1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
від 23 грудня 2021 р. № 1458
Київ
Деякі питання надання будівельної продукції на ринку
( Із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ № 416 від 28.04.2023 № 89 від 26.01.2024 )
Відповідно до абзацу другого частини четвертої статті 6, частини третьої статей 19 і 26, абзацу четвертого частини першої статті 30, абзацу шостого частини четвертої статті 35 Закону України "Про надання будівельної продукції на ринку" Кабінет Міністрів України постановляє:
1. Затвердити такі, що додаються:
форму декларації показників будівельної продукції;
Інструкцію із складення декларації показників будівельної продукції;
Порядок розроблення та прийняття національних документів України з визначення прийнятності;
вимоги щодо компетентності органів з визначення технічної прийнятності;
перелік випадків суттєвих експлуатаційних характеристик, у яких посилання на відповідні регламентні технічні специфікації є необов’язковим.
2. Внести до постанов Кабінету Міністрів України зміни, що додаються.
3. Визнати такими, що втратили чинність:
постанову Кабінету Міністрів України від 1 березня 2006 р. № 240 "Про затвердження Правил підтвердження придатності нових будівельних виробів для застосування" (Офіційний вісник України, 2006 р., № 10, ст. 613);
постанову Кабінету Міністрів України від 4 жовтня 2017 р. № 753 "Про внесення змін до Правил підтвердження придатності нових будівельних виробів для застосування" (Офіційний вісник України, 2017 р., № 82, ст. 2515).
4. Ця постанова набирає чинності з 1 січня 2023 р., крім абзаців п’ятого та шостого пункту 1, пункту 2 цієї постанови, які набирають чинності з дня її офіційного опублікування.

Прем'єр-міністр України

Д. ШМИГАЛЬ

Інд. 21


ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 23 грудня 2021 р. № 1458
ДЕКЛАРАЦІЯ
показників будівельної продукції
( Див. текст )
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 23 грудня 2021 р. № 1458
ІНСТРУКЦІЯ
із складення декларації показників будівельної продукції
( У тексті Інструкції слово "Мінрегіон" в усіх відмінках замінено словом "Мінінфраструктури" згідно з Постановою КМ № 416 від 28.04.2023 )
Загальні питання
1. Ця Інструкція встановлює процедуру заповнення виробниками декларації показників будівельної продукції (далі - декларація) відповідно до Закону України "Про надання будівельної продукції на ринку".
2. У цій Інструкції терміни вживаються у значенні, наведеному в Законах України "Про надання будівельної продукції на ринку", "Про технічні регламенти та оцінку відповідності".
3. Декларація складається виробником щодо кожної будівельної продукції (відповідного типу) під час введення продукції в обіг відповідно до форми декларації показників будівельної продукції (далі - форма декларації), затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 23 грудня 2021 р. № 1458.
Складення декларації
4. Декларація складається виробником з використанням Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва (далі - Електронна система) відповідно до Порядку ведення Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23 червня 2021 р. № 681 "Деякі питання забезпечення функціонування Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва" (Офіційний вісник України, 2021 р., № 55, ст. 3401) (далі - Порядок ведення Електронної системи).
Реєстраційний номер декларації в Електронній системі або паперова копія декларації, роздрукованої із Системи, надається виробником щодо кожної будівельної продукції відповідного типу, що надається на ринку протягом 10 років після введення в обіг (якщо щодо зазначеної будівельної продукції Мінінфраструктури не визначено інший строк).
5. Декларація заповнюється на основі складеної виробником технічної документації, що описує всі відповідні елементи, пов’язані із застосованою системою (системами) оцінки та перевірки стабільності показників будівельної продукції відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 9 червня 2021 р. № 596 "Про затвердження систем оцінки та перевірки стабільності показників будівельної продукції" (Офіційний вісник України, 2021 р., № 48, ст. 2980) (далі - система (системи) оцінки).
6. У декларації заповняються усі поля, передбачені формою декларації. У разі відсутності обставин, що зумовлюють необхідність заповнення поля форми декларації, у такому полі зазначається символ "-".
7. Декларація заповнюється державною мовою. У разі коли декларація складена іноземним виробником іншою мовою, ніж державна, вона перекладається на державну мову. Переклад декларації вноситься до Електронної системи разом з копією декларації, складеної іноземною мовою.
