- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Постанова
КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
від 16 лютого 2024 р. № 171
Київ
Про затвердження Порядку функціонування Державної системи онлайн-моніторингу
Відповідно до частини третьої
статті 12 Закону України "Про державне регулювання діяльності щодо організації та проведення азартних ігор" Кабінет Міністрів України постановляє:
Затвердити Порядок функціонування Державної системи онлайн-моніторингу, що додається.
Прем'єр-міністр України | Д. ШМИГАЛЬ |
Інд. 67 | |
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 16 лютого 2024 р. № 171
ПОРЯДОК
функціонування Державної системи онлайн-моніторингу
Загальні питання
1. Цей Порядок визначає механізм функціонування, експлуатації, технічний супровід, перелік користувачів Державної системи онлайн-моніторингу (далі - Державна система) та обсяг прав доступу для різних користувачів Державної системи, порядок взаємодії Державної системи, організаторів азартних ігор і Комісії з регулювання азартних ігор та лотерей (далі - Уповноважений орган).
2. У цьому Порядку терміни вживаються в такому значенні:
автентифікація - електронна процедура, яка дає змогу підтвердити електронну ідентифікацію користувача Державної системи та/або онлайн-системи організатора азартних ігор (далі - онлайн-система);
авторизація - електронна процедура встановлення рівня прав доступу до Державної системи;
аналітичний звіт - результат узагальнення даних, який формується Державною системою за певними критеріями згідно із цим Порядком;
валовий дохід організатора азартних ігор - сума коштів, отриманих у готівковій та/або безготівковій формі в касу та/або на рахунки організатора азартних ігор від гравців в азартні ігри, зменшена на суму (вартість) виплачених (виданих) гравцям протягом відповідного звітного періоду виграшів (призів) у такі азартні ігри та повернутих ставок;
електронний кабінет адміністратора/користувача Державної системи - частина Державної системи, за допомогою якої адміністратор/користувач Державної системи здійснює необхідні дії в межах, визначених
Законом України "Про державне регулювання діяльності щодо організації та проведення азартних ігор" (далі - Закон) та цим Порядком;
запит щодо дистанційного відключення - вимога до організатора азартних ігор щодо дистанційного відключення гральних автоматів через його онлайн-систему за допомогою відповідного інтерфейсу прикладного програмування;
підсистема - складова частина Державної системи;
права доступу - дозвіл на виконання певного набору дій, які користувач Державної системи має право виконувати в Державній системі з урахуванням розмежування прав користувачів Державної системи;
реєстри організаторів азартних ігор - сукупність реєстрів, яка включає:
- Реєстр організаторів азартних ігор у гральних закладах казино;
- Реєстр організаторів азартних ігор казино в мережі Інтернет;
- Реєстр організаторів букмекерської діяльності;
- Реєстр організаторів азартних ігор у залах гральних автоматів;
- Реєстр організаторів гри в покер в мережі Інтернет;
унікальний ідентифікатор - ознака об’єкта в Державній системі, яка однозначно визначає об’єкт серед інших об’єктів того ж типу, формується і надається у спеціальному вигляді.
3. Державна система ведеться державною мовою та функціонує цілодобово в режимі реального часу.
Державна система повинна мати сертифікат відповідності української та/або іноземної лабораторії, визначеної відповідно до
Закону Уповноваженим органом.
4. Суб’єктами Державної системи є:
1) держатель Державної системи;
2) адміністратор Державної системи;
3) користувачі Державної системи.
5. Власником та держателем Державної системи є держава в особі Уповноваженого органу.
Володільцем інформації та адміністратором Державної системи є Уповноважений орган.
6. Уповноважений орган:
1) має необмежений доступ до всієї інформації, що зберігається в Державній системі, а також до неперсоналізованих даних гравців у Державній системі через Інтернет у режимі онлайн, крім Реєстру осіб, яким обмежено доступ до гральних закладів та/або участь в азартних іграх, інформація в якому є персоніфікованою;
2) надає права доступу до Державної системи користувачам Державної системи згідно із цим Порядком;
3) приймає управлінські рішення стосовно подальшого розвитку та вдосконалення Державної системи;
4) здійснює контроль за дотриманням користувачами Державної системи вимог законодавства щодо використання державних інформаційних ресурсів;
5) здійснює методичне та методологічне забезпечення функціонування Державної системи;
6) проводить систематичний моніторинг та аналіз ефективності функціонування Державної системи;
7) забезпечує:
створення, модернізацію, адміністрування і функціонування Державної системи, впровадження комплексної системи захисту інформації з підтвердженою відповідністю;
захист інформації від втрати, розкрадання, спотворення, підробки, несанкціонованих дій щодо її знищення, модифікації, копіювання тощо;
здійснення збору, накопичення, аналізу та зберігання інформації в Державній системі;
захист інформації від несанкціонованого доступу через Інтернет;
безперебійність функціонування Державної системи;
збереження інформації, що обробляється в Державній системі;
надсилання запиту щодо дистанційного відключення гральних автоматів;
8) проводить постійний моніторинг технічного стану Державної системи;
9) виявляє та фіксує технічні збої в роботі Державної системи;
10) виявляє та фіксує порушення безперебійності у взаємодії Державної системи з гральним обладнанням, у тому числі онлайн-системи;
11) здійснює інші заходи, пов’язані із забезпеченням функціонування Державної системи.
