1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В А
від 23 грудня 2004 р. N 1728
Київ
( Постанова втратила чинність на підставі Постанови КМ N 704 від 22.06.2011 ) ( Додатково див. постанову N 828 від 08.09.2010 )
Про внесення змін до Програми забезпечення житлом військовослужбовців, звільнених у запас або відставку
Кабінет Міністрів України
постановляє:
Внести зміни до Програми забезпечення житлом військовослужбовців, звільнених у запас або відставку, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 29 січня 1999 р. N 114, - із змінами, внесеними постановою Кабінету Міністрів України від 26 вересня 2002 р. N 1442 (Офіційний вісник України, 2002 р., N 40, ст. 1857), виклавши її у редакції, що додається.
Виконуючий обов'язки
Прем'єр-міністра України

М.АЗАРОВ
Інд. 29
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 29 січня 1999 р. N 114 ( див. текст )
(у редакції постанови Кабінету Міністрів України
від 23 грудня 2004 р. N 1728)
ПРОГРАМА
забезпечення житлом військовослужбовців, звільнених у запас або відставку
1. Загальні положення
Ця Програма розроблена з метою розв'язання проблеми забезпечення житлом військовослужбовців, звільнених у запас або відставку, в тому числі тих, що підлягають відселенню із закритих та віддалених від населених пунктів військових містечок (далі - звільнені військовослужбовці), та членів їх сімей, які потребують поліпшення житлових умов і надання житлових приміщень та перебувають на квартирному обліку у виконавчих органах місцевих рад (далі - квартирний облік).
Протягом 1999-2003 років із 23 810 квартир, передбачених для забезпечення житлом звільнених військовослужбовців, надано 4 065 квартир, що становить 17 відсотків.
Джерелом фінансування будівництва квартир для звільнених військовослужбовців є субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на будівництво та придбання житла для військовослужбовців, учасників бойових дій в Афганістані та воєнних конфліктів у зарубіжних країнах, членів сімей військовослужбовців, що загинули під час виконання ними службових обов'язків, а також для військовослужбовців, звільнених у запас або відставку за станом здоров'я, віком, вислугою років та у зв'язку із скороченням штатів, які перебувають на квартирному обліку за місцем проживання.
Такі джерела фінансування, як кошти інвесторів, кошти від випуску та реалізації житлових сертифікатів (облігацій), кошти неприбуткових організацій (благодійних фондів), особисті кошти звільнених військовослужбовців, кошти, отримані від реалізації військової техніки та об'єктів незавершеного будівництва, державні довгострокові і пільгові кредити, кошти, передбачені регіональними програмами індивідуального житлового будівництва на селі, та кошти інших джерел на розв'язання проблеми забезпечення житлом звільнених військовослужбовців не залучалися через відсутність відповідної нормативно-правової бази.
За даними Ради міністрів Автономної Республіки Крим, обласних, Київської та Севастопольської міських держадміністрацій, на квартирному обліку перебувало на 1 січня 2004 р. понад 18 тис. звільнених військовослужбовців, з яких близько 12,6 тис. (69,7 відсотка) очікують житло понад 10 років (додаток 1). Із зазначеної кількості потребують позачергового забезпечення житлом майже 4,5 тис. сімей звільнених військовослужбовців.
2. Мета і основні завдання
Метою Програми є сприяння реалізації державної політики у сфері забезпечення житлом звільнених військовослужбовців, концентрації фінансових, матеріально-технічних та інших ресурсів, а також координації діяльності центральних і місцевих органів виконавчої влади, підприємств, установ та організацій для розв'язання цієї проблеми.
Основними завданнями Програми є:
розв'язання соціально-економічної проблеми забезпечення житлом звільнених військовослужбовців;
реалізація конституційного права та соціальних гарантій, установлених законодавством, щодо забезпечення житлом звільнених військовослужбовців;
удосконалення нормативно-правової бази у цілях концентрації бюджетних та інших джерел фінансування, матеріально-технічних ресурсів для здійснення заходів Програми;
створення умов для залучення коштів інвесторів, у тому числі іноземних, у будівництво житла;
