1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


РАДА МІНІСТРІВ УКРАЇНСЬКОЇ РСР
П О С Т А Н О В А
від 3 червня 1989 р. N 155
Київ
( Постанова втратила чинність на підставі Постанови КМ N 761 від 06.05.2000 )
Про затвердження Положення про Управління Справами Ради Міністрів УРСР і Загального положення про відділи Управління Справами Ради Міністрів УРСР
Рада Міністрів Української РСР
постановляє:
1. Затвердити Положення про Управління Справами Ради Міністрів УРСР і Загальне положення про відділи Управління Справами Ради Міністрів УРСР, що додаються.
2. Установити, що завідуючі відділами Управління Справами Ради Міністрів УРСР за своїм положенням прирівнюються до заступників міністрів УРСР.
Голова Ради Міністрів УРСР В.МАСОЛ Керуючий Справами Ради Міністрів УРСР В.ПЄХОТА
Інд. 36
ЗАТВЕРДЖЕНЕ
постановою Ради Міністрів УРСР
від 3 червня 1989 р. N 155
ПОЛОЖЕННЯ
про Управління Справами Ради Міністрів УРСР
I. Загальні положення
1. Управління Справами Ради Міністрів УРСР є апаратом Уряду УРСР, покликаним забезпечувати ефективну роботу Ради Міністрів УРСР по втіленню в життя економічної стратегії і соціальної політики партії та держави.
У своїй діяльності Управління Справами Ради Міністрів УРСР керується законами СРСР і Української РСР, іншими законодавчими актами СРСР і Української РСР, постановами і розпорядженнями Ради Міністрів СРСР і Ради Міністрів УРСР, а також цим Положенням.
Управління Справами Ради Міністрів УРСР підпорядковується безпосередньо Голові Ради Міністрів УРСР і працює під його керівництвом.
2. Основними завданнями Управління Справами Ради Міністрів УРСР є:
систематичний аналіз стану розвитку економіки і соціальної сфери, стану справ у галузях та регіонах республіки й своєчасне подання Раді Міністрів УРСР повної і точної інформації про це, підготовка пропозицій по поліпшенню роботи й усуненню наявних недоліків, а також по розвитку продуктивних сил, комплексному розв'язанню економічних і соціальних завдань на території республіки, забезпеченню динамічного, пропорціонального розвитку народного господарства та збільшення вкладу Української РСР у зміцнення єдиного народногосподарського комплексу країни;
оперативна та якісна підготовка з загальнодержавних позицій питань, що вносяться до Ради Міністрів УРСР, а також аналітичних матеріалів, необхідних для їх всебічного розгляду і правильного вирішення; розробка за дорученням Ради Міністрів УРСР, Президії Ради Міністрів УРСР, Голови Ради Міністрів УРСР і його заступників проектів постанов і розпоряджень Уряду;
здійснення контролю за виконанням рішень Партії і Уряду, державних планів і програм, розробка практичних заходів щодо їх своєчасної та повної реалізації, поліпшення використання створеного в республіці виробничого та науково-технічного потенціалу, оптимального поєднання загальнодержавних, галузевих і територіальних інтересів, мобілізації наявних резервів по підвищенню ефективності виробництва і капітального будівництва, збільшення випуску продукції високого технічного рівня та якості, більш повного задоволення потреб населення в товарах народного споживання і послугах, зміцнення матеріальної бази соціально-культурної сфери, забезпечення охорони навколишнього середовища і раціонального використання природних ресурсів, якнайсуворішого додержання режиму економії.
3. Одне з найважливіших завдань Управління Справами Ради Міністрів УРСР полягає в забезпеченні суворого додержання встановленого порядку підготовки і внесення питань до Ради Міністрів УРСР.
При цьому Управління Справами зобов'язано виходити з того, що рішення Уряду УРСР приймаються з найважливіших питань розвитку політики, науки, техніки, соціальної сфери. Вони повинні підкріплюватись необхідними техніко-економічними обгрунтуваннями й розрахунками, ретельно пророблятися з міністерствами і відомствами УРСР, виконкомами місцевих Рад народних депутатів, союзними органами управління, а в необхідних випадках - з республіканськими органами кооперативних та інших громадських організацій, інтереси яких зачіпаються в пропозиціях і проектах рішень. Неодмінною умовою є їх органічне пов'язання з державними планами економічного і соціального розвитку республіки, особливо у питаннях забезпечення намічуваних заходів капітальними вкладеннями, матеріальними, трудовими й фінансовими ресурсами.