7. Користувачами Державної системи є:
уповноважені посадові особи Уповноваженого органу з правом необмеженого доступу до всієї інформації, що зберігається в Державній системі, а також до неперсоналізованих даних гравців у Державній системі через Інтернет у режимі онлайн, крім Реєстру осіб, яким обмежено доступ до гральних закладів та/або участь в азартних іграх, інформація в якому є персоніфікованою;
уповноважені посадові особи організаторів азартних ігор, з правом доступу для передачі до Державної системи інформації, визначеної
Законом, та доступу до Реєстру осіб, яким обмежено доступ до гральних закладів та/або участь в азартних іграх;
уповноважені посадові особи Мінфіну з правом доступу до інформації про кожну операцію з прийняття ставки, повернення ставки, виплату виграшу (призу), здійснену виплату, інші операції, пов’язані з організацією та проведенням азартних ігор, форму розрахунків з гравцями та валовий дохід організатора азартних ігор з метою забезпечення формування та реалізації державної політики у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення;
уповноважені посадові особи ДПС з правом доступу до інформації щодо кожного організатора азартних ігор про операції з прийняття ставки, повернення ставки, виплату виграшу (призу), здійснену виплату, інші операції, пов’язані з організацією та проведенням азартних ігор, форму розрахунків з гравцями та валовий дохід організатора азартних ігор з метою реалізації функцій контролю за повнотою надходжень до бюджетів та державних цільових фондів податків, зборів та платежів відповідно до законодавства;
уповноважені посадові особи Держфінмоніторингу з правом доступу до інформації про кожну операцію з прийняття ставки, повернення ставки, виплату виграшу (призу), здійснену виплату, інші операції, пов’язані з організацією та проведенням азартних ігор, форму розрахунків з гравцями та валовий дохід організатора азартних ігор з метою реалізації державної політики у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення відповідно до вимог законодавства.
8. Користувачі Державної системи представлені в ній окремими електронними кабінетами користувачів Державної системи.
9. Електронні кабінети користувачів Державної системи є складовою частиною Державної системи, мають єдиний формат розміщення інформації, стиль та інтерфейси.
10. Надання та припинення доступу до Державної системи її користувачам здійснюється адміністратором Державної системи.
11. Державна система вводиться в дослідну експлуатацію наказом Голови Уповноваженого органу.
Державна система вводиться в промислову експлуатацію рішенням Уповноваженого органу.
Функціональні можливості Державної системи
12. Функціональними можливостями Державної системи є:
1) безперешкодна цілодобова в режимі реального часу передача та прийом даних з можливістю обробки, обліку, накопичення та зберігання інформації про кожну операцію з прийняття ставки, повернення ставки, виплату виграшу (призу), здійснену виплату, інші операції, пов’язані з організацією та проведенням азартних ігор, форму розрахунків з гравцями та валовий дохід організатора азартних ігор;
2) контроль достовірності інформації;
3) створення цілодобового автоматизованого централізованого сховища даних, до якого надходить інформація від організаторів азартних ігор, що передається до Державної системи у неперсоналізованому вигляді, крім випадків, визначених
Законом;
4) забезпечення доступу користувачів Державної системи до електронного кабінету після проходження ними процедури авторизації та автентифікації з використанням засобів ідентифікації, які дають змогу однозначно встановити особу та процедуру авторизації;
5) автоматизована фіксація всіх дій користувачів Державної системи (у тому числі з інформацією (даними), яка міститься в Державній системі);
6) забезпечення цілісності інформації під час її обробки, обліку, накопичення та зберігання, автентифікації походження інформації;
7) захист інформації, відомостей (даних), що обробляються в Державній системі, відповідно до вимог законодавства у сфері захисту інформації;
8) забезпечення конфіденційності персональних даних гравців;
9) реалізація функції державного нагляду (контролю) за діяльністю у сфері організації та проведення азартних ігор, у тому числі за обігом коштів, шляхом оперативного отримання повної і достовірної інформації про діяльність організаторів азартних ігор у режимі реального часу;
10) контроль загального відсотка виграшу гральних автоматів;
