- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Постанова
КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
від 24 лютого 2016 р. № 166 Київ |
Про затвердження Порядку функціонування електронної системи закупівель та проведення авторизації електронних майданчиків
Відповідно до частини сьомої
статті 12 Закону України "Про публічні закупівлі" Кабінет Міністрів України постановляє:
1. Затвердити Порядок функціонування електронної системи закупівель та проведення авторизації електронних майданчиків, що додається.
Прем'єр-міністр України |
А.ЯЦЕНЮК |
Інд. 49 |
|
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 24 лютого 2016 р. № 166
ПОРЯДОК
функціонування електронної системи закупівель та проведення авторизації електронних майданчиків
( У тексті Порядку слова і цифру "частині першій статті 2" замінено словами і цифрами "пунктах 1 і 2 частини першої статті 3 згідно з Постановою КМ
№ 677 від 04.07.2023 )
( У тексті Порядку слова "авторизація/попередня авторизація" в усіх відмінках замінено словом "авторизація" у відповідному відмінку; слова "авторизований/попередньо авторизований" в усіх відмінках і формах числа, крім абзацу першого пункту 51, замінено словом "авторизований" у відповідному відмінку і числі згідно з Постановою КМ
№ 804 від 04.08.2023 )
Загальні положення
1. Цей Порядок визначає вимоги до функціонування електронної системи закупівель, процедуру проведення авторизації електронних майданчиків та скасування рівня (рівнів) акредитації авторизованого електронного майданчика, умови підключення та випадки відключення електронних майданчиків від електронної системи закупівель, вимоги до електронних майданчиків та відповідальність операторів авторизованих електронних майданчиків.
2. У цьому Порядку терміни вживаються в такому значенні:
авторизація електронного майданчика - підключення за рішенням Мінекономіки (далі - Уповноважений орган) електронного майданчика до веб-порталу Уповноваженого органу на підставі рішення комісії;
адміністратор електронної системи закупівель (далі - адміністратор) - юридична особа, визначена Уповноваженим органом відповідальною за забезпечення функціонування та наповнення веб-порталу Уповноваженого органу;
вартість закупівлі - очікувана вартість закупівлі або ціна енергосервісного договору, зазначена учасником у тендерній пропозиції (у разі здійснення закупівлі енергосервісу відповідно до
Закону України "Про запровадження нових інвестиційних можливостей, гарантування прав та законних інтересів суб’єктів підприємницької діяльності для проведення масштабної енергомодернізації");
заявка на авторизацію (далі - заявка) - заявка, яка подається оператором електронного майданчика Уповноваженому органу для авторизації електронного майданчика відповідно до вимог цього Порядку;
оператор електронного майданчика - юридична особа, зареєстрована в установленому законом порядку на території України, що має право на використання електронного майданчика;
оператор авторизованого електронного майданчика - юридична особа, зареєстрована в установленому законом порядку на території України, що має право на використання електронного майданчика, який авторизований відповідно до вимог цього Порядку;
користувач - учасник, постачальник товарів, надавач послуг, виконавець робіт, замовник, централізована закупівельна організація, державні (зокрема казенні) та комунальні підприємства, їх дочірні підприємства, об’єднання підприємств, а також господарські товариства, державна або комунальна частка у статутному капіталі яких становить 50 і більше відсотків, орган оскарження, органи, які уповноважені здійснювати контроль у сфері закупівель, Казначейство та його територіальні органи в межах своїх повноважень та інші заінтересовані особи;
конфіденційна інформація - інформація про обліковий запис та пароль користувача, за допомогою якого забезпечується доступ до авторизованого електронного майданчика, інформація про учасника та його тендерну пропозицію та/або пропозицію учасника закупівлі до моменту розкриття тендерних пропозицій та/або пропозицій учасника закупівлі та інформація, що визначена учасником як конфіденційна згідно з вимогами
Закону України "Про публічні закупівлі";
комісія щодо розгляду питань діяльності електронної системи закупівель (далі - комісія) - постійно діюча комісія, що утворюється Уповноваженим органом з метою розгляду питань діяльності електронних майданчиків, авторизованих електронних майданчиків в електронній системі закупівель та інших питань, визначених цим Порядком. Рішення комісії, крім рішення, передбаченого у пункті 9- 1 цього Порядку, мають рекомендаційний характер;
продуктивний ключ - ідентифікатор авторизованого електронного майданчика для проведення роботи в електронній системі закупівель;
робочий час - проміжок часу з понеділка до п’ятниці з 8 години 00 хвилин до 18 години 00 хвилин (крім вихідних та святкових днів);
тестовий ключ - ідентифікатор електронного майданчика для здійснення розроблення і тестування інформаційно-комунікаційної системи відповідно до рівня акредитації, визначених у пунктах 37-41 цього Порядку, перед авторизацією;
технічний збій - збій в роботі авторизованого електронного майданчика, що призводить до недоступності онлайн-сервісів, відповідно до рівнів акредитації, визначених у пунктах 37-41 цього Порядку, для користувачів авторизованого електронного майданчика.
