1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Розпорядження


КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
Р О З П О Р Я Д Ж Е Н Н Я
від 18 листопада 2009 р. N 1563-р
Київ
Про схвалення Концепції забезпечення функціонування транспорту та управління дорожнім рухом під час проведення в Україні фінальної частини чемпіонату Європи 2012 року з футболу
( Із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ N 466 від 16.06.2010 N 1390 від 28.12.2011 )
1. Схвалити Концепцію забезпечення функціонування транспорту та управління дорожнім рухом під час проведення в Україні фінальної частини чемпіонату Європи 2012 року з футболу (далі - Концепція), що додається.
2. Міністерствам, іншим центральним органам виконавчої влади, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, обласним, Київській та Севастопольській міським держадміністраціям розробити на основі Концепції плани заходів щодо забезпечення функціонування транспорту та управління дорожнім рухом у містах, в яких відбуватимуться матчі фінальної частини чемпіонату Європи 2012 року з футболу (плани мобільності приймаючих міст).
3. Міністерству транспорту та зв'язку, іншим центральним органам виконавчої влади, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, обласним, Київській та Севастопольській міським держадміністраціям до 31 грудня 2009 р. забезпечити розроблення плану заходів з реалізації положень Концепції.
Прем'єр-міністр України Ю.ТИМОШЕНКО
Інд. 44
СХВАЛЕНО
розпорядженням Кабінету Міністрів України
від 18 листопада 2009 р. N 1563-р
КОНЦЕПЦІЯ
забезпечення функціонування транспорту та управління дорожнім рухом під час проведення в Україні фінальної частини чемпіонату Європи 2012 року з футболу
( У тексті Концепції слово "Мінжитлокомунгосп" у всіх відмінках замінено словом "Мінрегіон" у відповідному відмінку, а слово "Мінтрансзв'язку" - словом "Мінінфраструктури" згідно з Постановою КМ N 1390 від 28.12.2011 )
Загальна частина
Ця Концепція визначає першочергові заходи, спрямовані на забезпечення функціонування транспорту та управління дорожнім рухом під час проведення в Україні фінальної частини чемпіонату Європи 2012 року з футболу (далі - чемпіонат).
Відповідно до вимог УЄФА необхідно організувати належне функціонування транспорту загального користування на шляхах міжнародного та міжміського сполучення, у межах та навколо міст, в яких відбуватимуться матчі чемпіонату (далі - приймаючі міста), а також визначити основні маршрути сполучення із стадіонами, забезпечити вчасне, безпечне і комфортне перевезення учасників та гостей чемпіонату від місць проживання до стадіонів (фан-зон) та у зворотному напрямку.
Виконання зазначених завдань ускладнюється територіальною віддаленістю України від країн - потенційних учасниць чемпіонату, невідповідністю вимогам УЄФА її транспортної системи, відсутністю достатньої кількості фахівців, що володіють необхідними знаннями і досвідом підготовки та проведення великих спортивних міжнародних заходів, очікуваною великою кількістю вболівальників та гостей чемпіонату, недостатньою розгалуженістю готельної мережі та інфраструктури альтернативного розміщення вболівальників у приймаючих містах, невизначеністю складу учасників чемпіонату, міст проведення ігор кожною командою.
Відповідно до рейтингу УЄФА, найбільш імовірно, що учасниками чемпіонату будуть Англія, Іспанія, Італія, Німеччина, Франція, Росія, Румунія, Нідерланди, Португалія, Туреччина, Україна, Польща, Шотландія, Греція, Бельгія, Данія. Це означає, що вболівальники будуть користуватися переважно авіаційним транспортом. Національні збірні команди Нідерландів, Англії, Німеччини, Польщі та Росії можуть супроводжувати до 50 тис. уболівальників.
Потребує уваги той факт, що кількість учасників та гостей чемпіонату, які прибуватимуть до приймаючих міст у дні матчів, щонайменше вдвічі за припущенням експертів УЄФА, перевищить місткість стадіонів. Таке збільшення буде викликане кількістю тих учасників та гостей чемпіонату, які будуть уболівати у місцях громадського зосередження (фан-зонах).
Найбільша концентрація пасажиропотоків очікується на півфінальних та фінальному матчах.