8. Декларація повинна відображати показники будівельної продукції, пов’язані з її суттєвими експлуатаційними характеристиками, згідно з відповідними регламентними технічними специфікаціями.
Внесення відомостей, передбачених формою декларації
Внесення відомостей, передбачених розділом I форми декларації
9. Реєстраційний номер декларації, передбачений пунктом 1 розділу I форми декларації, генерується Електронною системою автоматично.
10. У пункті 2 розділу I форми декларації зазначаються унікальні ідентифікаційні дані типу будівельної продукції, які визначаються в довільній формі виробником, у обсязі, достатньому для точної ідентифікації типу будівельної продукції, що декларується.
Ідентифікаційні дані типу будівельної продукції повинні містити назву продукції, характеристики, складові та іншу інформацію, що дає змогу ідентифікувати тип будівельної продукції.
11. У пункті 3 розділу I форми декларації зазначається передбачене виробником використання будівельної продукції за призначенням (одне або кілька), визначене у застосовній регламентній технічній специфікації, що зазначається у розділі II форми декларації.
12. У пункті 4 форми декларації зазначаються найменування (для юридичної особи)/власне ім’я та прізвище (для фізичної особи), комерційне найменування чи торговельна марка (за наявності) виробника та його контактні дані (поштова адреса, номер телефону, факсу, адреса електронної пошти та веб-сайту (за наявності).
13. У пункті 5 розділу I форми декларації у разі призначення уповноваженого представника зазначаються найменування (для юридичної особи)/власне ім’я та прізвище (для фізичної особи) і контактні дані уповноваженого представника (поштова адреса, номер телефону, факсу, адреса електронної пошти та веб-сайту (за наявності).
Якщо виробником уповноваженого представника не визначено, зазначається символ "-".
14. У пункті 6 розділу I форми декларації зазначається застосована система (системи) оцінки. У разі застосування кількох систем оцінки зазначається кожна з таких систем.
Внесення відомостей, передбачених розділом II форми декларації
15. У розділі II форми декларації зазначається інформація щодо регламентних технічних специфікацій (національного стандарту для цілей застосування Закону України "Про надання будівельної продукції на ринку", що є ідентичним відповідним гармонізованим європейським стандартам (далі - національний стандарт), або європейського чи національного документа з визначення прийнятності, а також висновку про технічну прийнятність, що використовувалися для оцінювання кожної суттєвої експлуатаційної характеристики).
16. Пункт 1 розділу II форми декларації заповнюється у разі, коли декларація складається для будівельної продукції, охопленої національним стандартом.
У підпункті 1 пункту 1 розділу II форми декларації зазначається позначення, назва і дата прийняття відповідного національного стандарту відповідно до переліку національних стандартів для цілей застосування Закону України "Про надання будівельної продукції на ринку", затвердженого Мінінфраструктури та розміщеного в Електронній системі відповідно до Порядку ведення Електронної системи.
У підпункті 2 пункту 1 розділу II форми декларації зазначається інформація про призначений орган (органи) з оцінки відповідності, який залучено до проведення оцінки та перевірки стабільності показників будівельної продукції, відповідно до застосованої системи (систем) оцінки.
У разі коли застосована та зазначена у пункті 6 розділу I форми декларації система (системи) оцінки не передбачає завдань для призначених органів з оцінки відповідності, у підпункті 3 розділу II форми декларації зазначається символ "-".
У разі заповнення пункту 1 розділу II форми декларації у пункті 2 розділу II форми декларації автоматично зазначається символ "-".
17. Пункт 2 розділу II форми декларації заповнюється у разі, коли декларація складається для будівельної продукції, щодо якої органом з визначення технічної прийнятності на підставі європейського або національного документа з визначення прийнятності відповідно до Порядку розроблення та прийняття національних документів України з визначення прийнятності, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23 грудня 2021 р. № 1458, видано висновок про технічну прийнятність.
У підпункті 1 пункту 2 розділу II форми декларації зазначається позначення, дата прийняття та набрання чинності відповідним європейським або національним документом з визначення прийнятності, внесеним до Електронної системи.
Застосований європейський документ з визначення прийнятності зазначається відповідно до переліку європейських документів з визначення прийнятності, які можуть застосовуватися для видачі висновку про технічну прийнятність, затвердженого Мінінфраструктури та розміщеного в Електронній системі відповідно до Порядку ведення Електронної системи.
