- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Постанова
КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В А
від 27 лютого 1993 р. N 147 Київ |
( Постанова втратила чинність на підставі Постанови КМ
N 1109 від 25.08.2004 )
Питання Міністерства фінансів України
( Із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ
N 616 від 10.08.93
N 1703 від 15.09.99
N 1307 від 28.08.2002 )
Кабінет Міністрів України
постановляє:
1. Затвердити Положення про Міністерство фінансів України, що додається.
2. Установити граничну чисельність працівників центрального апарату Міністерства фінансів у кількості 630 одиниць.
( Пункт 3 втратив чинність на підставі Постанови КМ
N 1307 від 28.08.2002 )
4. Визнати такими, що втратили чинність:
постанову Ради Міністрів УРСР від 22 листопада 1971 р. N 514 "Про затвердження Положення про Міністерство фінансів УРСР" (ЗП УРСР, 1971 р., N 11, ст.102);
постанову Ради Міністрів УРСР від 22 червня 1977 р. N 328 "Про порядок затвердження Правил складання і виконання Державного бюджету УРСР" (ЗП УРСР, 1977 р., N 6, ст.58);
постанову Ради Міністрів УРСР від 22 липня 1988 р.
N 193 "Про перебудову діяльності й організаційної структури Міністерства фінансів УРСР".
Прем'єр-міністр України Перший заступник Міністра Кабінету Міністрів України | Л.КУЧМА В.НЕСМІХ |
ЗАТВЕРДЖЕНЕ
постановою Кабінету Міністрів України
від 27 лютого 1993 р. N 147
П О Л О Ж Е Н Н Я
про Міністерство фінансів України
1. Міністерство фінансів України (Мінфін) є центральним органом державної виконавчої влади, підвідомчим Кабінету Міністрів України.
Міністерство забезпечує реалізацію державної фінансової політики і здійснює загальне керівництво у сфері державних фінансів.
2. Мінфін у своїй діяльності керується
Конституцією і законами України, постановами Верховної Ради України, указами й розпорядженнями Президента України, декретами, постановами і розпорядженнями Кабінету Міністрів України, а також цим Положенням. У межах своїх повноважень Міністерство організує виконання актів законодавства України і здійснює систематичний контроль за їх реалізацією.
Міністерство узагальнює практику застосування актів законодавства з питань, що входять до його компетенції, розробляє пропозиції щодо його вдосконалення та вносить їх на розгляд Кабінету Міністрів України.
3. Основними завданнями Мінфіну є:
розробка основних напрямів державної фінансової політики;
складання і забезпечення виконання державного бюджету;
концентрація фінансових ресурсів на пріоритетних напрямах розвитку економіки, фінансове забезпечення державних гарантій щодо соціального захисту населення та створення державних фінансових резервів;
розробка нових і вдосконалення діючих форм фінансових взаємовідносин:
- держави з іноземними державами та міжнародними фінансовими організаціями;
- держави з підприємствами, установами, організаціями усіх форм власності на основі економічних методів управління, проведення гнучкої податкової політики, спрямованої на створення належних умов для розширення виробництва, здійснення заходів щодо розвитку і регулювання фінансового ринку;
удосконалення фінансового механізму, методів фінансового і бюджетного планування та фінансування витрат шляхом широкого використання довготермінових фінансових норм і нормативів.
