1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В А
від 30 листопада 2004 р. N 1604
Київ
Про затвердження Програми комплексного соціально-економічного розвитку м. Одеси на 2005-2015 роки
( Із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ N 970 від 24.10.2012 )
Кабінет Міністрів України
постановляє:
1. Затвердити Програму комплексного соціально-економічного розвитку м. Одеси на 2005-2015 роки (далі - Програма), що додається.
2. Міністерству фінансів разом з іншими центральними органами виконавчої влади та Одеською обласною державною адміністрацією передбачати під час складання проекту Державного бюджету України на відповідний рік кошти для виконання Програми виходячи з його реальних можливостей.
( Пункт 2 в редакції Постанови КМ N 970 від 24.10.2012 )
3. Центральним органам виконавчої влади, відповідальним за виконання Програми, Одеській обласній державній адміністрації подавати щороку до 10 лютого Міністерству економіки та з питань європейської інтеграції звіт про стан виконання Програми.
Міністерству економіки та з питань європейської інтеграції подавати щороку до 1 березня Кабінетові Міністрів України узагальнену інформацію про стан виконання Програми.
Прем'єр-міністр України В.ЯНУКОВИЧ
Інд. 39
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 30 листопада 2004 р. N 1604
ПРОГРАМА
комплексного соціально-економічного розвитку м. Одеси на 2005-2015 роки
Загальні положення
Одеса - сучасний промисловий, науковий, торговельний, транспортний, туристичний і культурний центр півдня України та всього європейсько-азіатського Причорномор'я, а також великий центр рекреаційного господарства з населенням понад 1 млн. чоловік. Приморське і прикордонне економіко-географічне положення створює місту і всьому регіону широкі можливості для розвитку міжнародного співробітництва і зовнішньоекономічної діяльності.
Щороку до м. Одеси приїжджає на відпочинок понад 1 млн. чоловік (переважно неорганізованих відпочиваючих). У 48 пансіонатах і здравницях у 2003 році поліпшили своє здоров'я 84 тис. чоловік, з них третина - іноземці.
Небезпечні геологічні процеси, зокрема зсуви і обвали на схилах морського узбережжя, провали над підземними виробками (катакомбами), підтоплення більш як 2/3 міської території, призвели до того, що близько 750 будівель у місті перебуває в аварійному стані.
Загальна протяжність виробок (катакомб) завглибшки 25-30 метрів становить майже 100 кілометрів, з яких 15 відсотків потребує першочергового укріплення.
У небезпечній зоні знаходиться понад 1500 будівель, що перебувають на державному обліку як пам'ятки культурної спадщини, частину яких передбачається включити до Списку всесвітньої спадщини ЮНЕСКО.
Міське житлово-комунальне господарство залишається технічно відсталим, багато проблем у якому останнім часом особливо загострилося.
На виправлення ситуації спрямовується Програма реформування і розвитку житлово-комунального господарства, мета якої - підвищення ефективності та надійності функціонування систем життєзабезпечення населення, поліпшення якості житлово-комунальних послуг, забезпечення їх доступності для громадян з низьким рівнем доходів.
Житловий фонд м. Одеси складається з 21 396 будинків загальною площею 18,2 млн. кв. метрів, 54 відсотків з яких збудовано наприкінці XIX - на початку XX століття, а ще 30 відсотків припадає на період 60 - 70-х років.
У вкрай незадовільному стані перебуває ліфтове господарство. Потребують заміни і модернізації 30 відсотків ліфтів, які відпрацювали установлені експлуатаційні строки.
Невирішеними залишаються питання, пов'язані з фінансуванням утримання, оновлення, розвитку та модернізації діючих потужностей, насамперед водопостачання і водовідведення, санітарного очищення та переробки сміття.