У підпункті 2 пункту 2 розділу II форми декларації зазначається інформація щодо висновку про технічну прийнятність, зокрема:
позначення і дата видачі висновку про технічну прийнятність, внесеного до Електронної системи;
найменування та ідентифікаційний код згідно з ЄДРПОУ органу з визначення технічної прийнятності, яким видано висновок про технічну прийнятність.
У підпункті 3 пункту 2 розділу II форми декларації зазначається інформація про призначений орган (органи) з оцінки відповідності, який залучено до проведення оцінки та перевірки стабільності показників будівельної продукції, відповідно до застосованої система (системи) оцінки.
У разі коли застосована та зазначена у пункті 6 розділу I форми декларації система (системи) оцінки не передбачає завдань для призначених органів з оцінки відповідності, у підпункті 3 розділу II форми декларації зазначається символ "-".
У разі заповнення пункту 2 розділу II форми декларації у пункті 1 розділу II форми декларації автоматично зазначається символ "-".
Внесення відомостей, передбачених розділом III форми декларації
18. У розділі III форми декларації зазначається інформація щодо задекларованих показників будівельної продукції, пов’язаних з її суттєвими експлуатаційними характеристиками.
Цей розділ заповнюється за допомогою таблиці, яка вказує на зв’язок між регламентними технічними специфікаціями та системою (системами) оцінки, що застосовуються щодо кожної суттєвої експлуатаційної характеристики будівельної продукції відповідно, а також експлуатаційні характеристики, які відносяться до кожної відповідної суттєвої характеристики.
19. У графі "Перелік суттєвих експлуатаційних характеристик" зазначаються суттєві експлуатаційні характеристики, визначені у регламентних технічних специфікаціях, відповідно до одного або кількох використань за призначенням, зазначених у пункті 3 розділу I форми декларації.
20. Для кожної суттєвої експлуатаційної характеристики у графі "Показники суттєвих експлуатаційних характеристик" зазначаються відповідні задекларовані показники суттєвих експлуатаційних характеристик, виражені в рівнях або класах, або в описовій формі.
21. Показники суттєвих експлуатаційних характеристик зазначаються в декларації безпосередньо та не можуть бути представлені лише шляхом зазначення застосованих формул розрахунку або у вигляді посилань на регламентні технічні специфікації.
Для суттєвих експлуатаційних характеристик, зазначених у графі "Показники суттєвих експлуатаційних характеристик", щодо яких показники не декларуються, зазначаються літери "NPD", що позначає вираз "показники не визначені".
22. У графі "Позначення та назва регламентної технічної специфікації" зазначається позначення та назва відповідної регламентної технічної специфікації, а саме національного стандарту відповідно до вимог пункту 16 цієї Інструкції, європейського чи національного документа з визначення прийнятності відповідно до вимог пункту 17 цієї Інструкції.
Внесення відомостей, передбачених розділом IV форми декларації
23. У пункті 1 розділу IV форми декларації у разі потреби зазначається інформація (номер) щодо відповідної технічної документації та/або спеціальної технічної документації, що використовувалася, і вимоги, яким, за твердженням виробника, відповідає будівельна продукція.
24. У пункті 2 розділу IV форми декларації зазначається текст такого змісту:
"суттєві експлуатаційні характеристики продукції, ідентифікованої в пунктах 1 і 2 розділу I декларації, відповідають задекларованим у розділі III декларації показникам будівельної продукції, пов’язаним з її суттєвими експлуатаційними характеристиками;
декларація складена згідно із Законом України "Про надання будівельної продукції на ринку";
декларацією підтверджується, що виробник, зазначений у пункті 4 розділу I декларації, шляхом складення декларації показників бере на себе відповідальність за відповідність будівельної продукції таким задекларованим показникам".
25. У пункті 3 розділу IV форми декларації зазначається інформація про особу, якою підписано декларацію в інтересах та від імені виробника:
ініціали (ініціал власного імені) та прізвище;
найменування посади;
дата складення декларації.
26. Достовірність даних, зазначених у декларації, підтверджується виробником шляхом накладення кваліфікованого електронного підпису, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису керівника або уповноваженої ним особи.
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 23 грудня 2021 р. № 1458
ПОРЯДОК
розроблення та прийняття національних документів України з визначення прийнятності
( У тексті Порядку слово "Мінрегіон" в усіх відмінках замінено словом "Мінінфраструктури" згідно з Постановою КМ № 416 від 28.04.2023 )
1. Цей Порядок встановлює механізм розроблення та прийняття національних документів України з визначення прийнятності (далі - національні документи) з метою надання висновку про технічну прийнятність будівельної продукції.