Необхідно забезпечити цілодобове функціонування міського транспорту приймаючих міст, а також транспорту загального користування за їх межами. Слід також розробити пішохідні маршрути.
Крім того, необхідно запровадити спрощену процедуру прикордонного і митного контролю для учасників та гостей чемпіонату.
Мета та основні завдання
Метою Концепції є створення умов для забезпечення функціонування транспорту та управління дорожнім рухом у приймаючих містах та за їх межами.
Основне завдання Концепції полягає у забезпеченні гарантій, які Україна дала УЄФА, стосовно проведення чемпіонату, зокрема виконання вимог до функціонування транспорту, ефективного управління дорожнім рухом.
Шляхи та основні напрями підготовки транспорту та управління дорожнім рухом
Для виконання вимог УЄФА в частині функціонування транспорту та управління дорожнім рухом у приймаючих містах та за їх межами необхідно забезпечити:
будівництво, реконструкцію і ремонт аеропортів, залізниць, автомобільних доріг загального користування, які зазначені у додатку 2 до Державної цільової програми підготовки та проведення в Україні фінальної частини чемпіонату Європи 2012 року з футболу, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 14 квітня 2010 р. N 357 (Офіційний вісник України, 2010 р., N 39, ст. 1297);
( Абзац другий розділу із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ N 466 від 16.06.2010 )
удосконалення порядку надання послуг громадського транспорту, зокрема шляхом запровадження єдиного квитка;
узгоджену роботу національних координаторів з питань підготовки аеропортів, організації залізничного пасажирського сполучення, пасажирських перевезень на міжнародних і міжміських автобусних маршрутах, підготовки до експлуатації автомобільних доріг загального користування;
вивчення досвіду транспортного обслуговування подібних заходів інших країн та його впровадження з урахуванням особливостей України;
утворення у кожному приймаючому місті на базі диспетчерських пунктів підприємств міського громадського транспорту координаційних центрів використання різних видів транспорту та управління дорожнім рухом;
утворення із залученням заінтересованих центральних і місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування центрального диспетчерського центру, який виконуватиме функції з координації використання різних видів транспорту та управління дорожнім рухом;
виділення окремих смуг для руху транспорту, що обслуговуватиме чемпіонат;
обмеження руху транспорту в місцях проведення масових заходів чемпіонату (стадіони, фан-зони);
створення навколо приймаючих міст майданчиків для стоянки транспорту, обладнаних достатньою кількістю паркувальних місць;
обмеження в'їзду транзитних транспортних засобів (особливо вантажних) на територію приймаючих міст.
Підготовка транспорту та управління дорожнім рухом до проведення чемпіонату передбачає:
розвиток маршрутів повітряного, автомобільного та залізничного транспорту в міжнародному, міжміському сполученні на період проведення чемпіонату;
збільшення пропускної спроможності міського громадського транспорту та транспорту загального користування;
розвиток мережі міського громадського транспорту;
стимулювання оновлення рухомого складу;
управління дорожнім рухом та рухом пішоходів за допомогою єдиної системи дорожніх знаків;
розроблення маршрутів міського громадського транспорту до місць проведення матчів чемпіонату ("Маршрутна мережа Євро-2012") та видання інформаційних довідників, карт, схем проїзду тощо;
визначення генерального перевізника учасників та гостей чемпіонату;
надання послуг міського громадського транспорту в нічний час;
надання послуг з технічного обслуговування і ремонту транспортних засобів, технічної допомоги (послуги евакуатора) транспортним засобам;
розроблення заходів безпеки на транспорті;
інформаційне забезпечення учасників та гостей чемпіонату (доступ до Інтернету, в тому числі створення інформаційного сайту, логотипи, показники, довідкові служби, аварійно-рятувальні служби, зв'язок, електронна пошта тощо);
страхування пасажирів, вантажів, транспортних засобів;
підготовку фахівців для забезпечення роботи міського громадського транспорту та транспорту загального користування.
Управління транспортом та дорожнім рухом під час підготовки до чемпіонату
Функції з централізованого оперативного управління і контролю за діяльністю підприємств, установ та організацій транспортної галузі, підготовки пропозицій щодо ефективної взаємодії МЗС, Держмитслужби, Адміністрації Держприкордонслужби, СБУ, МВС, МНС, Мінсім'ямолодьспорту, Мінрегіону, МКТ, а також інших заінтересованих центральних органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування покладаються на Мінінфраструктури. Функції з централізованого оперативного управління і контролю за діяльністю підприємств, установ та організацій у сфері інформатизації покладаються на Держінформнауки.
