- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Постанова
КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В А
від 29 вересня 2000 р. N 1498 Київ |
( Постанова втратила чинність на підставі
Постанови КМ
N 790 від 30.05.2007 )
Про затвердження типових положень про головне управління праці та соціального захисту населення обласної, Київської міської державної адміністрації і управління праці та соціального захисту населення Севастопольської міської державної адміністрації і про управління праці та соціального захисту населення районної, районної у містах Києві та Севастополі державної адміністрації
( Із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ
N 497 від 11.04.2002
N 1446 від 26.09.2002
N 910 від 16.06.2003
N 1098 від 25.08.2004 )
Кабінет Міністрів України
постановляє:
1. Затвердити Типове положення про головне управління праці та соціального захисту населення обласної, Київської міської державної адміністрації і управління праці та соціального захисту населення Севастопольської міської державної адміністрації і Типове положення про управління праці та соціального захисту населення районної, районної у містах Києві та Севастополі державної адміністрації (додаються).
2. Визнати такими, що втратили чинність:
постанову Кабінету Міністрів України від 12 січня 1996 р.
N 60 "Про затвердження Типового положення про управління соціального захисту населення обласної, Київської та Севастопольської міської державної адміністрації" (ЗП України, 1996 р., N 5, ст. 171);
постанову Кабінету Міністрів України від 19 лютого 1996 р.
N 220 "Про затвердження Типового положення про управління праці та зайнятості населення обласної, управління праці та зайнятості Київської та Севастопольської міської державної адміністрації" (ЗП України, 1996 р., N 7, ст. 221);
постанову Кабінету Міністрів України від 26 квітня 1996 р.
N 461 "Про затвердження Типового положення про управління соціального захисту населення районної, районної у містах Києві та Севастополі державної адміністрації" (ЗП України, 1996 р., N 10, ст. 308);
постанову Кабінету Міністрів України від 21 грудня 1998 р.
N 2033 "Про затвердження типових положень про відділи з питань охорони праці" (Офіційний вісник України, 1998 р., N 51, ст. 1896);
постанову Кабінету Міністрів України від 1 березня 1999 р.
N 280 "Про затвердження Типового положення про відділ субсидій районної, районної у містах Києві та Севастополі державної адміністрації" (Офіційний вісник України, 1999 р., N 9, ст. 330).
Прем'єр-міністр України | В.ЮЩЕНКО |
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 29 вересня 2000 р. N 1498
ТИПОВЕ ПОЛОЖЕННЯ
про головне управління праці та соціального захисту населення обласної, Київської міської державної адміністрації і управління праці та соціального захисту населення Севастопольської міської державної адміністрації
1. Головне управління праці та соціального захисту населення обласної, Київської міської держадміністрації і управління праці та соціального захисту населення Севастопольської міської держадміністрації (далі - управління) є структурним підрозділом обласної, Київської та Севастопольської міської держадміністрації, що утворюється головою обласної, Київської та Севастопольської міської держадміністрації, підзвітним і підконтрольним голові відповідної держадміністрації та Мінпраці.
2. Управління у своїй діяльності керується
Конституцією і законами України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, наказами Мінпраці, розпорядженнями голови обласної, Київської та Севастопольської міської держадміністрації, актами відповідних органів місцевого самоврядування, а також положенням про управління.
3. Основними завданнями управління є:
забезпечення на відповідній території реалізації державної політики у сфері соціально-трудових відносин, безпечної життєдіяльності, оплати, охорони і належних умов праці, зайнятості, пенсійного забезпечення, соціального захисту та обслуговування населення, в тому числі громадян, які потребують допомоги та соціальної підтримки з боку держави;
забезпечення у межах своїх повноважень дотримання законодавства про працю та охорону праці, зайнятість, загальнообов'язкове державне соціальне страхування, пенсійне забезпечення та соціальний захист населення;
формування і забезпечення виконання цільових регіональних програм поліпшення стану безпеки умов праці та виробничого середовища, а також здійснення заходів, пов'язаних з охороною праці, передбачених у програмах соціально-економічного і культурного розвитку регіонів;
сприяння ефективному використанню трудових ресурсів, раціональній, продуктивній та вільно обраній зайнятості, підвищенню конкурентоспроможності робочої сили, продуктивності праці;
сприяння органам місцевого самоврядування у вирішенні питань соціально-економічного розвитку відповідних територій; організаційно-методичне забезпечення діяльності відповідних структурних підрозділів виконавчих органів рад;
вдосконалення форм соціального партнерства, організація співробітництва місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування з профспілками та організаціями роботодавців.