Нові пропозиції та проекти можуть вноситись тільки в тих випадках, коли виконані попередні рішення з цього ж питання або виникли якісь особливі, раніше не враховані обставини.
Обов'язок Управління Справами - не допускати внесення на розгляд Ради Міністрів УРСР незадовільно підготовлених пропозицій і матеріалів, а також питань, вирішення яких входить до компетенції республіканських і місцевих органів; вживати заходів до того, щоб міністерства і відомства УРСР, виконкоми місцевих Рад народних депутатів повною мірою використовували надані їм права для самостійного вирішення питань, віднесених до їх відання, точно виконували всі положення законів СРСР "Про державне підприємство (об'єднання)" і "Про кооперацію в СРСР", будували свої взаємовідносини з підприємствами й кооперативами у суворій відповідності з вказаними та іншими законами.
4. Управління Справами Ради Міністрів УРСР повинно постійно вдосконалювати форми і методи своєї діяльності, забезпечувати науково обгрунтований, комплексний підхід до підготовки пропозицій та питань для розгляду в Раді Міністрів УРСР, максимально враховувати в роботі найновіші досягнення науки і техніки, активно підтримувати прогресивні починання та новаторські рішення, вести непримиренну боротьбу з будь-якими проявами формалізму і бюрократизму, відомчості й місництва, запобігати і рішуче викорінювати випадки обмеження господарської самостійності підприємств, порушення прав і законних інтересів трудових колективів та окремих громадян.
II. Функції Управління Справами Ради Міністрів УРСР
5. Управління Справами Ради Міністрів УРСР виконує такі функції:
а) ретельно аналізує подані Раді Міністрів УРСР проекти урядових документів, клопотання та інші матеріали і розробляє пропозиції по реалізації внесених питань; забезпечує підготовку проектів рішень Уряду УРСР, вказівок Голова Ради Міністрів УРСР та його заступників; доводить прийняті рішення до виконавців; виконує доручення Ради Міністрів УРСР, Президії Ради Міністрів УРСР, Голови Ради Міністрів УРСР та його заступників;
б) готує на основі глибокою аналізу стану економіки, науки і техніки, екології, соціальної сфери та зовнішньоекономічної діяльності пропозиції по вирішенню перспективних і поточних проблем економічного і соціального розвитку республіки для розгляду їх у Раді Міністрів УРСР. Розробляє заходи щодо дальшої інтенсифікації та підвищення ефективності виробництва, прискорення науково-технічного прогресу, проведення прогресивної структурної та інвестиційної політики, вдосконалення матеріально-технічного забезпечення, розширення і поглиблення зовнішньоекономічних зв'язків, поліпшення організації будівельного виробництва, зміцнення грошового обігу, збалансованості грошових доходів і витрат населення, збільшення виробництва продовольчих і промислових товарів, розвитку сфери послуг, поліпшення умов праці, життя і побуту радянських людей, розвитку охорони здоров'я та системи соціального забезпечення, народної освіти, культури, зміцнення матеріальної бази соціальної сфери, посилення охорони навколишнього середовища;
в) контролює хід підготовки проектів державних планів економічного і соціального розвитку та державних бюджетів УРСР, республіканських комплексних соціально-економічних і науково-технічних програм. Аналізує подані проекти виходячи з вимог економічної стратегії та соціальної політики партії та держави, готує пропозиції по поліпшенню збалансованості планів, здійснює разом з Держпланом УРСР, іншими економічними органами, міністерствами і відомствами УРСР, виконкомами обласних, міських (міст республіканського підпорядкування) Рад народних депутатів доопрацювання й уточнення проектів за результатами розгляду їх у Раді Міністрів УРСР;
г) здійснює перевірку виконання рішень Партії і Уряду, завдань державних планів, соціально-економічних і науково-технічних програм; оперативно інформує Раду Міністрів УРСР про хід виконання прийнятих рішень, планів і завдань, розробляє відповідні пропозиції та заходи щодо їх реалізації.
