- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Постанова
КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
від 31 грудня 2024 р. № 1555 Київ |
Деякі питання реалізації експериментального проекту з тимчасового розміщення та підтримки деяких категорій осіб з числа внутрішньо переміщених осіб, які перебувають у складних життєвих обставинах
Кабінет Міністрів України постановляє:
1. Погодитися з пропозицією Міністерства соціальної політики щодо реалізації з 1 січня 2025 р. по 31 грудня 2025 р. експериментального проекту з тимчасового розміщення та підтримки деяких категорій осіб з числа внутрішньо переміщених осіб, які перебувають у складних життєвих обставинах (далі - експериментальний проект).
2. Затвердити Порядок реалізації експериментального проекту з тимчасового розміщення та підтримки деяких категорій осіб з числа внутрішньо переміщених осіб, які перебувають у складних життєвих обставинах, що додається.
3. Установити, що:
1) координатором експериментального проекту є Міністерство соціальної політики;
2) учасниками експериментального проекту є державні некомерційні підприємства "Трускавецький санаторій "Батьківщина" та "Миргородський санаторій "Слава", які належать до сфери управління Міністерства соціальної політики;
3) реалізація експериментального проекту здійснюється в межах коштів державного бюджету за програмою 2501370 "Розвиток системи соціальних послуг";
4) особи, яким надавалися соціальні послуги у межах експериментального проекту, який реалізовувався відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 21 березня 2023 р.
№ 248 "Деякі питання реалізації експериментального проекту з надання в закладах охорони здоров’я, які належать до сфери управління Міністерства соціальної політики, окремих соціальних послуг деяким категоріям осіб, які перебувають у складних життєвих обставинах" (Офіційний вісник України, 2023 р., № 35, ст. 1854), мають першочергове право в межах експериментального проекту на тимчасове розміщення в учасників експериментального проекту, отримання підтримки і укладення договору про надання соціальних послуг з учасниками експериментального проекту.
5. Обласним, Київській міській державним адміністраціям (військовим адміністраціям) забезпечити надання допомоги у вирішенні питання проїзду осіб, які перебувають у складних життєвих обставинах, які будуть тимчасово розміщені в учасників експериментального проекту і яким буде надаватися підтримка та окремі соціальні послуги, до учасників експериментального проекту.
6. Львівській, Полтавській обласним державним адміністраціям (військовим адміністраціям) забезпечити:
1) організацію (за потреби) проїзду осіб, які перебувають у складних життєвих обставинах, які будуть тимчасово розміщені в учасників експериментального проекту і яким буде надаватися підтримка та окремі соціальні послуги, до учасників експериментального проекту;
2) вирішення разом з учасниками експериментального проекту, Національною соціальною сервісною службою, обласними і Київською міською державними адміністраціями (військовими адміністраціями) за участю органів місцевого самоврядування питання розміщення в учасників експериментального проекту зазначених осіб після закінченння строку надання їм підтримки та окремих соціальних послуг;
3) сприяння взаємодії між учасниками експериментального проекту, Державною службою зайнятості та організаціями роботодавців з метою працевлаштування осіб працездатного віку з числа внутрішньо переміщених осіб, які перебувають у складних життєвих обставинах, яким надаються послуги з тимчасового розміщення, підтримка та окремі соціальні послуги учасниками експериментального проекту.
7. Національній соціальній сервісній службі забезпечити:
1) за участю учасників експериментального проекту з метою підтримки осіб працездатного віку з числа внутрішньо переміщених осіб, яким надаються послуги з тимчасового розміщення, підтримка та окремі соціальні послуги учасниками експериментального проекту, забезпечити взаємодію соціальних працівників, залучених до надання таких соціальних послуг, та фахівців Державної служби зайнятості;
2) постійний організаційний супровід реалізації експериментального проекту;
3) надання учасникам експериментального проекту методичної підтримки з питань реалізації експериментального проекту, надання окремих соціальних послуг відповідно до державних стандартів соціальних послуг;
4) підвищення компетентності працівників учасників експериментального проекту з питань надання соціальних послуг, забезпечення дотримання прав людини, безбар’єрності;
5) проведення моніторингу реалізації експериментального проекту та моніторингових візитів до учасників експериментального проекту щокварталу до завершення реалізації експериментального проекту.