Теплові мережі перебувають в аварійному стані. Так, строк експлуатації міських котелень перевищив 35 років, унаслідок чого коефіцієнт їх корисної дії становить менше ніж 45 відсотків. Зношення на 70-75 відсотків теплової мережі центральної частини міста, протяжність якої перевищує 11 кілометрів, призводить до значних втрат тепла і негативно позначається на фінансово-господарських результатах діяльності теплопостачальних підприємств.
Реконструкція паливно-енергетичного комплексу є важливою передумовою сталого соціально-економічного розвитку міста.
Загальна протяжність вулиць становить 826 кілометрів, у тому числі магістральних - 263,6 кілометра. У зв'язку із збільшенням потоку транспортних засобів, особливо вантажних (тільки за останні 3-4 роки вантажні перевезення зросли у 10 разів), та нестачею коштів на капітальний ремонт різко погіршився стан доріг. Реконструкції і ремонту потребують 60 відсотків шляхів сполучення.
Потреби населення у перевезеннях задовольняє мережа маршрутів загальною протяжністю 3457,4 кілометра. Для її обслуговування задіяно понад 20 тис. транспортних засобів, у тому числі понад 300 - міського електротранспорту. Проте питання щодо оновлення засобів міського електротранспорту, фізичний знос яких становить 85 відсотків, не вирішуються.
Раціональне використання земельних ресурсів практично неможливо забезпечити без здійснення грошової оцінки землі.
Заклади освіти, охорони здоров'я, культури, що перебувають у комунальній власності міста, потребують капітального ремонту і реконструкції.
Потребують відновлення також об'єкти ландшафтно-рекреаційного комплексу.
Першочергового значення набули соціальні проблеми, зокрема забезпечення зайнятості населення, відновлення культурної спадщини, активізація туристичної діяльності, раціонального використання та збереження природних ресурсів, поліпшення екологічної ситуації.
Мета і завдання Програми
Метою Програми є створення умов для забезпечення сталого розвитку міста, підвищення ефективності використання його внутрішнього природно-ресурсного потенціалу, якості життя населення, розв'язання соціально-економічних проблем.
Основні завдання Програми:
розвиток соціальної інфраструктури, житлово-комунального і дорожнього господарства, транспортного комплексу, а також житлового будівництва в місті;
запобігання проявам небезпечних екзогенних геологічних процесів у межах міста та ліквідація їх наслідків;
збереження і реставрація об'єктів культурної спадщини;
створення сприятливих умов для розвитку матеріально-технічної бази санаторно-курортного, туристичного та готельного комплексів;
підвищення рівня зайнятості населення і забезпечення розвитку ринку праці;
залучення недержавних вітчизняних та іноземних інвестицій.
Пріоритетні напрями соціально-економічного розвитку
Пріоритетними напрямами соціально-економічного розвитку м. Одеси є:
реконструкція і завершення будівництва об'єктів і мереж електро- та водопостачання і водовідведення, берегоукріплення;
реконструкція та будівництво об'єктів теплопостачання, теплових мереж;
модернізація міського електротранспорту;
реконструкція існуючих і будівництво нових автомобільних доріг, внутрішньоквартальних проїздів;
збільшення обсягів будівництва житла, в тому числі доступного для більшості громадян міста;
будівництво, ремонт і реставрація об'єктів соціально-культурної інфраструктури;
проведення робіт, пов'язаних із створенням умов для розвитку внутрішнього та міжнародного туризму, у тому числі автомобільного, екологічного (зеленого) тощо;
ремонт і реставрація пам'яток культурної спадщини, об'єктів ландшафтно-рекреаційного комплексу;
будівництво споруд, призначених для захисту від надзвичайних ситуацій природного і техногенного характеру.
Етапи виконання Програми
Програма виконується поетапно.
На першому етапі - 2005-2010 роки - забезпечується розвиток соціальної інфраструктури, житлово-комунального і дорожнього господарства, транспортного комплексу, житлового будівництва, матеріально-технічної бази та інфраструктури рекреаційної галузі, розширення будівництва нових об'єктів, поліпшення соціально-економічного стану міста.
