- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Постанова
КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
від 30 грудня 2022 р. № 1492
Київ
Деякі питання адміністративного оскарження рішення про втрату статусу резидента Дія Сіті та звітності резидентів Дія Сіті
Відповідно до частин другої та третьої
статті 10, пункту 3 частини першої
статті 12 Закону України "Про стимулювання розвитку цифрової економіки в Україні" Кабінет Міністрів України постановляє:
1. Затвердити такі, що додаються:
Порядок обрання представників громадськості до складу апеляційної комісії для розгляду скарг на рішення про втрату статусу резидента Дія Сіті;
Порядок подання та розгляду скарг на рішення про втрату статусу резидента Дія Сіті, прийняття рішення апеляційною комісією;
Порядок подання та розгляду звіту про відповідність резидента Дія Сіті та незалежного висновку.
"технічним адміністратором державного веб-порталу правового режиму Дія Сіті (city.diia.gov.ua) є визначене Міністерством цифрової трансформації державне підприємство, що належить до сфери управління зазначеного Міністерства.".
Прем'єр-міністр України | Д. ШМИГАЛЬ |
Інд. 49 | |
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 30 грудня 2022 р. № 1492
ПОРЯДОК
обрання представників громадськості до складу апеляційної комісії для розгляду скарг на рішення про втрату статусу резидента Дія Сіті
1. Цей Порядок визначає процедуру обрання представників громадськості до апеляційної комісії, що створюється Мінцифри для розгляду в адміністративному порядку скарг на прийняті Мінцифри рішення про втрату статусу резидента Дія Сіті (далі - апеляційна комісія).
2. У цьому Порядку терміни вживаються у такому значенні:
об’єднання резидентів - об’єднання резидентів Дія Сіті, утворене у формі непідприємницької (неприбуткової) організації відповідно до
статті 15 Закону України "Про стимулювання розвитку цифрової економіки в Україні" (далі - Закон);
представник громадськості - обрана громадською радою або об’єднанням резидентів особа, пропозиції щодо кандидатури якої подаються Мінцифри для подальшого затвердження до складу апеляційної комісії відповідно до цього Порядку.
Інші терміни у цьому Порядку вживаються у значенні, наведеному в
Законі.
3. Представники громадськості, які обираються згідно з цим Порядком до складу апеляційної комісії, становлять половину кількісного складу апеляційної комісії.
4. Представники громадськості обираються громадською радою при Мінцифри (далі - громадська рада) відповідно до пунктів 7-9 цього Порядку з урахуванням пункту 5цього Порядку.
5. У разі утворення об’єднання резидентів половину представників громадськості обирає об’єднання резидентів відповідно до пунктів 10-12 цього Порядку, а іншу половину - громадська рада.
Якщо кількість представників громадськості становить непарне число, об’єднання резидентів обирає на одного представника громадськості більше ніж громадська рада.
Якщо до Мінцифри надійшло декілька повідомлень з рішенням про обрання представників громадськості об’єднанням резидентів згідно з пунктом 6 цього Порядку, обраними представниками громадськості вважаються особи, обрані об’єднанням резидентів з найбільшою на дату прийняття такого рішення кількістю учасників (членів), які є резидентами Дія Сіті.
6. Мінцифри опубліковує на своєму офіційному веб-сайті повідомлення про обрання представників громадськості до складу апеляційної комісії, яке має містити інформацію про кількісний склад апеляційної комісії, кількість представників громадськості в ній та строк повідомлення Мінцифри про обрання представників громадськості.
Таке повідомлення опубліковується не пізніше ніж протягом 90 календарних днів з дня набрання чинності постановою Кабінету Міністрів України від 30 грудня 2022 р. № 1492 "Деякі питання адміністративного оскарження рішення про втрату статусу резидента Дія Сіті та звітності резидентів Дія Сіті" (для обрання першого складу апеляційної комісії), а також протягом 30 календарних днів із настання однієї з таких подій:
повноваження представників громадськості в апеляційній комісії достроково припинені;
закінчився строк повноважень представників громадськості в апеляційній комісії.
