- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Постанова
КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
від 21 вересня 1998 р. № 1482
Київ
Про передачу об’єктів права державної та комунальної власності
Відповідно до пункту 5
статті 116 Конституції України і
Закону України "Про передачу об’єктів права державної та комунальної власності" Кабінет Міністрів України постановляє:
1. Затвердити Положення про порядок передачі об’єктів права державної власності і Порядок подання та розгляду пропозицій щодо передачі об’єктів з комунальної у державну власність та утворення і роботи комісії з питань передачі об’єктів у державну власність (додаються).
Прем’єр-міністр України | В.ПУСТОВОЙТЕНКО |
Інд. 25 | |
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 21 вересня 1998 р. № 1482
( Положення втратило чинність в частині передачі акцій (часток, паїв), що належать державі у статутних фондах господарських товариств на підставі Постанови КМ
№ 887 від 24.05.99 )
ПОЛОЖЕННЯ
про порядок передачі об’єктів права державної власності
( У тексті Положення слово "Мінекономіки" замінено словами "Міністерство економічного розвитку і торгівлі" у відповідному відмінку, а слово "Держкомстатом" замінено словами "Державною службою статистики" згідно з Постановою КМ
№ 434 від 20.04.2011 )
( У тексті Положення слова "статутного фонду" замінено словами "статутного капіталу" згідно з Постановою КМ
№ 483 від 11.05.2011 )
( У тексті Положення слова ", виписка або витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" виключено згідно з Постановою КМ
№ 233 від 08.04.2013 )
( У тексті Положення слова "Міністерство економічного розвитку і торгівлі" в усіх відмінках замінено словом "Мінекономрозвитку" згідно з Постановою КМ
№ 538 від 23.08.2016 )
( У тексті Положення слово "Мінекономрозвитку" замінено словом "Мінекономіки" згідно з Постановою КМ
№ 916 від 06.11.2019 )
1. Це Положення визначає порядок безоплатної передачі об’єктів права державної власності, активів, стягнутих в дохід держави за судовим рішенням відповідно до
Закону України "Про санкції" із сфери управління міністерств, інших центральних та місцевих органів виконавчої влади, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, Фонду державного майна, інших державних органів, які відповідно до законодавства здійснюють функції з управління державним майном, об’єднань підприємств, яким делеговано функції з управління майном підприємств і організацій, заснованих на державній власності (далі - органи, уповноважені управляти державним майном), Національної академії наук, галузевих академій наук, інших установ та організацій, яким державне майно передано у безоплатне користування (далі - самоврядні організації), до сфери управління інших органів, уповноважених управляти державним майном, або самоврядних організацій, а також майна, набутого Національним банком у власність у рахунок погашення боргу за наданими банкам кредитами для підтримки ліквідності відповідно до
Закону України "Про Національний банк України".
Дія цього Положення не поширюється на об’єкти незавершеного будівництва, фінансування якого здійснюється в поточному році за рахунок державних капітальних вкладень, та об’єкти капітального будівництва, які передаються в експлуатацію після його завершення, крім об’єктів незавершеного будівництва у пунктах пропуску через державний кордон для автомобільного сполучення.
Дія цього Положення не поширюється на об’єкти державної власності, що використовуються у процесі провадження діяльності з транспортування природного газу магістральними трубопроводами, у разі передачі таких об’єктів за рішенням Кабінету Міністрів України з метою виконання вимог щодо відокремлення і незалежності оператора газотранспортної системи.
