1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В А
від 7 лютого 2007 р. N 153
Київ
Про затвердження Порядку взаємодії з припинення протиправних дій повітряних суден, які можуть використовуватися для вчинення терористичних актів у повітряному просторі України
( Назва Постанови із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ N 619 від 08.09.2016 ) ( Із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ N 619 від 08.09.2016 N 985 від 21.11.2018 N 752 від 21.07.2021 )
Кабінет Міністрів України
постановляє:
1. Затвердити Порядок взаємодії з припинення протиправних дій повітряних суден, які можуть використовуватися для вчинення терористичних актів у повітряному просторі України, що додається.
( Пункт 1 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ N 619 від 08.09.2016 ) ( Пункт 2 виключено на підставі Постанови КМ N 985 від 21.11.2018 )
3. Міністерству оборони, Службі безпеки, Міністерству внутрішніх справ, Міністерству інфраструктури, Державній службі з надзвичайних ситуацій, Адміністрації Державної прикордонної служби, Управлінню державної охорони розробити комплекс заходів щодо виконання вимог Порядку, затвердженого цією постановою.
( Пункт 3 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ N 985 від 21.11.2018 )
Прем'єр-міністр України В.ЯНУКОВИЧ
Інд. 29
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 7 лютого 2007 р. N 153
ПОРЯДОК
взаємодії з припинення протиправних дій повітряних суден, які можуть використовуватися для вчинення терористичних актів у повітряному просторі України
( Назва Порядку із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ N 619 від 08.09.2016 )
Загальна частина
1. Згідно з цим Порядком встановлюються ознаки, за якими повітряне судно класифікується як таке, що може використовуватися для вчинення терористичного акту, визначається механізм взаємодії суб'єктів боротьби з тероризмом, інших центральних органів виконавчої влади, підприємств, установ та організацій під час здійснення заходів, спрямованих на запобігання та припинення протиправних дій.
( Пункт 1 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ N 619 від 08.09.2016 )
Цей Порядок застосовується в мирний час та в особливий період (крім періоду дії воєнного стану).
( Пункт 1 доповнено абзацом згідно з Постановою КМ N 752 від 21.07.2021 )
2. У цьому Порядку під терміном повітряне судно-порушник розуміється повітряне судно, що перетнуло державний кордон без відповідного дозволу компетентного органу або порушило порядок використання повітряного простору.
Термін "користувачі повітряного простору України" застосовується у значенні, наведеному в Повітряному кодексі України, терміни "відомчий орган управління повітряним рухом", "орган обслуговування повітряного руху", "районний диспетчерський центр" - у значенні, наведеному в Положенні про використання повітряного простору України, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 6 грудня 2017 р. N 954 (Офіційний вісник України, 2017 р., N 101, ст. 3118), термін "підрозділи об’єднаної цивільно-військової системи організації повітряного руху" - у значенні, наведеному в Положенні про об’єднану цивільно-військову систему організації повітряного руху України, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 19 липня 1999 р. N 1281 "Про створення об’єднаної цивільно-військової системи організації повітряного руху України" (Офіційний вісник України, 1999 р., N 29, ст. 1484).
( Пункт 2 в редакції Постанови КМ N 985 від 21.11.2018 )
3. Повітряне судно-порушник, яке несе загрозу безпеці життя чи здоров'я людини, заподіяння значної майнової шкоди чи настання інших тяжких наслідків у зв'язку з його можливим використанням для вчинення терористичного акту (далі - повітряне судно-загроза), класифікується як повітряне судно - підозрювана загроза, повітряне судно - правдоподібна загроза або повітряне судно - підтверджена загроза.
( Пункт 3 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ N 619 від 08.09.2016 )
Ознаки, за якими класифікується повітряне судно-загроза
4. Повітряне судно-загроза класифікується як повітряне судно - підозрювана загроза за наявності хоча б однієї з таких ознак:
перетинання судном державного кордону у повітряному просторі України без відповідного дозволу компетентних органів;
неповідомлення користувачем повітряного простору про виліт повітряного судна органам обслуговування повітряного руху (відомчим органам управління повітряним рухом), підрозділам об'єднаної цивільно-військової системи організації повітряного руху та органам військового управління чергових сил з охорони повітряного простору та протиповітряного прикриття важливих державних та військових об’єктів (далі - органи військового управління);
( Абзац третій пункту 4 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ N 752 від 21.07.2021 )
відсутність будь-якої інформації про судно, що виконує політ;
непогодження зміни судном параметрів та маршруту, зазначених у заявках на виконання польоту та на використання повітряного простору України згідно з дозволами;
невиконання без повідомлення причин вказівок органів обслуговування повітряного руху (відомчих органів управління повітряним рухом) та підрозділів об'єднаної цивільно-військової системи організації повітряного руху або органів військового управління;
втрата радіозв'язку із судном або використання його екіпажем коду А 7600 (втрата зв'язку);
надходження від екіпажу повідомлення про виникнення на борту аварійної ситуації або використання ним коду А 7700 (аварійна ситуація);
надходження з борту судна сигналу "Лихо";
зміна коду державного розпізнавання, індивідуального коду вторинного оглядового радіолокатора судна або тривале застосування сигналу ідентифікатора без згоди органів обслуговування повітряного руху (відомчих органів управління повітряним рухом);
відсутність сигналу вторинного оглядового радіолокатора;
застосування екіпажем лексики, що викликає підозру;
надходження від органів обслуговування повітряного руху, спеціальних служб, правоохоронних органів, зокрема міжнародних, інформації про підозру незаконного втручання в дії екіпажу.
5. Повітряне судно-загроза класифікується як повітряне судно - правдоподібна загроза за наявності хоча б однієї з таких ознак:
використання екіпажем коду А 7500 (незаконне втручання у дії екіпажу);
інформація з борту судна свідчить про його захоплення;
надходження інформації про виявлення вибухового пристрою, зброї або інших небезпечних речовин на борту судна;
загроза входження або входження судна в повітряний простір, використання якого заборонено на постійній чи тимчасовій основі;
невиконання без повідомлення причин вказівок органів обслуговування повітряного руху (відомчих органів управління повітряним рухом), підрозділів об'єднаної цивільно-військової системи організації повітряного руху та нереагування екіпажу на запит інших суден, що виходять з ним на зв'язок;
нереагування екіпажем на вказівки та сигнали, що подаються черговими літаками-перехоплювачами (вертольотами);
надходження з борту судна інформації про намір вчинити терористичний акт;

................
Перейти до повного тексту