3. В електронній системі закупівель повинна бути створена комплексна система захисту інформації з підтвердженою відповідністю згідно із
Законом України "Про захист інформації в інформаційно-комунікаційних системах".
Вимоги щодо забезпечення захисту інформації та кібербезпеки в електронній системі закупівель визначаються адміністратором з урахуванням вимог законодавства у сфері захисту інформації та кібербезпеки, який інформує про них Уповноважений орган.
Підключення електронного майданчика як авторизованого до електронної системи закупівель здійснюється адміністратором після виконання вимог, визначених в документації на комплексну систему захисту інформації електронної системи закупівель, за умови створення на такому електронному майданчику комплексної системи захисту інформації з підтвердженою відповідністю.
Оператор електронного майданчика створює комплексну систему захисту інформації своєї інформаційно-комунікаційної системи самостійно за умови погодження технічного завдання на її створення адміністратором і Держспецзв’язку та отримання атестата відповідності комплексної системи захисту інформації за результатами державної експертизи у сфері технічного захисту інформації.
Оператор авторизованого електронного майданчика забезпечує своєчасне продовження строку дії атестата відповідності комплексної системи захисту інформації у порядку, передбаченому законодавством.
Засоби криптографічного захисту інформації, у тому числі засоби кваліфікованого електронного підпису, що використовуються в роботі авторизованого електронного майданчика, повинні мати експертні висновки або сертифікати відповідності за результатами державної експертизи у сфері криптографічного захисту інформації.
Оператор авторизованого електронного майданчика повинен надавати звіт з інформаційної безпеки у форматі і строк, що визначені адміністратором, у разі виникнення інцидентів, пов’язаних з інформаційною безпекою.
У разі виникнення інцидентів, пов’язаних з інформаційною безпекою, адміністратор протягом одного робочого дня подає відповідний звіт на розгляд комісії. Комісія протягом п’яти робочих днів розглядає звіт та приймає одне з таких рішень:
відключення авторизованого електронного майданчика від електронної системи закупівель;
усунення оператором авторизованого електронного майданчика виявлених порушень та інформування адміністратора про їх усунення у строк, визначений комісією, але не більш як 60 календарних днів.
Адміністратор може вимагати від оператора авторизованого електронного майданчика проведення перевірки факту усунення виявлених порушень із залученням зовнішніх сертифікованих спеціалістів або організацій.
Для підтвердження факту усунення оператором авторизованого електронного майданчика порушень адміністратор протягом одного дня з дня усунення порушень подає на розгляд комісії інформацію про результати перевірки факту усунення порушень для прийняття комісією відповідного рішення.