8. Міністерству соціальної політики забезпечити подання до 15 січня 2026 р. Кабінетові Міністрів України звіту про результати реалізації експериментального проекту та пропозицій щодо внесення змін до законодавчих актів.
9. Ця постанова набирає чинності з дня її опублікування і застосовується з 1 січня 2025 року.
Прем'єр-міністр України |
Д. ШМИГАЛЬ |
Інд. 73 |
|
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 31 грудня 2024 р. № 1555
ПОРЯДОК
реалізації експериментального проекту з тимчасового розміщення та підтримки деяких категорій осіб з числа внутрішньо переміщених осіб, які перебувають у складних життєвих обставинах
1. Цей Порядок визначає механізм реалізації експериментального проекту з тимчасового розміщення та підтримки деяких категорій осіб з числа внутрішньо переміщених осіб, які перебувають у складних життєвих обставинах (далі - експериментальний проект), який фінансується в межах коштів, передбачених у державному бюджеті за програмою 2501370 "Розвиток системи соціальних послуг" (далі - бюджетні кошти).
2. Учасниками експериментального проекту є державні некомерційні підприємства "Трускавецький санаторій "Батьківщина" та "Миргородський санаторій "Слава", які належать до сфери управління Мінсоцполітики.
4. Метою експериментального проекту є опрацювання механізму надання допомоги деяким категоріям осіб з числа внутрішньо переміщених осіб, які перебувають у складних життєвих обставинах, у подоланні таких обставин шляхом їх тимчасового розміщення та підтримки через надання окремих соціальних послуг, а для осіб працездатного віку з їх числа - шляхом сприяння їх працевлаштуванню у співпраці з Державною службою зайнятості.
5. Головним розпорядником бюджетних коштів та відповідальним виконавцем бюджетної програми є Мінсоцполітики.
Розпорядником бюджетних коштів нижчого рівня є Нацсоцслужба.
6. Бюджетні кошти спрямовуються на оплату наданих учасниками експериментального проекту таких соціальних послуг:
надання притулку;
підтримане проживання;
догляд стаціонарний (не більш як 50 особам одночасно);
соціальна адаптація.
7. Право на тимчасове розміщення та підтримку через надання соціальних послуг, зазначених у пункті 6 цього Порядку (далі - соціальні послуги), у межах реалізації експериментального проекту мають особи похилого віку та особи з інвалідністю з числа внутрішньо переміщених осіб, які перемістилися з територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією, в тому числі під час обов’язкової евакуації, або в яких житло зруйноване або непридатне для проживання внаслідок пошкодження, інформація про яке підтверджується відомостями Державного реєстру майна, пошкодженого та знищеного внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених збройною агресією Російської Федерації (далі - отримувачі послуг).
8. Для отримання соціальних послуг особа, яка потребує їх надання (далі - особа), подає структурному підрозділу з питань соціального захисту населення районних, районних у м. Києві держадміністрацій, виконавчому органу міських, районних у містах (у разі їх утворення), селищних, сільських рад (далі - орган соціального захисту населення) за своїм задекларованим/зареєстрованим місцем проживання (перебування)/за місцем свого звернення незалежно від задекларованого/зареєстрованого місця проживання (перебування) заяву про надання соціальних послуг (далі - заява).
Подання заяви та необхідних документів для отримання соціальної послуги з надання притулку, соціальної адаптації здійснюється відповідно до
Порядку організації надання соціальних послуг, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 1 червня 2020 р. № 587 (Офіційний вісник України, 2020 р., № 57, ст. 1781).
Подання заяви та необхідних документів для отримання соціальної послуги з підтриманого проживання, догляду стаціонарного здійснюється відповідно до
Порядку надання соціальних послуг особам з інвалідністю та особам похилого віку, які страждають на психічні розлади, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26 червня 2019 р. № 576 (Офіційний вісник України, 2019 р., № 55, ст. 1912; 2021 р., № 86, ст. 5484), та Порядку організації надання соціальних послуг, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 1 червня 2020 р. № 587.
9. Умовою надання соціальних послуг є наявність довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи.
10. Соціальні послуги надаються за наявності вільних місць в учасників експериментального проекту та в порядку черговості отримання згоди на отримання соціальних послуг від осіб з урахуванням пріоритету надання соціальних послуг особам, яким надавалися соціальні послуги у межах експериментального проекту, який реалізовувався відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 21 березня 2023 р.