7. Громадська рада обирає представників громадськості на своєму засіданні шляхом відкритого голосування відповідно до законодавства.
У разі коли громадською радою обирається більше одного представника громадськості, рішення громадської ради має містити відомості щодо пріоритету обрання кожного із зазначених у рішенні членів апеляційної комісії. У разі відсутності відповідних відомостей у рішенні громадської ради до складу апеляційної комісії вважаються обраними особи за алфавітним порядком.
8. Про обрання громадською радою представників громадськості голова громадської ради повідомляє Мінцифри протягом 10 робочих днів з дати прийняття відповідного рішення шляхом надсилання на адресу розміщеної на офіційному веб-сайті Мінцифри електронної пошти, призначеної для комунікації із заявниками та резидентами Дія Сіті, протоколу засідання громадської ради.
9. Відповідне рішення громадської ради оприлюднюється на офіційному веб-сайті Мінцифри в Інтернеті протягом двох робочих днів з дня його отримання Мінцифри.
10. Представники громадськості від об’єднання резидентів обираються загальними зборами учасників (членів) такого об’єднання резидентів у порядку, передбаченому його статутом.
11. Про обрання об’єднанням резидентів представників громадськості керівник об’єднання резидентів повідомляє Мінцифри протягом 10 робочих днів з дати прийняття відповідного рішення шляхом надсилання на адресу розміщеної на офіційному веб-сайті Мінцифри електронної пошти, призначеної для комунікації із заявниками та резидентами Дія Сіті:
1) електронної копії протоколу загальних зборів учасників (членів) об’єднання резидентів, який відображає рішення про обрання представників громадськості, засвідченої шляхом накладення електронного підпису з дотриманням вимог
Закону України "Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги" керівника об’єднання резидентів;
2) відомостей щодо кількості резидентів Дія Сіті - членів об’єднання резидентів на дату прийняття такого рішення.
Відповідне рішення об’єднання резидентів оприлюднюється на офіційному веб-сайті Мінцифри протягом двох робочих днів з дня його отримання Мінцифри.
12. Персональний склад апеляційної комісії затверджується Мінцифри у строк, що не перевищує 10 робочих днів з дати строку, зазначеного у повідомленні Мінцифри про обрання представників громадськості до апеляційної комісії згідно пунктом 6 цього Порядку.
Наказ про затвердження персонального складу апеляційної комісії оприлюднюється на офіційному веб-сайті Мінцифри не пізніше наступного робочого дня з дати його видання.
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 30 грудня 2022 р. № 1492
ПОРЯДОК
подання та розгляду скарг на рішення про втрату статусу резидента Дія Сіті, прийняття рішення апеляційною комісією
1. Цей Порядок визначає механізм подання та розгляду скарг на рішення Мінцифри про втрату статусу резидента Дія Сіті (далі - скарга), прийняття рішення апеляційною комісією, утвореною Мінцифри для розгляду скарг (далі - апеляційна комісія).
2. Терміни у цьому Порядку вживаються у значенні, наведеному в
Законі України "Про стимулювання розвитку цифрової економіки в Україні" (далі - Закон).
3. Резидент Дія Сіті має право подати до апеляційної комісії скаргу на рішення Мінцифри, прийняте стосовно нього Мінцифри з підстав, передбачених пунктами 2-5 частини першої
статті 9 Закону (далі - оскаржуване рішення), протягом 10 робочих днів з дня опублікування такого рішення на офіційному веб-сайті Мінцифри.
через державний веб-портал правового режиму Дія Сіті (city.diia.gov.ua);
шляхом надсилання на адресу розміщеної на офіційному веб-сайті Мінцифри електронної пошти, призначеної для комунікації із заявниками та резидентами Дія Сіті (далі - електронна пошта Мінцифри).