упровадження фінансового механізму державного безвідсоткового та іпотечного кредитування на індивідуальне житлове (кооперативне) будівництво та придбання житла;
використання вторинного ринку житла.
3. Виконавчий орган, учасники та виконавці
Національний координаційний центр адаптації військовослужбовців, звільнених у запас або відставку, та конверсії колишніх військових об'єктів (далі - Національний координаційний центр) є відповідальним за виконання Програми органом, який координує роботу її учасників та виконавців, організовує розв'язання завдань, виконує функції замовника з будівництва та придбання житла для звільнених військовослужбовців, вживає заходів щодо удосконалення нормативно-правового забезпечення виконання Програми і здійснює контроль за цільовим та ефективним використанням бюджетних коштів, що виділяються на зазначену мету, за дотриманням місцевими органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування законодавства з питань забезпечення житлом цієї категорії населення, а також формує зведену базу даних про квартирний облік звільнених військовослужбовців.
Учасниками Програми є:
звільнені військовослужбовці, які беруть участь у виконанні Програми шляхом залучення їх власних коштів для будівництва житла;
спілка громадських організацій "Всеукраїнський союз військовослужбовців кадру та запасу", яка бере участь у формуванні регіональних баз даних про квартирний облік звільнених військовослужбовців, проведенні перереєстрації облікових документів, здійсненні громадського контролю за веденням облікових справ і наявністю документів відповідно до вимог житлового законодавства, а також виконанням місцевими органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування Програми;
підприємства, установи та організації всіх форм власності, які беруть участь у здійсненні заходів, передбачених Програмою.
Виконавцями Програми є:
Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласні, Київська та Севастопольська міські держадміністрації, які формують регіональні бази даних про квартирний облік звільнених військовослужбовців за затвердженою Національним координаційним центром формою та інформують його про фінансування і хід виконання завдань, передбачених Програмою, щороку розробляють плани житлового забезпечення та розподілу житлової площі, що вводиться в експлуатацію в поточному році, організовують роботу міжвідомчих комісій з питань сприяння розв'язанню житлової проблеми звільнених військовослужбовців за участю уповноважених представників Національного координаційного центру та громадських організацій звільнених військовослужбовців;
органи місцевого самоврядування ведуть квартирний облік звільнених військовослужбовців, які відповідно до законодавства потребують поліпшення житлових умов і надання житлових приміщень, проводять їх перереєстрацію, здійснюють розподіл та надання відповідно до законодавства житла, сприяють індивідуальному житловому (кооперативному) будівництву, розробляють плани розподілу житлової площі, що вводиться в експлуатацію в поточному році, організовують роботу громадських комісій з житлових питань, до складу яких включаються уповноважені представники Національного координаційного центру та спілки громадських організацій "Всеукраїнський союз військовослужбовців кадру та запасу";
державні підприємства, які належать до сфери управління Національного координаційного центру.
4. Основні показники та очікувані результати
Програма ґрунтується на прогнозних розрахунках, в основу яких покладено статистичні дані про чисельність звільнених військовослужбовців, потребу в загальній площі житла, а також обсяги бюджетних коштів та інших джерел фінансування.
За розрахункову загальну площу однієї квартири взято 62,5 кв. метра. Загальна очікувана кількість звільнених військовослужбовців, яких необхідно забезпечити житлом у 2005-2014 роках, становить 24,4 тис. сімей.
Розрахункова потреба в загальній площі житла становить близько 1,5 млн. кв. метрів.
Для здійснення заходів Програми необхідно близько 3,6 млрд. гривень з розрахунку середньорегіональної вартості спорудження 1 кв. метра житла, визначеної Держбудом на 1 січня 2004 р., з урахуванням прогнозного щорічного збільшення вартості 1 кв. метра загальної площі житла орієнтовно на 9,8 відсотка у 2006-2010 та 4,9 відсотка у 2011-2014 роках.
