1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В А
від 16 грудня 2004 р. N 1677
Київ
Про затвердження Методики проведення актуарних розрахунків у системі загальнообов'язкового державного пенсійного страхування
Відповідно до статті 77 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" Кабінет Міністрів України
постановляє:
1. Затвердити Методику проведення актуарних розрахунків у системі загальнообов'язкового державного пенсійного страхування, що додається.
2. Пенсійному фонду України, Міністерству фінансів, Міністерству економіки та з питань європейської інтеграції, Міністерству праці та соціальної політики, Державному комітетові статистики разом з науковими установами визначити порядок проведення актуарних розрахунків у системі загальнообов'язкового державного пенсійного страхування.
Виконуючий обов'язки
Прем'єр-міністра України

М.АЗАРОВ
Інд. 26
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 16 грудня 2004 р. N 1677
МЕТОДИКА
проведення актуарних розрахунків у системі загальнообов'язкового державного пенсійного страхування
1. Ця Методика визначає засади проведення актуарних розрахунків у системі загальнообов'язкового державного пенсійного страхування (далі - пенсійна система), перелік необхідних вхідних/вихідних показників (далі - база даних), моделі прогнозування, припущення та методи, що для цього застосовуються.
Система актуарних розрахунків - це комплекс організаційних, програмних та технологічних заходів, що здійснюються з метою одержання коротко-, середньо- та довгострокового прогнозів фінансового стану пенсійної системи.
2. Короткостроковими є актуарні розрахунки для визначення фінансового стану пенсійної системи на кожний рік та наступні 5 років, середньостроковими - на кожні наступні 10 років, довгостроковими - на кожні наступні 75 років.
3. Система актуарних розрахунків включає:
формування бази даних;
проведення актуарних розрахунків;
подання Кабінетові Міністрів України звіту про результати проведення актуарних розрахунків.
4. Джерелами формування бази даних є:
інформація органів державної статистики, міністерств та інших центральних органів виконавчої влади;
результати наукових та статистичних досліджень;
дані системи персоніфікованого обліку внесків, звітності платників страхових внесків та іншої звітності Пенсійного фонду України;
показники виконання бюджету Пенсійного фонду України.
5. Для проведення актуарних розрахунків використовуються:
модель прогнозування фінансового стану солідарної пенсійної системи;
модель прогнозування фінансового стану накопичувальної пенсійної системи;
інтегрована модель прогнозування фінансового стану пенсійної системи.
6. База даних системи актуарних розрахунків використовується в усіх моделях прогнозування і складається з таких блоків: демографія, макроекономіка, доходи, видатки, накопичувальна система, загальні показники.
7. Для забезпечення точності актуарних розрахунків застосовуються припущення щодо значень та динаміки показників бази даних, строків та тривалості прогнозованих результатів, що мають вплив на фінансовий стан пенсійної системи. Тривалість періоду прогнозування обумовлює ступінь деталізації показників.
8. В усіх моделях прогнозування застосовуються макроекономічні прогнози рівня інфляції та зайнятості населення (та/або безробіття), темпів зростання реальної середньої заробітної плати, мінімальної заробітної плати та фонду оплати праці з урахуванням величини максимального розміру заробітної плати, з якої справляються страхові внески, розміру прожиткового мінімуму для непрацездатних осіб, дані прогнозу демографічної ситуації та припущення щодо зміни ставок внесків на обов'язкове державне пенсійне страхування для працівників та роботодавців, перерозподілу розмірів цих ставок між солідарною та накопичувальною пенсійними системами.
9. У моделі прогнозування фінансового стану солідарної пенсійної системи застосовуються припущення щодо:
строків та порядку здійснення професійними та корпоративними пенсійними фондами пенсійного забезпечення осіб, які працювали або працюють на підземних роботах, на роботах з особливо шкідливими і особливо важкими умовами праці згідно із Списком N 1, на інших роботах з шкідливими і важкими умовами праці згідно із Списком N 2 та на посадах, що дають право на призначення пенсії за віком на пільгових умовах або за вислугу років;
обсягів відшкодування з державного бюджету втраченої частини страхових коштів у солідарній системі у зв'язку з перерахуванням частини страхових внесків до Накопичувального пенсійного фонду;
очікуваної кількості осіб, які беруть участь одночасно у солідарній та накопичувальній пенсійних системах;
обсягу надходження коштів до солідарної пенсійної системи;
порядку сплати страхових внесків до солідарної пенсійної системи суб'єктами підприємницької діяльності, які обрали особливий спосіб оподаткування;
резерву коштів для покриття дефіциту бюджету Пенсійного фонду України.
10. У моделі прогнозування фінансового стану накопичувальної пенсійної системи застосовуються припущення щодо:

................
Перейти до повного тексту