- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Закон України
ЗАКОН УКРАЇНИ
Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо забезпечення виконання кримінальних покарань та реалізації прав засуджених
(Відомості Верховної Ради (ВВР), 2016, № 43, ст.736)
Верховна Рада України
постановляє:
I. Внести зміни до таких законодавчих актів України:
1) частину другу статті
64 доповнити словами "а також у випадку, передбаченому частиною четвертою статті 68 цього Кодексу";
2) статтю
68 після частини третьої доповнити новою частиною такого змісту:
"4. Довічне позбавлення волі за вчинення готування до злочину та вчинення замаху на злочин не застосовується, крім випадків вчинення злочинів проти основ національної безпеки України, передбачених у статтях 109-114-1, проти миру, безпеки людства та міжнародного правопорядку, передбачених у статтях 437-439, частині першій статті 442 та статті 443 цього Кодексу".
У зв'язку з цим частину четверту вважати частиною п'ятою;
3) статтю
76 викласти в такій редакції:
"Стаття 76. Обов'язки, які покладає суд на особу, звільнену від відбування покарання з випробуванням
1. У разі звільнення від відбування покарання з випробуванням суд покладає на засудженого такі обов'язки:
1) періодично з'являтися для реєстрації до уповноваженого органу з питань пробації;
2) повідомляти уповноважений орган з питань пробації про зміну місця проживання, роботи або навчання.
2. На осіб, звільнених від відбування покарання з випробуванням, суд може додатково покласти такі обов'язки:
1) попросити публічно або в іншій формі пробачення у потерпілого;
2) не виїжджати за межі України без погодження з уповноваженим органом з питань пробації;
3) працевлаштуватися або за направленням уповноваженого органу з питань пробації звернутися до органів державної служби зайнятості для реєстрації як безробітного та працевлаштуватися, якщо йому буде запропоновано відповідну посаду (роботу);
4) виконувати заходи, передбачені пробаційною програмою;
5) пройти курс лікування від розладів психіки та поведінки внаслідок вживання психоактивних речовин або захворювання, що становить небезпеку для здоров'я інших осіб;
6) дотримуватися встановлених судом вимог щодо вчинення певних дій, обмеження спілкування, пересування та проведення дозвілля.
На особу, звільнену від відбування покарання з випробуванням, суд покладає обов'язки, передбачені частиною другою цієї статті, необхідні і достатні для її виправлення з урахуванням ступеня тяжкості вчиненого злочину, особи винного та обставин, що пом'якшують або обтяжують покарання.
3. Нагляд за особами, звільненими від відбування покарання з випробуванням, здійснюється уповноваженим органом з питань пробації за місцем проживання, роботи або навчання засудженого, а щодо засуджених військовослужбовців - командирами військових частин";
у частині другій слова "суд може покласти на засуджену обов'язки, передбачені у статті 76 цього Кодексу" замінити словами "суд покладає на засуджену обов'язки відповідно до статті 76 цього Кодексу";
частину третю викласти в такій редакції:
"3. Нагляд за засудженими здійснюється уповноваженим органом з питань пробації";
5) частину третю статті
83 викласти в такій редакції:
"3. Нагляд за звільненими від відбування покарання вагітними жінками і жінками, які мають дітей віком до трьох років, здійснюється уповноваженим органом з питань пробації за місцем проживання";
абзац перший частини першої викласти в такій редакції:
"1. Ухилення засудженого від сплати штрафу або від відбування покарання у виді позбавлення права обіймати певні посади чи займатись певною діяльністю";
абзац перший частини другої викласти в такій редакції:
"2. Ухилення засудженого від відбування покарання у виді громадських чи виправних робіт";
в абзаці першому частини першої слова "засудженою до обмеження волі" замінити словами "яка відбуває покарання у виді обмеження волі";
в абзаці першому частини другої слова "засудженої до обмеження волі, якій" замінити словами "яка відбуває покарання у виді обмеження волі та якій";
в абзаці першому частини третьої слова "засудженої до позбавлення волі, якій" замінити словами "яка відбуває покарання у виді позбавлення волі та якій".
