1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
від 29 грудня 2021 р. № 1445
Київ
Деякі питання реалізації положень Закону України "Про стимулювання розвитку цифрової економіки в Україні"
( Із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ № 1492 від 30.12.2022 № 973 від 23.08.2024 )
Відповідно до пункту 5 частини другої статті 5, частини четвертої статті 6, абзацу четвертого частини першої статті 8, частини першої статті 12 Закону України "Про стимулювання розвитку цифрової економіки в Україні" Кабінет Міністрів України постановляє:
1. Затвердити такі, що додаються:
Порядок подання та розгляду заяви про набуття статусу резидента Дія Сіті;
Порядок формування та ведення реєстру Дія Сіті.
2. Внести до Положення про Єдиний державний вебпортал електронних послуг, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 4 грудня 2019 р. № 1137 "Питання Єдиного державного вебпорталу електронних послуг та Реєстру адміністративних послуг" (Офіційний вісник України, 2020 р., № 3, ст. 136, № 73, ст. 2321; 2021 р., № 43, ст. 2625), зміни, що додаються.
3. Установити, що:
офіційним веб-сайтом уповноваженого органу відповідно до Закону України "Про стимулювання розвитку цифрової економіки в Україні" є державний веб-портал правового режиму Дія Сіті (city.diia.gov.ua);
функціонування реєстру Дія Сіті здійснюється в складі Єдиного державного вебпорталу електронних послуг;
подання та розгляд заяв про набуття (припинення) статусу резидента Дія Сіті, повідомлень про зміни у відомостях, які повідомлялися в заяві про набуття статусу резидента Дія Сіті, а також заяв про виправлення помилки здійснюється, зокрема, засобами Єдиного державного вебпорталу електронних послуг;
для реалізації положень пункту 5 частини другої статті 5 Закону України "Про стимулювання розвитку цифрової економіки в Україні" застосовується перелік іноземних фондових бірж, на яких розміщено іноземні боргові цінні папери нерезидентом, оподаткування доходу якого здійснюється відповідно до підпункту 141.4.11 пункту 141.4 статті 141 Податкового кодексу України, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 6 вересня 2017 р. № 675 (Офіційний вісник України, 2017 р., № 74, ст. 2271);
технічним адміністратором державного веб-порталу правового режиму Дія Сіті (city.diia.gov.ua) є визначене Міністерством цифрової трансформації державне підприємство, що належить до сфери управління зазначеного Міністерства.
( Пункт 3 доповнено абзацом згідно з Постановою КМ № 1492 від 30.12.2022 )
4. Державній податковій службі відповідно до частини сьомої статті 7, частини першої статті 9 Закону України "Про стимулювання розвитку цифрової економіки в Україні" забезпечити подання Міністерству цифрової трансформації відомостей, необхідних для визначення відповідності резидента Дія Сіті вимогам, визначеним пунктами 2, 3 частини першої, пунктами 3, 10 частини другої та пунктом 3 частини третьої статті 5 зазначеного Закону.
5. Міністерству цифрової трансформації забезпечити подання Державній податковій службі відомостей про набуття/втрату статусу резидента Дія Сіті, відповідність резидентами Дія Сіті вимогам Закону України "Про стимулювання розвитку цифрової економіки в Україні".

Прем'єр-міністр України

Д. ШМИГАЛЬ

Інд. 49


ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 29 грудня 2021 р. № 1445
ПОРЯДОК
подання та розгляду заяви про набуття статусу резидента Дія Сіті
1. Цей Порядок розроблено відповідно до вимог Закону України "Про стимулювання розвитку цифрової економіки в Україні" (далі - Закон) з метою встановлення форми, порядку подання та розгляду заяви про набуття статусу резидента Дія Сіті.
2. Терміни в цьому Порядку вживаються у значенні, наведеному в Законі.
3. Для набуття статусу резидента Дія Сіті заявник звертається до Мінцифри із заявою про набуття статусу резидента Дія Сіті (далі - заява) за формою згідно з додатком та документами, що додаються до неї, в електронній формі з дотриманням вимог Законів України "Про електронні документи та електронний документообіг"та "Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги" в один із таких способів:
1) через державний веб-портал правового режиму Дія Сіті (city.diia.gov.ua);
2) шляхом надсилання на адресу електронної пошти Мінцифри, зазначену на його офіційному веб-сайті, для комунікації із заявниками та резидентами Дія Сіті.
