1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В А
від 2 листопада 2006 р. N 1539
Київ
( Постанова втратила чинність на підставі Постанови КМ N 480 від 11.05.2011 )
Про затвердження Положення про Міністерство України з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи
( Із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ N 101 від 27.02.2008 )
Кабінет Міністрів України
постановляє:
1. Затвердити Положення про Міністерство України з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи, що додається.
2. Ця постанова набирає чинності з 20 листопада 2006 року.
Прем'єр-міністр України В.ЯНУКОВИЧ
Інд. 40
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 2 листопада 2006 р. N 1539
ПОЛОЖЕННЯ
про Міністерство України з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи
1. Міністерство України з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи (МНС) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України.
МНС є головним органом у системі центральних органів виконавчої влади з питань забезпечення реалізації державної політики у сфері цивільного захисту, забезпечення керівництва діяльністю єдиної державної системи цивільного захисту населення і територій (далі - єдина система цивільного захисту), поводження з радіоактивними відходами, ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи, рятувальної справи, техногенної і пожежної безпеки, створення та функціонування системи страхового фонду документації, профілактики травматизму невиробничого характеру, а також гідрометеорологічної діяльності.
2. МНС у своїй діяльності керується Конституцією і законами України, а також указами Президента України та постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції і законів України, актами Кабінету Міністрів України та цим Положенням.
У межах своїх повноважень МНС організовує виконання актів законодавства і здійснює контроль за їх реалізацією.
МНС узагальнює практику застосування законодавства з питань, що належать до його компетенції, розробляє пропозиції щодо вдосконалення законодавства та в установленому порядку вносить їх на розгляд Кабінету Міністрів України.
3. Основними завданнями МНС є:
забезпечення реалізації державної політики у сфері цивільного захисту, запобігання, реагування та ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій техногенного, природного та військового характеру (далі - надзвичайні ситуації), поводження з радіоактивними відходами, ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи, рятувальної справи, техногенної і пожежної безпеки, створення та функціонування системи страхового фонду документації, профілактики травматизму невиробничого характеру, а також гідрометеорологічної діяльності;
керівництво у мирний час та особливий період діяльністю єдиної системи цивільного захисту, з ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи, правового, радіаційного та комплексного медико-санітарного захисту громадян, які постраждали від радіаційних аварій і катастроф або брали участь у ліквідації їх наслідків, а також реабілітації радіоактивно забруднених унаслідок Чорнобильської катастрофи територій, проведення пошуково-рятувальних робіт, забезпечення техногенної і пожежної безпеки;
здійснення державного нагляду та контролю за додержанням законів та інших нормативно-правових актів з питань цивільного захисту та запобігання надзвичайним ситуаціям, профілактики травматизму невиробничого характеру, готовності органів управління та сил реагування до проведення рятувальних та інших невідкладних робіт у разі виникнення надзвичайної ситуації, техногенної небезпеки на потенційно небезпечних об'єктах, а також здійснення державного пожежного нагляду;
забезпечення в межах своїх повноважень реалізації державної політики щодо фізичного захисту ядерних установок, ядерних матеріалів, радіоактивних відходів, інших джерел іонізуючого випромінювання на підприємствах, в установах та організаціях, що належать до сфери його управління, здійснення методичного забезпечення та контролю за їх діяльністю із зазначених питань;
здійснення в межах своїх повноважень заходів щодо виконання Державної програми забезпечення безпечного зберігання відпрацьованих високоактивних джерел іонізуючого випромінювання;
ліквідація наслідків аварії на Чорнобильській АЕС, реабілітація радіоактивно забруднених територій і забезпечення захисту населення від впливу іонізуючого випромінювання, організація і координація робіт та здійснення заходів щодо комплексного розв'язання проблем, пов'язаних із зняттям з експлуатації Чорнобильської АЕС та перетворенням об'єкта "Укриття" в екологічно безпечну систему;
організація та координація робіт на території зони відчуження та зони безумовного (обов'язкового) відселення, інших радіоактивно забруднених унаслідок Чорнобильської катастрофи територіях, вирішення в установленому порядку питань фінансування таких робіт, забезпечення охорони здоров'я персоналу, а також громадського порядку на зазначених територіях;
забезпечення координації дій органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, установ та організацій з питань біологічного захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій.