2. Об’єктами передачі згідно з цим Положенням є:
а) єдині (цілісні) майнові комплекси підприємств, установ, організацій, їх структурних підрозділів (далі - підприємства). Структурний підрозділ підприємства (у тому числі структурний підрозділ, що переданий в оренду у складі єдиного (цілісного) майнового комплексу державного підприємства, організації) може бути об’єктом передачі після виділення його в установленому порядку в цілісний майновий комплекс на підставі розподільного балансу;
єдині (цілісні) майнові комплекси підприємств, установ, організацій, які не увійшли до переліку об’єктів, що не підлягають приватизації, та не належать до об’єктів, які необхідно залишити в державній власності;
нерухоме майно (будівлі, споруди, у тому числі об’єкти незавершеного будівництва, крім об’єктів, зазначених в абзаці другому пункту 1 цього Положення, а також нежитлові приміщення після виділення їх в окрему облікову одиницю (інвентарний об’єкт) та за умови подальшого укладення з іншими балансоутримувачами будинку, в якому передаються приміщення, договору про спільне користування та утримання будинку і прибудинкової території), яке було передано або передається для розміщення апарату державного органу або для забезпечення функціонування контрольних пунктів в’їзду на тимчасово окуповану територію Автономної Республіки Крим і м. Севастополя та виїзду з неї, пунктів пропуску через державний кордон України (крім пунктів пропуску через державний кордон для автомобільного сполучення);
б) нерухоме майно, у тому числі нерухоме майно, яке було передано або передається для забезпечення функціонування пунктів пропуску через державний кордон для автомобільного сполучення або передано в оренду у складі єдиних (цілісних) майнових комплексів державних підприємств, організацій, їх структурних підрозділів, (будівлі, споруди, об’єкти незавершеного будівництва, крім об’єктів, зазначених в абзаці другому пункту 1 цього Положення, а також нежитлові приміщення), крім майна, зазначеного в абзаці другому підпункту "а" цього пункту, після виділення його в окрему облікову одиницю (інвентарний об’єкт) за умови подальшого укладення з іншими балансоутримувачами будинку, в якому передаються приміщення, договору про спільне користування та утримання будинку і прибудинкової території;
г) державне майно, що не увійшло до статутного капіталу господарських товариств, створених у процесі приватизації, корпоратизації;
ґ) підприємства, показники фінансово-господарської діяльності яких погіршилися внаслідок неефективного управління ними органами, уповноваженими управляти державним майном, або самоврядними організаціями;
е) інше окреме індивідуально визначене майно підприємств (крім нерухомого), у тому числі індивідуально визначене майно (крім нерухомого), що передано в оренду у складі єдиних (цілісних) майнових комплексів державних підприємств, організацій, їх структурних підрозділів;
є) інше окреме індивідуально визначене майно підприємств (крім нерухомого), яке буде використовуватися Збройними Силами, іншими військовими формуваннями та правоохоронними органами, у період воєнного стану;
ж) активи, стягнуті у дохід держави за судовим рішенням відповідно до
Закону України "Про санкції";
з) майно, набуте Національним банком у власність у рахунок погашення боргу за наданими банкам кредитами для підтримки ліквідності, яке використовуватиметься для задоволення потреб держави у відсічі збройної агресії Російської Федерації проти України;
и) об’єкти житлового фонду для забезпечення реалізації житлових прав та соціальних гарантій військовослужбовців, які мають особливі заслуги перед Батьківщиною, брали безпосередню участь у захисті суверенітету та територіальної цілісності України, яким присвоєно звання Герой України.
3. Ініціатива щодо передачі об’єктів права державної власності може виходити відповідно від органів, уповноважених управляти державним майном, або самоврядних організацій.
Ініціатива щодо передачі об’єктів, визначених абзацом другим підпункту "а" пункту 2 цього Положення, до сфери управління Фонду державного майна може виходити відповідно від органів, уповноважених управляти державним майном, або самоврядних організацій, а також від Кабінету Міністрів України, Мінекономіки та Фонду державного майна.
4. Передача об’єктів права державної власності здійснюється за рішенням:
а) Кабінету Міністрів України - щодо об’єктів, визначених підпунктами "а", "ґ", "ж" і "и" пункту 2 цього Положення;
б) органів, уповноважених управляти державним майном, або самоврядних організацій за погодженням з Фондом державного майна - щодо об’єктів, визначених підпунктом "б" пункту 2 цього Положення;
в) засновника господарського товариства та органу, уповноваженого управляти державним майном, який приймає майно, за погодженням з Фондом державного майна - щодо об’єктів, визначених підпунктом "г" пункту 2 цього Положення;
ґ) органів, уповноважених управляти державним майном, або самоврядних організацій - щодо об’єктів, зазначених у підпункті "є" пункту 2 цього Положення;
д) органів, уповноважених управляти державним майном, або самоврядних організацій за погодженням з підприємствами, за якими закріплене майно, або за погодженням з орендодавцем і орендарем у разі передачі майна, що передано в оренду у складі єдиних (цілісних) майнових комплексів державних підприємств, організацій, їх структурних підрозділів, - щодо об’єктів, визначених у підпункті "е" пункту 2 цього Положення;
е) Національного банку на підставі пропозиції Міноборони щодо майна, зазначеного у підпункті "з" пункту 2 цього Положення.