4. Реєстрація користувача в електронній системі закупівель здійснюється одним із способів ідентифікації шляхом:
1) використання засобів електронної ідентифікації відповідно до
Закону України "Про електронні довірчі послуги";
2) використання сервісів ідентифікації, які надаються установами банку відповідно до законодавства;
3) ідентифікації через отримання авторизованим електронним майданчиком банківського платежу від користувача. Оператор авторизованого електронного майданчика надає рахунок користувачу для оплати. Після перевірки оператор авторизованого електронного майданчика може або повернути платіж користувачу, або зарахувати його у вигляді плати за реєстрацію відповідно до умов договору між користувачем і оператором авторизованого електронного майданчика;
4) ідентифікації через оператора мобільного зв’язку відповідно до законодавства;
5) ідентифікації через підписання договору між користувачем та оператором авторизованого електронного майданчика.
5. Оператор авторизованого електронного майданчика справляє з учасника плату за надання доступу до електронних сервісів з автоматичним обміном інформацією (онлайн-сервісів), доступ до яких здійснюється за допомогою Інтернету, для подання учасником тендерної пропозиції/пропозиції. Така плата розраховується за кожну подану учасником тендерну пропозицію/пропозицію учасника закупівлі, що була розкрита електронною системою закупівель, через зазначені електронні сервіси, та становить:
1) один неоподатковуваний мінімум доходів громадян - у разі, коли вартість закупівлі становить не більш як 20 тис. гривень;
2) сім неоподатковуваних мінімумів доходів громадян - у разі, коли вартість закупівлі становить не більш як 50 тис. гривень;
3) двадцять неоподатковуваних мінімумів доходів громадян - у разі, коли вартість закупівлі становить не більш як 200 тис. гривен;
4) тридцять неоподатковуваних мінімумів доходів громадян - у разі, коли вартість закупівлі становить не більш як 1 млн. гривень;
5) сто неоподатковуваних мінімумів доходів громадян - у разі, коли вартість закупівлі становить більш як 1 млн. гривень;
6) двісті неоподатковуваних мінімумів доходів громадян - у разі, коли вартість закупівлі становить більш як 4 млн. гривень.
Розмір плати, встановлений у цьому пункті, визначений з урахуванням усіх податків і зборів (крім податку на додану вартість), що сплачується у випадках, передбачених законодавством, є однаковим для всіх операторів авторизованих електронних майданчиків і не може встановлюватися операторами авторизованих електронних майданчиків самостійно.
У разі відміни торгів або визнання їх такими, що не відбулися, оператор авторизованого електронного майданчика повертає плату учаснику/переможцю, крім випадків, коли пропозиція учасника/переможця була відхилена.
6. Адміністратор справляє плату з оператора авторизованого електронного майданчика за надання доступу до веб-порталу Уповноваженого органу (онлайн-сервісу). Така плата розраховується за кожну подану учасником тендерну пропозицію/пропозицію учасника закупівлі, що була розкрита електронною системою закупівель, та становить:
1) 5 гривень - у разі, коли вартість закупівлі становить не більш як 20 тис. гривень;
2) 25 гривень - у разі, коли вартість закупівлі становить не більш як 50 тис. гривень;
3) 80 гривень - у разі, коли вартість закупівлі становить не більш як 200 тис. гривень;
4) 110 гривень - у разі, коли вартість закупівлі становить не більш як 1 млн. гривень;
5) 500 гривень - у разі, коли вартість закупівлі становить більш як 1 млн. гривень;
6) 1100 гривень - у разі, коли вартість закупівлі становить більш як 4 млн. гривень.
Розмір плати, встановлений у цьому пункті, визначений з урахуванням усіх податків і зборів (крім податку на додану вартість), що сплачується у випадках, передбачених законодавством.
Порядок та умови оплати визначаються у договорі між оператором авторизованого електронного майданчика та адміністратором. У разі коли торги відмінені або визнані такими, що не відбулися, плата з оператора авторизованого електронного майданчика на забезпечення функціонування та розвиток веб-порталу Уповноваженого органу за подання учасником тендерної пропозиції та/або пропозиції учасника закупівлі, що була розкрита електронною системою закупівель через електронні сервіси з автоматичним обміном інформацією (онлайн-сервісами), доступ до яких здійснюється за допомогою Інтернету, та за користування зазначеними електронними сервісами не справляється, а якщо плата відповідно до договору вже була справлена, вона повертається учаснику, крім випадків, коли така пропозиція учасника/переможця була відхилена.