11) створення єдиного, стандартизованого інтерфейсу прикладного програмування для інтеграції із суб’єктами господарювання - організаторами азартних ігор для отримання інформації згідно із
Законом;
12) ідентифікація операцій про прийняті та повернені ставки, виплачені виграші (призи), операцій з обміну коштів на ігрові замінники гривні, обміну ігрових замінників гривні на кошти, здійснені виплати та інші операції, пов’язані з організацією та проведенням азартних ігор, інформацію про які надіслано до Державної системи;
13) фіксація операцій у розрізі типу (внесення та повернення ставок, обмін коштів на ігрові замінники гривні або обмін ігрових замінників гривні на кошти, виплата виграшів), суми операції, форми здійснення розрахунків тощо;
14) ідентифікація грального закладу або веб-сайту, мобільного (програмного) додатка організатора азартних ігор;
15) контроль валового доходу організаторів азартних ігор у режимі реального часу, у тому числі контроль загального відсотка виграшу гральних автоматів;
16) взаємодія з реєстрами організаторів азартних ігор;
17) доступ організаторів азартних ігор до Реєстру осіб, яким обмежено доступ до гральних закладів та/або участь в азартних іграх;
18) дистанційне відключення гральних автоматів;
19) використання засобів контролю та захисту інформації Державної системи відповідно до вимог нормативно-правових актів;
20) інші функціональні можливості Державної системи, передбачені цим Порядком.
Структура Державної системи
13. Державна система організаційно та функціонально складається з основного сховища даних і таких підсистем:
взаємодії з Реєстром осіб, яким обмежено доступ до гральних закладів та/або участь в азартних іграх;
для проведення аналізу з урахуванням отриманих даних;
для взаємодії з онлайн-системами організаторів азартних ігор;
взаємодії з реєстрами організаторів азартних ігор;
автентифікації онлайн-систем;
відтворення аналітичних звітів;
моніторингу гральних автоматів;
моніторингу кожної операції з прийняття ставки;
моніторингу кожної операції з повернення ставки;
моніторингу кожної операції з виплати виграшу (призу);
моніторингу кожної операції із здійснення виплати;
моніторингу кожної операції з обміну коштів на ігрові замінники гривні або обмін ігрових замінників гривні на кошти;
інших підсистем та програмних модулів.
14. Державна система забезпечує безперебійну цілодобову в режимі реального часу із зазначенням моменту (секунда, хвилина, година, день, місяць, рік) передачу та прийом даних з можливістю обробки, обліку, накопичення та зберігання інформації, передбаченої
Законом та цим Порядком.
У разі зупинення функціонування Державної системи з технічних або будь-яких інших причин усі організатори азартних ігор продовжують провадження господарської діяльності та після відновлення функціонування Державної системи передають накопичену інформацію за відповідний період у порядку, встановленому Уповноваженим органом на виконання вимог частини восьмої
статті 12 Закону.
15. Середовище Державної системи складається з тестового та промислового середовища.
Тестове середовище призначене для розроблення та тестування Державної системи з використанням тестових даних.
Промислове середовище призначене для забезпечення реалізації функціональних можливостей Державної системи згідно із
Законом та цим Порядком. У промисловому середовищі здійснюються обробка, облік, накопичення та зберігання інформації, необхідної для реалізації Уповноваженим органом та користувачами Державної системи своїх функцій, передбачених законодавством.
Наповнення Державної системи
16. Організатори азартних ігор забезпечують передачу в режимі реального часу до Державної системи за допомогою інтерфейсу прикладного програмування таких інформації, відомостей (даних) про:
1) кожну операцію з прийняття ставки із зазначенням:
унікального ідентифікатора прийнятої ставки;
суми прийнятої ставки;
дати та часу прийняття ставки;
унікального ідентифікатора грального закладу, яким було прийнято ставку, або веб-сайту, мобільного (програмного) додатка, за допомогою якого прийнято ставку;
унікального ідентифікатора грального обладнання, за допомогою якого було прийнято ставку;
унікального ідентифікатора гравця в онлайн-системі, що зробив ставку;
дати та часу ідентифікації (верифікації, встановлення даних) гравця в онлайн-системі та/або входу гравця в особистий кабінет в онлайн-системі;
виду документа, на підставі якого здійснена ідентифікація (верифікація, встановлення даних) гравця;
................Перейти до повного тексту