5. Скарга має містити:
1) повне найменування резидента Дія Сіті, що подає скаргу, та його ідентифікаційний код згідно з ЄДРПОУ;
2) реквізити оскаржуваного рішення;
3) виклад обставин та доводів, якими резидент Дія Сіті обґрунтовує свою скаргу, із зазначенням доказів, що підтверджують кожні із таких обставин та доводів.
6. У разі коли резидент Дія Сіті в скарзі посилається на будь-які документи, він має додати до скарги оригінали таких документів або їх копії, засвідчені уповноваженою особою резидента Дія Сіті.
7. До скарги, яка подається від імені резидента Дія Сіті представником за довіреністю, додається довіреність або її копія, засвідчена уповноваженою особою резидента Дія Сіті.
8. Скарга викладається державною мовою. Якщо додані до скарги документи складені іноземною мовою, до скарги додається переклад таких документів на державну мову (справжність підпису перекладача засвідчується нотаріально). Не перекладаються на державну мову документи, складені іноземною мовою, у разі одночасного наведення їх тексту державною мовою.
У разі подання скарги шляхом її надсилання на електронну пошту Мінцифри така скарга подається в машинозчитуваному форматі.
9. На скаргу та додані до неї документи накладається електронний підпис особи, яка може вчиняти дії від імені резидента Дія Сіті, зазначеної в ЄДРПОУ, або представника резидента Дія Сіті за довіреністю, з дотриманням вимог
Закону України "Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги".
10. У разі коли скарга та додані до неї документи (копії) не дають змоги однозначно встановити зміст зазначених у них відомостей, зокрема у зв’язку з пошкодженням або виправленням таких відомостей, вважається, що відповідні відомості відсутні у відповідному документі.
11. Якщо протягом 10 робочих днів з дня опублікування оскаржуваного рішення резидент Дія Сіті подав більш ніж одну скаргу на таке рішення, апеляційна комісія розглядає апеляційну скаргу, що надійшла першою.
12. Апеляційна комісія розглядає скаргу протягом 20 робочих днів з дня подання скарги, а у разі продовження апеляційною комісією строку розгляду - протягом 30 робочих днів з дня отримання скарги.
13. Днем подання скарги та доданих до неї документів до апеляційної комісії вважається дата надіслання на адресу електронної пошти резидента Дія Сіті автоматично згенерованого електронного повідомлення від Мінцифри про отримання таких документів.
14. Мінцифри не пізніше наступного робочого дня з дня подання резидентом Дія Сіті скарги та доданих до неї документів забезпечує їх надсилання членам апеляційної комісії на адресу електронної пошти.
15. Мінцифри протягом п’яти робочих днів з дня подання скарги надсилає їх членам апеляційної комісії на адресу електронної пошти:
1) обґрунтоване пояснення для підтвердження наявності відповідної підстави для втрати статусу резидента Дія Сіті (далі - обґрунтоване пояснення), яке було надіслано резиденту Дія Сіті разом з оскаржуваним рішенням;
2) копії всіх документів (або оригінали відповідних електронних документів) та всі відомості, зазначені в оскаржуваному рішенні та обґрунтованому поясненні;
3) копії всіх документів (або оригінали відповідних електронних документів), що подавалися до Мінцифри резидентом Дія Сіті, зокрема повернуті без розгляду звіти про відповідність та незалежні висновки (якщо оскаржуване рішення прийнято з підстав, передбачених пунктами 4-5 частини першої
статті 9 Закону);
4) копії автоматично згенерованих електронних повідомлень від Мінцифри про отримання звітів про відповідність та незалежних висновків від резидента Дія Сіті, зокрема повернутих без розгляду звітів про відповідність та незалежних висновків (якщо оскаржуване рішення прийнято з підстав, передбачених пунктами 4-5 частини першої
статті 9 Закону);
5) рішення про повернення без розгляду звітів про відповідність резидента Дія Сіті та незалежних висновків і обґрунтовані пояснення до них.