1) частину третю статті
6 після слів "та відбування покарання (режим)" доповнити словом "пробація";
у частині першій:
друге речення абзацу четвертого замінити трьома реченнями такого змісту: "Відповідні звернення (кореспонденція) подаються до адміністрації установи виконання покарань. Про отримання адміністрацією звернення (кореспонденції) засудженому видається талон-підтвердження. Протягом трьох діб (а у випадках, встановлених законодавством, протягом однієї доби) з часу видачі талона-підтвердження зазначене звернення (кореспонденція) направляється адресату";
абзац дев'ятий викласти в такій редакції:
"на оплачувану працю, організовану відповідно до вимог законодавства про працю, у тому числі щодо тривалості, умов та оплати праці. При цьому тривалість робочого дня не може становити більше восьми годин і тривалість робочого часу - більше 40 годин на тиждень";
доповнити абзацом дванадцятим такого змісту:
"на отримання копій документів з їхніх особових справ та інших, пов'язаних з реалізацією їхніх прав, документів у порядку, встановленому Міністерством юстиції України";
частину п'яту викласти в такій редакції:
"5. Забороняється примусове переривання сну засуджених у нічний час, крім вчинення засудженими втечі, масових заворушень, виникнення пожежі, аварії, стихійного лиха, безпосередньої загрози життю засуджених";
доповнити частиною сьомою такого змісту:
абзаци третій і п'ятий частини першої після слова "покарань" доповнити словами "уповноваженого органу з питань пробації";
доповнити частиною третьою такого змісту:
частину першу викласти в такій редакції:
"1. Органами виконання покарань є: центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері виконання кримінальних покарань та пробації, його територіальні органи управління, уповноважені органи з питань пробації";
частину восьму викласти в такій редакції:
"8. Територіальні органи управління, уповноважені органи з питань пробації, арештні доми, виправні центри, виправні та виховні колонії, слідчі ізолятори організовуються і ліквідуються центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері виконання кримінальних покарань та пробації, а військові частини, гауптвахти і дисциплінарний батальйон - Міністерством оборони України";
5) статтю
13 викласти в такій редакції:
"Стаття 13. Повноваження уповноваженого органу з питань пробації
1. Уповноважений орган з питань пробації у межах своїх повноважень забезпечує:
здійснення нагляду за засудженими, звільненими від відбування покарання з випробуванням, звільненими від відбування покарання вагітними жінками і жінками, які мають дітей до трьох років;
виконання покарання у виді позбавлення права обіймати певні посади або займатися певною діяльністю, громадських і виправних робіт;
реалізацію пробаційних програм стосовно осіб, звільнених від відбування покарання з випробуванням;
проведення соціально-виховної роботи із засудженими, до яких застосовано пробацію;
здійснення заходів з підготовки осіб, які відбувають покарання у виді обмеження волі або позбавлення волі на певний строк, до звільнення;
направлення засуджених до обмеження волі для відбування покарання до виправних центрів у порядку, визначеному статтею 57 цього Кодексу;
здійснення інших визначених законодавством заходів, спрямованих на виправлення засуджених та запобігання вчиненню ними повторних кримінальних правопорушень";
6) у частині першій статті
30 слова "на кримінально-виконавчу інспекцію, а проведення індивідуально-профілактичної роботи за місцем проживання засудженого - на органи Національної поліції" замінити словами "на уповноважені органи з питань пробації";
7) статтю
31 викласти в такій редакції:
"Стаття 31. Обов'язки уповноваженого органу з питань пробації щодо виконання покарання у виді позбавлення права обіймати певні посади або займатися певною діяльністю
1. Уповноважений орган з питань пробації:
веде облік засуджених до позбавлення права обіймати певні посади або займатися певною діяльністю;
роз'яснює засудженим особам порядок та умови відбування покарання;
здійснює контроль за додержанням порядку та умов відбування покарання засудженими особами;
здійснює контроль за додержанням вимог судового рішення власником підприємства, установи, організації або уповноваженим ним органом за місцем роботи засудженого, а також органом, що має право анулювати дозвіл на заняття відповідним видом діяльності, забороненим засудженому;
вживає заходів з припинення порушень вимог судових рішень;
вживає першочергових заходів з виявлення засуджених, місцезнаходження яких невідоме;
звертається до відповідних правоохоронних органів щодо розшуку засуджених, місцезнаходження яких невідоме.
