1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Розпорядження


КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
Р О З П О Р Я Д Ж Е Н Н Я
від 18 серпня 2010 р. N 1695-р
Київ
Про схвалення Концепції Державної цільової програми підтримки соціально-економічного розвитку малих міст на 2011-2015 роки
1. Схвалити Концепцію Державної цільової програми підтримки соціально-економічного розвитку малих міст на 2011-2015 роки, що додається.
Визначити Міністерство регіонального розвитку та будівництва державним замовником Програми.
2. Міністерству регіонального розвитку та будівництва разом із заінтересованими центральними органами виконавчої влади підготувати та подати в двомісячний строк Кабінетові Міністрів України проект Державної цільової програми підтримки соціально-економічного розвитку малих міст на 2011-2015 роки.
Прем'єр-міністр України М.АЗАРОВ
Інд. 39
СХВАЛЕНО
розпорядженням Кабінету Міністрів України
від 18 серпня 2010 р. N 1695-р
КОНЦЕПЦІЯ
Державної цільової програми підтримки соціально-економічного розвитку малих міст на 2011-2015 роки
Загальна частина
Концепція Державної цільової програми підтримки соціальноекономічного розвитку малих міст на 2011-2015 роки (далі - Програма) розроблена з урахуванням положень Конституції України, Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", Державної стратегії регіонального розвитку на період до 2015 року, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 21 липня 2006 р. N 1001 (Офіційний вісник України, 2006 р., N 30, ст. 2132), Порядку розроблення та виконання державних цільових програм, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 31 січня 2007 р. N 106 (Офіційний вісник України, 2007 р., N 8, ст. 313).
У Концепції Програми враховано національний і європейський досвід становлення та організації місцевого самоврядування.
Визначення проблеми, на розв'язання якої спрямована Програма
Соціально-економічний розвиток держави можливий лише за умови модернізації національної економіки, досягнення макроекономічної стабілізації, активізації інвестиційної діяльності, розвитку підприємництва у регіонах, важливою складовою частиною яких є малі міста.
Законодавча неврегульованість механізмів перспективного розвитку малих міст та недостатнє врахування їх специфіки загострили проблеми соціально-економічного розвитку, призвели до занепаду житлово-комунального та шляхового господарства, значного підвищення рівня безробіття, зубожіння населення. Виконання програм соціально-економічного та культурного розвитку малих міст не забезпечується їх власними фінансовими ресурсами та коштами державного бюджету.
Недостатнє законодавче врегулювання питань організації та функціонування місцевого самоврядування в малих містах призвело до руйнування їх соціальної та комунальної структури, погіршення якості громадських та адміністративних послуг.
У малих містах накопичилося багато складних економічних, соціальних, екологічних та техногенних проблем, які потребують негайного розв'язання.
Аналіз причин виникнення проблеми та обґрунтування необхідності її розв'язання програмним методом
Кризове соціально-економічне становище малих міст викликане:
погіршенням фінансово-економічних показників діяльності переважної більшості містоутворювальних підприємств, багато з яких взагалі припинили свою діяльність, внаслідок чого істотно скоротилися надходження коштів до бюджетів усіх рівнів;
недосконалістю адміністративно-територіального устрою та відсутністю генеральних планів забудови, невизначеністю меж малих міст;
недостатністю повноважень органів місцевого самоврядування у сфері земельних відносин;
невідповідністю доходів місцевих бюджетів витратам на виконання органами місцевого самоврядування малих міст власних повноважень;
недостатнім фінансуванням державою витрат органів місцевого самоврядування на виконання делегованих їм повноважень;
відсутністю інтегрованих до державної та регіональних стратегій стратегічних планів розвитку малих міст;
незавершеністю розмежування об'єктів (у тому числі земель) державної та комунальної власності;
несправедливим розподілом коштів державного бюджету, що спрямовуються на соціально-економічний розвиток малих міст;
незадовільним фінансово-економічним становищем підприємств житлово-комунального господарства, незадовільним станом їх основних фондів;
слабкою конкуренцією на ринках товарів і послуг у сфері житлово-комунального господарства;
низьким рівнем розвитку міської інфраструктури, сфери соціальних послуг;
неактивною участю жителів малих міст в управлінні ними;
відсутністю комплексної системи підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації посадових осіб місцевого самоврядування;
відсутністю ефективних механізмів організації співпраці між територіальними громадами під час розв'язання спільних проблем;
недостатністю коштів у бюджетах розвитку територіальних громад для інвестицій в інфраструктуру;
недосконалістю податкового законодавства, що не дає змоги територіальним громадам сформувати власну податкову базу на основі місцевих податків і зборів;
відсутністю генеральних планів розвитку та планів розвитку інвестиційно привабливих територій;

................
Перейти до повного тексту