№ 248 "Деякі питання реалізації експериментального проекту з надання в закладах охорони здоров’я, які належать до сфери управління Міністерства соціальної політики, окремих соціальних послуг деяким категоріям осіб, які перебувають у складних життєвих обставинах" (Офіційний вісник України, 2023 р., № 35, ст. 1854), та евакуйованим особам похилого віку, особам з інвалідністю екстрено (кризово) відповідно до
статей 21 і
23 Закону України "Про соціальні послуги".
11. Орган соціального захисту населення:
1) здійснює виявлення осіб та оцінювання їх індивідуальних потреб у соціальних послугах;
2) ознайомлює особу з можливістю та умовами отримання соціальних послуг, які надаються учасниками експериментального проекту, та у разі її згоди на отримання соціальних послуг надсилає Нацсоцслужбі запит щодо наявності в учасників експериментального проекту вільних місць;
3) приймає в разі наявності вільних місць в учасників експериментального проекту:
4) формує особову справу, яка містить заяву та всі документи, на підставі яких було прийнято рішення про надання соціальної послуги;
5) надсилає Нацсоцслужбі рішення про надання соціальних послуг та копію особової справи з результатами оцінювання індивідуальних потреб.
Для надання соціальної послуги з догляду стаціонарного орган соціального захисту населення здійснює комплексне визначення ступеня індивідуальних потреб особи за показниками згідно з додатком 1. Комплексне визначення ступеня індивідуальних потреб особи здійснюється фахівцями органу соціального захисту населення разом із лікарем закладу охорони здоров’я, фахівцем/професіоналом надавача соціальних послуг із залученням особи та/або її законного представника. За результатами комплексного визначення ступеня індивідуальних потреб особи орган соціального захисту населення готує висновок за формою згідно з додатком 2. Особа, якій установлено IV чи V групу рухової активності за результатами комплексного визначення ступеня її індивідуальних потреб, потребує надання соціальної послуги з догляду стаціонарного.
12. Нацсоцслужба протягом семи робочих днів розглядає рішення органу соціального захисту населення та копію особової справи особи з результатами оцінювання індивідуальних потреб та:
надсилає у разі відповідності поданого пакета документів вимогам, установленим пунктами 7-11 цього Порядку, учаснику експериментального проекту зазначений пакет документів для укладення з отримувачем послуг двостороннього договору про надання соціальних послуг (далі - договір) у двох примірниках (один - для учасника експериментального проекту, другий - для отримувача послуг), в якому зазначаються соціальні послуги, що будуть надаватися, строки та вартість їх надання;
повідомляє органу соціального захисту населення про погодження учасниками експериментального проекту надання соціальних послуг отримувачам послуг;
повертає пакет документів органу соціального захисту населення в разі його невідповідності вимогам, установленим пунктами 7-11 цього Порядку.
13. У разі прийняття Кабінетом Міністрів України рішення про проведення обов’язкової евакуації населення соціальні послуги за наявності вільних місць в учасників експериментального проекту можуть надаватися евакуйованим особам похилого віку, особам з інвалідністю екстрено (кризово) відповідно до
статей 21 і
23 Закону України "Про соціальні послуги" без прийняття рішення про надання соціальних послуг органом соціального захисту населення.
14. Щодо особи, яка має першочергове право в межах експериментального проекту на тимчасове розміщення, отримання підтримки і укладення договору з учасниками експериментального проекту, після підписання договору протягом I кварталу 2025 р. проводиться повторне оцінювання потреб, для чого така особа звертається до органу соціального захисту населення із запитом на повторне оцінювання потреб.
Орган соціального захисту населення:
проводить повторне оцінювання потреб отримувача послуг (за запитом) та надає інформацію про інші доступні форми соціальної підтримки;
узагальнює результати повторного оцінювання потреб отримувачів послуг та надає Мінсоцполітики та Нацсоцслужбі узагальнений звіт та рекомендації щодо подальших кроків виведення таких отримувачів із складних життєвих обставин;
у взаємодії з обласними, Київською міською державними адміністраціями (військовими адміністраціями), разом з учасниками експериментального проекту, Нацсоцслужбою, за участю органів місцевого самоврядування сприяє:
- вирішенню не пізніше ніж за три місяці до завершення експериментального проекту питання щодо подальшого розміщення/проживання отримувача послуг, зокрема за рахунок коштів за принципом "гроші ходять за людиною" відповідно постанови Кабінету Міністрів України від 6 серпня 2024 р.