4. Управління відповідно до покладених на нього завдань:
1) здійснює моніторинг у сфері праці, зайнятості, загальнообов'язкового державного соціального страхування, пенсійного забезпечення, соціального захисту та обслуговування населення; аналізує та прогнозує розвиток процесів у соціально-трудовій сфері відповідної території;
2) організовує на засадах соціального партнерства проведення переговорів і укладення угоди між місцевими органами виконавчої влади, об'єднаннями роботодавців та профспілок, іншими уповноваженими трудовими колективами органами;
3) аналізує стан роботи щодо укладення колективних договорів на підприємствах, в установах та організаціях, надає сторонам переговорного процесу організаційно-методичну допомогу; забезпечує у межах своїх повноважень дотримання законодавства з питань вирішення колективних трудових спорів (конфліктів);
4) вносить пропозиції до програм соціально-економічного розвитку відповідних територій; бере участь у розробленні та здійсненні заходів, спрямованих на реалізацію довготермінової державної політики щодо розвитку трудового потенціалу; розробляє пропозиції щодо поліпшення збалансованості трудових ресурсів та потреби в них; організовує розроблення та подання на розгляд обласної, Київської та Севастопольської міської держадміністрації цільових (комплексних) перспективних та поточних програм з питань, що належать до його компетенції;
5) бере участь у розробленні та реалізації заходів, спрямованих на посилення мотивації до праці, удосконалення її організації, оплати та нормування;
6) вивчає стан використання трудових ресурсів відповідної території, аналізує розвиток процесів, які відбуваються на ринку праці та у сфері професійного навчання; бере участь у розробленні пропозицій щодо розвитку виробництва і створення робочих місць, доцільності розміщення нових підприємств, створення спеціальних (вільних) економічних зон, формування професійно-кваліфікаційного складу робочої сили на відповідній території;
7) аналізує демографічну ситуацію, міграційні процеси на відповідній території, готує пропозиції щодо регулювання міграційних потоків;
8) в установленому порядку бере участь у розробленні мобілізаційних заходів та бронюванні військовозобов'язаних у період мобілізації та на воєнний час;
9) забезпечує діяльність комісій у справах альтернативної (невійськової) служби;
10) забезпечує соціальний захист працюючих, зайнятих на роботах із шкідливими та небезпечними умовами праці, вживає заходів до якісного проведення атестації робочих місць на їх відповідність нормативно-правовим актам про охорону праці на підприємствах, в установах та організаціях;
11) вивчає на підприємствах, в установах та організаціях усіх форм власності стан дотримання режиму праці і відпочинку та практику відшкодування роботодавцем шкоди, заподіяної працівникові каліцтвом або іншим ушкодженням здоров'я, пов'язаним з виконанням ним трудових обов'язків, розробляє відповідні пропозиції;
12) здійснює державний контроль за охороною праці та своєчасною і не нижче визначеного державою мінімального розміру виплатою заробітної плати, дотриманням підприємствами, установами та організаціями усіх форм власності, а також фізичними особами - суб'єктами підприємницької діяльності законодавства з питань зайнятості, пенсійного забезпечення та соціального захисту населення;
13) сприяє профілактиці травматизму невиробничого характеру; організовує розроблення регіональної програми поліпшення стану безпеки, гігієни праці та виробничого середовища, а також програм (заходів) щодо запобігання нещасним випадкам невиробничого характеру та контроль за їх виконанням;
14) бере участь у розслідуванні групових, а також смертельних нещасних випадків, професійних захворювань і аварій на підприємствах відповідно до законодавства; організовує проведення розслідування та аналізу нещасних випадків невиробничого характеру, ведення їх обліку;
15) організовує роботу, пов'язану з пенсійним забезпеченням громадян (після передачі функцій призначення та виплати пенсій Пенсійному фонду здійснює контроль за їх призначенням та виплатою); надає практичну, консультаційно-правову та організаційно-методичну допомогу; сприяє створенню єдиного автоматизованого банку даних персоніфікованого обліку в системі загальнообов'язкового державного пенсійного страхування, розвитку недержавних систем пенсійного забезпечення, впровадженню та розвитку багаторівневої пенсійної системи;