16. Розгляд апеляційною комісією скарги та доданих до неї документів включає такі етапи:
1) перевірка відповідності скарги та доданих до неї документів вимогам цього Порядку (далі - перевірка скарги);
2) розгляд доводів скарги щодо наявності (відсутності) підстав для прийняття оскаржуваного рішення (далі - перевірка рішення).
17. Під час розгляду скарги апеляційною комісією обов’язок доведення наявності підстав для прийняття оскаржуваного рішення покладається на Мінцифри.
18. Апеляційна комісія може звернутися до резидента Дія Сіті з пропозицією надати документи, на які він посилається в скарзі (якщо такі документи не були надані або надані частково), або інші документи, які на розсуд апеляційної комісії необхідно дослідити під час розгляду скарги. Ненадання або надання не в повному обсязі таких документів резидентом Дія Сіті не є перешкодою для подальшого розгляду скарги та прийняття рішення апеляційною комісією.
19. У розгляді скарги не може брати участь особа, яка від імені Мінцифри прийняла оскаржуване рішення.
20. У розгляді скарги не може брати участь представник громадськості, якщо він має конфлікт інтересів. Конфлікт інтересів у представника громадськості вважається наявним, якщо станом на дату розгляду скарги він є або протягом 12 місяців до дати її подання був прямим або опосередкованим власником, членом органу управління, працівником, гіг-спеціалістом або стороною договору з резидентом Дія Сіті, щодо якого прийнято оскаржуване рішення. Засідання апеляційної комісії є правоможним, якщо кількість членів апеляційної комісії, у яких немає конфлікту інтересів, становить більше половини її кількісного складу. Член апеляційної комісії перед розглядом питання, стосовно якого він має конфлікт інтересів, зобов’язаний повідомити іншим членам апеляційної комісії про таку обставину.
21. Перевірка скарги полягає у перевірці апеляційною комісією таких обставин, що є підставою для відхилення скарги і залишення оскаржуваного рішення без змін:
1) скаргу та/або додану до неї довіреність подано з порушенням вимог цього Порядку;
2) скаргу подано особою, яка не є керівником резидента Дія Сіті чи яка не може вчиняти дії від імені такого резидента Дія Сіті відповідно до відомостей ЄДРПОУ, або представником резидента Дія Сіті за довіреністю за відсутності в нього повноважень на вчинення відповідних дій.
22. Зміст відомостей про резидента Дія Сіті в ЄДРПОУ перевіряється апеляційною комісією шляхом пошуку у зазначеному Реєстрі за ідентифікаційним кодом резидента Дія Сіті як юридичної особи та перегляду результатів такого пошуку.
23. Повноваження представника резидента Дія Сіті підтверджуються шляхом перевірки апеляційною комісією доданої до скарги довіреності (її копії) та/або інформації з ЄДРПОУ.
24. У разі прийняття оскаржуваного рішення з підстави, передбаченої пунктом 2 частини першої
статті 9 Закону, апеляційна комісія проводить перевірку відповідності резидента Дія Сіті вимогам, встановленим пунктами 2-4 частини першої
статті 5 Закону, на підставі його звіту про відповідність та/або незалежного висновку. Для цього апеляційна комісія з урахуванням доводів скарги проводить перевірку тверджень резидента Дія Сіті, які містяться у звіті про відповідність, у висновках про отримання обґрунтованої впевненості щодо відповідності кожного з тверджень, викладених в незалежному висновку суб’єкта аудиторської діяльності, на відповідність вимогам, визначеним пунктами 2-4 частини першої статті 5 Закону для такого резидента Дія Сіті.
25. У разі прийняття оскаржуваного рішення з підстави, передбаченої пунктом 3 частини першої
статті 9 Закону, апеляційна комісія з урахуванням доводів скарги проводить перевірку відповідності резидента Дія Сіті вимозі, визначеній в пункті 1 або 5 частини першої 5
Закону, невідповідність якій (згідно з оскаржуваним рішенням) стала підставою для втрати статусу резидента Дія Сіті.
