1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Розпорядження


КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
Р О З П О Р Я Д Ж Е Н Н Я
від 23 грудня 2009 р. N 1588-р
Київ
Про схвалення Концепції Державної цільової науково-технічної програми використання в органах державної влади програмного забезпечення з відкритим кодом
( Із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ N 675 від 21.07.2010 )
1. Схвалити Концепцію Державної цільової науково-технічної програми використання в органах державної влади програмного забезпечення з відкритим кодом, що додається.
Визначити Державний комітет з питань науки, інновацій та інформатизації державним замовником Програми.
( Абзац другий пункту 1 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ N 675 від 21.07.2010 )
2. Державному комітетові з питань науки, інновацій та інформатизації разом із заінтересованими центральними органами виконавчої влади розробити та подати у чотиримісячний строк Кабінетові Міністрів України проект Державної цільової науково-технічної програми використання в органах державної влади програмного забезпечення з відкритим кодом.
( Пункт 2 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ N 675 від 21.07.2010 )
Прем'єр-міністр України Ю.ТИМОШЕНКО
Інд. 49
СХВАЛЕНО
розпорядженням Кабінету Міністрів України
від 23 грудня 2009 р. N 1588-р
КОНЦЕПЦІЯ
Державної цільової науково-технічної програми використання в органах державної влади програмного забезпечення з відкритим кодом
Визначення проблеми, на розв'язання якої спрямована Програма
Одним із пріоритетів розвитку інформаційного суспільства в Україні є інформатизація органів державної влади, яка повинна сприяти забезпеченню прозорості та відкритості діяльності цих органів, підвищенню ефективності їх функціонування, поліпшенню якості надання населенню інформаційних послуг, інтеграції України до глобального інформаційного простору. Здійснення інформатизації залежить насамперед від рівня розвитку інформаційно-телекомунікаційних технологій, у тому числі від використання програмного забезпечення, необхідного для виконання органами державної влади покладених на них завдань.
На сьогодні парк комп'ютерної техніки в центральних органах виконавчої влади становить понад 234 тис. одиниць, значну частину якої придбано з програмним забезпеченням, яке є об'єктом права інтелектуальної власності і використовується лише у спосіб та згідно з умовами, визначеними у відповідних дозволах (ліцензіях), виданих особами - суб'єктами права інтелектуальної власності (далі - пропрієтарне програмне забезпечення). У зазначених дозволах (ліцензіях), зокрема, передбачаються обмеження щодо копіювання та модифікації такого програмного забезпечення. Результати інвентаризації комп'ютерних програм в органах виконавчої влади, яка щороку проводиться МОН, свідчать про необхідність значних витрат бюджетних коштів на легалізацію існуючого і придбання нового ліцензійного програмного забезпечення та посилення залежності національної інформаційної інфраструктури від постачальників пропрієтарного програмного забезпечення.
Водночас існує програмне забезпечення з відкритим кодом, яке розповсюджується на умовах ліцензування, що не обмежує право використання такого програмного забезпечення, зокрема його копіювання та модифікацію.
Міжнародний досвід свідчить, що незважаючи на необхідність значних витрат на початковому етапі запровадження використання програмного забезпечення з відкритим кодом замість пропрієтарного, економія в подальшому в масштабах держави може становити близько 80-87 відсотків, включаючи витрати на адміністрування, адаптацію та перенавчання персоналу.
Аналіз причин виникнення проблеми та обґрунтування необхідності її розв'язання програмним методом
Причинами широкого використання органами державної влади пропрієтарного програмного забезпечення є:
недостатня інформованість про можливості програмного забезпечення з відкритим кодом;
відсутність в Україні інфраструктури розроблення, підтримки та розвитку програмного забезпечення з відкритим кодом, адаптованого до потреб органів державної влади, а також недостатня кількість фахівців відповідної кваліфікації.
З кожним роком збільшується кількість електронних інформаційних ресурсів, які створюють органи державної влади. Відповідно розширюється і сфера застосування програмного забезпечення. Придбаваючи пропрієтарне програмне забезпечення, органи державної влади отримують обмежене право користування ним - заборонений або обмежений доступ до коду, заборона внесення змін, тиражування, розповсюдження, копіювання, обмежена технічна підтримка тощо. В умовах використання виключно такого програмного забезпечення в органах державної влади обсяг витрат бюджетних коштів, пов'язаних із закупівлею та адаптацією програмного забезпечення, прямо залежить від цінової та технічної політики монополістів - розробників програмного забезпечення.
Для забезпечення реалізації державної політики у сфері інформаційно-телекомунікаційних технологій та розв'язання проблеми залежності від монополістів - розробників програмного забезпечення необхідно розробити Державну цільову науково-технічну програму використання в органах державної влади програмного забезпечення з відкритим кодом (далі - Програма), виконання якої сприятиме скороченню обсягів використання неліцензійного програмного забезпечення.
Мета Програми
Метою Програми є розв'язання проблеми використання неліцензійного програмного забезпечення шляхом створення умов для використання в органах державної влади програмного забезпечення з відкритим кодом з урахуванням його функціональних можливостей та необхідності оптимізації витрат бюджетних коштів.
Визначення оптимального варіанта розв'язання проблеми на основі порівняльного аналізу
Використання програмного забезпечення в органах державної влади може здійснюватися за такими варіантами:
збереження існуючої практики використання пропрієтарного програмного забезпечення;

................
Перейти до повного тексту