2. У разі невиконання власником підприємства, установи, організації або уповноваженим ним органом судового рішення щодо особи, позбавленої права обіймати певні посади або займатися певною діяльністю, уповноважений орган з питань пробації повідомляє про можливі наслідки невиконання судового рішення, а у разі його подальшого невиконання надсилає матеріали до органу Національної поліції для відповідного реагування";
абзац другий викласти в такій редакції:
"не пізніше трьох днів після одержання копії судового рішення звільнити засудженого з посади, яку він обіймає, або від того виду професійної діяльності, права на який його позбавлено, внести до трудової книжки засудженого запис про те, на якій підставі, на який строк і які посади він позбавлений права обіймати або яким видом професійної діяльності він позбавлений права займатися, та повідомити уповноважений орган з питань пробації про виконання судового рішення";
в абзаці третьому слова "кримінально-виконавчої інспекції надавати їй" замінити словами "уповноваженого органу з питань пробації надавати йому";
9) у статті
33 слова "вироку суду", "вимог вироку суду" замінити словами "судового рішення", а слова "кримінально-виконавчу інспекцію" замінити словами "уповноважений орган з питань пробації";
частину першу викласти в такій редакції:
"1. Засуджений до покарання у виді позбавлення права обіймати певні посади або займатися певною діяльністю зобов'язаний:
виконувати судове рішення;
надавати на вимогу уповноваженого органу з питань пробації документи, пов'язані з виконанням даного покарання;
повідомляти уповноважений орган з питань пробації про місце роботи і проживання чи їх зміну;
з'являтися за викликом до уповноваженого органу з питань пробації.
Поважними причинами неявки засудженого за викликом уповноваженого органу з питань пробації у призначений строк є несвоєчасне одержання виклику, хвороба та інші обставини, що фактично позбавляють його можливості своєчасно прибути за викликом і документально підтверджені";
у частині другій слова "дозволу кримінально-виконавчої інспекції" замінити словами "погодження з уповноваженим органом з питань пробації";
11) статтю
35 викласти в такій редакції:
"Стаття 35. Наслідки ухилення від відбування покарання у виді позбавлення права обіймати певні посади або займатися певною діяльністю
1. Стосовно особи, яка ухиляється від відбування покарання у виді позбавлення права обіймати певні посади або займатися певною діяльністю, уповноважений орган з питань пробації надсилає матеріали до органів Національної поліції для відповідного реагування.
2. Ухиленням від відбування покарання у виді позбавлення права обіймати певні посади або займатися певною діяльністю є невиконання засудженим обов'язків, передбачених статтею 34 цього Кодексу";
у частині третій слова "кримінально-виконавчу інспекцію, а проведення індивідуально-профілактичної роботи за місцем проживання засудженого - на органи Національної поліції" замінити словами "уповноважений орган з питань пробації";
у частині четвертій слова "Вирок суду" замінити словами "Судове рішення", а слово "вироком" - словами "судовим рішенням";
частину п'яту викласти в такій редакції:
"5. Уповноважений орган з питань пробації:
веде облік засуджених до покарання у виді громадських робіт;
роз'яснює засудженим порядок та умови відбування покарання;
погоджує з органами місцевого самоврядування перелік об'єктів, на яких засуджені відбувають покарання у виді громадських робіт;
здійснює контроль за додержанням засудженими порядку та умов відбування покарання у виді громадських робіт;
здійснює контроль за додержанням судового рішення власником підприємства, установи, організації або уповноваженим ним органом за місцем роботи засудженого;
вживає заходів з припинення порушень судових рішень;
веде сумарний облік відпрацьованого засудженим часу;
вживає першочергових заходів з виявлення засуджених, місцезнаходження яких невідоме;
звертається до відповідних правоохоронних органів щодо розшуку засуджених, місцезнаходження яких невідоме";
частини першу і третю викласти в такій редакції:
"1. Засуджені до покарання у виді громадських робіт зобов'язані:
додержуватися встановлених відповідно до закону порядку і умов відбування покарання;
сумлінно ставитися до праці;
працювати на визначених для них об'єктах і відпрацьовувати встановлений судом строк громадських робіт;
повідомляти уповноважений орган з питань пробації про зміну місця проживання;
з'являтися за викликом до уповноваженого органу з питань пробації.