26. Відповідність резидента Дія Сіті вимогам, визначеним пунктами 1 та 5 частини першої
статті 5 Закону, встановлюється шляхом перевірки відомостей про нього, що містяться в державних реєстрах, базах даних, інформаційних системах, держателями яких є державні органи, компетентні органи іноземних держав та міжнародні міжурядові організації, надсилання запитів зазначеним органам і організаціям та перевірки отриманих від них відомостей з урахуванням доводів скарги.
27. На вимогу апеляційної комісії Мінцифри проводить перевірку відомостей про резидента Дія Сіті, що містяться в державних реєстрах, базах даних, інформаційних системах, держателями яких є державні органи, компетентні органи іноземних держав та міжнародні міжурядові організації. Мінцифри надає отриману інформацію апеляційній комісії в день її отримання шляхом надсилання на адресу електронної пошти членів апеляційної комісії.
Апеляційна комісія з метою перевірки відповідності резидента Дія Сіті вимогам, визначеним пунктами 1 та 5 частини першої
статті 5 Закону, має право надсилати запити до державних органів, компетентних органів іноземних держав, міжнародних міжурядових організацій. У разі отримання відповідного запиту запитувана інформація надається невідкладно, але не пізніше ніж протягом двох робочих днів з дня отримання запиту.
28. За наявності у Мінцифри автоматизованих засобів отримання від державних органів, компетентних органів іноземних держав та міжнародних міжурядових організацій, з державних реєстрів, баз даних, інформаційних систем, держателями яких вони є, відомостей про резидента Дія Сіті, аналізу та порівняння таких відомостей Мінцифри отримує запитувану згідно з пунктом 27 цього Порядку інформацію за допомогою таких засобів.
29. Якщо до прийняття апеляційною комісією рішення за результатами розгляду скарги усунуто підставу, передбачену пунктом 3 частини першої
статті 9 Закону, про що резидент Дія Сіті повідомив апеляційній комісії у спосіб, визначений пунктом 4 цього Порядку, що підтверджується інформацією, отриманою з державних реєстрів, баз даних, інформаційних систем, держателями яких є державні органи, компетентні органи іноземних держав чи міжнародні міжурядові організації, або безпосередньо від компетентних органів іноземних держав, міжнародних міжурядових організацій чи державних органів, відповідно до пунктів 26-28 цього Порядку, вважається, що така підстава не виникала.
30. У разі прийняття оскаржуваного рішення з підстав, передбачених пунктами 4 і 5 частини першої
статті 9 Закону, апеляційна комісія з урахуванням доводів скарги проводить перевірку та аналіз:
1) фактів подання резидентом Дія Сіті Мінцифри звітів про відповідність та/або незалежних висновків, зокрема тих, що повернуто без розгляду;
2) дат подання резидентом Дія Сіті Мінцифри звітів про відповідність та/або незалежних висновків, зокрема тих, що повернуто без розгляду;
3) відповідності фактичних дат подання звітів про відповідність та/або незалежних висновків строкам, визначеним
Законом;
4) обґрунтованість рішень Мінцифри про повернення без розгляду звітів про відповідність та/або незалежних висновків (якщо такі рішення приймалися щодо резидента Дія Сіті).
31. Апеляційна комісія припиняє розгляд скарги без прийняття рішення щодо оскаржуваного рішення в таких випадках:
1) за заявою резидента Дія Сіті про відкликання скарги, поданої у спосіб, передбачений пунктом 4 цього Порядку;
2) якщо резидент Дія Сіті оскаржив оскаржуване рішення до суду та письмово повідомив про це в порядку, визначеному пунктом 4 цього Порядку.
32. За результатами розгляду скарги апеляційна комісія приймає вмотивоване рішення про скасування, зміну або залишення оскаржуваного рішення без змін.
................Перейти до повного тексту