Виконання Програми дасть можливість:
розв'язати житлову проблему звільнених військовослужбовців;
удосконалити механізм надання звільненим військовослужбовцям житла за рахунок коштів державного бюджету, а також шляхом використання державного безвідсоткового кредиту, пільгових довгострокових та іпотечних кредитів з погашенням їх за рахунок держави відповідно до законодавства;
зняти соціально-психологічну напруженість серед звільнених військовослужбовців;
сприяти забезпеченню стабільності роботи підприємств будівельного комплексу, збереженню робочих місць у будівельній та інших галузях промисловості.
5. Фінансове забезпечення
Фінансове забезпечення Програми здійснюється за рахунок таких джерел:
коштів державного бюджету;
коштів, отриманих від стягнення заборгованості з підприємств - боржників Держкомрезерву, що утворилася внаслідок самовільного відчуження (використання, реалізації) ними матеріальних цінностей державного резерву або несвоєчасного їх повернення, до 2009 року;
кредитних ресурсів та інвестиційних коштів;
власних коштів звільнених військовослужбовців;
інших джерел, не заборонених законодавством.
Передбачається також використання транспортних засобів, інших самохідних машин і механізмів, спеціальної техніки, обладнання, пристроїв, будівельних матеріалів, вилучених митними та іншими правоохоронними органами і за рішенням суду переданих в установленому законодавством порядку у власність держави - Національному координаційному центру.
Кошти за визначеними джерелами фінансування (додаток 2) повинні спрямовуватися насамперед на завершення будівництва об'єктів житла, які мають високий ступінь готовності.
Розрахункові показники потреби в коштах, передбачених Програмою, за роками та регіонами наведено у додатках 3-12.
6. Нормативно-правове забезпечення
З метою вдосконалення нормативно-правової бази забезпечення виконання Програми необхідно здійснити такі заходи:
розробити механізм випуску житлових сертифікатів (облігацій) та формування їх ринку для розв'язання проблеми забезпечення житлом звільнених військовослужбовців, які мають вислугу 25 і більше років, та подати до Кабінету Міністрів України проекти відповідних нормативно-правових актів.
Державна комісія з цінних
паперів та фондового ринку,
Мінфін, Мінекономіки,
Національний координаційний
центр, Держбуд.
Грудень 2005 року;
підготувати та внести зміни до Порядку обліку громадян, які потребують поліпшення житлових умов, і надання їм жилих приміщень в Українській РСР, щодо забезпечення житлом звільнених військовослужбовців.
Національний координаційний
центр, Держжитлокомунгосп,
Мінекономіки.
Березень 2005 року;
провести ретельну перевірку облікових справ звільнених військовослужбовців щодо відповідності їх ведення вимогам житлового законодавства.
Рада міністрів Автономної
Республіки Крим, обласні,
Київська та Севастопольська
міські держадміністрації,
Національний координаційний
центр.
Жовтень - грудень 2004 року;
розробити механізм фінансування будівництва (придбання) житла за рахунок залучення власних коштів звільнених військовослужбовців.
Національний координаційний
центр, Мінфін, Мінекономіки,
Держбуд.
Грудень 2005 року.
Додаток 1
до Програми
ВІДОМОСТІ
про кількість звільнених військовослужбовців та їх сімей, які перебувають на квартирному обліку у виконавчих органах місцевих рад, на 1 січня 2004 року
Найменування
адміністративно-
територіальної
одиниці
Загаль-
на кіль-
кість
звіль-
нених
війсь-
ково-
служ-
бовців
У тому числі Кількість звільнених
військовослужбовців, які мають
інші пільги
Кількість
звільнених
військово-
службовців,
які
перебувають
на обліку
більш
як 10 років
кіль-
кість
осіб,
яким
випов-
нилося
60 і
більше
років
кіль-
кість
сімей
помер-
лих
усього у тому числі
учас-
ники
бойо-
вих
дій
учас-
ники
лікві-
дації
нас-
лідків
аварії
на
Чорно-
биль-
ській
АЕС
інваліди
Збройних
Сил
ветерани
Збройних
Сил
Усього
Автономна
Республіка Крим
Область:
Вінницька
Волинська
Дніпропетровська
Донецька
Житомирська
Закарпатська
Запорізька
Івано-
Франківська
Київська
Кіровоградська
Луганська
Львівська
Миколаївська
Одеська
Полтавська
Рівненська
Сумська
Тернопільська
Харківська
Херсонська
Хмельницька
Черкаська
Чернівецька
Чернігівська
м. Київ
м. Севастополь
18048