2. У цьому Порядку терміни вживаються у значенні, наведеному в Законах України "Про надання будівельної продукції на ринку", "Про технічні регламенти та оцінку відповідності", "Про стандартизацію", "Про будівельні норми".
3. Національний документ розробляється та приймається національною організацією органів з визначення технічної прийнятності (далі - національна організація) на підставі заявки виробника будівельної продукції (далі - виробник) щодо видачі висновку про технічну прийнятність будівельної продукції.
Національний документ розробляється для будь-якої будівельної продукції, не охопленої або не повністю охопленої національними стандартами для цілей застосування Закону України "Про надання будівельної продукції на ринку", що є ідентичними відповідним гармонізованим європейським стандартам (далі - національні стандарти).
Виконавцями робіт з розроблення національних документів є органи з визначення технічної прийнятності, що отримали свідоцтво про призначення органу з визначення технічної прийнятності відповідно до Порядку видачі, відмови у видачі, анулювання свідоцтва про призначення органу з визначення технічної прийнятності, розширення сфери призначення, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 12 травня 2021 р. № 471 (Офіційний вісник України, 2021 р., № 40, ст. 2384), які отримали від виробника заявку щодо видачі висновку про технічну прийнятність будівельної продукції.
4. Виробник, який має намір отримати висновок про технічну прийнятність будівельної продукції, подає до органу з визначення технічної прийнятності заявку з використанням Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва (далі - Електронна система) відповідно до Порядку ведення Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23 червня 2021 р. № 681 "Деякі питання забезпечення функціонування Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва" (Офіційний вісник України, 2021 р., № 55, ст. 3401).
До заявки виробником додається наявна технічна документація, в якій визначено передбачене виробником використання за призначенням будівельної продукції та опис всіх відповідних елементів, пов’язаних із застосуванням систем оцінки та перевірки стабільності показників будівельної продукції, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 9 червня 2021 р. № 596 (Офіційний вісник України, 2021 р., № 48, ст. 2980) (далі - система (системи) оцінки), а також детальну інформацію щодо здійснення контролю за виробництвом на підприємстві, який виробник має намір застосовувати.
За рішенням виробника з органом з визначення технічної прийнятності укладається угода про комерційну таємницю та конфіденційність.
5. Орган з визначення технічної прийнятності протягом не більше ніж 30 календарних днів після отримання заявки проводить аналіз технічної документації, за результатами якого встановлює наявність обставин, передбачених пунктом 3 цього Порядку, та письмово повідомляє виробнику про те, чи підпадає будівельна продукція (повністю або частково) під дію регламентних технічних специфікацій, а саме:
1) якщо будівельна продукція повністю охоплюється національним стандартом, - про неможливість видачі відповідно до частини першої статті 19 Закону України "Про надання будівельної продукції на ринку" висновку про технічну прийнятність будівельної продукції;
2) якщо будівельна продукція повністю охоплюється європейським документом з визначення прийнятності або національним документом, - про можливість використання європейського документа з визначення прийнятності або національного документа як основи для видачі висновку про технічну прийнятність будівельної продукції;
3) якщо будівельна продукція не охоплюється або не повністю охоплюється жодною регламентною технічною специфікацією, - про застосування процедур, передбачених цим Порядком.
Також у випадках, передбачених підпунктом 3 цього пункту, орган з визначення технічної прийнятності письмово повідомляє національній організації та Мінінфраструктури про зміст заявки, а також назву, дату прийняття і номер відповідного наказу Мінінфраструктури стосовно проведення оцінки та перевірки стабільності показників будівельної продукції, який орган з визначення технічної прийнятності має намір застосувати, або про відсутність такого наказу.
Мінінфраструктури протягом 14 календарних днів з дня отримання зазначеного повідомлення письмово надає національній організації та органу з визначення технічної прийнятності інформацію щодо можливості застосування зазначеного у повідомленні органу з визначення технічної прийнятності відповідного наказу Мінінфраструктури або щодо відсутності такого наказу.
6. У разі відсутності зазначеного в абзаці п’ятому пункту 5 цього Порядку наказу Мінінфраструктури або у разі, коли Мінінфраструктури вважає, що наказ, зазначений у повідомленні органу з визначення технічної прийнятності, не може бути застосований для виконання процедур, передбачених цим Порядком, система (системи) оцінки щодо будівельної продукції визначаються безпосередньо в національному документі з урахуванням принципів, визначених частиною третьою статті 28 Закону України "Про надання будівельної продукції на ринку".