( Підпункт 15 пункту 4 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ
N 497 від 11.04.2002 )
16) проводить роботу з надання адресної соціальної допомоги і підтримки малозабезпечених громадян, у тому числі інвалідів; здійснює контроль за правильністю і своєчасністю призначення та виплати соціальних виплат і допомоги, проведенням інших заходів соціального захисту населення; здійснює керівництво і контроль за роботою відповідних підрозділів з нарахування та виплати соціальних виплат і допомоги;
17) разом з органами Пенсійного фонду сприяє забезпеченню відшкодування підприємствами витрат на виплату пенсій, призначених у зв'язку з трудовим каліцтвом або професійним захворюванням працівників;
18) сприяє інтеграції інвалідів у суспільство, полегшенню їх доступу до об'єктів соціальної інфраструктури, розвитку системи професійної та соціальної реабілітації інвалідів, їх працевлаштуванню, створенню для них виробництв, цехів, дільниць і робочих місць; бере участь у розробленні пропозицій щодо встановлення нормативів робочих місць, призначених для використання праці інвалідів; направляє інвалідів до навчальних закладів системи соціального захисту населення для професійно-технічного навчання і перекваліфікації; перевіряє роботу підприємств, установ та організацій з цих питань;
19) організовує роботу щодо забезпечення інвалідів протезно-ортопедичними виробами, спеціальними засобами пересування і самообслуговування, засобами реабілітації, а також матеріального та соціально-побутового обслуговування, санаторно-курортного лікування інвалідів, ветеранів війни та праці;
20) вивчає стан матеріально-побутового забезпечення та потреби соціально незахищених громадян, у тому числі інвалідів, вживає заходів до створення спеціалізованих служб з надання соціальних та інших послуг цим громадянам, вносить до обласної, Київської та Севастопольської міських держадміністрацій пропозиції щодо створення мережі реабілітаційних центрів, спеціальних підприємств торгівлі, побуту, громадського харчування, медичних закладів для соціального обслуговування цієї категорії громадян;
21) проводить роботу, пов'язану з розвитком та зміцненням мережі територіальних центрів соціального обслуговування пенсіонерів та одиноких непрацездатних громадян, закладів соціального обслуговування населення, інтернатних закладів; сприяє розвиткові їх підсобних господарств і лікувально-виробничих, трудових майстерень (цехів, дільниць тощо) та кооперації з виробничими підприємствами;
22) бере участь у плануванні бюджетних капітальних вкладень на будівництво закладів соціального захисту населення та в роботі комісій з прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом нових об'єктів в частині доступності їх для інвалідів;
23) організовує роботу та контролює надання установлених пільг інвалідам, ветеранам війни та праці, одиноким непрацездатним громадянам, дітям-сиротам, одиноким матерям, сім'ям загиблих військовослужбовців, багатодітним сім'ям, іншим громадянам; координує роботу підприємств, установ та організацій з цих питань; розробляє та вносить відповідні пропозиції;
24) бере участь у забезпеченні відповідно до законодавства соціального захисту громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи;
25) організовує роботу головних державних соціальних інспекторів та державних соціальних інспекторів;
( Підпункт 25 пункту 4 в редакції Постанови КМ
N 1098 від 25.08.2004 )
26) організовує, координує та контролює надання населенню субсидій для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива;
27) організовує, координує та контролює здійснення відповідно до законодавства компенсаційних виплат інвалідам на бензин, технічне обслуговування та ремонт автомобілів, транспортне обслуговування інвалідів, а також вартості санаторно-курортного лікування;
28) організовує роботу обласних, Київської та Севастопольської міських комісій з розгляду питань, пов'язаних з наданням статусу учасника війни;
