міністерств, інших центральних та місцевих органів виконавчої влади, державних установ та організацій, органів місцевого самоврядування з питань обліку, стану та функціонування спортивних споруд;
8) формування мережі сучасних та привабливих спортивних споруд за місцем проживання, у місцях масового відпочинку, що повинні бути легкодоступними для різних верств населення, зокрема для осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення;
9) створення умов для оптимізації кількості спортивних споруд та їх використання незалежно від форми власності;
10) здійснення моніторингу та контролю стану спортивних споруд, їх структурних та якісних змін, відвідування та ефективності використання;
11) здійснення контролю за відповідністю даних Реєстру з фактично наявними спортивними спорудами;
12) створення актуальної бази даних щодо спортивних споруд та їх стану, що сприятиме залученню інвесторів, меценатів та спонсорів до будівництва, відновлення та реконструкції наявних спортивних споруд;
13) забезпечення безперешкодного доступу осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення до спортивних споруд;
14) створення сервісів потенційного дистанційного оформлення послуг з використання спортивних споруд на базі Реєстру.
5. Функціональні можливості Реєстру повинні забезпечувати:
1) здійснення верифікації інформації, поданої власниками або правокористувачами, в Реєстрі;
2) можливість реєстрації авторизованих користувачів, зокрема з використанням засобів електронної ідентифікації;
3) розмежування прав авторизованих користувачів на внесення, перегляд інформації у Реєстрі, внесення змін та доповнень до неї;
4) можливість створення, внесення, редагування, виключення, перегляду, обміну інформацією та документами про спортивні споруди, зокрема пропозиціями (зауваженнями) щодо них, через електронні кабінети відповідно до прав доступу авторизованих користувачів;
5) здійснення пошуку та перегляду відомостей у Реєстрі відповідно до прав доступу авторизованих користувачів з дотриманням вимог Закону України "Про захист персональних даних";
6) збереження, автоматичне резервування і відновлення даних, що містяться або передавалися до Реєстру, безперебійний доступ до нього;
7) захист інформації від несанкціонованого доступу, знищення, модифікації;
8) облік операцій (реєстрацію, перегляд, редагування, виключення, внесення змін та доповнень до заявок тощо) з інформацією та документами у Реєстрі, що стосуються його безпеки;
9) можливість використання затверджених державних класифікаторів, номенклатур та довідників під час внесення та систематизації інформації у Реєстрі;
10) підключення до системи електронної взаємодії державних електронних інформаційних ресурсів;
11) захист інформації у Реєстрі відповідно до Закону України "Про захист інформації в інформаційно-комунікаційних системах";
12) перебування технічних засобів Реєстру у межах території України/державного кордону України, крім випадків, передбачених законодавством.
6. До Реєстру включаються спортивні споруди незалежно від форми власності.
7. Реєстр підлягає довічному зберіганню. Мовою ведення Реєстру є державна мова.
Держатель та адміністратор Реєстру
8. Власником Реєстру та виключних майнових прав інтелектуальної власності на програмне забезпечення є держава в особі Мінмолодьспорту.
9. Держателем Реєстру є Мінмолодьспорт, який:
1) забезпечує нормативно-правове, організаційно-методичне, інформаційне забезпечення, формування, ведення та функціонування Реєстру і доступу до нього;
2) розробляє та організовує виконання державних цільових програм з розвитку у сфері ведення та функціонування Реєстру;
3) виступає замовником послуг з виконання робіт із національної стандартизації за рахунок коштів державного бюджету у сфері ведення та функціонування Реєстру;
4) забезпечує створення, функціонування та ведення Реєстру;
5) забезпечує доступ до Реєстру державних органів влади, органів місцевого самоврядування, які є власниками або правокористувачами спортивних споруд, або інших фізичних та юридичних осіб, які є власниками або правокористувачами спортивних споруд на основі права господарського відання або права оперативного управління, для наповнення Реєстру та внесення необхідних змін у дані про спортивну споруду;
6) забезпечує оприлюднення реєстрової інформації у формі відкритих даних, зокрема про кількість спортивних споруд, назву спортивної споруди, її тип, місцезнаходження, вид спорту, що в ній культивується, та іншої актуальної інформації;
7) надає роз’яснення щодо функціональних можливостей, порядку ведення та внесення інформації до Реєстру;
8) здійснює інші повноваження, передбачені Законом України "Про публічні електронні реєстри".
Держатель Реєстру є володільцем відомостей, що містяться в Реєстрі.
Створювачі реєстрової інформації, які подають заявку на реєстрацію спортивної споруди у Реєстрі, є відповідальними за достовірність наданих даних.