На другому етапі - 2011-2015 роки - продовжується проведення берегоукріплювальних та протизсувних робіт, забезпечується подальший розвиток транспортної інфраструктури міста, збільшення кількості курортно-туристичних закладів, готелів, завершення реалізації визначених Програмою заходів.
Ресурсне забезпечення
Заходи, визначені у додатку до Програми, передбачається здійснювати за рахунок коштів державного, обласного та міського бюджетів, інвестицій та інших джерел, не заборонених законодавством.
Контроль за виконанням Програми
Контроль за виконанням Програми покладається на Одеську облдержадміністрацію, Мінекономіки та інші заінтересовані центральні органи виконавчої влади.
Результати виконання Програми
Виконання Програми дасть змогу забезпечити:
розв'язання найбільш гострих соціально-економічних проблем міста, поліпшення його інвестиційної привабливості, відновлення соціальної інфраструктури;
залучення додаткових інвестицій в обсязі не менш як 1,5 млрд. доларів США;
створення щороку не менш як 25 тис. додаткових робочих місць;
досягнення повної продуктивної зайнятості населення;
формування у місті сучасного високоефективного конкурентоспроможного санаторно-курортного, туристичного та готельного комплексів загальнодержавного і міжнародного значення шляхом зміцнення його матеріально-технічної бази, створення умов для якісного відпочинку туристів та лікування майже 200 тис. осіб;
збільшення в 1,6 раза надходжень до державного, обласного та міського бюджетів;
поліпшення соціально-економічного стану міста, зростання добробуту громадян, якості їх життя.
Додаток
до Програми
ЗАХОДИ
щодо забезпечення комплексного соціально-економічного розвитку м. Одеси на 2005-2015 роки
---------------------------------------------------------------------------------------------------
Найменування заходу|Відповідальні| Строк | Орієнтовний | У тому числі за рахунок
|за виконання |виконання,| обсяг |----------------------------------------
| | роки |фінансування,|державного|обласного|бюджету | інших
| | |тис. гривень | бюджету | бюджету |м. Одеси| джерел
---------------------------------------------------------------------------------------------------
Землевпорядні та містобудівні роботи
1. Розроблення виконавчий 2005-2006 4 000 4 000
генерального плану комітет
міста міської ради 2005 2 000 2 000
2006 2 000 2 000
2. Проведення виконавчий 2005-2007 1 250 50 1 200
землевпорядних комітет
робіт, міської ради, 2005 400 400
інвентаризація Держкомзем
земель і 2006 450 50 400
виконання робіт з
розмежування земель 2007 400 400
державної та
комунальної
власності
___________________
Разом 5 250 50 5 200
Берегоукріплювальні і протизсувні роботи
3. Проведення Одеська 2006-2015 15 500 10 000 5 500
капітального облдержадмі-
ремонту і ністрація, 2006 1 300 1 000 300
реконструкції Мінприроди,
берегозахисних виконавчий 2007 1 500 1 000 500
протизсувних комітет
споруд від мису міської ради 2008 1 500 1 000 500
Ланжерон до мису
Великий Фонтан 2009 1 500 1 000 500
першої та другої
черги протяжністю 2010 1 600 1 000 600
11,5 кілометра
2011 1 600 1 000 600
2012 1 600 1 000 600
2013 1 600 1 000 600
2014 1 600 1 000 600
2015 1 700 1 000 700
4. Проектування та -"- 2006-2010 28 500 20 000 8 500
будівництво третьої
черги 2006 4 000 4 000