4. Мінфін відповідно до покладених на нього завдань:
1) реалізує державну фінансову політику, бере участь у розробці балансу фінансових ресурсів, платіжного балансу, зведеного валютного плану України з неторгових операцій, а також державних цільових позабюджетних фондів, готує пропозиції щодо їх розмірів і порядку утворення та використання;
2) організує роботу, пов'язану із складанням проекту державного бюджету, за дорученням Кабінету Міністрів України визначає порядок і термін подання центральними органами державної виконавчої влади, Радою Міністрів Республіки Крим, обласними, Київською та Севастопольською міськими державними адміністраціями матеріалів для підготовки проекту державного бюджету і прогнозних розрахунків для визначення частини загальнодержавних податків, зборів і платежів, що зараховуються до бюджетів Республіки Крим, областей, мм.Києва та Севастополя. Складає проект державного бюджету, готує пропозиції про нормативи відрахувань частини загальнодержавних податків, зборів і платежів до бюджетів Республіки Крим, областей, мм.Києва та Севастополя і подає їх на розгляд Кабінету Міністрів України;
3) організує виконання державного бюджету по доходах і видатках, здійснює фінансування видатків у межах наявних фінансових ресурсів у Державному бюджеті України, веде облік виконання державного бюджету по видатках. Разом з іншими центральними органами державної виконавчої влади, Радою Міністрів Республіки Крим, обласними, Київською та Севастопольською місцевими державними адміністраціями, виконкомами місцевих Рад народних депутатів забезпечує надходження доходів до державного бюджету та вживає заходів до ефективного витрачання бюджетних коштів;
( Підпункт 3 пункту 4 в редакції Постанови КМ
N 616 від 10.08.93 )
4) забезпечує захист фінансових інтересів держави та фінансових прав підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності і громадян, здійснює у межах своєї компетенції контроль за виконанням актів законодавства;
5) здійснює методичне керівництво роботою в галузі територіального фінансово-бюджетного планування, розробляє порядок надання з державного бюджету субвенцій, дотацій, субсидій;
6) складає поквартальний розпис доходів і видатків, забезпечує виконання державного бюджету, затвердженого Верховною Радою України, проводить в установленому порядку взаємні розрахунки державного бюджету з бюджетами Республіки Крим, областей, мм.Києва та Севастополя, в межах своїх повноважень здійснює обслуговування державного внутрішнього і зовнішнього боргу;
7) здійснює контроль за виконанням державного бюджету і за додержанням установами Національного банку та комерційними банками правил касового виконання державного бюджету по доходах. Установлює порядок ведення бухгалтерського обліку і складання звітності про виконання державного і місцевих бюджетів, кошторисів видатків бюджетних установ. Установлює форми обліку і звітності щодо касового виконання бюджетів;
8) складає звіт про виконання державного бюджету, розробляє та вносить на розгляд Кабінету Міністрів України пропозиції щодо ефективного використання коштів державного бюджету;
9) розробляє проект Правил складання і виконання державного та місцевих бюджетів і подає його на затвердження Кабінету Міністрів України, затверджує класифікацію доходів і видатків цих бюджетів;
10) розробляє пропозиції про вдосконалення податкової політики, спрямованої на зміцнення державних фінансів, забезпечення оптимальних фінансових умов для виробничо-господарської діяльності підприємств, установ, організацій усіх форм власності та підприємницької діяльності громадян;
11) здійснює методологічне керівництво роботою державних податкових інспекцій з питань формування та виконання доходної частини бюджетів, ведення обліку та звітності, вдосконалення податкового законодавства;
12) разом з Національним банком і Мінекономіки здійснює заходи, спрямовані на зміцнення грошового обігу, забезпечення збалансованості грошових доходів і витрат населення;
13) здійснює контроль за випуском і обігом цінних паперів, веде загальний реєстр випуску цінних паперів в Україні, видає дозвіл на здійснення діяльності щодо випуску і обігу цінних паперів;
14) організує виготовлення цінних паперів і документів суворого обліку, затверджує нормативно-технічну документацію з цих питань;
15) бере участь у роботі керівних органів фондових бірж і здійснює контроль за додержанням положень статуту та правил фондової біржі;
16) організує роботу щодо формування державного фонду дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння, складає баланси дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння, здійснює контроль за використанням, збиранням та переробкою брухту і відходів дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння, обліком і збереженням дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння на підприємствах, в установах і організаціях незалежно від форм власності;
17) готує пропозиції з фінансових питань, пов'язаних із зміною форм державної власності, демонополізацією виробництва, розвитком підприємницької діяльності в різних галузях економіки і регіонах;
................Перейти до повного тексту