1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В А
від 26 серпня 1999 р. N 1557
Київ
Про заходи щодо поліпшення стану справ у виробничій сфері та збільшення надходження коштів до бюджету
( Із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ N 421 від 05.04.2006 )
Кабінет Міністрів України відзначає, що соціально-економічна ситуація в країні залишається дуже складною, що негативно позначилося на виконанні бюджетів всіх рівнів.
За січень - липень ц.р. до зведеного бюджету надійшло 16,6 млрд. гривень (92,6 відсотка), а до державного бюджету - 9,8 млрд. гривен (82,4 відсотка). У липні ситуація дещо поліпшилася: рівень виконання зведеного бюджету досяг 103,3 відсотка, державного - 93 відсотки. Показник касового виконання зведеного бюджету з початку року вимірювався 79,6 відсотка, а за липень - 78,3 відсотка.
У цілому за січень - липень забезпечено надходження доходів зведеного бюджету за такими основними джерелами, як прибутковий податок з громадян, податок на прибуток підприємств, податок на додану вартість, консульські збори, збір до Державного інноваційного фонду, відрахування та збір на будівництво, реконструкцію, ремонт та утримання автомобільних доріг загального користування.
Недовиконано завдання з відрахувань від плати за транзит природного газу через територію України - 712,7 млн. гривень, ввізного мита - 407,7 млн. гривень.
Внесення Верховною Радою України змін до законодавчих актів після прийняття Закону України "Про Державний бюджет України на 1999 рік" призвело до зменшення в розрахунку на рік доходів бюджету на 2,1 млрд. гривень. Зокрема, з цієї причини недоодержано акцизного збору на суму 498,4 млн. гривень, амортизаційних відрахувань для фінансування заходів структурної перебудови базових галузей національної економіки - 239,2 млн., гербового збору - 265,2 млн. гривень.
Залишається низькою платіжна дисципліна суб'єктів підприємницької діяльності, що зумовлює збільшення недоїмки. У зв'язку з очікуванням платниками податкової амністії та скасування картотеки N 2 погіршився стан їх розрахунків з бюджетом. Заборгованість перед бюджетом протягом семи місяців збільшилася з 9,7 млрд. до 11,3 млрд. гривень.
Найбільший приріст недоїмки з початку року допущено у Запорізькій, Львівській, Полтавській областях та м. Києві. Більше половини всієї недоїмки - понад 6 млрд. гривень (54 відсотки) припадає на платників п'яти областей: Полтавської, Донецької і Запорізької - по 1 млрд. гривень, Дніпропетровської - 1,2 млрд. гривень та м. Києва - 1,9 млрд. гривень.
Переважна частина заборгованості - 4,9 млрд. гривень (43,9 відсотка) допущена платниками податку на додану вартість внаслідок здійснення бартерних операцій та залучення до проведення розрахунків посередників, у тому числі фіктивних фірм.
Значними є суми недоїмки з податку на прибуток підприємств - 2,8 млрд. гривень (24,8 відсотка), з відрахування від плати за транзит природного газу через територію України - понад 1 млрд. гривень, з рентної плати за нафту і природний газ - понад 0,4 млрд. гривень. Із зборів за геологорозвідувальні роботи заборгованість перед бюджетом становить 0,4 млрд. гривень; з плати за землю - 0,6 млрд. гривень; 10 відсотків суми амортизаційних відрахувань, нарахованих підприємствами та організаціями, - 0,3 млрд.; з акцизного збору - 0,5 млрд. гривень.
У січні - липні поточного року з належних до погашення 143 млн. гривень реструктуризованої заборгованості сплачено лише 40,8 млн. гривень, або 35,3 відсотка. По деяких областях цей показник ще нижчий, зокрема по Вінницькій - 13 відсотків, Тернопільській - 14, Чернівецькій - 15, Дніпропетровській та Рівненській - 17 відсотків.
З початку дії Закону України від 5 червня 1997 р. N 314 "Про списання та реструктуризацію податкової заборгованості платників податків за станом на 31 березня 1997 року" залишилися несплаченими 287,9 млн. гривень реструктуризованої заборгованості підприємствами промисловості, будівництва, транспорту та сільського господарства.
Міністерствами, іншими центральними органами виконавчої влади завдання, передбачені постановою Кабінету Міністрів України від 26 січня 1999 р. N 88 "Про заходи щодо забезпечення своєчасного і в повному обсязі надходження доходів до Державного бюджету України на 1999 рік", на 1 серпня виконано лише на 42 відсотки. Найбільше відставання допущено підприємствами, що належать до сфери управління Національної акціонерної компанії "Нафтогаз України" (22 відсотки), Міністерства агропромислового комплексу (35 відсотків), Державного комітету рибного господарства (41 відсоток).