берегозахисних
протизсувних 2007 5 000 4 000 1 000
споруд від мису
Великий Фонтан до 2008 6 000 4 000 2 000
смт Чорноморське
протяжністю 2009 6 500 4 000 2 500
5,5 кілометра
2010 7 000 4 000 3 000
5. Проектування та виконавчий 2006-2009 4 600 4 000 600
будівництво комітет
дренажних систем міської ради, 2006 1 000 1 000
водозниження Держжитло-
підтоплених комунгосп, 2007 1 200 1 000 200
територій в Держводгосп
мікрорайоні 2008 1 200 1 000 200
Курсаки, поблизу
Шкодової гори 2009 1 200 1 000 200
6. Ліквідація виконавчий 2006-2015 19 200 10 000 9 200
підземних комітет
виробок (катакомб) міської ради, 2006 1 790 950 840
протяжністю Держбуд,
15 кілометрів та Держжитло- 2007 1 790 950 840
укріплення комунгосп
фундаментів під 2008 1 790 950 840
житловими
багатоквартирними 2009 1 790 950 840
будинками в
історичній частині 2010 1 790 950 840
міста
2011 1 950 950 1 000
2012 1 950 950 1 000
2013 1 950 950 1 000
2014 2 000 1 000 1 000
2015 2 400 1 400 1 000
___________________
Разом 67 800 44 000 23 800
Запобігання виникненню техногенних катастроф
7. Рекультивація виконавчий 2006 62 800 3 000 1 000 58 800
полігону твердих комітет
побутових відходів міської ради,
"Дальницькі Мінприроди
кар'єри" та
будівництво
сміттєпереробного
заводу
8. Проведення робіт виконавчий 2005-2006 64 700 55 000 5 000 4 700
із запобігання комітет
руйнуванню дамби міської ради 2005 35 000 35 000
Хаджибейського
лиману 2006 29 700 20 000 5 000 4 700
___________________
Разом 127 500 58 000 5 000 5 700 58 800
Теплозабезпечення
9. Розроблення -"- 2005-2007 1 061 000 1 061 000
проектно-
кошторисної 2005 260 000 260 000
документації та
будівництво 2006 274 000 274 000
теплоелектро-
централі по 2007 527 000 527 000
вул. Церковній, 29
10. Реконструкція виконавчий 2006-2015 38 000 18 000 20 000
мереж опалення комітет
житлових будинків у міської ради, 2006 2 850 1 000 1 850
мікрорайонах Держжитло-
Котовському, комунгосп 2007 2 850 1 000 1 850
Таїрова,
Південно-Західному 2008 3 850 2 000 1 850
та Центральному
2009 3 850 2 000 1 850
2010 3 850 2 000 1 850
2011 3 350 2 000 1 350
2012 4 350 2 000 2 350
2013 4 350 2 000 2 350
2014 4 350 2 000 2 350
2015 4 350 2 000 2 350
___________________
Разом 1 099 000 18 000 20 000 1 061 000
Водопостачання та водовідведення
11. Реконструкція -"- 2005-2010 424 800 16 000 408 800
аварійних ділянок
водопровідних мереж 2005 68 000 68 000
протяжністю
магістральних 2006 72 400 4 400 68 000
водоводів 12 і
розподільних 2007 70 400 2 400 68 000
мереж 80
кілометрів, 2008 70 400 2 400 68 000
реконструкція
зливової 2009 71 400 3 400 68 000
каналізації
2010 72 200 3 400 68 800
12. Будівництво виконавчий 2006-2009 22 000 18 000 4 000
каналізаційного комітет
колектора глибокого міської ради, 2006 5 000 4 000 1 000
залягання на Держжитло-
ділянці від 10-ї до комунгосп 2007 5 000 4 000 1 000
14-ї станції
Великий Фонтан та 2008 6 000 5 000 1 000
по вул. Довгій
2009 6 000 5 000 1 000
___________________
Разом 446 800 34 000 4 000 408 800
Будівництво і реконструкція автомобільних доріг
13. Будівництво та виконавчий 2006-2015 495 000 40 000 5 000 150 000 300 000
капітальний ремонт комітет
автомобільних доріг міської ради, 2006 58 500 11 000 1 000 16 500 30 000

................
Перейти до повного тексту