№ 888 "Деякі питання реалізації експериментального проекту з організації надання внутрішньо переміщеним особам похилого віку, особам з інвалідністю соціальних послуг стаціонарного догляду, підтриманого проживання за принципом "гроші ходять за людиною" (Офіційний вісник України, 2024 р., № 75, ст. 4447).
15. Учасники експериментального проекту:
1) забезпечують надання соціальних послуг відповідно до державних стандартів соціальних послуг, затверджених Мінсоцполітики.
2) проводять інформаційно-просвітницькі заходи, зокрема інформують про перелік, обсяг, зміст соціальних послуг, які надаються, умови та порядок їх отримання через електронні засоби комунікації та соціальні мережі, смс-інформування, друковану продукцію, зокрема буклети, ліфлети, у формі, доступній для сприйняття особами з будь-якими порушеннями здоров’я;
3) взаємодіють з органами соціального захисту населення та Нацсоцслужбою для формування потреби, оцінювання можливостей та щомісячного планування обсягів надання соціальних послуг;
4) взаємодіють з Державною службою зайнятості з метою сприяння працевлаштуванню отримувачів послуг;
5) повідомляють не менше ніж за 30 днів до закінчення строку дії договору отримувача послуг та орган соціального захисту населення про закінчення строку надання соціальних послуг;
6) забезпечують інформування отримувачів послуг про доступні форми соціальної підтримки та організовують взаємодію з органами соціального захисту населення для вирішення питань подальшого розміщення/проживання або надання інших соціальних послуг;
7) здійснюють щомісяця оцінювання досягнення мети експериментального проекту за такими індикаторами:
наявність оцінки потреб отримувача послуги;
наявність індивідуального плану надання соціальної послуги, що відповідає визначеній оцінці потреб отримувача послуги;
кількість отримувачів послуги, емоційний, психологічний, фізичний стан яких покращився;
рівень задоволеності соціальною послугою (за оцінками отримувачів послуги);
проведено опитування, збір відгуків, реагування на скарги отримувачів послуги та/або їх законних представників та проведення роботи з надання роз’яснень отримувачам послуги та/або їх законним представникам (кількість скарг та результати їх розгляду (в розрахунку на 100 отримувачів послуги), кількість подяк (у розрахунку на 100 отримувачів послуги);
наявність приміщень, де надають соціальні послуги, що відповідають ДБН В.2.2-40:2018 "Будинки і споруди. Інклюзивність будівель і споруд. Основні положення";
наявність облаштованих укриттів;
наявність стендів з інформацією для отримувачів послуги про правозахисні організації та порядок подання та розгляду скарг;
кількість проведених Державною службою зайнятості консультацій і стажувань;
кількість працевлаштованих отримувачів послуг.
16. Державна служба зайнятості забезпечує:
організацію консультацій з питань зайнятості отримувачів послуг працездатного віку безпосередньо в учасників експериментального проекту;
аналіз навичок, професійного досвіду та компетенцій серед отримувачів послуг працездатного віку з метою визначення можливостей для подальшого працевлаштування таких осіб;
у разі потреби сприяння перекваліфікації або навчання на нові спеціальності для отримувачів послуг працездатного віку;
надання отримувачам послуг працездатного віку допомоги у працевлаштуванні;
інформування учасників експериментального проекту про результати оцінювання навичок, професійного досвіду та компетенцій серед отримувачів послуг працездатного віку та фактори, що мають негативний чи позитивний вплив на перспективи працевлаштування таких осіб, а також надання пропозицій щодо можливого вирішення проблем щодо їх працевлаштування.
17. Нацсоцслужба в межах відповідних бюджетних асигнувань укладає з учасниками експериментального проекту договори відповідно до
Закону України "Про публічні закупівлі".
18. Загальна орієнтовна ціна, на яку укладається договір, розраховується з урахуванням прогнозної кількості осіб, зазначених у пункті 7 цього Порядку, кількості ліжко-місць в учасника експериментального проекту і тарифів на соціальні послуги, затверджених Мінсоцполітики за погодженням із Мінфіном.
19. Вартість фактично наданих соціальних послуг за звітний період обчислюється учасниками експериментального проекту виходячи з тарифів на соціальні послуги з урахуванням кількості отримувачів послуг, яким надали відповідну соціальну послугу за звітний період.