29) сприяє благодійним, релігійним організаціям, окремим громадянам та їх об'єднанням у наданні допомоги соціально незахищеним громадянам;
30) бере участь у підготовці пропозицій щодо укладення (розірвання) і визначення умов контрактів з керівниками підприємств, установ та організацій, що належать до сфери управління місцевих державних адміністрацій, а також щодо погодження призначення на посаду і звільнення з посади керівників підприємств, установ та організацій, що належать до сфери управління міністерств та інших центральних органів виконавчої влади;
31) у межах своєї компетенції організовує роботу, пов'язану з наданням благодійної (гуманітарної) допомоги малозабезпеченим громадянам і сім'ям з дітьми;
32) спрямовує і контролює роботу управлінь праці та соціального захисту населення районних, районних у містах Києві та Севастополі держадміністрацій; вивчає, узагальнює і поширює досвід і впроваджує прогресивні методи в практику їх роботи; надає практичну та організаційно-методичну допомогу відповідним структурним підрозділам виконавчих органів рад;
33) проводить роботу з підвищення кваліфікації, підготовки та перепідготовки працівників управління, підприємств, установ та організацій, що належать до сфери управління обласної, Київської та Севастопольської міської держадміністрації; координує підготовку кадрів соціальних працівників для потреб відповідних територій;
34) забезпечує своєчасний розгляд звернень громадян та їх об'єднань, вживає заходів до усунення причин виникнення скарг; проводить прийом громадян;
35) організовує через засоби масової інформації роз'яснення нормативно-правових актів про працю, охорону праці, зайнятість, загальнообов'язкове державне соціальне страхування, пенсійне забезпечення, соціальний захист та обслуговування населення;
36) створює підрозділи автоматизованої обробки інформації, підтримує єдине інформаційне і телекомунікаційне середовище у складі єдиної інформаційної системи Мінпраці;
37) здійснює функції управління майном, яке належить йому на праві оперативного управління;
38) виконує інші функції, передбачені законодавством.
5. Управління має право:
1) подавати голові обласної, Київської та Севастопольської міської держадміністрації пропозиції щодо розірвання контрактів з керівниками підприємств, установ, організацій, що належать до сфери управління місцевих держадміністрацій, міністерств та інших центральних органів виконавчої влади у разі систематичного порушення законодавства у сфері праці та соціального захисту;
2) подавати у разі потреби обласній, Київській та Севастопольській міській держадміністрації, Мінпраці пропозиції щодо поліпшення ситуації в соціально-трудовій сфері відповідної території;
3) залучати до розгляду питань та підготовки пропозицій спеціалістів інших структурних підрозділів обласної, Київської та Севастопольської міської держадміністрації, підприємств, установ, організацій та об'єднань громадян (за погодженням з їх керівниками);
4) одержувати в установленому порядку від інших структурних підрозділів обласної, Київської та Севастопольської міської держадміністрації, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій всіх форм власності документи та інші матеріали, необхідні для виконання покладених на нього завдань;
5) скликати в установленому порядку семінари, наради та конференції з питань, що належать до його компетенції;
6) засновувати в установленому законодавством порядку друковані засоби масової інформації для висвітлення питань, що належать до його компетенції, а також випускати проспекти, листівки та інші матеріали;
7) виступати замовником науково-дослідних робіт у сфері соціально-трудових відносин, оплати, нормування та охорони праці, зайнятості, загальнообов'язкового державного соціального страхування, пенсійного забезпечення, соціального захисту та обслуговування населення, налагодження соціального партнерства.
6. Управління у процесі виконання покладених на нього завдань взаємодіє з іншими структурними підрозділами обласної, Київської та Севастопольської міської держадміністрації, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами, організаціями, а також з релігійними, благодійними організаціями та об'єднаннями громадян.
................Перейти до повного тексту