4. МНС відповідно до покладених на нього завдань:
1) розробляє пропозиції щодо формування та забезпечує реалізацію державної політики у сфері цивільного захисту, діяльності єдиної системи цивільного захисту, поводження з радіоактивними відходами, ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи, рятувальної справи, техногенної і пожежної безпеки, створення та функціонування системи страхового фонду документації, профілактики травматизму невиробничого характеру, а також гідрометеорологічної діяльності;
2) бере в установленому порядку участь у підготовці Програми діяльності Кабінету Міністрів України та розробленні проектів Державної програми економічного і соціального розвитку України, Державного бюджету України на відповідний рік, інших документів з питань економічного та соціального розвитку України;
3) здійснює методичне забезпечення діяльності підприємств, установ та організацій, що належать до сфери його управління, щодо фізичного захисту ядерних установок, ядерних матеріалів, радіоактивних відходів, інших джерел іонізуючого випромінювання та організовує контроль за їх діяльністю;
4) забезпечує здійснення заходів із створення і сприяння безперервному довгостроковому функціонуванню інфраструктури, що забезпечує безпечне поводження з відпрацьованими високоактивними джерелами іонізуючого випромінювання та їх зберігання;
5) забезпечує реалізацію єдиної політики з питань цивільного захисту, техногенної безпеки та інших питань, що належать до його компетенції, формує відповідно до законодавства державне замовлення на проведення науково-дослідних робіт із зазначених питань, координує і контролює їх виконання;
6) забезпечує зняття з експлуатації Чорнобильської АЕС та перетворення об'єкта "Укриття" в екологічно безпечну систему, вживає заходів до зниження рівня опромінення та створення інших умов для забезпечення життєдіяльності на радіоактивно забруднених унаслідок Чорнобильської катастрофи територіях;
7) організовує відповідно до законодавства та контролює виконання завдань щодо відселення громадян з радіоактивно забруднених унаслідок Чорнобильської катастрофи територій, забезпечує створення для них у місцях компактного проживання після відселення необхідних соціально-побутових умов, а також створення таких умов для громадян, які проживають на зазначених територіях;
8) бере участь у розгляді пропозицій щодо будівництва об'єктів соціальної та виробничої інфраструктури, розширення та реконструкції господарських об'єктів на радіоактивно забруднених унаслідок Чорнобильської катастрофи територіях та в місцях компактного проживання громадян після відселення;
9) забезпечує координацію робіт у зонах, що зазнали радіаційного забруднення, проводить радіоекологічний моніторинг на радіоактивно забруднених унаслідок Чорнобильської катастрофи територіях, здійснює методичне керівництво та координацію робіт з визначення радіаційної обстановки на таких територіях;
10) видає відповідно до закону дозволи на проведення робіт у зоні відчуження та зоні безумовного (обов'язкового) відселення, забезпечує додержання вимог законодавства щодо провадження господарської і природоохоронної діяльності підприємствами, установами та організаціями у таких зонах;
11) забезпечує виконання дезактиваційних робіт на території радіоактивно забруднених унаслідок Чорнобильської катастрофи населених пунктів, керівництво комплексом робіт, що виконуються у зоні відчуження та зоні безумовного (обов'язкового) відселення, і додержання вимог правового режиму в зазначених зонах;
12) подає Кабінетові Міністрів України в установленому порядку пропозиції щодо визначення меж забруднених унаслідок Чорнобильської катастрофи територій, готує аналітичні матеріали про стан ліквідації її наслідків;
13) здійснює управління охороною культурної спадщини на території зони відчуження та зони безумовного (обов'язкового) відселення, а також на території України під час виникнення надзвичайних ситуацій;
14) забезпечує постійну готовність сил і засобів Оперативно-рятувальної служби цивільного захисту до ліквідації надзвичайних ситуацій, у тому числі пожеж та їх наслідків, оперативне надання допомоги населенню в разі виникнення несприятливих побутових або нестандартних ситуацій;
15) координує діяльність аварійно-рятувальних формувань і служб цивільного захисту, підрозділів державної пожежної охорони, в тому числі тих, що охороняють об'єкти на договірних засадах;
16) забезпечує здійснення державного пожежного нагляду та пожежної охорони населених пунктів і об'єктів, координує здійснювані органами виконавчої влади заходи, пов'язані з удосконаленням системи пожежної безпеки, а також діяльність підрозділів відомчої та місцевої пожежної охорони, надає їм необхідну організаційно-методичну допомогу;
17) організовує та здійснює керівництво роботами з ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, гасіння пожеж, аварійно-рятувальними роботами, роботами з пошуку і знешкодження затонулих місткостей із сильнодіючими отруйними речовинами;
18) організовує та здійснює керівництво піротехнічними роботами, пов'язаними із знешкодженням вибухонебезпечних предметів, що залишилися на території України після війн, сучасних боєприпасів та підривних засобів (крім вибухових пристроїв, що використовуються у терористичних цілях), за винятком територій, призначених для розміщення і постійної діяльності військових частин, установ, військових навчальних закладів, підприємств та організацій Збройних Сил, інших військових формувань;
19) організовує та забезпечує проведення авіаційних пошуково-рятувальних робіт з використанням наявних сил та засобів МНС, а також сил та засобів інших центральних і місцевих органів виконавчої влади, підприємств, установ та організацій усіх форм власності, налагодження їх взаємодії, забезпечує функціонування єдиної державної системи проведення авіаційних робіт з пошуку і рятування;