Поважними причинами неявки засудженого за викликом уповноваженого органу з питань пробації у призначений строк є несвоєчасне одержання виклику, хвороба та інші обставини, що фактично позбавляють його можливості своєчасно прибути за викликом і документально підтверджені";
"3. Стосовно особи, яка після ухвалення судового рішення визнана інвалідом першої або другої групи або досягла пенсійного віку, а також жінки, яка стала вагітною, уповноважений орган з питань пробації направляє до суду подання про звільнення її від подальшого відбування покарання";
у частині четвертій слова "дозволу кримінально-виконавчої інспекції" замінити словами "погодження з уповноваженим органом з питань пробації";
у частині першій слова "кримінально-виконавча інспекція" в усіх відмінках замінити словами "уповноважений орган з питань пробації" у відповідному відмінку;
у частині другій слова "кримінально-виконавча інспекція надсилає матеріали прокуророві" замінити словами "уповноважений орган з питань пробації надсилає матеріали правоохоронним органам для відповідного реагування";
у частині першій слова "кримінально-виконавчою інспекцією" замінити словами "уповноваженим органом з питань пробації";
у частині другій слова "кримінально-виконавча інспекція надсилає матеріали прокуророві" замінити словами "уповноважений орган з питань пробації надсилає матеріали правоохоронним органам для відповідного реагування";
в абзаці другому частини третьої слова "невиконання встановлених обов'язків" замінити словами "систематичне невиконання встановлених обов'язків";
у частині третій слова "кримінально-виконавчу інспекцію, а проведення індивідуально-профілактичної роботи за місцем проживання засудженого - на органи Національної поліції" замінити словами "уповноважений орган з питань пробації";
частини четверту - шосту викласти в такій редакції:
"4. Судове рішення виконується не пізніше десятиденного строку з дня набрання ним законної сили або звернення його до виконання.
5. Уповноважений орган з питань пробації:
веде облік засуджених до покарання у виді виправних робіт;
роз'яснює засудженим порядок та умови відбування покарання;
здійснює контроль за додержанням засудженими порядку та умов відбування покарання;
здійснює контроль за додержанням порядку та умов відбування покарання власником підприємства, установи, організації або уповноваженим ним органом за місцем роботи засудженого;
вживає заходів з припинення порушень судових рішень;
направляє засуджених до органів державної служби зайнятості для реєстрації як безробітних, якщо на час виконання вироку вони не працюють або звільнені з роботи відповідно до законодавства про працю;
погоджує зміну місця роботи засуджених протягом строку відбування ними покарання у виді виправних робіт;
застосовує заходи заохочення;
вживає першочергових заходів з виявлення засуджених, місцезнаходження яких невідоме;
звертається до відповідних правоохоронних органів щодо розшуку засуджених, місцезнаходження яких невідоме.
6. Засуджені до покарання у виді виправних робіт зобов'язані:
додержуватися встановлених відповідно до закону порядку та умов відбування покарання;
сумлінно ставитися до праці;
працевлаштуватися або за направленням уповноваженого органу з питань пробації звернутися для взяття на облік до органів державної служби зайнятості для реєстрації як безробітних, якщо на час виконання вироку вони не працюють або звільнені з роботи відповідно до законодавства про працю та працевлаштуватися, якщо їм буде запропоновано відповідну посаду (роботу);
повідомляти уповноважений орган з питань пробації про зміну місця проживання;
погоджувати з уповноваженим органом з питань пробації зміну місця роботи;
з'являтися за викликом до уповноваженого органу з питань пробації.