( Пункт 3 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 973 від 23.08.2024 )
4. Якщо заява подається від імені заявника представником за довіреністю, до заяви додається довіреність або її копія, засвідчена нотаріально або уповноваженою особою заявника.
Заявник за власною ініціативою може додати до заяви заяву про обрання оподаткування як платника податку на прибуток підприємств на особливих умовах відповідно до Податкового кодексу України.
5. Заява і додані до неї документи повинні бути викладені державною мовою.
У разі подання заяви шляхом її надсилання на адресу електронної пошти Мінцифри така заява повинна подаватись у машинозчитуваному форматі.
На заяву та додані до неї документи накладається електронний підпис з дотриманням вимог законодавства у сферах електронного документообігу, електронної ідентифікації та електронних довірчих послуг керівника, особи, яка може вчиняти дії від імені заявника, зазначеної в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань (далі - Єдиний державний реєстр), або представника заявника за довіреністю.
( Абзац третій пункту 5 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 973 від 23.08.2024 )
6. Заява повинна містити відомості, визначені частиною першою статті 6 Закону.
7. Заявник вважається таким, що звертається до Мінцифри відповідно до частини третьої статті 5 Закону, лише за наявності відповідної відмітки у заяві. Під час звернення із заявою відповідно до частини третьої статті 5 Закону заява додатково повинна містити інформацію про розмір доходу заявника, визначений відповідно до підпункту 2 пункту 292.1 статті 292 Податкового кодексу України, за календарний рік, що передує року, в якому подається заява.
8. Мінцифри забороняється вимагати від заявника:
1) подання оригіналів документів, крім заяви;
2) подання копій документів, засвідчених нотаріально або іншими особами, якщо подання такої копії прямо не передбачено Законом;
3) подання документів, що підтверджують або спростовують інформацію про заявника, які видаються іншими державними органами, органами місцевого самоврядування або їх посадовими особами;
4) подання документів, не передбачених Законом.
9. Заявник забезпечує достовірність даних, зазначених в заяві та в доданих до неї документах, поданих до Мінцифри.
10. Якщо додані до заяви документи не дають змоги однозначно встановити зміст зазначених в них відомостей, в тому числі через пошкодження, виправлення таких відомостей або дописки до них, вважається, що відповідні відомості відсутні у відповідному документі.
11. Мінцифри розглядає заяву та додані до неї документи протягом 10 робочих днів з дня їх надходження.
12. Датою надходження до Мінцифри заяви та доданих до неї документів вважається дата надсилання на адресу електронної пошти заявника автоматично сформованого електронного повідомлення про отримання заяви та доданих до неї документів.
13. Розгляд Мінцифри заяви та доданих до неї документів включає такі послідовні стадії:
1) проведення перевірки поданих заявником документів та відомостей щодо нього в Єдиному державному реєстрі на предмет наявності підстав для повернення заяви без розгляду;
2) прийняття рішення про повернення заяви без розгляду або прийняття заяви;
3) у разі прийняття заяви проводиться перевірка зазначеної в заяві інформації та відомостей про заявника, що містяться в державних реєстрах, базах даних, інформаційних системах, держателями яких є державні органи, компетентні органи іноземних держав та міжнародні міжурядові організації, на предмет наявності підстав для прийняття рішення про відмову в набутті заявником статусу резидента Дія Сіті, надіслання запитів зазначеним органам та організаціям, проведення перевірки отриманих від них відомостей стосовно зазначених підстав;
4) прийняття рішення про набуття заявником статусу резидента Дія Сіті або про відмову в набутті заявником статусу резидента Дія Сіті.
14. На етапі розгляду заяви на предмет наявності підстав для її повернення без розгляду Мінцифри проводиться перевірка:
1) наявності в Єдиному державному реєстрі запису, що підтверджує державну реєстрацію заявника як юридичної особи за законодавством України;
2) відсутності в Єдиному державному реєстрі відомостей про державну реєстрацію припинення заявника;
3) відповідності заяви вимогам, визначеним Законом, та відповідності порядку подання заяви вимогам цього Порядку;
4) стосовно того, чи є особа, яка подала заяву, керівником заявника або особою, яка може вчиняти дії від імені заявника, зазначеною в Єдиному державному реєстрі, відповідно до відомостей Єдиного державного реєстру;
5) повноважень представника заявника, якщо заяву подано/підписано особою, яка не є його керівником чи особою, яка може вчиняти дії від імені заявника, зазначеною в Єдиному державному реєстрі.