20. Нацсоцслужба здійснює оплату соціальних послуг, наданих учасниками експериментального проекту, на підставі звіту про надання соціальних послуг з урахуванням попередньої оплати соціальних послуг.
Вартість фактично наданих соціальних послуг оплачується шляхом перерахування учасникам експериментального проекту безготівкових коштів у межах помісячних бюджетних асигнувань на відповідний рік, передбачених для реалізації експериментального проекту.
Нацсоцслужба може прийняти рішення про здійснення попередньої оплати за надання учасниками експериментального проекту соціальних послуг на строк, що не перевищує одного календарного місяця, в розмірі не більш як 20 відсотків щомісячної вартості надання соціальних послуг для оплати продуктів харчування та медикаментів.
21. Учасники експериментального проекту подають щомісяця до 5 числа Нацсоцслужбі звіти про соціальні послуги, надані у звітному періоді, за встановленою Мінсоцполітики формою. Звіт про соціальні послуги, надані у грудні, подається до 18 грудня поточного року.
Учасники експериментального проекту після надання соціальної послуги надсилають засобами поштового зв’язку або в інший спосіб Нацсоцслужбі копію договору, укладеного відповідно до законодавства, копію індивідуального плану надання соціальної послуги для врахування під час підготовки узагальненого звіту про надані соціальні послуги.
22. Нацсоцслужба узагальнює подані звіти про надані соціальні послуги та подає протягом семи робочих днів з дати їх отримання Мінсоцполітики узагальнений звіт про надані соціальні послуги. Узагальнений звіт про соціальні послуги, надані у грудні, подається до 23 грудня поточного року.
23. Мінсоцполітики протягом трьох робочих днів з дати отримання узагальненого звіту про надані соціальні послуги від Нацсоцслужби спрямовує бюджетні кошти Нацсоцслужбі на підставі поданого узагальненого звіту про надані соціальні послуги у звітному періоді або запиту про необхідність здійснення попередньої оплати за надання учасниками експериментального проекту соціальних послуг.
24. Нацсоцслужба протягом трьох робочих днів з дати отримання бюджетних коштів від Мінсоцполітики перераховує їх на рахунки учасникам експериментального проекту.
25. Учасники експериментального проекту зобов’язані дотримуватися вимог законодавства про соціальні послуги та забезпечувати надання якісних соціальних послуг.
27. Учасники експериментального проекту подають щокварталу до 20 числа місяця, що настає за звітним періодом, Нацсоцслужбі звіт про використання бюджетних коштів за формою, встановленою Мінсоцполітики.
Нацсоцслужба узагальнює та подає щокварталу до 30 числа місяця, що настає за звітним періодом, Мінсоцполітики зведений звіт про використання бюджетних коштів.
28. Ведення бухгалтерського обліку, відкриття та закриття рахунків, реєстрація, облік бюджетних зобов’язань в органах Казначейства, операції, пов’язані з використанням бюджетних коштів, здійснюються в установленому законодавством порядку.
29. Складення та подання фінансової і бюджетної звітності про використання бюджетних коштів, а також контроль за їх цільовим та ефективним витрачанням здійснюються в установленому законодавством порядку.