Поважними причинами неявки засудженого за викликом уповноваженого органу з питань пробації у призначений строк є несвоєчасне одержання виклику, хвороба та інші обставини, що фактично позбавляють його можливості своєчасно прибути за викликом і документально підтверджені";
у першому реченні частини першої слова "кримінально-виконавчої інспекції" замінити словами "уповноваженого органу з питань пробації";
у частині четвертій слова "дозволу кримінально-виконавчої інспекції" замінити словами "погодження з уповноваженим органом з питань пробації";
частини п'яту і шосту викласти в такій редакції:
"5. Стосовно особи, яка після ухвалення судового рішення стала непрацездатною, уповноважений орган з питань пробації вносить подання до суду про заміну виправних робіт штрафом у порядку, визначеному кримінальним та кримінальним процесуальним законодавством.
6. Стосовно жінки, яка стала вагітною, уповноважений орган з питань пробації вносить подання до суду про її дострокове звільнення від відбування покарання";
у частині першій:
в абзаці другому слова "вироком суду" замінити словами "судовим рішенням";
в абзацах четвертому і п'ятому слова "кримінально-виконавчої інспекції" замінити словами "уповноваженого органу з питань пробації";
у частині другій слова "кримінально-виконавча інспекція надсилає матеріали прокуророві" замінити словами "уповноважений орган з питань пробації звертається до правоохоронних органів для відповідного реагування";
у частині першій слова "Кримінально-виконавча інспекція" замінити словами "Уповноважений орган з питань пробації";
у частині другій слова "вироку суду", "вироку" та "вирок" замінити словами "судове рішення" у відповідному відмінку;
у частині другій:
в абзаці першому слова "Кримінально-виконавча інспекція" замінити словами "Уповноважений орган з питань пробації";
абзац другий викласти в такій редакції:
"подання до суду матеріалів про умовно-дострокове звільнення засудженого від покарання";
частину третю викласти в такій редакції:
"3. Подання про умовно-дострокове звільнення засудженого від покарання надсилає до суду уповноважений орган з питань пробації з урахуванням характеристики засудженого, підготовленої власником підприємства, установи, організації або уповноваженим ним органом за місцем роботи засудженого";
частину четверту після слів "виправних робіт" доповнити словами "уповноваженим органом з питань пробації";
у частині п'ятій слова "кримінально-виконавча інспекція надсилає прокуророві матеріали" замінити словами "уповноважений орган з питань пробації звертається до правоохоронних органів для відповідного реагування";
в абзаці другому частини шостої слово "невиконання" замінити словами "систематичне невиконання";
частину третю викласти в такій редакції:
"3. Засуджені до арешту мають право:
звертатися з пропозиціями, заявами і скаргами до державних органів, громадських об'єднань і службових осіб. Кореспонденція, яку засуджені адресують Уповноваженому Верховної Ради України з прав людини, Європейському суду з прав людини, суду, а також іншим відповідним органам міжнародних організацій, членом або учасником яких є Україна, уповноваженим особам таких міжнародних організацій, прокурору, захиснику у кримінальному провадженні, який здійснює свої повноваження відповідно до статті
45 Кримінального процесуального кодексу України, перегляду не підлягає і надсилається за адресою протягом доби з часу її подання. Кореспонденція, яку засуджені одержують від зазначених органів та осіб, перегляду не підлягає;
витрачати гроші із своїх особових рахунків без обмеження їх обсягу для придбання продуктів харчування, одягу, взуття, літератури, письмового приладдя та предметів першої потреби;
отримувати грошові перекази;
одержувати і відправляти листи та телеграми без обмеження їх кількості;
одержувати один раз на місяць короткострокове побачення, а неповнолітні засуджені - короткострокові побачення без обмеження їх кількості. Побачення надаються з родичами або іншими особами у присутності представника колонії";
частину четверту виключити;
22) у частині другій статті
52 слова "як правило" виключити;
у частині першій:
у другому реченні слова "Кримінально-виконавча інспекція" замінити словами "Уповноважений орган з питань пробації";
доповнити абзацом другим такого змісту:
"Уповноважений орган з питань пробації надсилає засудженому виклик, за яким він зобов'язаний з'явитися для вручення припису та ознайомлення з порядком і умовами відбування покарання";
у частині третій слова "кримінально-виконавчою інспекцією" замінити словами "уповноваженим органом з питань пробації";
частини четверту і п'яту викласти в такій редакції:
"4. У разі невиїзду засудженого до місця відбування покарання без поважних причин або ухилення засудженого від отримання припису суд за поданням уповноваженого органу з питань пробації направляє засудженого до місця відбування покарання в порядку, встановленому для засуджених до позбавлення волі.