Не виконується вимога зазначеної постанови про щомісячне погашення в розмірі не менш як 30 відсотків суми заборгованості за всіма видами загальнодержавних податків і зборів (обов'язкових платежів) до бюджету.
На 1 серпня порівняно з початком року сума заборгованості підприємств, що належать до сфери управління Національної акціонерної компанії "Нафтогаз України", збільшилася в 1,8 раза (3,3 млрд. гривень), Міністерства енергетики - в 2,7 (1,5 млрд.), Міністерства вугільної промисловості - в 1,2 (549 млн.), Міністерства транспорту - в 1,7 (266 млн.), Державного комітету лісового господарства - в 1,2 (19 млн.), Державного комітету по водному господарству - в 1,3 раза (3,9 млн. гривень), Міністерства промислової політики на 1,8 млрд. гривень.
Не виконуються завдання, визначені постановою Кабінету Міністрів України від 11 березня 1999 р. N 349 "Про додаткові заходи щодо виконання постанови Кабінету Міністрів України від 16 листопада 1998 р. N 1810" (Офіційний вісник України 1999 р., N 11, ст. 420), стосовно погашення заборгованості перед державним бюджетом за іноземними кредитами, одержаними під гарантію Кабінету Міністрів України. З передбачених постановою на січень - липень ц.р. 50 млн. гривень фактично повернуто 12,4 млн. гривень (24,8 відсотка). Суб'єктами господарювання Житомирської, Івано-Франківської, Київської, Полтавської, Сумської, Тернопільської, Харківської, Чернігівської областей та м. Севастополя зазначені кредити взагалі не поверталися.
Постановами Кабінету Міністрів України суб'єктам господарювання надано відстрочку у сплаті податків на суму понад 1440 млн. гривень. Обсяги відстрочення сплати коштів за зобов'язаннями, які в основному передбачаються до внесення у грудні 1999 р., зростають, що негативно позначається на надходженнях до бюджету. Майже 50 відсотків підприємств, яким надано відстрочку (розстрочку), не виконують договірних зобов'язань та утворюють нову заборгованість з поточних платежів.
У поточному році надано податкових пільг на 10 млрд. гривень, скасовано збір до Фонду для здійснення заходів щодо ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи та соціального захисту населення. Значні суми податкової заборгованості реструктуризовано та списано, але суттєвих змін у виробничих та фінансово-економічних показниках базових галузей національної економіки не сталося.
З метою поліпшення стану справ у виробничій сфері та збільшення надходження коштів до бюджету у поточному році Кабінет Міністрів України
постановляє:
1. Керівникам міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, Голові Ради міністрів Автономної Республіки Крим, головам обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій розглянути у тижневий термін стан проведення розрахунків з бюджетом суб'єктів підприємницької діяльності, що належать до сфери їх управління, розробити заходи щодо поліпшення ситуації у виробничій сфері та забезпечення в поточному році своєчасного і в повному обсязі надходження коштів до бюджету.
2. Міністерству економіки, Державному комітетові статистики, Міністерству фінансів, Державній податковій адміністрації, Міністерству промислової політики, Міністерству агропромислового комплексу, Міністерству енергетики, Міністерству вугільної промисловості, Міністерству транспорту, Державному комітетові будівництва, архітектури та житлової політики провести аналіз нарахування та використання амортизаційних відрахувань на підприємствах базових галузей національної економіки і до 1 жовтня ц.р. подати Кабінетові Міністрів України інформацію з пропозиціями про внесення необхідних змін до нормативно-правових актів з питань амортизаційної політики та встановлення відповідальності за нецільове використання амортизаційних відрахувань.
3. Міністерству енергетики розробити в місячний термін заходи, спрямовані на вдосконалення системи розрахунків за електроенергію між енергогенеруючими і енергопостачальними компаніями, їх структурними підрозділами та Національною енергетичною компанією "Укренерго" і погашення заборгованості перед бюджетом.
4. Міністерству агропромислового комплексу, Державному комітетові по матеріальних резервах, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, обласним державним адміністраціям здійснити заходи щодо погашення сільськогосподарськими товаровиробниками всіх форм власності, які мають прострочену податкову заборгованість, а також заборгованість за іноземними кредитами, наданими під гарантію Кабінету Міністрів України, і за бюджетними позичками, у разі відсутності у них коштів шляхом передачі зерна та іншої сільськогосподарської продукції врожаю 1999 року для закладення до державного резерву.

................
Перейти до повного тексту