( Абзац перший розділу із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ N 1390 від 28.12.2011 )
Під час проведення чемпіонату функції з координації використання транспорту загального користування, управління передислокацією рухомого складу, інші функції централізованого управління транспортом та дорожнім рухом покладаються на центральний диспетчерський центр, утворений при Кабінеті Міністрів України із залученням представників заінтересованих центральних і місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування.
З метою забезпечення взаємодії транспорту загального користування та міського громадського транспорту, управління функціонуванням чартерних рейсів, які здійснюються автобусами-шатлами, управління заходами регулювання дорожнього руху, раціонального використання рухомого складу, управління функціонуванням транспорту у разі виникнення надзвичайних ситуацій у кожному приймаючому місті при відповідному органі місцевого самоврядування на базі диспетчерських пунктів підприємств міського громадського транспорту утворюються координаційні центри з управління громадським транспортом та дорожнім рухом (далі - координаційний центр).
До складу координаційних центрів входять представники центральних органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування та установ, організацій, відповідальних за взаємодією підприємств транспортної галузі, метрополітену, житлово-комунальних служб, служб забезпечення безпеки та інших.
Функціонування транспорту та управління дорожнім рухом під час обслуговування призначених осіб
Виконання функцій, пов'язаних з транспортним обслуговуванням та управлінням дорожнім рухом під час обслуговування призначених осіб, а саме забезпечення рухомим складом, управління роботою транспортних засобів, виділених для їх обслуговування, розроблення разом з центральними органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування основних маршрутів перевезення призначених осіб як в приймаючих містах, так і за їх межами, інші функції, передбачені вимогами УЄФА, покладається на юридичну особу, уповноважену УЄФА на здійснення організаційних заходів та проведення чемпіонату (далі -компанія).
Функціонування транспорту загального користування та управління дорожнім рухом під час обслуговування учасників та гостей чемпіонату
Залізничний транспорт
Під час проведення чемпіонату органом управління залізничним транспортом загального користування забезпечується організація руху поїздів міжнародного (Польща, Росія, Білорусь, Молдова, країни Балтії, Болгарія, Румунія, Чехія, Угорщина, Німеччина та інші країни), внутрішнього та приміського сполучення.
Для належного рівня обслуговування залізничним транспортом під час проведення чемпіонату необхідно забезпечити:
оновлення рухомого складу;
наявність необхідної кількості змінних колісних пар на прикордонних станціях;
залучення додаткової кількості технічних засобів і персоналу для здійснення прикордонного та митного контролю;
підготовку кваліфікованого персоналу для обслуговування учасників та гостей чемпіонату;
поліпшення стану залізничної інфраструктури на визначених напрямках;
відправлення поїздів з приймаючих міст через 1-3 години після закінчення матчу;
здійснення додаткових заходів з безпеки та правопорядку;
впровадження системи бронювання та продажу залізничних квитків на поїзди міжнародного та внутрішнього сполучення через Інтернет;
функціонування на вокзалах (станціях) приймаючих міст інформаційних пунктів, у яких іноземним уболівальникам надаватимуть інформаційну підтримку та допомогу.
Авіаційний транспорт (аеропорти)
За прогнозними даними УЄФА, кількість учасників та гостей чемпіонату, які скористаються авіаційним транспортом, становить 65 відсотків місткості стадіонів, крім того, значна кількість учасників та гостей чемпіонату прибуватиме на матчі без квитків, тому обсяг перевезень авіаційним транспортом може бути більшим.
Відповідно до Державної цільової програми підготовки та проведення в Україні фінальної частини чемпіонату Європи 2012 року з футболу, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 14 квітня 2010 р. N 357 (Офіційний вісник України, 2010 р., N 39, ст. 1297), передбачено виконання робіт з підвищення пропускної спроможності аеропортів. Крім того, на час проведення матчів передбачено в аеропортах приймаючих міст установлення тимчасових терміналів пропускною спроможністю у реверсному режимі 500 і 1000 пасажирів на годину, загальною площею 4700 кв. метрів.

................
Перейти до повного тексту