Поважними причинами невиїзду засудженого після отримання припису до місця відбування покарання в призначений строк є хвороба та інші обставини, що фактично позбавляють його можливості своєчасно прибути за викликом і документально підтверджені.
Належним підтвердженням отримання засудженим припису є його підпис про отримання припису.
Ухиленням засудженого від отримання припису є його умисні дії, що унеможливлюють вручення припису персоналом уповноваженого органу з питань пробації та підтверджуються документально.
5. У разі неприбуття засудженого до обмеження волі до місця відбування покарання та в разі, якщо його місцезнаходження невідоме, уповноважений орган з питань пробації надсилає органам Національної поліції подання про оголошення його в розшук та подання до суду для вирішення питання направлення засудженого до місця відбування покарання в порядку, установленому для засуджених до позбавлення волі. Після затримання засуджений направляється до місця відбування покарання в порядку, встановленому для засуджених до позбавлення волі";
доповнити частиною шостою такого змісту:
"6. Допускається переведення засудженого для подальшого відбування покарання з одного виправного центру до іншого для розміщення засудженого за місцем проживання його близьких родичів за наявності поважних причин, що перешкоджають подальшому перебуванню засудженого в цьому виправному центрі.
Переведення засудженого для подальшого відбування покарання з одного виправного центру до іншого здійснюється центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері виконання кримінальних покарань та пробації, за поданням адміністрації виправного центру, погодженим з начальником відповідного територіального органу центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері виконання кримінальних покарань та пробації, та спостережною комісією";
частину третю після абзацу п'ятого доповнити новим абзацом такого змісту:
"у разі необхідності оформлення документів для призначення та виплати пенсії".
У зв'язку з цим абзац шостий вважати абзацом сьомим;
частину четверту доповнити абзацом сьомим такого змісту:
"виконувати в разі залучення роботу із самообслуговування та благоустрою виправного центру";
абзац другий частини п'ятої викласти в такій редакції:
"придбавати, використовувати, зберігати при собі та на території, де вони проживають, а також доставляти на цю територію предмети, вироби і речовини, перелік яких визначений Міністерством юстиції України. У разі виявлення таких предметів, виробів і речовин у засудженого вони підлягають вилученню і зберіганню до його звільнення, а вилучені з обігу - знищуються. Якщо в засудженого виявлені предмети, вироби і речовини, придбання і використання яких здійснюються за особливими дозволами і вичерпний перелік яких визначений законодавством, а також предмети, вироби і речовини, виготовлення, придбання, зберігання, збут і розповсюдження яких забороняються законодавством, вони передаються адміністрацією виправного центру до органів Національної поліції для прийняття рішення відповідно до законодавства. Про вилучення предметів, виробів і речовин посадовою особою виправного центру складається протокол";
у частині першій слово "праці" замінити словами "суспільно корисної оплачуваної праці за строковим трудовим договором";
доповнити частиною п'ятою такого змісту:
"5. Засуджені можуть залучатися без оплати праці лише до робіт з благоустрою виправних центрів і прилеглих до них територій, а також поліпшення житлово-побутових умов засуджених або до допоміжних робіт із забезпечення виправних центрів продовольством.
До цих робіт засуджені залучаються в порядку черговості в неробочий час і не більш як на дві години на день";
26) доповнити статтею 60-1 такого змісту:
"Стаття 60-1. Загальнообов'язкове державне соціальне страхування і пенсійне забезпечення засуджених до обмеження волі
1. Засуджені до обмеження волі, залучені до суспільно корисної оплачуваної праці за строковим трудовим договором, підлягають загальнообов'язковому державному соціальному страхуванню.