При цьому вся робота Управління Справами по перевірці виконання повинна будуватись на ленінських принципах соціалістичного контролю, повною мірою відповідати новим принципам господарювання, економічним методам керівництва, проводитись систематично, насамперед на вирішальних, ключових напрямах, грунтуватись на глибокому аналізі реального стану справ і носити попереджувальний характер;
д) вивчає діяльність міністерств і відомств УРСР по керівництву відповідними галузями народного господарства, готує пропозиції щодо поліпшення їх роботи, забезпечення чіткого й ефективного функціонування в цілісній системі управління економікою, підвищення дієвості керівництва на основі використання переважно економічних методів управління, розширення самостійності, відповідальності й ініціативи підприємств, виходячи з принципів повного господарського розрахунку, самофінансування і соціалістичного самоврядування, дальшого вдосконалення управління, планування та господарського механізму, формування нових раціональних організаційних структур, зміцнення планової, фінансової та договірної дисципліни;
є) бере активну участь у реалізації заходів щодо розширення прав і підвищення відповідальності місцевих Рад народних депутатів за комплексний розвиток території, забезпечення розвитку економіки, всемірного підвищення рівня культури, охорони здоров'я та народної освіти, за зміцнення матеріальної бази соціальної сфери, задоволення потреб громадян у товарах і послугах, зміцнення грошового обігу в регіоні, збалансованість грошових доходів і витрат населення;
ж) розробляє проекти планів роботи Ради Міністрів УРСР та її Президії, здійснює контроль за своєчасним поданням міністерствами і відомствами УРСР, виконкомами обласних, міських (міст республіканського підпорядкування) Рад народних депутатів проектів рішень, доповідей та інших матеріалів відповідно до вказаних планів і доручень Уряду, готує проекти звітів про діяльність Уряду УРСР;
з) організує проведення засідань Ради Міністрів УРСР, її Президії та нарад у Голови Ради Міністрів УРСР і його заступників, готує необхідні пропозиції та матеріали з питань, що розглядаються, веде протоколи вказаних засідань і нарад, здійснює їх технічне обслуговування;
і) забезпечує підготовку висновків по проектах нормативних актів та інших документів, що надійшли з Верховної Ради СРСР та її Президії, Верховної Ради УРСР та її Президії, а також Ради Міністрів СРСР та інших союзних органів;
к) проводить роботу, пов'язану з вивченням матеріалів по економіці, науці і техніці, соціальних та інших проблемах, що публікуються у пресі, а також організує прийом громадян і розгляд їх листів, які надійшли до Уряду УРСР, аналізує та узагальнює пропозиції, що містяться в них, з метою врахування в діяльності Ради Міністрів УРСР громадської думки й розробки заходів щодо усунення причин, які породжують обгрунтовані скарги і зауваження населення; контролює своєчасність і правильність вирішення питань, поставлених у пресі та зверненнях громадян;
л) здійснює опублікування постанов Ради Міністрів УРСР, бере участь у роботі по підготовці Зводу законів Української РСР, дає дозволи на публікацію неопублікованих рішень Уряду УРСР;
м) готує пропозиції по забезпеченню взаємодії Ради Міністрів УРСР:
з міністерствами і відомствами СРСР при здійсненні їх компетенції, розробці та проведенні в життя планів економічного і соціального розвитку, найважливіших комплексних загальнодержавних, міжгалузевих та регіональних програм;
з Радами Міністрів інших союзних республік при вирішенні питань державного, господарського і соціально-культурного будівництва;
н) розробляє заходи щодо підвищення ефективності роботи розташованих на території республіки об'єднань, підприємств і організацій союзного підпорядкування, координації та контролю за їх діяльністю в галузі розвитку соціальної сфери, будівництва, виробництва товарів народного споживання, соціально-культурного і побутового обслуговування населення, використання трудових ресурсів, місцевих видів сировини й матеріалів, вторинних ресурсів, охорони навколишнього середовища, землекористування та з інших питань;
о) проводить роботу по добору, розстановці і вихованню кадрів апарату Ради Міністрів УРСР, періодичній їх атестації, а також по створенню надійного резерву кадрів, вживає заходів до поліпшення організації та підвищення ефективності роботи працівників апарату, зростання їх ділової кваліфікації, забезпечує широке застосування засобів механізації й автоматизації управлінської праці;
п) веде облік керівних кадрів міністерств і відомств УРСР, виконкомів обласних, міських (міст республіканського підпорядкування) Рад народних депутатів;
р) організує діловодство, що відповідає сучасним вимогам, забезпечуючи єдність його системи, а також оперативний контроль за своєчасним проходженням і виконанням документів у всіх підрозділах апарату Ради Міністрів УРСР на основі використання сучасної комп'ютерної техніки та засобів оргтехніки;
с) здійснює матеріально-технічне і господарсько-побутове обслуговування Ради Міністрів УРСР та її апарату.
