- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Указ
У К А З
ПРЕЗИДЕНТА УКРАЇНИ
Про заходи щодо підвищення відповідальності за розрахунки з бюджетами та державними цільовими фондами
( Дія Указу припиняється з дня набрання чинності
відповідними статтями Закону
N 2181-III від 21.12.2000 згідно із Законом
N 2181-III від 21.12.2000 )
З метою забезпечення своєчасного і повного надходження податків і зборів (обов'язкових платежів), неподаткових платежів до бюджетів і державних цільових фондів, зміцнення податкової та платіжної дисципліни, а також підвищення відповідальності платників податків і зборів (обов'язкових платежів), неподаткових платежів за виконання своїх обов'язків перед бюджетами та державними цільовими фондами та відповідно до пункту 4 розділу XV "Перехідні положення"
Конституції України постановляю:
1. Запровадити податкову заставу як спосіб забезпечення погашення платником податків податкової заборгованості.
Для цілей цього Указу:
платником податків визнається юридична особа, її філії, відділення та інші відокремлені підрозділи, що не мають статусу юридичної особи, а також фізична особа - суб'єкт підприємницької діяльності;
податковою заборгованістю визнаються суми несплачених у встановлені строки податків, зборів (обов'язкових платежів), а також неподаткових платежів до бюджетів і державних цільових фондів, пені, штрафів та інших санкцій, передбачених законодавством і застосованих у встановленому порядку за несвоєчасну сплату податків і зборів (обов'язкових платежів), а також неподаткових платежів до бюджетів і державних цільових фондів, що підлягають стягненню у безспірному порядку.
2. Установити, що з дня виникнення податкової заборгованості все майно і майнові права платника податків, а щодо фізичної особи - суб'єкта підприємницької діяльності - майно та майнові права, які використовуються ним для здійснення підприємницької діяльності, перебувають у податковій заставі, крім майна і майнових прав, що відповідно до закону не можуть бути предметом застави, та основних фондів підприємства, визнаного у встановленому порядку казенним підприємством.
Податкова застава не потребує письмового оформлення. Орган державної податкової служби у триденний строк від дня виникнення податкової застави повідомляє у письмовій формі відповідного платника податків про податкову заставу належного йому майна та майнових прав.
3. З 1 липня 1998 року податкова застава рухомого майна підлягає реєстрації в Державному реєстрі застав рухомого майна.
Для реєстрації податкової застави рухомого майна орган державної податкової служби звертається у п'ятиденний строк від дня виникнення податкової застави до держателя Державного реєстру застав рухомого майна з відповідною заявою, в якій зазначаються:
найменування та адреса платника податків, а щодо фізичної особи - суб'єкта підприємницької діяльності - прізвище, ім'я та по батькові;
номер, що ідентифікує платника податків;
дата виникнення податкової застави.
Держатель Державного реєстру застав рухомого майна здійснює реєстрацію податкової застави протягом двох робочих днів з дня надходження заяви.
Реєстрація податкової застави здійснюється безоплатно.
4. Платник податків, майно якого перебуває у податковій заставі, зобов'язаний повідомити кожного з наступних заставодержателів про податкову заставу. Заставодавець зобов'язаний відшкодувати збитки, що виникли у заставодержателів внаслідок невиконання ним цього зобов'язання.
5. Платник податків, майно якого перебуває у податковій заставі, володіє і користується ним на свій розсуд, забезпечуючи при цьому збереження такого майна.
Відчуження майна та майнових прав, які перебувають у податковій заставі, може здійснюватися лише за письмовою згодою органів державної податкової служби за місцезнаходженням платника податків, крім товарів в обороті, якщо такі товари реалізуються за цінами не нижче звичайних.
Порушення платником податків вимог, передбачених частинами першою та другою цієї статті, визнається ухиленням від сплати податків.
Заборону органів державної податкової служби щодо здійснення платником податків угод, зазначених у частині другій цієї статті, може бути оскаржено до вищестоящого органу державної податкової служби або у судовому порядку.
6. Вимоги органів державної податкової служби щодо майна і майнових прав, які є предметом податкової застави, мають пріоритет перед будь-якими правами щодо цього майна і майнових прав, крім випадків, коли ці права виникли і в установленому порядку оформлені до дня виникнення податкової застави.
7. Податкова застава припиняється погашенням або списанням у встановленому порядку податкової заборгованості.
Про дату припинення податкової застави органи державної податкової служби у триденний строк повідомляють держателя Державного реєстру застав рухомого майна. На підставі такого повідомлення держатель Державного реєстру застав рухомого майна виключає відповідний запис щодо податкової застави з реєстру.
8. У разі непогашення платником податків податкової заборгованості протягом п'яти робочих днів від дня її виникнення органи державної податкової служби на шостий робочий день приймають рішення про припинення операцій по всіх рахунках (за винятком основного) такого платника, крім операцій із спрямування коштів на основний рахунок, до повного погашення податкової заборгованості та надсилають таке рішення до установ банків, у яких обслуговується платник податків, а також інформують у письмовій формі платника податків про прийняте рішення.
Рішення, зазначене у частині першій цієї статті, є обов'язковим до виконання установами банків. За невиконання такого рішення органи державної податкової служби застосовують фінансові санкції у вигляді стягнення з банків у безспірному порядку до державного бюджету сум, у розмірі перерахованих з порушенням цієї вимоги коштів, за рахунок прибутку банків, що залишається після сплати податків і зборів (обов'язкових платежів).
Органи державної податкової служби протягом першого робочого дня, що настає за днем погашення податкової заборгованості, надсилають до установ банків відповідні повідомлення. У день одержання такого повідомлення установи банків відновляють операції за всіма рахунками платника податків.
................Перейти до повного тексту