7. Адміністратором за надання доступу до електронних сервісів з автоматичним обміном інформацією (онлайн-сервісів), доступ до яких здійснюється за допомогою Інтернету, сплачується винагорода оператору авторизованого електронного майданчика, на якому замовником, державним (зокрема казенним) та комунальним підприємством, їх дочірніми підприємствами, об’єднанням підприємств, а також господарськими товариствами, державна або комунальна частка у статутному капіталі яких становить 50 і більше відсотків, було розміщено оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі/спрощеної закупівлі, результатом якої є оприлюднення договору про закупівлю, або оголошення щодо закупівлі, вартість якої є меншою за вартість, визначену в частині третій
статті 3 Закону, і результатом якої є рішення щодо визначення постачальника товару (товарів), надавача послуги (послуг) або виконавця робіт.
Така винагорода розраховується за кожний оприлюднений договір про закупівлю або за кожне рішення щодо визначення постачальника товару (товарів), надавача послуги (послуг) або виконавця робіт та становить:
1) 3 гривні - у разі, коли вартість закупівлі становить не більш як 20 тис. гривень;
2) 15 гривень - у разі, коли вартість закупівлі становить не більш як 50 тис. гривень;
3) 40 гривень - у разі, коли вартість закупівлі становить не більш як 200 тис. гривень;
4) 60 гривень - у разі, коли вартість закупівлі становить не більш як 1 млн. гривень;
5) 300 гривень - у разі, коли вартість закупівлі становить більш як 1 млн. гривень;
6) 600 гривень - у разі, коли вартість закупівлі становить більш як 4 млн. гривень.
Під час здійснення публічної закупівлі енергосервісу розмір винагороди, встановлений у цьому пункті, визначається залежно від вартості закупівлі, зазначеної учасником/учасником-переможцем у тендерній пропозиції.
Розмір плати, встановлений у цьому пункті, визначений з урахуванням усіх податків і зборів (крім податку на додану вартість), що сплачується у випадках, передбачених законодавством.
Виплата винагороди здійснюється відповідно до умов, визначених у договорі між адміністратором та оператором авторизованого електронного майданчика.
8. Користувач несе відповідальність за свої дії, які вчиняються ним в електронній системі закупівель, та дії осіб, які вчиняються від його імені з використанням його даних персональної ідентифікації.
Користувач несе відповідальність за зміст інформації, яка оприлюднюється в електронній системі закупівель. Оператор авторизованого електронного майданчика має право здійснювати контроль за інформацією, що розміщується користувачем, та повідомляти йому, а також комісії про факт розміщення користувачем інформації неналежного змісту.
9. У разі розміщення в електронній системі закупівель інформації шкідливого та/або образливого характеру, та/або інформації, що не стосується проведення закупівлі, Уповноважений орган на підставі рішення комісії приймає рішення про надання адміністраторові дозволу на припинення публічного доступу до такої інформації.
У разі розміщення в електронній системі закупівель інформації, що містить персональні дані особи, яка не надавала згоду на їх публікацію, Уповноважений орган приймає на підставі рішення комісії рішення про надання адміністраторові дозволу на припинення публічного доступу до такої інформації технічними засобами.
9-1. У разі оприлюднення користувачем в електронній системі закупівель інформації з обмеженим доступом або інформації, розголошення якої під час дії правового режиму воєнного стану в Україні може нести загрозу національній безпеці та/або громадській безпеці і порядку, за зверненням замовника, який оприлюднив таку інформацію в електронній системі закупівель та/або який здійснює закупівлю, під час якої була оприлюднена така інформація іншим користувачем, адміністратор вчиняє дії в електронній системі закупівель з припинення публічного доступу до такої інформації на підставі рішення комісії про надання адміністраторові дозволу на припинення публічного доступу до інформації з обмеженим доступом або інформації, розголошення якої під час дії правового режиму воєнного стану в Україні може нести загрозу національній безпеці та/або громадській безпеці і порядку, зокрема шляхом припинення публічного доступу до інформації про закупівлю, під час якої була оприлюднена інформація з обмеженим доступом або інформація, розголошення якої під час дії правового режиму воєнного стану в Україні може нести загрозу національній безпеці та/або громадській безпеці і порядку.
