- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Постанова
КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
від 13 лютого 2019 р. № 159 Київ |
Про затвердження Порядку проведення конкурсного відбору компанії з добору персоналу для визначення претендентів на посади незалежних членів наглядової ради державного банку
Відповідно до частини двадцятої
статті 7 Закону України "Про банки і банківську діяльність" Кабінет Міністрів України постановляє:
Затвердити Порядок проведення конкурсного відбору компанії з добору персоналу для визначення претендентів на посади незалежних членів наглядової ради державного банку, що додається.
Прем'єр-міністр України |
В.ГРОЙСМАН |
Інд. 67 |
|
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 13 лютого 2019 р. № 159
ПОРЯДОК
проведення конкурсного відбору компанії з добору персоналу для визначення претендентів на посади незалежних членів наглядової ради державного банку
Загальні питання
1. Цей Порядок визначає механізм проведення та критерії конкурсного відбору компанії з добору персоналу (далі - компанія) для підготовки та організації визначення претендентів на посади незалежних членів наглядової ради державного банку (далі - кандидати).
2. Терміни, що вживаються у цьому Порядку, мають таке значення:
1) договір про надання послуг компанії - договір, що укладається між державним банком і компанією, який визначає права та обов’язки сторін щодо підготовки та організації з визначення кандидатів;
2) конкурс з відбору компанії (далі - конкурс) - процедура визначення на конкурсних засадах компанії для надання послуг з визначення кандидатів;
3) претендент - компанія, яка виявила бажання взяти участь у конкурсі і подала конкурсну документацію.
3. Компанії залучаються з дотриманням принципів конкурентності, рівноправності, загальнодоступності, гласності, прозорості та незалежності.
4. Основними завданнями компанії є:
надання рекомендацій щодо профілю незалежних членів наглядової ради державного банку та матриці профілю наглядової ради;
пошук потенційних кандидатів на внутрішньому та міжнародному ринку, що відповідають вимогам до кандидатів, визначеним у додатку 1, профілю вакантної посади незалежного члена наглядової ради та придатні для потенційної роботи на посаді незалежного члена наглядової ради;
формування списку потенційних кандидатів (мінімум три кандидати по кожному профілю вакантної посади незалежного члена наглядової ради), що відповідають вимогам, визначеним у додатку 1, та профілю вакантної посади незалежного члена наглядової ради, з числа яких повинен бути сформований незалежний склад наглядової ради державного банку, із наданням підтвердних відомостей та коментарів щодо сильних і слабких сторін, описів кар’єри та досвіду, детальних звітів про оцінку компетенцій, про наявність досвіду для виконання конкретного кола обов’язків у наглядовій раді та їх колективної придатності, в тому числі відомості про перевірку незалежності та письмові заяви кандидатів про їх відповідність критеріям незалежності і відсутність конфлікту інтересів;
погодження сформованого списку потенційних кандидатів авторитетним іноземним партнером - головним офісом компанії або іншою юридичною особою, яка здійснює контроль над компанією, чи з якою компанія має договірні відносини, зокрема, договір про франчайзинг або асоціацію, інше об’єднання підприємств, які представлені на ринку рекрутингових послуг під одним комерційним брендом;
встановлення та забезпечення підтримання контакту та комунікацій з потенційними кандидатами для визначення претендентів на заміщення в разі відмови кандидата, непризначення або дострокового припинення повноважень незалежного члена наглядової ради;
надання консультацій членам конкурсної комісії, яка буде здійснювати конкурсний відбір кандидатів, щодо вимог до незалежних членів наглядової ради, основних етапів відбору кандидатів, передової міжнародної практики у сфері відбору незалежних членів наглядових рад у фінансовому секторі;
сприяння конкурсній комісії, яка буде здійснювати конкурсний відбір кандидатів, в організації співбесід із кандидатами та проведенні переговорів з потенційними претендентами на посади незалежних членів наглядової ради державного банку;
консультаційна підтримка призначених незалежних членів з числа кандидатів протягом шести місяців та гарантована заміна призначеного члена наглядової ради у разі його звільнення або кандидата у разі його невідповідності встановленим вимогам протягом шести місяців.
Договором про надання послуг компанії можуть встановлюватися додаткові завдання.