Додаток 1
до Порядку
ПОКАЗНИКИ,
за якими здійснюється комплексне визначення ступеня індивідуальних потреб особи, яка потребує надання соціальної послуги з догляду стаціонарного
1. Ступінь індивідуальних потреб особи, яка потребує надання послуги з догляду стаціонарного (далі - соціальна послуга) (таблиця 1), визначається на підставі оцінки можливості виконання елементарних та складних дій:
Таблиця 1
Група рухової активності |
Сума балів за шкалами оцінки виконання елементарних та складних дій |
Ступінь |
Характеристика ступеня індивідуальної потреби |
IV група |
54-62 бали |
5 |
основні види елементарних дій (вмивання, контроль за актами сечовиділення та дефекації, користування туалетом, користування посудом та побутовою технікою) виконує самостійно та в повному обсязі види складних дій (прийом ліків, користування телефоном, розпоряджання особистими коштами) виконує самостійно та в повному обсязі пересування обмежується помешканням. У рідких випадках може пересуватися на невеликі відстані із супроводом пішки або користуватися транспортом. Не може підійматися сходами без сторонньої допомоги |
|
|
|
може вести домашнє господарство невеликого обсягу за великих часових затрат. Не може прати великі речі може потребувати часткової сторонньої допомоги під час купання у ванні чи прийому душу, одягання та взування, приготування та прийому їжі потребує допомоги у здійсненні покупок чи отриманні послуг особа, яка потребує надання соціальної послуги, має виражену залежність від сторонньої допомоги та догляду з урахуванням наявних обмежень життєдіяльності, умов проживання і факторів ризику. Часткова залежність становить до 90 відсотків випадків під час виконання простих і складних дій |
|
43-53 бали |
6 |
може вмиватися, розчісуватися, чистити зуби, взуватися і вдягатися, приймати їжу з частковою сторонньою допомогою. Може частково контролювати акти сечовиділення та дефекації пересування в більшості випадків обмежене кімнатою. У рідких випадках може виходити у двір із супроводом приймає ванну чи душ із сторонньою допомогою. Користується туалетом із сторонньою допомогою (потребує допомоги для збереження рівноваги під час роздягання/вдягання) основні види домашнього господарства вести не може. Може приготувати прості страви та випрати невеликі речі потребує допомоги у здійсненні покупок чи отриманні послуг може користуватися телефоном приймає лікарські засоби самостійно або з незначною допомогою може розпоряджатися особистими коштами особа, яка потребує надання соціальної послуги, має виражену залежність від сторонньої допомоги та догляду з урахуванням наявних обмежень у життєдіяльності, умов проживання і факторів ризику. Часткова залежність становить до 60 відсотків і більше випадків під час виконання простих і складних дій |
|
32-42 бали |
7 |
може вмиватися, розчісуватися, чистити зуби, взуватися і вдягатися, приймати їжу, приймати ванну чи душ із сторонньою допомогою користується туалетом із сторонньою допомогою (потребує допомоги для збереження рівноваги під час роздягання/вдягання) пересування обмежене кімнатою під час переходу з ліжка на крісло іноді потребує мінімальної допомоги чи нагляду не може вести домашнє господарство, готувати прості страви, прати викликає труднощі самостійний прийом лікарських засобів часто не може розпоряджатися власними коштами може користуватися телефоном з незначною допомогою особа, яка потребує надання соціальної послуги, повністю залежна від сторонньої допомоги та догляду з урахуванням наявних обмежень життєдіяльності, умов проживання і факторів ризику. Часткова залежність становить близько 50 відсотків випадків під час виконання простих і складних дій |
V група |
25-31 бал |
8 |
приймає ванну чи душ, вмивається, розчісується, чистить зуби, вдягається, взувається із сторонньою допомогою. Потребує часткової допомоги під час прийому їжі. Акти сечовиділення та дефекації може контролювати повністю або частково пересування обмежене ліжком та простором навколо нього під час переходу з ліжка на крісло може потребувати часткової сторонньої допомоги. Користуватися туалетом може самостійно чи із сторонньою допомогою (крісло-туалет біля ліжка чи судно). Користується телефоном чи має труднощі під час користування ним не може самостійно готувати їжу, вести домашнє господарство, прати, займатися рукоділлям не може самостійно приймати лікарські засоби та розпоряджатися особистими коштами особа, яка потребує надання соціальної послуги, повністю залежна від сторонньої допомоги. Часткова залежність становить менш як 50 відсотків випадків під час виконання простих і складних дій та зумовлена станом здоров’я і можливістю пересування |
|
12-24 бали |
9 |
особа, яка потребує надання соціальної послуги, постійно перебуває у ліжку потребує сторонньої допомоги під час переходу з ліжка на крісло може здійснювати активні рухи в межах ліжка. Може самостійно сидіти сідає самостійно чи з незначною допомогою. Контролює акти сечовиділення та дефекації частково чи повністю. Користується судном чи кріслом-туалетом особа, яка потребує надання соціальної послуги, повністю залежна від сторонньої допомоги |
|
0-11 балів |
10 |
особа, яка потребує надання соціальної послуги, постійно перебуває в ліжку пересувається тільки із сторонньою допомогою вмивання, купання, вдягання та роздягання, прийом їжі здійснює тільки із сторонньою допомогою не сідає самостійно та не може сидіти. Не контролює акти сечовиділення та дефекації. Необхідний постійний цілодобовий догляд особа, яка потребує надання соціальної послуги, повністю залежна від сторонньої допомоги |
................Перейти до повного тексту