Основні завдання та функції адміністратора
11. Адміністратор здійснює тестування електронних майданчиків з метою їх авторизації та проводить тестування авторизованих електронних майданчиків з метою перевірки їх функціональних характеристик і можливостей.
12. Адміністратор здійснює погодження технічного завдання оператора електронного майданчика, авторизованого електронного майданчика з метою створення комплексної системи захисту інформації.
Порядок погодження технічного завдання на створення комплексної системи захисту інформації визначається адміністратором.
13. Умови використання користувачем електронної системи закупівель для здійснення закупівлі, вартість якої є меншою за вартість, визначену в частині третій
статті 3 Закону, з метою здійснення відбору постачальника товару (товарів), надавача послуг (послуги) та виконавця робіт визначаються адміністратором.
Умови використання замовниками електронної системи закупівель для здійснення закупівель (крім закупівель з використанням електронного каталогу) відповідно до пункту 11 особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених
постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, встановлюються адміністратором.
14. Адміністратор повідомляє комісію про:
1) непередачу на веб-портал Уповноваженого органу або неприйняття з веб-порталу Уповноваженого органу документів (оновлення документів) або окремих файлів;
2) неправильну ідентифікацію користувача під час реєстрації;
3) технічні збої та випадки порушень, що передбачені пунктами 22 і 51 цього Порядку;
4) технічні втручання в дані або підміну даних в електронній системі закупівель;
5) невиконання умов договору, укладеного між оператором авторизованого електронного майданчика та адміністратором;
6) розкриття конфіденційної інформації, до якого належать дії особи, спрямовані на передачу інформації (відомостей) третій особі без отримання попередньої згоди щодо вчинення таких дій у особи, яка є власником такої конфіденційної інформації;
7) недоступність авторизованого електронного майданчика;
8) виявлення невідповідностей в роботі авторизованого електронного майданчика за результатами проведення адміністратором тестування та неусунення таких невідповідностей;
9) виникнення інцидентів, пов’язаних з інформаційною безпекою.
Технічні збої та випадки порушень, що передбачені пунктами 22 і 51 цього Порядку, фіксуються і реєструються адміністратором та оприлюднюються за рішенням комісії на веб-порталі Уповноваженого органу.
15. У разі внесення змін до законодавства у сфері публічних закупівель та/або прийняття нових нормативно-правових актів адміністратор розробляє та оприлюднює на веб-порталі Уповноваженого органу зміни до стандартних сценаріїв тестування. Адміністратор інформує оператора авторизованого електронного майданчика про зміни до стандартних сценаріїв тестування.
Адміністратор визначає строки та порядок доопрацювання і тестування функціоналу авторизованого електронного майданчика та інформування адміністратора оператором авторизованого електронного майданчика про їх результати. Строк для доопрацювання не може бути меншим, ніж п’ять робочих днів.
16. Адміністратор проводить тестування авторизованих електронних майданчиків з метою перевірки їх функціональних характеристик та можливостей. Строк проведення тестування визначається адміністратором.
У разі виявлення недоліків і невідповідностей функціональних характеристик та можливостей авторизованого електронного майданчика адміністратор визначає строк для доопрацювання такого майданчика оператором.
У разі повторного непроходження тестування авторизованого електронного майданчика адміністратор надсилає висновок про результати тестування до комісії для прийняття рішення про відключення.