Список потенційних кандидатів, сформований компанією, має включати кандидатів з числа незалежних членів наглядової ради, що відповідають вимогам та виявили бажання повторного призначення з урахуванням їх профілю.
Компанія у своїй діяльності має дотримуватися міжнародних стандартів, в тому числі кодексу професійної практики Асоціації консультантів з пошуку керівних та лідерських кадрів.
У разі заінтересованості сторонніх осіб до процесу формування списку кандидатів компанія має фіксувати такі випадки та зобов’язана повідомити про них за зверненням комісії, яка буде здійснювати конкурсний відбір кандидатів та самостійно повідомляти про здійснення впливу або тиску на процес формування списку кандидатів.
5. Критеріями, за якими здійснюється конкурсний відбір компанії, є:
1) наявність матеріально-технічної бази та авторитетного іноземного партнера;
2) наявність у претендента не менше 10 років міжнародного досвіду у сфері добору членів наглядових рад і правлінь банків;
3) наявність у претендента досвіду у сфері добору керівного персоналу та членів наглядових рад для суб’єктів господарювання державного сектору економіки;
4) наявність фахівців відповідної кваліфікації, що мають необхідні знання та досвід, які будуть залучені до пошуку кандидатів, в тому числі не менше одного, що вільно володіє українською мовою, для сприяння та надання консультацій членам конкурсної комісії, яка буде здійснювати конкурсний відбір кандидатів;
5) запропоновані претендентом умови до добору кандидатів, включаючи умови їх визначення, забезпечення взаємодії з конкурсною комісією, яка буде здійснювати конкурсний відбір кандидатів, та виконання основних завдань;
6) запропонована претендентом цінова пропозиція щодо оплати послуг компанії.
6. Оплата послуг компанії здійснюється за рахунок коштів державного банку та/або інших джерел, не заборонених законодавством.
7. Для підготовки та проведення конкурсу Мінфін утворює конкурсну комісію з числа його працівників у складі п’яти осіб та призначає її голову і заступника голови.
До роботи конкурсної комісії можуть залучатися представники міжнародних організацій з правом дорадчого голосу.
8. Організаційне, інформаційне, матеріально-технічне забезпечення діяльності конкурсної комісії здійснюється Мінфіном.
9. Засідання конкурсної комісії є правоможним за умови участі в ньому не менше чотирьох членів комісії. Рішення конкурсної комісії приймається за результатами обговорення всіма присутніми, в тому числі з правом дорадчого голосу, на засіданні простою більшістю голосів присутніх на засіданні членів комісії. Голова конкурсної комісії під час обговорення має прагнути досягти консенсусу між присутніми, в тому числі з правом дорадчого голосу, на засіданні. У разі рівної кількості голосів вирішальним є голос голови конкурсної комісії.
10. До компетенції конкурсної комісії належать такі питання:
прийняття рішення про проведення конкурсу, затвердження та розміщення інформаційного повідомлення про проведення конкурсу (далі - інформаційне повідомлення);
здійснення розгляду поданої претендентами конкурсної документації;
визначення претендентів, що допускаються до участі у конкурсі;
проведення експертної оцінки конкурсних пропозицій учасників відповідно до критеріїв, визначених пунктом 5 цього Порядку, з урахуванням поданої учасником конкурсу інформації та загальнодоступних джерел інформації;
визначення найкращої пропозиції і розподілу місць серед учасників;
визначення переможця конкурсного відбору;
ведення протоколів усіх засідань комісії;
прийняття рішення про визнання конкурсу таким, що не відбувся.
Підготовка до проведення конкурсу
11. Протягом трьох робочих днів з дати прийняття конкурсною комісією рішення про проведення конкурсу та розміщення інформаційного повідомлення Мінфін забезпечує публікацію інформаційного повідомлення про проведення конкурсу на офіційному веб-сайті Мінфіну. Інформація про проведення конкурсу додатково українською та англійською мовою може бути оприлюднена в засобах масової інформації та професійних соціальних мережах.
12. В інформаційному повідомленні зазначаються:
назва конкурсу;
інформація про державний банк;
вимоги до кандидатів;
основна мета залучення та завдання компанії;
строк і порядок подання конкурсної документації;
перелік документів, які подаються для участі в конкурсі;
адреса для надсилання кореспонденції;
дата, час і місце проведення конкурсу;
номери телефонів для довідок.