931

1382
228
550
1604
595
149
337

242
1470
308
469
340
557
469
709
357
393
360
2409
373
793
1080
490
613
686
154
942

24

36
11
18
378
15
22
4

3
129
22
5
1
29
18
21
17

13
52
3
14
39
19
28
21
124

5

8
10
5

6
7


1

1

39

6
4
7

2



8
1
5
6
3
5924

271

493
91
182
70
247
54
97

84
380
99
231
153
80
321
291
214
45
134
830
173
296
417
100
168
268
135
746

25

18
3
20
51
27
12
12

2
75
1
47
9
8
35
12
12
6
14
185
14
24
71
38
15
10
290

13

15
2
9
11
16
2
6

5
47
4
13
4
3
11
1
4
3
4
67
5
2
13
9
13
8
238

6

10
1
11
5
22

14

2
13
3
12
5
2
7
5
35
2
1
32
5
6
13
7
16
3
5098

241

471
87
161
3
209
45
77

80
286
94
185
139
70
290
280
191
36
123
635
160
272
359
64
148
257
135
12583

815

1025
175
386
1238
456
114
210

180
991
235
321
26
507
372
433
232
315
295
1386
294
515
829
269
466
375
123
Додаток 2
до Програми
ПРОГНОЗНИЙ ОБСЯГ
фінансування будівництва та придбання житла для звільнених військовослужбовців
(тис. гривень)
Показник Усього У тому числі за роками
2005 2006 2007 2008 2009 2010 2011 2012 2013 2014
Кількість квартир
(орієнтовно)
Загальна площа
житла, кв. метрів
Потреба в коштах,
усього
у тому числі за
рахунок:
видатків державного
бюджету
субвенції державного
бюджету місцевим
бюджетам
матеріальних активів,
вилучених
Держмитслужбою і за
рішенням суду
переданих у власність
держави
матеріальних активів,
вилучених
Державною
виконавчою службою
і за рішенням суду
переданих у власність
держави
коштів, отриманих від
стягнення
заборгованості з
підприємств -
боржників
Держкомрезерву
коштів місцевих
бюджетів,
підприємств
(організацій), що
належать до сфери
управління
Національного
координаційного
центру, та інших
джерел
довгострокового
пільгового
кредитування
іпотечного
кредитування
власних коштів
звільнених
військовослужбовців
інвестицій згідно з
Указом Президента
України від 1 липня
1993 р. N 240

24370

1523130

3625627,9



1836494,6


1120000





202896,9






200000





109086,4









3650


45500

20000


45000



43000

3515

219700

360834,2



197937,3


95000





17896,9






20000





30000









500


6000

3000


5000



5000

3095

193430

349306,5



187420,1


105000





5000






20000





19086,4









300


3000

1500


5000



3000

2220

138750

274805,2



89005,2


105000





15000






20000





30000









300


4000

1500


5000



5000

2220

138750

301792,7



109892,7


105000





20000






20000





30000









400


5000

1500


5000



5000

2220

138750

331417,4



164017,4


110000





20000






20000















400


5000

2000


5000



5000

2220

138750

363961,5



190561,5


110000





25000






20000















400


5500,0

2500,0


5000,0



5000

2220

138750

381820,7



203370,7


115000





25000






20000















450


5500

2500


5000



5000

2220

138750

400563,9



217113,9


120000





25000






20000















450


5500

2500


5000



5000

2220

138750

420240,9



230790,9


125000





25000






20000















450


6000

3000


5000



5000

2220

138750

440884,9



246384,9


130000





25000






20000















500


6000

3000


5000



5000

................
Перейти до повного тексту