- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Постанова
КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
від 27 лютого 2019 р. № 157 Київ |
Про затвердження Технічного регламенту щодо вимог до екодизайну для електродвигунів
Відповідно до
статті 5 Закону України "Про технічні регламенти та оцінку відповідності" Кабінет Міністрів України постановляє:
1. Затвердити Технічний регламент щодо вимог до екодизайну для електродвигунів, що додається.
2. Державному агентству з енергоефективності та енергозбереження забезпечити впровадження Технічного регламенту, затвердженого цією постановою.
4. Ця постанова набирає чинності через шість місяців з дня її опублікування.
Прем'єр-міністр України |
В.ГРОЙСМАН |
Інд. 21 |
|
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 27 лютого 2019 р. № 157
ТЕХНІЧНИЙ РЕГЛАМЕНТ
щодо вимог до екодизайну для електродвигунів
Загальна частина
1. Цей Технічний регламент установлює вимоги до екодизайну щодо введення в обіг та експлуатацію електродвигунів, у тому числі вмонтованих в інші продукти.
Цей Технічний регламент розроблено на основі Регламенту Комісії (ЄС) № 640/2009 від 22 липня 2009 р. про виконання Директиви 2005/32/ЄС Європейського Парламенту та Ради щодо вимог з екодизайну для електродвигунів.
2. У цьому Технічному регламенті терміни вживаються у такому значенні:
1) асинхронний електродвигун з короткозамкнутим ротором - електродвигун без ковзаючих контактів, перемикача напрямку струму, струмозбиральних кілець або джерела живлення постійного струму;
2) гальмівний електродвигун - електродвигун, оснащений механізмом гальмування, який працює безпосередньо з валом електродвигуна;
3) електродвигун - електричний одношвидкісний трифазний 50-тигерцовий асинхронний електродвигун з короткозамкнутим ротором:
який має від двох до шести полюсів;
номінальною напругою UN до 1 кВ;
номінальною вихідною потужністю PN від 0,75 кВт до 375 кВт;
який оцінюється за тривалим режимом роботи;
4) полюс - загальна кількість магнітних північних і південних полюсів, які утворюються під час обертання магнітного поля двигуна. Кількість полюсів визначає номінальну швидкість двигуна;
5) регулятор швидкості - силовий електронний перетворювач, який безперервно перетворює електроенергію, яка подається на електродвигун для того, щоб регулювати механічну потужність електродвигуна відповідно до характеристик навантаження, пов’язаних з обертальним моментом (приводиться в рух двигуном), адаптуючи роботу трифазового 50-герцового блоку електроживлення до змінної частоти та напруги, яка подається на двигун;
6) тривалий режим роботи - здатність електродвигуна з інтегрованою системою охолодження працювати з номінальною потужністю без перебоїв в умовах температур, які не перевищують номінальної граничної температури;
7) фаза - тип конфігурації електропостачання електромережі.
3. Дія цього Технічного регламенту не поширюється на:
1) електродвигуни, які спроектовані для роботи за умови повного занурення в рідину;
2) електродвигуни, якими оснащені продукти, зокрема розподільний пристрій, насос, вентилятор або компресор, енергоефективність яких не можна виміряти окремо від енергоефективності цього продукту;
3) електродвигуни, спроектовані спеціально для роботи:
на висоті, яка перевищує 4 тис. метрів над рівнем моря;
у місцях, де температура оточуючого повітря перевищує 60° С;
у разі, коли максимальна робоча температура перевищує 400° С;
у місцях, де температура навколишнього середовища нижча за - 30° С для будь-якого електродвигуна або 0° С у електродвигунах з рідинною системою охолодження;
у продукті, температура рідини охолодження на вході до якого нижча за 0° С або перевищує 32° С;
у потенційно вибухонебезпечному середовищі відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 28 грудня 2016 р.
№ 1055 "Про затвердження Технічного регламенту обладнання та захисних систем, призначених для використання в потенційно вибухонебезпечних середовищах" (Офіційний вісник України, 2017 р., № 8, ст. 236);
4) гальмівні електродвигуни (крім вимог до технічної документації, які наводяться у підпунктах 3-6 і 12 пункту 2 додатка 1).
Вимоги до екодизайну
4. Вимоги до екодизайну для електродвигунів установлені в додатку 1.
5. Через два роки з дня набрання чинності цим Технічним регламентом всі електродвигуни з номінальною потужністю від 0,75 кВт до 375 кВт, які зазначені в додатку 1, повинні мати номінальний коефіцієнт корисної дії не нижче рівня IE3 або відповідати рівню IE2 електродвигунів, оснащених регулятором швидкості.
6. Вимоги до інформації про продукт визначені в пункті 2 додатка 1 і повинні бути застосовані не пізніше ніж через два роки з дня набрання чинності цим Технічним регламентом.