Передача об’єктів державної власності від одного підприємства до іншого (у разі коли підприємства належать до сфери управління одного і того ж органу, уповноваженого управляти державним майном, або самоврядної організації) здійснюється:
за рішенням Кабінету Міністрів України на підставі пропозиції органу, уповноваженого управляти державним майном, або самоврядної організації за погодженням з підприємствами, Фондом державного майна, Мінфіном і Мінекономіки - щодо нерухомого майна, зазначеного в абзаці другому підпункту "а" пункту 2 цього Положення;
за рішенням органів, уповноважених управляти державним майном, за погодженням з підприємствами або з орендодавцем і орендарем у разі передачі майна, що передано в оренду у складі єдиних (цілісних) майнових комплексів державних підприємств, організацій, їх структурних підрозділів, Фондом державного майна - щодо інших єдиних (цілісних) майнових комплексів структурних підрозділів підприємств (у тому числі структурних підрозділів, що передані в оренду у складі цілісних майнових комплексів державних підприємств, організацій) та нерухомого майна, зазначеного у підпункті "б" пункту 2 цього Положення;
за рішенням органу, уповноваженого управляти державним майном, або самоврядної організації за погодженням з підприємствами або з орендодавцем і орендарем у разі передачі об’єктів, що були передані в оренду у складі єдиних (цілісних) майнових комплексів державних підприємств, організацій, їх структурних підрозділів, - щодо іншого окремого індивідуально визначеного майна підприємств (крім нерухомого).
У разі припинення діяльності суб’єкта управління, яким погоджувалася передача майна в оренду у складі єдиних (цілісних) майнових комплексів державних підприємств, організацій, їх структурних підрозділів, передача такого майна здійснюється, зокрема, за рішенням іншого органу державної влади, якому Кабінетом Міністрів України передані повноваження з управління таким майном.
5. Пропозиції щодо передачі об’єктів права державної власності, яка здійснюється за рішенням Кабінету Міністрів України, погоджуються ініціатором передачі з:
відповідним органом, уповноваженим управляти державним майном, або самоврядною організацією;
відповідним органом охорони культурної спадщини - у разі передачі об’єктів культурної спадщини, що є пам’ятками;
Антимонопольним комітетом - шляхом отримання дозволу на зазначену передачу у випадках, передбачених законодавством про захист економічної конкуренції;
підприємством - у разі передачі закріпленого за ним на праві господарського відання (оперативного управління) майна, крім випадків, коли підприємство розташоване на тимчасово окупованій території України або на території проведення антитерористичної операції;
орендодавцем і орендарем - у разі передачі об’єктів, що були передані в оренду у складі єдиних (цілісних) майнових комплексів державних підприємств, організацій, їх структурних підрозділів;
трудовим колективом підприємства - у разі передачі об’єктів соціальної інфраструктури, споруджених за рахунок коштів цього підприємства, крім випадків, коли підприємство розташоване на тимчасово окупованій території України або на території проведення антитерористичної операції. Згода трудового колективу підприємства подається у формі виписки з протоколу загальних зборів (конференції представників).
У разі недосягнення згоди між сторонами, що передають і приймають об’єкти передачі, або з іншими сторонами, що погоджують передачу об’єктів, спільним рішенням цих сторін може створюватися тимчасова узгоджувальна робоча група для опрацювання взаємоприйнятних рішень та визначення у разі потреби додаткових умов запропонованої передачі. Якщо виконання зазначених додаткових умов передачі залежить від органу, не задіяного раніше у процесі передачі, ініціатор передачі погоджує додаткові умови з цим органом.
Якщо відповідний орган, уповноважений управляти державним майном, або самоврядна організація не погодили у строк, встановлений ініціатором передачі, пропозиції щодо передачі об’єктів, визначених абзацом другим підпункту "а" пункту 2 цього Положення, до сфери управління Фонду державного майна, пропозиції подаються без такого погодження.
Якщо Національна академія наук, галузева академія наук, у віданні якої перебуває об’єкт передачі, щодо якого прийнято рішення Кабінету Міністрів України про віднесення до відання іншої академії, не погодила пропозиції щодо передачі об’єкта, визначеного абзацом першим підпункту "а" пункту 2 цього Положення, пропозиції подаються без такого погодження.