10. Адміністратором Реєстру є Мінмолодьспорт, що:
1) здійснює заходи з проектування, створення, модернізації, впровадження, формування, ведення та супроводу Реєстру;
2) здійснює адміністрування Реєстру відповідно до статті 36 Закону України "Про публічні електронні реєстри";
3) координує роботу із внесення до Реєстру відомостей про спортивні споруди;
4) здійснює заходи із забезпечення безперебійного функціонування Реєстру з використанням інформаційно-комунікаційних технологій та засобів захисту інформації;
5) вживає організаційних заходів, пов’язаних із забезпеченням функціонування Реєстру;
6) здійснює технічні і технологічні заходи для забезпечення роботи Реєстру, хостингу, обслуговування технічного комплексу Реєстру;
7) здійснює комплекс програмних, технологічних та організаційних заходів щодо захисту даних, які містяться в Реєстрі, а саме:
забезпечує захист від випадкової втрати або знищення, незаконної обробки, зокрема незаконного знищення чи несанкціонованого доступу, у тому числі третіх осіб;
забезпечує збереження та захист реєстрових даних та інформації Реєстру;
здійснює комплекс інших заходів щодо захисту інформації в Реєстрі;
8) здійснює технічне адміністрування авторизованих користувачів Реєстру:
у межах повноважень надає організаційно-методичну, інформаційно-консультаційну та технічну підтримку авторизованим користувачам Реєстру;
здійснює технічні та технологічні заходи з надання, блокування та анулювання доступу до Реєстру, ведення обліку авторизованих користувачів;
здійснює систематизацію та проводить ретроспективний аналіз даних щодо власників або правокористувачів спортивних споруд, контроль за повнотою даних, які вносяться до Реєстру;
забезпечує проведення перевірки коректності даних, що вносяться до Реєстру, дотримання авторизованими користувачами технологічної дисципліни та інформаційної безпеки;
9) здійснює публікації інформації та підтримку функціонування веб-порталу Реєстру;
10) забезпечує взаємодію Реєстру з іншими автоматизованими системами, інформаційними ресурсами та державними реєстрами;
11) надає користувачам Реєстру та веб-порталу Реєстру інформаційну підтримку щодо користування веб-порталом, зокрема з урахуванням потреб осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення;
12) забезпечує доступ користувачів до веб-порталу Реєстру на безоплатній основі цілодобово сім днів на тиждень, крім випадків проведення модернізації або планових і позапланових профілактичних та/або технічних робіт, пов’язаних з усуненням технічних та/або методологічних недоліків чи технічного збою в роботі;
13) здійснює проведення моніторингу роботи веб-порталу Реєстру;
14) розглядає пропозиції (зауваження) щодо удосконалення функціонування Реєстру та веб-порталу Реєстру;
15) здійснює інші заходи щодо функціонування Реєстру в порядку та обсягах, визначених цим Порядком.
Реєстр розміщується на сервері, визначеному держателем Реєстру, та підлягає обов’язковому систематичному резервному копіюванню з метою збереження відомостей.
Користувачі Реєстру
11. Ідентифікація всіх авторизованих користувачів Реєстру здійснюється шляхом електронної ідентифікації та автентифікації із застосуванням кваліфікованого електронного підпису, що базується на кваліфікованому сертифікаті відкритого ключа.
12. Авторизовані користувачі Реєстру, які не є власниками або правокористувачами спортивних споруд та верифікаторами, можуть надсилати повідомлення про невідповідність інформації про будь-яку спортивну споруду в Реєстрі.
Надіслати повідомлення про невідповідність даних спортивної споруди у Реєстрі можна в електронному кабінеті.
У випадку отримання пропозицій (зауважень) до інформації про спортивну споруду власник або правокористувач спортивної споруди та уповноважений представник територіальної громади, в межах території якої розміщена спортивна споруда, отримують відповідне повідомлення в електронному кабінеті.
Власник або правокористувач спортивної споруди зобов’язаний не пізніше ніж за два робочих дні з дати отримання такого повідомлення опрацювати заявку про невідповідність.
За результатами розгляду пропозицій (зауважень), що надійшли від авторизованого користувача, уповноважений представник територіальної громади не пізніше ніж за п’ять робочих днів з дати отримання повідомлення приймає рішення про потребу доопрацювання для усунення невідповідностей або про потребу у скасуванні реєстрації спортивної споруди у Реєстрі.
У разі прийняття рішення уповноваженим представником територіальної громади про потребу доопрацювання повідомлення надсилається до уповноваженого співробітника структурного підрозділу з питань фізичної культури та спорту обласної, Київської міської державної адміністрації (військової адміністрації) для прийняття рішення.
У разі прийняття рішення уповноваженим представником територіальної громади про потребу у скасуванні реєстрації спортивної споруди у Реєстрі повідомлення надсилається в електронний кабінет уповноваженого співробітника Мінмолодьспорту для прийняття рішення.
За результатами розгляду пропозицій (зауважень), що надійшли від авторизованого користувача, уповноважений співробітник структурного підрозділу з питань фізичної культури та спорту обласної, Київської міської державної адміністрації (військової адміністрації) не пізніше ніж за п’ять робочих днів з дати отримання повідомлення приймає рішення про необхідність внесення змін в інформацію про спортивну споруду.
У разі прийняття такого рішення уповноваженим співробітником структурного підрозділу з питань фізичної культури та спорту обласної, Київської міської державної адміністрації (військової адміністрації) надсилається відповідне повідомлення власнику або правокористувачу спортивної споруди.
За результатами розгляду пропозицій (зауважень), що надійшли від авторизованого користувача, уповноважений співробітник Мінмолодьспорту не пізніше ніж за 10 робочих днів з дати отримання повідомлення приймає рішення про виключення спортивної споруди з Реєстру.
У разі прийняття рішення уповноваженим співробітником Мінмолодьспорту про виключення спортивної споруди з Реєстру відповідне повідомлення надсилається в електронний кабінет уповноваженого співробітника структурного підрозділу з питань фізичної культури та спорту обласної, Київської міської державної адміністрації (військової адміністрації) та власника або правокористувача спортивної споруди.
13. Суб’єктами, що забезпечують у межах своїх повноважень наповнення Реєстру, є власники або правокористувачі спортивних споруд.
Власники або правокористувачі спортивних споруд забезпечують внесення інформації (документів) про спортивні споруди шляхом подання заявки на реєстрацію спортивної споруди у Реєстрі.
Власник або правокористувач спортивної споруди несе відповідальність за достовірність внесеної інформації до Реєстру та її відповідність встановленим вимогам згідно із законами України.
Фінансування заходів щодо впровадження Реєстру
14. Фінансування заходів щодо впровадження та створення програмно-технічних засобів Реєстру здійснюється за рахунок коштів державного бюджету, грантів та іншої міжнародної технічної допомоги та інших джерел, не заборонених законами України.

................
Перейти до повного тексту