2. Засуджені мають право на загальних підставах на призначення та отримання пенсії за віком, по інвалідності, у зв'язку з втратою годувальника та в інших випадках, передбачених законодавством про пенсійне забезпечення.
3. Пенсії засудженим за наявності відповідного права призначаються територіальними органами Пенсійного фонду України за місцем відбування покарання.
4. Виплата особам, засудженим до обмеження волі, призначених пенсій здійснюється територіальними органами Пенсійного фонду України на рахунок установи за місцем відбування покарання.
Із пенсій засуджених до обмеження волі відшкодовуються витрати на їх утримання в установах виконання покарань в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
При цьому не менш як п'ятдесят відсотків пенсії зараховується установою за місцем відбування покарання на особовий рахунок засудженого";
27) у першому реченні частини першої статті
64 слова "і речове майно" замінити словами "одяг, взуття, білизну і предмети першої потреби";
28) у частині першій статті
89 слово "необережні" виключити;
частину п'яту викласти в такій редакції:
"5. Окремо тримаються засуджені, які раніше працювали в суді, органах прокуратури, юстиції, правоохоронних органах, та, за власним бажанням, особи, які здійснювали адвокатську діяльність";
в абзаці другому частини шостої слово "двадцяти" замінити словом "десяти";
друге речення частини другої викласти в такій редакції: "У разі якщо така постанова передбачає збільшення обсягу встановлених обмежень і більш суворі умови тримання, вона погоджується із спостережною комісією";
друге речення частини третьої викласти в такій редакції: "У разі якщо таке подання передбачає переведення засудженого до установи виконання покарань з вищим рівнем безпеки, воно погоджується із спостережною комісією";
31) у першому реченні частини шостої статті
102 слова "заборонені речі і документи" замінити словами "документи, а також предмети, вироби і речовини, зберігання і використання яких засудженим заборонено";
частину першу викласти в такій редакції:
"1. Засуджені мають право придбавати за безготівковим розрахунком продукти харчування, одяг, взуття, білизну та предмети першої потреби на гроші, зароблені в колоніях, одержані за переказами, за рахунок пенсії та іншого доходу, без обмеження їх обсягу";
частини другу - шосту виключити;
у частині сьомій слова "і кількість" виключити, а після слова "харчування" доповнити словами "одягу, взуття, білизни";
назву доповнити словами "користування мережею Інтернет";
частину п'яту доповнити абзацом другим такого змісту:
"Телефонні розмови проводяться протягом дня у вільний від роботи час та поза часом, передбаченим для приймання їжі та безперервного сну, а за необхідності та за погодженням з адміністрацією - у будь-який час";
частину сьому викласти в такій редакції:
"7. Засудженим надається право користуватися мережею Інтернет під контролем адміністрації.
Засуджені можуть створювати електронну поштову скриньку та користуватися нею під контролем адміністрації установи виконання покарань. Адміністрація установи виконання покарань ознайомлюється зі змістом вхідних та вихідних повідомлень у разі, якщо це необхідно з огляду на індивідуальні ризики окремих засуджених.
Під час користування глобальною мережею Інтернет засудженим забороняється:
вносити будь-яку інформацію, у тому числі направляти листи, коментарі, знаки тощо, та реєструватися на веб-сайтах, крім випадків створення та користування електронною поштовою скринькою в порядку, визначеному цією статтею, а також у разі необхідності здійснення реєстрації для користування дозволеними сайтами;
формувати будь-які бази даних та накопичувальні диски, у тому числі віртуальні;
відвідувати веб-сайти соціальних мереж, сайти, що пропагують жорстокість, насильство, еротичного або порнографічного змісту, переглядати сайти, що можуть негативно вплинути на психічний стан засудженого.
Перелік сайтів, до яких дозволяється доступ, формується центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері виконання кримінальних покарань та пробації, та за заявою засуджених може бути доповнений адміністрацією установи виконання покарань сайтами, зміст яких не суперечить вимогам цієї статті.
Користування глобальною мережею Інтернет проводиться протягом дня у вільний від роботи час та поза часом, передбаченим для приймання їжі та безперервного сну.
................Перейти до повного тексту