6. Якщо передача здійснюється за рішенням Кабінету Міністрів України, пропозиції, погоджені відповідно до вимог пункту 5 цього Положення, подаються ініціатором такої передачі до Мінекономіки.
У пропозиціях зазначається:
найменування підприємства, його місцезнаходження, ідентифікаційний код згідно з ЄДРПОУ, найменування органу, який здійснює повноваження з управління зазначеним державним майном, стан приватизації (корпоратизації) підприємства;
у разі передачі єдиного (цілісного) майнового комплексу структурного підрозділу підприємства або нерухомого майна - характеристика об’єкта, що передається.
До пропозицій додаються (у разі передачі об’єктів, визначених абзацом першим підпункту "а" пункту 2 цього Положення, які належать до сфери управління органу виконавчої влади, що припиняється в результаті реорганізації (злиття, приєднання, поділу або перетворення), і передаються правонаступнику, - додаються за наявності, про що зазначається в пояснювальній записці, а об’єктів, визначених абзацом другим підпункту "а" пункту 2 цього Положення, до сфери управління Фонду державного майна - додаються за наявності, крім абзацу десятого цього пункту):
копія статуту (положення) підприємства;
засвідчені в установленому порядку копії балансу, звіту про фінансові результати, звіту про рух грошових коштів і звіту про дебіторську та кредиторську заборгованість за останній календарний рік та на останню звітну дату;
бізнес-план або техніко-економічне обґрунтування (з визначенням етапів, термінів, шляхів та засобів реалізації) ефективного використання державного майна, що є об’єктом передачі, з визначенням джерел фінансування видатків з його утримання (далі - економічне обґрунтування), розроблені за встановленою Мінекономіки формою та погоджені органом, до сфери управління якого передається державне майно;
витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно щодо об’єктів, права на які підлягають державній реєстрації.
У разі передачі об’єктів, визначених підпунктом "ж" пункту 2 цього Положення, до пропозицій додаються також акти інвентаризації таких об’єктів.
До пропозицій додаються (у разі передачі об’єктів, визначених підпунктом "и" пункту 2 цього Положення):
витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно щодо об’єктів, права на які підлягають державній реєстрації (у разі наявності);
характеристика об’єкта передачі (місцезнаходження, загальна площа, номер квартири, інвентарна картка та інші наявні документи, що підтверджують ідентифікацію об’єкта);
обґрунтування передачі майна.
У разі подання пропозицій, що не відповідають зазначеним вимогам, Мінекономіки у місячний термін:
а) повідомляє про це ініціатора передачі;
б) відмовляє в передачі, якщо:
функціональне призначення об’єкта передачі не відповідає завданням, покладеним на орган, уповноважений управляти державним майном, до сфери управління якого пропонується передати майно;
об’єкт передачі потребує неадекватних очікуваному економічному ефекту видатків з державного бюджету.
бізнес-план або техніко-економічне обґрунтування не відповідають встановленим Мінекономіки вимогам.
Мінекономіки на підставі узгоджених пропозицій, внесених із дотриманням вимог цього Положення, готує і у місячний строк подає за погодженням з Мінфіном, Фондом державного майна, а у разі передачі об’єктів, зазначених в абзаці першому підпункту "а" пункту 2 цього Положення, - з Державною службою статистики проекти відповідних рішень Кабінету Міністрів України.
У разі передачі об’єктів, визначених абзацом першим підпункту "а" пункту 2 цього Положення, які належать до сфери управління органу виконавчої влади, що припиняється в результаті реорганізації (злиття, приєднання, поділу або перетворення), і передаються правонаступнику, Мінекономіки на підставі пропозицій, підготовлених із дотриманням вимог цього Положення, та наявних документів і відомостей із відкритих відповідних державних та єдиних реєстрів, зокрема Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, готує і в місячний строк подає за погодженням із Мінфіном, Фондом державного майна та Держстатом проекти відповідних рішень Кабінету Міністрів України.
У разі передачі об’єктів, визначених абзацом другим підпункту "а" пункту 2 цього Положення, до сфери управління Фонду державного майна, Мінекономіки на підставі пропозицій, підготовлених з дотриманням вимог цього Положення, та наявних документів і відомостей з відкритих відповідних державних реєстрів, зокрема Єдиного реєстру об’єктів державної власності та Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об’єктів нерухомого майна щодо суб’єкта, Єдиного державного реєстру, готує і протягом семи робочих днів подає за погодженням у триденний термін з Мінфіном та Держстатом проекти відповідних рішень Кабінету Міністрів України.