6. У своїй діяльності Управління Справами Ради Міністрів УРСР тісно взаємодіє з республіканськими економічними органами, міністерствами і відомствами СРСР і УРСР, партійними і радянськими органами, республіканськими органами кооперативних та інших громадських організацій, виходячи з необхідності послідовного проведення загальнодержавної лінії у вирішенні питань розвитку у республіці економіки, науки, техніки та соціально-культурної сфери.
III. Організація роботи Управління Справами Ради Міністрів УРСР та його структура
7. Управління Справами Ради Міністрів УРСР очолюється Керуючим Справами Ради Міністрів УРСР, який здійснює координацію діяльності всіх підрозділів урядового апарату.
Керуючий Справами за поданням Голови Ради Міністрів УРСР включається в установленому порядку до складу Уряду УРСР.
8. Керуючий Справами Ради Міністрів УРСР:
а) забезпечує виконання покладених на Управління Справами завдань та організує його роботу, добиваючись чіткої злагодженості в діяльності всіх підрозділів Урядового апарату;
б) здійснює керівництво роботою по організації засідань Ради Міністрів УРСР та її Президії;
в) підписує (другий підпис після Голови Ради Міністрів УРСР) постанови Ради Міністрів УРСР, а також скріплює своїм підписом додатки до постанов і розпоряджень Ради Міністрів УРСР;
г) створює за погодженням з керівниками відповідних міністерств і відомств УРСР робочі групи та комісії з участю їх керівних працівників, провідних вчених і спеціалістів з метою глибокого та всебічного опрацювання питань, що підлягають розгляду в Раді Міністрів УРСР, підготовки проектів рішень Уряду УРСР, а також для виконання доручень Ради Міністрів УРСР та її Президії, Голови Ради Міністрів УРСР та його заступників;
д) має право вимагати від міністерств і відомств УРСР, виконкомів місцевих Рад народних депутатів, об'єднань, підприємств і організацій матеріали, необхідні для Ради Міністрів УРСР, звіти про виконання рішень Партії та Уряду, завдань державних планів, соціально-економічних і науково-технічних програм, а також доручень Голови Ради Міністрів УРСР та його заступників;
є) направляє при необхідності на висновок міністерствам і відомствам УРСР, виконкомам обласних, міських (міст республіканського підпорядкування) Рад народних депутатів, науковим та іншим компетентним організаціям проекти рішень та інші матеріали, внесені до Ради Міністрів УРСР;
ж) має право повертати міністерствам і відомствам УРСР, виконкомам обласних, міських (міст республіканського підпорядкування) Рад народних депутатів проекти рішень та інші матеріали, подані до Ради Міністрів УРСР з порушенням встановленого порядку їх підготовки і внесення;
з) затверджує штатний розпис Управління Справами, призначає на посаду і звільняє з посади працівників Урядового апарату, крім працівників, які призначаються Радою Міністрів УРСР;
і) затверджує єдиний порядок ведення діловодства й контролю в цих підрозділах Урядового апарату та за погодженням з профспілковим комітетом - внутрішній трудовий розпорядок в апараті Ради Міністрів УРСР, організує контроль за їх додержанням;
к) видає накази та інструкції по Управлінню Справами Ради Міністрів УРСР та інших підрозділах Урядового апарату.
Керуючий Справами Ради Міністрів УРСР при виконанні покладених на Управління Справами завдань і обов'язків користується правами, наданими чинним законодавством міністрам УРСР.
9. Керуючий Справами Ради Міністрів УРСР має заступників.
Заступники Керуючого Справами Ради Міністрів УРСР призначаються на посаду і звільняються з посади Радою Міністрів УРСР. Розподіл обов'язків між заступниками Керуючого Справами провадиться Керуючим Справами Ради Міністрів УРСР.
10. Заступники Керуючого Справами Ради Міністрів УРСР контролюють і координують роботу відповідних відділів та інших структурних підрозділів Управління Справами Ради Міністрів УРСР, забезпечують своєчасну підготовку матеріалів, необхідних для розгляду та вирішення питань у Раді Міністрів УРСР.
Заступники Керуючого Справами беруть участь у засіданнях Ради Міністрів УРСР та її Президії.
11. Організаційна структура Управління Справами Ради Міністрів УРСР будується, як правило, за функціональним принципом і включає до себе відділи та інші структурні підрозділи, які забезпечують у відповідних галузях і сферах діяльності виконання всіх завдань, покладених на Управління Справами.

................
Перейти до повного тексту