1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В А
від 26 жовтня 2001 р. N 1446
Київ
( Постанова втратила чинність одночасно з набранням чинності Указом Президента на підставі Постанови КМ N 346 від 28.03.2011 )
Про затвердження Положення про Державну інспекцію цивільного захисту та техногенної безпеки
( Із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ N 831 від 14.06.2002 N 1106 від 17.07.2003 N 1197 від 15.12.2005 N 590 від 10.06.2009 )
Кабінет Міністрів України
постановляє:
Затвердити Положення про Державну інспекцію цивільного захисту та техногенної безпеки, що додається.
Прем'єр-міністр України А.КІНАХ
Інд. 33
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 26 жовтня 2001 р. N 1446
ПОЛОЖЕННЯ
про Державну інспекцію цивільного захисту та техногенної безпеки
1. Державна інспекція цивільного захисту та техногенної безпеки (далі - Інспекція) є урядовим органом, що діє у системі МНС і є відповідальним перед Кабінетом Міністрів України, підзвітним та підконтрольним МНС.
( Пункт 1 в редакції Постанови КМ N 590 від 10.06.2009 )
2. Інспекція у своїй діяльності керується Конституцією і законами України, а також указами Президента України та постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції і законів України, актами Кабінету Міністрів України, наказами МНС та цим Положенням.
( Пункт 2 в редакції Постанови КМ N 590 від 10.06.2009 )
3. Основними завданнями Інспекції є:
здійснення державного нагляду і контролю у сфері цивільного захисту та техногенної безпеки;
( Абзац другий пункту 3 в редакції Постанови КМ N 590 від 10.06.2009 )
державний нагляд за діяльністю аварійно-рятувальних служб;
проведення державної експертизи проектів і рішень стосовно техногенної безпеки об'єктів виробничого та соціального призначення, що можуть спричинити виникнення надзвичайних ситуацій техногенного і природного характеру та вплинути на стан захисту населення і територій.
( Пункт 3 доповнено абзацом згідно з Постановою КМ N 590 від 10.06.2009 )
4. Відповідно до покладених завдань Інспекція:
у межах своєї компетенції бере участь у реалізації державної політики щодо здійснення державного нагляду і контролю у сфері захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру, цивільної оборони і діяльності аварійно-рятувальних служб;
здійснює контроль за організацією виконання заходів щодо захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру центральними і місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами та організаціями незалежно від форми власності;
перевіряє стан готовності органів управління цивільної оборони до дій на випадок виникнення надзвичайних ситуацій;
організовує та проводить перевірки виконання заходів щодо захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру центральними і місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами та організаціями незалежно від форми власності;
узагальнює практику застосування законодавства у сфері захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру, цивільної оборони та діяльності аварійно-рятувальних служб, розробляє пропозиції щодо його вдосконалення і вносить їх на розгляд МНС;
забезпечує контроль за нагромадженням, збереженням і цільовим використанням матеріальних ресурсів, призначених для ліквідації надзвичайних ситуацій та їх наслідків центральними і місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами та організаціями;
здійснює державний нагляд за діяльністю аварійно-рятувальних служб;
перевіряє планування та готовність до виконання заходів щодо організованої евакуації населення на випадок виникнення надзвичайних ситуацій;
забезпечує у визначеному Кабінетом Міністрів України порядку проведення державної експертизи проектів і рішень стосовно забезпечення техногенної безпеки об'єктів виробничого та соціального призначення, що можуть спричинити виникнення надзвичайних ситуацій техногенного і природного характеру та вплинути на стан захисту населення і територій;
( Абзац десятий пункту 4 в редакції Постанови КМ N 590 від 10.06.2009 )
перевіряє наявність і утримання в готовності локальних систем виявлення загрози виникнення надзвичайних ситуацій та локальних систем оповіщення населення у разі виникнення таких ситуацій на об'єктах, які необхідно обладнати зазначеними системами;
( Абзац одинадцятий пункту 4 в редакції Постанови КМ N 590 від 10.06.2009 )
перевіряє наявність і готовність до використання за призначенням, у разі виникнення надзвичайної ситуації, засобів колективного та індивідуального захисту населення, майна цивільної оборони, їх утримання та ведення обліку;
здійснює контроль за додержанням стандартів і нормативів у сферах, нагляд за якими покладається на неї;
проводить вибіркові перевірки підготовки населення до дій у надзвичайних ситуаціях техногенного та природного характеру на підприємствах, в установах та організаціях;
бере участь у з'ясуванні причин виникнення надзвичайних ситуацій техногенного походження, невиконання заходів щодо запобігання аваріям, катастрофам та стихійному лиху, оцінці дій органів управління, сил і засобів під час проведення рятувальних та інших невідкладних робіт;
разом з органами, що здійснюють державний нагляд у відповідній сфері, перевіряє умови зберігання, знешкодження, утилізації і поховання небезпечних речовин та виробів, що містять такі речовини;
узагальнює та аналізує інформацію про свою діяльність і подає її до органів управління вищого рівня та інших заінтересованих організацій;
розробляє та подає пропозиції щодо підвищення ефективності захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру, удосконалення системи цивільного захисту та цивільної оборони на відповідних територіях, органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, на підприємствах, в установах та організаціях незалежно від форми власності;
надає в установленому порядку інформацію спеціально уповноваженим органам щодо юридичних та фізичних осіб, винних у порушенні законодавства з питань захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру, об'єктів підвищеної небезпеки, аварійно-рятувальних служб, з питань цивільного захисту, для притягнення їх до відповідальності згідно із законодавством;
забезпечує в межах своєї компетенції реалізацію державної політики стосовно державної таємниці, контроль за її збереженням;
бере участь у міжнародному співробітництві з питань, що належать до її компетенції;
виконує інші функції відповідно до законодавства.
5. Інспекція має право:
залучати до перевірок представників центральних і місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, фахівців науково-дослідних, дослідно-конструкторських та проектних установ, представників громадських організацій (за погодженням з їх керівниками);
перевіряти стан готовності органів управління цивільної оборони до дій у разі виникнення надзвичайних ситуацій;
одержувати в установленому порядку від органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій інформацію, необхідну для виконання покладених на неї завдань;
скликати в установленому порядку наради з питань, що належать до її компетенції.
Інспекція може видавати накази організаційно-розпорядчого характеру.
5-1. Посадові особи Інспекції, професійна діяльність яких безпосередньо пов'язана із здійсненням державного нагляду і контролю у сфері цивільного захисту та техногенної безпеки, з метою реалізації своїх повноважень мають право:

................
Перейти до повного тексту