7. Відповідність вимогам до екодизайну визначається за допомогою методів вимірювань і розрахунків, визначених у додатку 2.
Оцінка відповідності
8. Оцінка відповідності електродвигунів вимогам цього Технічного регламенту проводиться шляхом застосування процедури внутрішнього контролю дизайну або процедури системи управління для оцінки відповідності, наведеної в додатку 3 або 4 до Технічного регламенту щодо встановлення системи для визначення вимог з екодизайну енергоспоживчих продуктів, затвердженого
постановою Кабінету Міністрів України від 3 жовтня 2018 р. № 804 (Офіційний вісник України, 2018 р., № 80, ст. 2678).
Державний ринковий нагляд
9. Перевірка відповідності електродвигунів під час здійснення державного ринкового нагляду вимогам цього Технічного регламенту проводиться згідно з вимогами, встановленими в додатку 3.
Орієнтовні еталонні показники
10. Орієнтовні еталонні показники для електродвигунів з найкращими характеристиками є показники електродвигунів з номінальним коефіцієнтом корисної дії рівня IE3, оснащені регулятором швидкості.
Таблиця відповідності
11. Таблицю відповідності положень Регламенту Комісії (ЄС) № 640/2009 від 22 липня 2009 р. про виконання Директиви 2005/32/ЄС Європейського Парламенту та Ради щодо вимог з екодизайну для електродвигунів та цього Технічного регламенту наведено у додатку 4.
Додаток 1
до Технічного регламенту
ВИМОГИ
до екодизайну для електродвигунів
Вимоги до коефіцієнта корисної дії електродвигунів
1. Вимоги до номінального коефіцієнта корисної дії електродвигунів наведені в таблицях 1 і 2.
Таблиця 1
Номінальні коефіцієнти корисної дії електродвигунів рівня IE2 (50 Гц)
Номінальна вихідна потужність, кВт |
Кількість полюсів |
два |
чотири |
шість |
0,75 |
77,4 |
79,6 |
75,9 |
1,1 |
79,6 |
81,4 |
78,1 |
1,5 |
81,3 |
82,8 |
79,8 |
2,2 |
83,2 |
84,3 |
81,8 |
3 |
84,6 |
85,5 |
83,3 |
4 |
85,8 |
86,6 |
84,6 |
5,5 |
87 |
87,7 |
86 |
7,5 |
88,1 |
88,7 |
87,2 |
11 |
89,4 |
89,8 |
88,7 |
15 |
90,3 |
90,6 |
89,7 |
18,5 |
90,9 |
91,2 |
90,4 |
22 |
91,3 |
91,6 |
90,9 |
30 |
92 |
92,3 |
91,7 |
37 |
92,5 |
92,7 |
92,2 |
45 |
92,9 |
93,1 |
92,7 |
55 |
93,2 |
93,5 |
93,1 |
75 |
93,8 |
94 |
93,7 |
90 |
94,1 |
94,2 |
94 |
110 |
94,3 |
94,5 |
94,3 |
132 |
94,6 |
94,7 |
94,6 |
160 |
94,8 |
94,9 |
94,8 |
Від 200 до 375 |
95 |
95,1 |
95 |
Таблиця 2
Номінальні коефіцієнти корисної дії електродвигунів рівня IE3 (50 Гц)
Номінальна вихідна потужність, кВт |
Кількість полюсів |
два |
чотири |
шість |
0,75 |
80,7 |
82,5 |
78,9 |
1,1 |
82,7 |
84,1 |
81 |
1,5 |
84,2 |
85,3 |
82,5 |
2,2 |
85,9 |
86,7 |
84,3 |
3 |
87,1 |
87,7 |
85,6 |
4 |
88,1 |
88,6 |
86,8 |
5,5 |
89,2 |
89,6 |
88 |
7,5 |
90,1 |
90,4 |
89,1 |
11 |
91,2 |
91,4 |
90,3 |
15 |
91,9 |
92,1 |
91,2 |
18,5 |
92,4 |
92,6 |
91,7 |
22 |
92,7 |
93 |
92,2 |
30 |
93,3 |
93,6 |
92,9 |
37 |
93,7 |
93,9 |
93,3 |
45 |
94 |
94,2 |
93,7 |
55 |
94,3 |
94,6 |
94,1 |
75 |
94,7 |
95 |
94,6 |
90 |
95 |
95,2 |
94,9 |
110 |
95,2 |
95,4 |
95,1 |
132 |
95,4 |
95,6 |
95,4 |
160 |
95,6 |
95,8 |
95,6 |
Від 200 до 375 |
95,8 |
96 |
95,8 |
................Перейти до повного тексту