17. Адміністратор має право:
1) здійснювати модернізацію електронної системи закупівель та вносити зміни до її функціональності за погодженням з Уповноваженим органом;
2) проводити перевірку функціональності та здійснювати тестування роботи електронної системи закупівель як у цілому, так і окремих її складових (авторизованих електронних майданчиків);
3) виявляти та фіксувати технічні збої в роботі авторизованих електронних майданчиків та порушення в роботі електронної системи закупівель, а також порушення, що передбачені пунктами 22 і 51 цього Порядку;
4) відключати авторизований електронний майданчик від електронної системи закупівель у разі прийняття Уповноваженим органом рішення про відключення авторизованого електронного майданчика;
5) звертатися до комісії з питань функціонування електронної системи закупівель;
6) затверджувати для користувачів (крім замовників та учасників) інструкції (регламенти, положення тощо) про порядок роботи (взаємодії) в електронній системі закупівель;
6-1) здійснювати припинення публічного доступу до інформації в електронній системі закупівель відповідно до пунктів 9 і 9- 1 цього Порядку;
6-2) вчиняти дії з виключення товарів з переліку товарів, що є предметом закупівлі, з підтвердженим ступенем локалізації виробництва (далі - перелік) у випадках, передбачених
Порядком підтвердження ступеня локалізації виробництва товарів, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 2 серпня 2022 р. № 861 "Про затвердження порядків підтвердження ступеня локалізації виробництва товарів та проведення моніторингу дотримання вимог щодо ступеня локалізації виробництва предметів закупівлі, внесених до переліку товарів, що є предметом закупівлі, з підтвердженим ступенем локалізації виробництва" (Офіційний вісник України, 2022 р., № 63, ст. 3807);
7) безоплатно генерувати та передавати за запитом замовника ключ для перенесення інформації та документів, які були створені на авторизованому електронному майданчику, у тому числі щодо якого прийнято Уповноваженим органом рішення про відключення, у разі здійснення реєстрації на іншому авторизованому електронному майданчику;
8) здійснювати припинення публічного доступу до інформації в електронній системі закупівель відповідно до пункту 9 цього Порядку;
9) інформувати про технічні вимоги та/або обмеження щодо функціонування електронної системи закупівель;
10) вчиняти дії, спрямовані на розвиток та покращення електронної системи закупівель, у тому числі інформаційної безпеки електронної системи закупівель;
11) на виконання рішення комісії здійснювати відключення авторизованого електронного майданчика від рівня (рівнів) акредитації;
12) вчиняти інші дії, передбачені законодавством.
Основні вимоги та зобов’язання оператора електронного майданчика, авторизованого електронного майданчика
18. Оператор електронного майданчика, авторизованого електронного майданчика повинен відповідати таким вимогам:
1) наявність реєстрації в установленому законодавством порядку на території України;
2) наявність в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань передбаченої частиною другою
статті 9 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань" інформації про громадянина України як кінцевого бенефіціарного власника (контролера) юридичної особи (для юридичної особи);
3) відсутність відкриття провадження у справі про банкрутство, а також неперебування у процесі припинення;
4) незастосування, зокрема до засновників юридичної особи, спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій) відповідно до
Закону України "Про санкції";
5) наявність права на користування електронним майданчиком;
6) наявність права на користування доменним іменем, на якому розміщено електронний майданчик;
7) наявність чинного атестата відповідності комплексної системи захисту інформації електронного майданчика за результатами державної експертизи у сфері технічного захисту інформації.
19. Оператор авторизованого електронного майданчика повинен забезпечити можливість проведення передбачених
Законом закупівель в електронній системі закупівель відповідно до рівня акредитації.
Оператор авторизованого електронного майданчика забезпечує перевірку файлів на предмет наявності вірусів, шкідливого програмного забезпечення, з використанням яких може здійснюватися несанкціоноване втручання в роботу електронної системи закупівель.
У разі виявлення вірусів, шкідливого програмного забезпечення у файлі, що завантажується користувачем через авторизований електронний майданчик, оператор такого майданчика блокує завантаження таких файлів та інформує користувача про це.
У разі виявлення адміністратором файла, зараженого вірусом, або файла, що містить шкідливе програмне забезпечення, адміністратор інформує комісію про необхідність припинення публічного доступу до таких файлів.