7. Розроблення національного документа та видача висновку про технічну прийнятність будівельної продукції здійснюються для продукції, зазначеної у підпункті 3 пункту 5 цього Порядку, на підставі договору, що укладається між органом з визначення технічної прийнятності та виробником (далі - договір).
Розроблення національних документів та видача висновку про технічну прийнятність будівельної продукції здійснюються відповідно до програми робіт з розроблення національного документа (далі - програма робіт).
Фінансування розроблення національних документів та видача висновку про технічну прийнятність будівельної продукції здійснюються за рахунок виробника.
Правила визначення вартості робіт з розроблення національних документів України з визначення прийнятності, видачі висновку про технічну прийнятність та порядок розподілу коштів, отриманих від замовника, між відповідним органом з визначення технічної прийнятності та національною організацією органів з визначення технічної прийнятності затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 26 січня 2024 р. № 89.
( Пункт 7 доповнено абзацом згідно з Постановою КМ № 89 від 26.01.2024 )
8. Орган з визначення технічної прийнятності повідомляє національній організації щодо наміру укласти договір з метою формування робочої групи з розроблення національного документа.
У разі розроблення національного документа щодо аналогічної будівельної продукції іншим органом з визначення технічної прийнятності національна організація протягом 14 календарних днів письмово повідомляє про це органу з визначення технічної прийнятності та виробнику. У такому разі висновок про технічну прийнятність будівельної продукції може бути виданий лише після розроблення та прийняття зазначеного національного документа відповідно до цього Порядку.
9. Робоча група з розроблення національного документа формується органом з визначення технічної прийнятності з урахуванням принципу представництва всіх заінтересованих сторін. Членство у робочій групі є добровільним.
До складу робочої групи включаються представники органу з визначення технічної прийнятності та інших органів з визначення технічної прийнятності, представник виконавчого секретаріату національної організації, а також уповноважені представники заінтересованих органів (у разі потреби).
Координацію роботи робочої групи здійснює орган з визначення технічної прийнятності.
10. Орган з визначення технічної прийнятності розробляє програму робіт, що містить:
1) інформацію щодо організації роботи в структурі органу з визначення технічної прийнятності;
2) склад робочої групи;
3) календарний план робіт;
4) інформацію щодо системи (систем) оцінки, що буде застосована;
5) інформацію щодо необхідності погодження національного документа із заінтересованими сторонами та органами.
Програма робіт погоджується з національною організацією та Мінінфраструктури з наданням копії програми робіт для ознайомлення та є невід’ємною складовою частиною договору.
У випадках, передбачених пунктом 6 цього Порядку, зазначається інформація щодо необхідності застосування відповідних процедур.
11. Після укладення договору орган з визначення технічної прийнятності протягом 14 календарних днів одночасно письмово повідомляє національній організації та Мінінфраструктури про початок робіт з розроблення національного документа з наданням копії програми робіт для ознайомлення.
Строк від моменту подання заявки до початку робіт з розроблення національного документа не повинен перевищувати 90 календарних днів.
Протягом 14 календарних днів після укладення договору інформація щодо початку робіт з розроблення національного документа оприлюднюється на офіційному веб-сайті національної організації та органу з визначення технічної прийнятності, крім інформації, що є конфіденційною.
Строк розроблення національного документа не повинен перевищувати 180 календарних днів від дати повідомлення національній організації та Мінінфраструктури про початок робіт з розроблення національного документа.
12. У разі наявності обставин, що зумовлюють необхідність подовження строку розроблення національного документа, орган з визначення технічної прийнятності на наступний робочий день після прийняття рішення про подовження строку повідомляє про це національній організації та виробнику з наданням відповідного обґрунтування.
Рішення щодо подовження строку розроблення національного документа приймається національною організацією не пізніше 60 календарних днів від початку робіт з розроблення національного документа за погодженням з виробником.
13. Під час виконання програми робіт:
орган з визначення технічної прийнятності визначає та проводить випробування щодо оцінки відповідності основних суттєвих експлуатаційних характеристик будівельної продукції відповідним характеристикам, заявленим виробником, визначає вимоги щодо здійснення контролю за виробництвом на підприємстві;

................
Перейти до повного тексту