- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Розпорядження
КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
Р О З П О Р Я Д Ж Е Н Н Я
від 27 серпня 2010 р. N 1723-р Київ |
( Розпорядження втратило чинність на підставі Постанови КМ
N 71 від 05.03.2014 )
Про схвалення Концепції Державної цільової програми розвитку професійно-технічної освіти на 2011-2015 роки
Кабінет Міністрів України
постановляє:
1. Схвалити Концепцію Державної цільової програми розвитку професійно-технічної освіти на 2011-2015 роки, що додається.
Визначити Міністерство освіти і науки державним замовником Програми.
2. Міністерству освіти і науки разом із заінтересованими центральними і місцевими органами виконавчої влади розробити та подати у шестимісячний строк Кабінетові Міністрів України проект Державної цільової програми розвитку професійно-технічної освіти на 2011-2015 роки.
Прем'єр-міністр України | М.АЗАРОВ |
СХВАЛЕНО
розпорядженням Кабінету Міністрів України
від 27 серпня 2010 р. N 1723-р
КОНЦЕПЦІЯ
Державної цільової програми розвитку професійно-технічної освіти на 2011-2015 роки
Визначення проблеми, на розв'язання якої спрямована Програма
На сьогодні кваліфікація робітничих кадрів, у тому числі випускників професійно-технічних навчальних закладів, не відповідає поточним та перспективним соціально-економічним потребам, що спричинено:
застарілістю матеріально-технічної бази;
застосуванням неефективних механізмів управління і залишкового принципу фінансування;
недостатньою участю суб'єктів господарювання у виконанні завдань професійно-технічної освіти;
падінням престижу робітничих професій;
відсутністю системи підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації педагогічного персоналу;
недосконалістю нормативно-правової бази;
неефективним моніторингом потреб ринку праці;
недосконалим механізмом формування державного замовлення на підготовку кваліфікованих робітників.
Нагальною є потреба в наданні автономії професійно-технічним навчальним закладам, передусім для забезпечення їх економічної самостійності, ефективного залучення інвестицій з метою розвитку матеріально-технічної бази та науково-методичного забезпечення, запровадження механізму стимулювання суб'єктів господарювання і педагогічних працівників.
Сучасні умови розвитку економіки викликають необхідність посилення взаємодії центральних і місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування у вирішенні питань функціонування і розвитку професійно-технічної освіти.
Для розв'язання зазначеної проблеми необхідне формування науково обґрунтованої державної політики розвитку професійно-технічної освіти з урахуванням принципів неперервності, доступності, індивідуалізації і диференціації, гнучкості та інноваційності цілісної відкритої системи професійної освіти і навчання.
Мета Програми
Метою Програми є створення сприятливих умов для якісної підготовки робітничих кадрів згідно з пріоритетами державної соціально-економічної політики, орієнтованої на задоволення потреб особистості, суспільства і держави, а також забезпечення рівного доступу до професійно-технічної освіти.
Визначення оптимального варіанта розв'язання проблеми
Оптимальним варіантом розв'язання проблеми є об'єднання зусиль центральних і місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій, об'єднань роботодавців та профспілок, наукових установ, навчальних закладів, спрямованих на:
створення системи забезпечення якості професійно-технічної освіти;
диверсифікації джерел фінансування;
удосконалення системи управління професійно-технічною освітою;
оновлення нормативно-правової бази;
створення соціальної реклами престижності робітничих професій.
Здійснення зазначених заходів дасть змогу забезпечити комплексну модернізацію професійно-технічної освіти.
Розв'язання проблеми можливе шляхом розроблення, затвердження та виконання Державної цільової програми розвитку професійно-технічної освіти на 2011-2015 роки.
Шляхи та способи розв'язання проблеми
Проблему у сфері професійно-технічної освіти передбачається розв'язати шляхом:
................Перейти до повного тексту