20. У разі внесення змін до законодавства у сфері закупівель та/або прийняття нових нормативно-правових актів, та/або здійснення доопрацювання електронної системи закупівель оператор авторизованого електронного майданчика повинен у строк, визначений адміністратором, привести функціональні характеристики та можливості авторизованого електронного майданчика у відповідність з такими змінами та актами, а також з технічним завданням та/або стандартними сценаріями тестування. Строк для доопрацювання не може бути меншим, ніж п’ять робочих днів.
21. Оператор авторизованого електронного майданчика може надавати послуги замовникам, централізованим закупівельним організаціям, учасникам відповідно до рівня акредитації, визначеного у пунктах 36-41 цього Порядку, державним (зокрема казенним) та комунальним підприємствам, їх дочірнім підприємствам, об’єднанням підприємств, а також господарським товариствам, державна або комунальна частка у статутному капіталі яких становить 50 і більше відсотків, і повинен забезпечити для усіх користувачів на безоплатній основі рівний доступ до інформації про закупівлі, включаючи надання можливості спостерігати за перебігом проведення аукціону в інтерактивному режимі реального часу, інформаційну підтримку, зокрема ознайомлення з переліком замовників, інформацією про закупівлі, точне визначення часу та дати подання і зміни будь-яких документів, які підлягають оприлюдненню, а також забезпечити:
1) для замовників на безоплатній основі:
рівний доступ до організації закупівель;
підтвердження особи користувача за допомогою кваліфікованого електронного підпису під час розміщення документів в електронній системі закупівель;
автоматичну реєстрацію усіх дій користувачів на авторизованому електронному майданчику у спеціальному журналі подій;
перевірку достовірності своїх реєстраційних даних, що надаються під час реєстрації в електронній системі закупівель, українською та англійською мовами та у разі зміни таких даних;
можливість вчинення усіх необхідних дій для проведення закупівлі та виконання інших вимог, встановлених
Законом;
надсилання повідомлень замовнику та відображення їх у його кабінеті на авторизованому електронному майданчику;
надання можливості замовнику управляти документами, які були створені на одному авторизованому електронному майданчику, у разі перереєстрації замовника на іншому авторизованому електронному майданчику;
2) для учасників:
рівний доступ до участі в закупівлях;
підтвердження особи користувача за допомогою способів ідентифікації, визначених у пункті 4 цього Порядку, під час розміщення будь-якої інформації в електронній системі закупівель;
перевірку достовірності своїх реєстраційних даних, що надаються під час реєстрації в електронній системі закупівель та у разі зміни таких даних;
автоматичну реєстрацію усіх дій користувачів на авторизованому електронному майданчику у спеціальному журналі подій;
надсилання повідомлень учаснику та відображення їх у його кабінеті на авторизованому електронному майданчику;
надання можливості учаснику управляти документами, які були створені на одному авторизованому електронному майданчику, в разі перереєстрації учасника на іншому авторизованому електронному майданчику;
( Абзац сьомий підпункту 2 пункту 21 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ
№ 804 від 04.08.2023 )
3) безперебійний обмін інформацією з веб-порталом Уповноваженого органу, зокрема забезпечити можливість прийняття, обробки і обміну документами та інформацією про здійснення закупівлі між авторизованим електронним майданчиком та веб-порталом Уповноваженого органу;
4) захист інформації про публічні закупівлі та захист конфіденційної інформації від несанкціонованого доступу, що дасть змогу запобігти витоку, знищенню та блокуванню інформації, порушенню цілісності та режиму доступу до інформації;
5) можливість подання учасником тендерної пропозиції та/або пропозиції з використанням електронних сервісів з автоматичним обміном інформацією (онлайн-сервісами), доступ до яких здійснюється за допомогою Інтернету.
Оператор авторизованого електронного майданчика може передбачити на авторизованому електронному майданчику можливість надання додаткових послуг замовнику та учаснику, в тому числі на платній основі.