Органи, до сфери управління яких передаються єдині (цілісні) майнові комплекси підприємств, зазначені в підпунктах "а" і "ґ" пункту 2 цього Положення, проводять постійний моніторинг виконання бізнес-плану та подають Мінекономіки інформацію, необхідну для здійснення ним контролю за виконанням функцій з управління зазначеними підприємствами.
Передача об’єктів, зазначених у підпункті "ґ" пункту 2 цього Положення, здійснюється на підставі внесених з дотриманням вимог цього Положення пропозицій Мінекономіки, погоджених з органом, до сфери управління якого пропонується передати підприємство, а також з Мінфіном, Фондом державного майна.
7. У разі коли передача державного майна здійснюється за рішенням органів, уповноважених управляти державним майном (органу, уповноваженого управляти державним майном), або самоврядних організацій, пропозиції щодо передачі структурного підрозділу підприємства, нерухомого або іншого окремого індивідуально визначеного (рухомого) майна погоджуються відповідно до пункту 5 цього Положення (залежно від виду майна), а також з Фондом державного майна (крім іншого окремого індивідуально визначеного майна).
У разі передачі окремого індивідуально визначеного майна державних підприємств енергетичної галузі рішення щодо такої передачі приймається органами, уповноваженими управляти державним майном (органом, уповноваженим управляти державним майном), протягом десяти робочих днів з дня надходження пропозицій щодо такої передачі, оформлених відповідно до вимог цього пункту Положення.
У пропозиціях зазначаються назва майна, його місцезнаходження, найменування та місцезнаходження підприємства - балансоутримувача, ідентифікаційний код згідно з ЄДРПОУ, стан його приватизації (корпоратизації), найменування органу, уповноваженого управляти державним майном, або самоврядної організації.
До пропозицій додаються:
а) у разі передачі нерухомого або іншого окремого індивідуально визначеного майна підприємства:
характеристика об’єкта передачі;
техніко-економічне обґрунтування, що містить детальні розрахунки видатків, джерела, за рахунок яких утримуються об’єкти, що передаються, напрями і прогнозовану ефективність їх використання;
витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно щодо об’єктів, права на які підлягають державній реєстрації;
титули будов та витяг з проектно-кошторисної документації, у якому зазначено ступінь будівельної готовності об’єкта незавершеного будівництва;
б) у разі передачі структурного підрозділу підприємства:
копія статуту (положення) підприємства;
витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно щодо об’єктів, права на які підлягають державній реєстрації;
засвідчені в установленому порядку копії балансу, звіту про фінансові результати, звіту про рух грошових коштів та звіту про кредиторську і дебіторську заборгованість за останній календарний рік та на останню звітну дату;
бізнес-план або техніко-економічне обґрунтування.
У разі подання пропозицій, що не відповідають зазначеним вимогам, Мінекономіки у місячний термін:
а) повідомляє про це ініціатора передачі;
б) відмовляє в передачі у разі, коли:
орган державної податкової служби не погодив передачу майна, що є об’єктом податкової застави;
подання містить неповну чи недостовірну інформацію щодо об’єкта передачі;
техніко-економічне обґрунтування, згідно з висновком Мінекономіки, не відповідає встановленим вимогам.
7-1. У разі передачі майна, зазначеного у підпункті "з" пункту 2 цього Положення, за рішенням Національного банку на підставі пропозиції Міноборони до такої пропозиції додаються:
характеристика майна (місцезнаходження, балансова вартість, цільове призначення, загальна площа (щодо об’єктів нерухомості);
обґрунтування щодо шляхів подальшого використання майна для задоволення потреб держави у відсічі збройної агресії Російської Федерації проти України з урахуванням потреб Міноборони із зазначенням джерел подальшого фінансування видатків з його утримання.
Протягом двох місяців з дня припинення чи скасування воєнного стану Національний банк визначає майно, передане ним відповідно до цього пункту, яке повинно бути повернуто Національному банку, строк такого повернення за погодженням з Міноборони, який повинен становити не більше шести місяців, та майно, передане ним відповідно до цього пункту безповоротно, про що доводить до відома Міноборони.
................Перейти до повного тексту