13. Претенденти подають таку конкурсну документацію:
заяву про участь у конкурсі;
підтвердні документи;
конкурсну пропозицію.
Конкурсна документація подається у запечатаних конвертах із зазначенням назви конкурсу. Цінова пропозиція подається в окремому конверті із зазначенням назви конкурсу та написом "Цінова пропозиція".
14. Підтвердними документами є:
свідоцтво про реєстрацію юридичної особи - резидента та/або витяг з торговельного, банківського, судового реєстру або іншого офіційного документа, що підтверджує реєстрацію іноземної юридичної особи в країні, в якій зареєстровано головний офіс такої юридичної особи, та містить інформацію про місцезнаходження такої особи;
інформація про компанію (основні напрями діяльності, організаційна структура, міжнародний досвід надання послуг з добору керівного складу банків не менше 10 років).
Конкурсна комісія розглядає підтвердні документи, а також може взяти до уваги інші документи, які учасник конкурсу може надати конкурсній комісії для розгляду, іншу інформацію із загальнодоступних джерел.
15. Конкурсна пропозиція повинна містити інформацію про відповідність критеріям, визначеним пунктом 5 цього Порядку, зобов’язання (гарантійний лист) компанії, підтверджене авторитетним іноземним партнером, щодо виконання основних завдань, визначених цим Порядком, та запевнення щодо дотримання в своїй діяльності кодексу професійної практики Асоціації консультантів з пошуку керівних та лідерських кадрів. Відповідність кваліфікаційним критеріям компанії подається за формою, встановленою додатком 2.
16. Конкурсна документація подається не пізніше ніж за три робочих дні до дати проведення конкурсу.
Конкурсна комісія відхиляє конкурсну документацію, яка не відповідає вимогам цього Порядку, якщо під час її розгляду було виявлено недостовірність поданої інформації.
17. Конкурсна документація надсилається Мінфіну, який забезпечує її належну реєстрацію та зберігання.
Конкурсна документація також додатково може бути надіслана засобами електронного зв’язку на електронну адресу, визначену в інформаційному повідомленні.
18. Мінфін наступного робочого дня після закінчення строку подання конкурсної документації передає всі матеріали, отримані від претендентів, конкурсній комісії.
Проведення конкурсу
19. На першому етапі проведення конкурсу конкурсна комісія визначає претендентів, що допускаються до участі у конкурсі. До участі у конкурсі допускаються компанії, що мають міжнародний досвід надання послуг з добору керівного складу банків не менше 10 років.
20. Під час другого етапу конкурсна комісія:
1) визначає:
відповідність конкурсної пропозиції вимогам, установленим пунктом 15 цього Порядку;
кращу конкурсну пропозицію претендентів шляхом обчислення балів за критеріями, визначеними пунктом 5 цього Порядку;
2) визначає переможця конкурсу.
21. Визначення переможця конкурсу здійснюється шляхом прийняття рішення конкурсної комісії та оформляється протоколом засідання конкурсної комісії.
Визначення переможця конкурсу
22. Визначення переможця конкурсу здійснюється шляхом обчислення балів за критеріями, визначеними пунктом 5 цього Порядку, та з урахуванням експертної оцінки конкурсних пропозицій учасників та іншої інформації, в тому числі із загальнодоступних джерел.
23. Члени конкурсної комісії індивідуально оцінюють учасників конкурсу за кожним критерієм, що підлягає оцінюванню, за шкалою від 1 до 5 балів.
Шкалу балів за кожним критерієм, що оцінюється, з поясненнями наведено у додатку 3.
Кількість балів за кожним із критеріїв визначається членом конкурсної комісії виходячи із ступеня відповідності конкурсної пропозиції учасника конкурсу кожному критерію, що визначається з урахуванням, за результатами обговорення учасниками на засіданні конкурсної комісії, експертної оцінки конкурсних пропозицій учасників та інформації із загальнодоступних джерел.
Загальна кількість балів претендента визначається шляхом підсумовування з урахуванням питомої ваги кожного з критеріїв, наведеної в додатку 3, оцінок членів конкурсної комісії, що беруть участь у засіданні.
................Перейти до повного тексту