22. Договором між оператором авторизованого електронного майданчика та адміністратором передбачається сплата оператором авторизованого електронного майданчика штрафу у випадках:
1) порушення доступності даних, що полягає у непередачі на веб-портал Уповноваженого органу або неприйманні з веб-порталу Уповноваженого органу документів (їх оновлення) або окремих файлів більш як п’ять годин робочого часу сумарно протягом календарного року;
2) технічного збою більш як сім годин робочого часу сумарно протягом календарного року;
3) невиконання умов договору між оператором авторизованого електронного майданчика та адміністратором (п’ять і більше разів протягом календарного року);
4) розкриття конфіденційної інформації, до якого належать дії особи, спрямовані на передачу інформації (відомостей) третій особі без отримання попередньої згоди щодо вчинення таких дій у особи, яка є власником такої конфіденційної інформації.
Договором, зазначеним у абзаці першому цього пункту, також визначається розмір та порядок нарахування штрафу.
Вимоги до електронних майданчиків, авторизованих електронних майданчиків
23. Електронні майданчики, авторизовані електронні майданчики повинні відповідати вимогам щодо наявності залежно від рівня акредитації:
1) інформаційно-комунікаційної системи, що забезпечує здатність розміщення не менш як 2000 оголошень про проведення закупівлі на день, - для електронних майданчиків, авторизованих електронних майданчиків за першим та/або третім рівнем акредитації відповідно до пунктів 37 і 39 цього Порядку;
2) інформаційно-комунікаційної системи, що забезпечує здатність розміщення не менш як 8000 тендерних пропозицій та/або пропозицій учасника закупівлі на день, - для електронних майданчиків, авторизованих електронних майданчиків за другим та/або четвертим та/або п’ятим рівнем акредитації відповідно до пунктів 38, 40 і 41 цього Порядку;
3) основних і резервних інформаційно-комунікаційних систем, що створені з використанням сучасних технологій, технічних засобів та програмних рішень, які забезпечують функціонування та відмовостійкість роботи електронного майданчика;
4) загальнодоступних засобів електронних комунікацій, що не обмежують участі учасників у закупівлі та доступу користувачів до інформації про закупівлі;
5) можливості здійснювати обмін інформацією з використанням Інтернету;
6) інструкції з детальною інформацією про користування таким авторизованим електронним майданчиком, описом умов реєстрації та механізму завантаження документів для участі в закупівлях. Інструкція повинна бути розміщена на веб-сайті авторизованого електронного майданчика українською мовою;
7) інтерфейсу та інструкції користувача англійською мовою, якщо авторизований електронний майданчик акредитований за четвертим та/або п’ятим рівнем відповідно до пунктів 40 і 41 цього Порядку.
Інформаційно-комунікаційна система електронного майданчика, авторизованого електронного майданчика повинна забезпечувати введення/виведення даних, приймання команд та відображення результатів їх виконання в інтерактивному режимі реального часу.
Припинення роботи авторизованого електронного майданчика для проведення технічно-профілактичних робіт можливе лише у неробочий час.
Діяльність та завдання комісії
24. Комісія керується актами законодавства та цим Порядком.
25. Положення про діяльність комісії, її персональний та кількісний склад затверджується Уповноваженим органом.
Формою роботи комісії є засідання, які проводяться у відкритому режимі. Усі бажаючі можуть взяти участь у засіданні комісії. Особи, присутні на засіданні комісії, можуть використовувати засоби фото-, відео- та звукозапису.
Рішення комісії оформлюються протоколом.
26. Основними завданнями комісії є:
1) розгляд заявок операторів електронних майданчиків, авторизованих електронних майданчиків на авторизацію електронних майданчиків;
2) розгляд звернень операторів авторизованих електронних майданчиків про скасування рівня (рівнів) акредитації їх електронних майданчиків;
3) розгляд висновків адміністратора про результати тестування електронного майданчика, авторизованого електронного майданчика;
4) прийняття рішень щодо:
скасування рівня (рівнів) акредитації авторизованого електронного майданчика;
авторизації електронного майданчика;
відмови авторизувати електронний майданчик;
відключення авторизованих електронних майданчиків від електронної системи закупівель відповідно до умов, визначених цим Порядком;
................Перейти до повного тексту