20) координує діяльність підрозділів пошуково-рятувальних сил та аварійно-рятувальних служб центральних і місцевих органів виконавчої влади, підприємств, установ та організацій усіх форм власності під час пошуку та рятування людей на водних об'єктах, а також ліквідації забруднення на таких об'єктах і проведення аварійно-рятувальних робіт, заходів з ліквідації виливу нафтопродуктів, шкідливих для навколишнього природного середовища хімічних та радіоактивних речовин, визначає відповідно до законодавства напрями формування єдиної технічної політики щодо вдосконалення сил і засобів, що використовуються для виконання пошуково-рятувальних робіт;
21) визначає порядок організації гасіння пожеж та залучення підрозділів державної пожежної охорони, відомчих і місцевих підрозділів пожежної охорони, екстрених та аварійно-рятувальних служб до проведення рятувальних робіт;
22) аналізує причини виникнення надзвичайних ситуацій, у тому числі внаслідок невиконання заходів щодо запобігання таким ситуаціям, дає оцінку діям органів управління, сил і засобів цивільного захисту під час проведення рятувальних та інших невідкладних робіт;
23) здійснює контроль за готовністю до реагування в умовах надзвичайних ситуацій сил та засобів пошуково-рятувальних, рятувально-водолазних та аварійно-рятувальних служб, крім тих, що підпорядковані Міноборони та Адміністрації Держприкордонслужби, аналізує їх діяльність за результатами проведення пошуково-рятувальних робіт;
24) здійснює методичне керівництво та контроль за створенням і утриманням фонду захисних споруд;
25) організовує у межах своїх повноважень в установленому порядку розслідування пожеж та інших надзвичайних ситуацій, проведення аналізу причин їх виникнення, розробляє пропозиції щодо запобігання таким ситуаціям;
26) опрацьовує і затверджує правила, норми, стандарти, технічні регламенти, інші нормативні документи з питань, що належать до його компетенції;
27) координує роботи із створення сховищ радіоактивних відходів та забезпечує функціонування єдиної державної системи обліку радіоактивних відходів, а також їх сховищ;
28) координує та контролює проведення робіт із збирання, перевезення, переробки, зберігання і захоронення радіоактивних відходів промислових підприємств (крім об'єктів, підпорядкованих органу виконавчої влади у сфері використання ядерної енергії), медичних, науково-дослідних установ, а також робіт із будівництва, експлуатації, реконструкції, зняття з експлуатації об'єктів, призначених для поводження з радіоактивними відходами, та із закриття сховищ для їх захоронення;
29) бере участь у проведенні державної експертизи містобудівної документації та проектів будівництва техногенно небезпечних та інших об'єктів у частині додержання вимог пожежної і техногенної безпеки, цивільного захисту;
30) бере участь разом з іншими центральними органами виконавчої влади, які здійснюють державний нагляд у відповідній сфері, у проведенні перевірки створення умов для зберігання, транспортування, знешкодження, утилізації та захоронення небезпечних речовин і виробів, що містять такі речовини;
31) організовує відповідно до законодавства ведення державного статистичного обліку пожеж, інших надзвичайних ситуацій та їх наслідків, установлює за погодженням з Держкомстатом порядок і форми звітності з таких питань;
32) здійснює оповіщення населення про загрозу виникнення надзвичайної ситуації, забезпечує належне функціонування відомчих територіальних і локальних систем оповіщення, контролює їх наявність та утримання в постійній готовності на радіаційних, хімічних і вибухонебезпечних підприємствах;
33) бере участь у вдосконаленні телекомунікаційних мереж, а також методів організації зв'язку під час ліквідації пожеж та інших надзвичайних ситуацій;
34) вживає заходів щодо вдосконалення на основі сучасних технологій та з урахуванням міжнародних стандартів засобів і способів проведення пошуково-рятувальних та аварійно-рятувальних робіт на водних об'єктах і забезпечує створення, розвиток та надійне функціонування відомчої системи зв'язку та інформаційних мереж;
35) прогнозує разом із центральними і місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами та організаціями ймовірність виникнення надзвичайних ситуацій, моделює такі ситуації, здійснює районування території у зв'язку з наявністю потенційно небезпечних виробництв, об'єктів та загрози виникнення надзвичайних ситуацій, визначає показники ризику на зазначених об'єктах і територіях;
36) контролює створення, зберігання, поповнення і цільове використання центральними і місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами та організаціями матеріальних резервів, призначених для запобігання і ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій;
37) організовує в установленому порядку надання невідкладної допомоги населенню, яке постраждало внаслідок надзвичайної ситуації;
38) визначає разом з відповідними центральними і місцевими органами виконавчої влади склад, порядок розміщення та оснащення сил і засобів, призначених для ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій;
39) забезпечує у межах своїх повноважень координацію науково-дослідних та конструкторських робіт, спрямованих на розв'язання проблем техногенної та пожежної безпеки, захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій, ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи, зняття з експлуатації Чорнобильської АЕС та перетворення об'єкта "Укриття" в екологічно безпечну систему, поводження з радіоактивними відходами, вдосконалення існуючих і створення нових приладів контролю, визначення ступеня впливу шкідливих хімічних речовин та іонізуючого випромінювання, засобів захисту від їх дії та аварійно-рятувальних засобів, а також гідрометеорологічної діяльності, виконує роботи із стандартизації, сертифікації, акредитації та метрологічного забезпечення діяльності у зазначеній сфері;

................
Перейти до повного тексту