15. Наявність та зміст відомостей про заявника у Єдиному державному реєстрі перевіряються шляхом здійснення пошуку у Єдиному державному реєстрі за ідентифікаційним кодом заявника як юридичної особи та перегляду результатів такого пошуку.
16. Відповідність заяви вимогам встановлюється шляхом проведення перевірки змісту та оформлення заяви.
17. Повноваження представника заявника підтверджуються шляхом проведення перевірки доданої до заяви довіреності (її копії) та інформації з Єдиного державного реєстру.
18. За наявності автоматизованих засобів аналізу заяви, отримання та аналізу відомостей з Єдиного державного реєстру Мінцифри проводить такий аналіз з використанням зазначених засобів.
19. Мінцифри повертає заяву без розгляду з таких підстав:
1) заява не відповідає вимогам частини першої статті 6 Закону;
2) неможливо підтвердити повноваження представника заявника, якщо заяву подано/підписано особою, яка не є його керівником або особою, яка може вчиняти дії від імені заявника, зазначеною в Єдиному державному реєстрі;
3) в Єдиному державному реєстрі відсутні відомості про заявника або наявні відомості про державну реєстрацію його припинення;
4) заявник звернувся з проханням про повернення раніше поданої заяви без розгляду.
20. У разі виявлення підстав для повернення заяви без розгляду Мінцифри протягом п’яти робочих днів з дня надходження заяви приймає і надсилає відповідне рішення заявнику на адресу його електронної пошти, зазначену в заяві (за наявності), разом з обґрунтованим поясненням підстав повернення заяви без розгляду, що повинно містити конкретні факти на підтвердження наявності таких підстав. Зазначене обґрунтоване пояснення також повинно містити пропозиції щодо усунення виявлених недоліків.
21. Якщо рішення про повернення заяви без розгляду не було прийнято з інших підстав, в разі отримання звернення заявника про повернення заяви без розгляду в один із способів, зазначених у пункті 3 цього Порядку, не пізніше ніж за годину до завершення роботи Мінцифри на п’ятий робочий день з дня надходження такої заяви, Мінцифри протягом п’яти робочих днів з дня надходження зазначеного звернення заявника приймає рішення про повернення заяви без розгляду. Якщо звернення про повернення заяви без розгляду надійшло пізніше, вважається, що Мінцифри не може посилатися на таке звернення як на підставу для залишення заяви без розгляду.
( Пункт 21 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 973 від 23.08.2024 )
22. У разі прийняття Мінцифри рішення про повернення заяви без розгляду таке рішення публікується на офіційному веб-сайті Мінцифри не пізніше ніж протягом дня надсилання відповідного рішення заявнику.
23. Якщо в заяві не зазначена адреса електронної пошти заявника, рішення про повернення заяви без розгляду надсилається на адресу електронної пошти заявника, що міститься в Єдиному державному реєстрі. За відсутності відповідної інформації в Єдиному державному реєстрі та за недостатності відомостей в заяві для ідентифікації заявника рішення про повернення заяви без розгляду вважається надісланим заявнику шляхом публікації на офіційному веб-сайті Мінцифри.
24. Якщо Мінцифри не надіслано заявнику рішення про повернення заяви без розгляду протягом п’яти робочих днів з дня надходження цієї заяви (крім випадку, передбаченого пунктом 21 цього Порядку), вважається, що Мінцифри прийнято заяву і відсутні підстави для її повернення без розгляду.
( Пункт 24 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 973 від 23.08.2024 )
25. На стадії розгляду заяви на предмет наявності підстав для відмови у набутті статусу резидента Дія Сіті Мінцифри проводиться перевірка:
1) наявності у статуті заявника та/або відомостях про нього, що містяться у Єдиному державному реєстрі, інформації про провадження ним видів діяльності, зазначених в заяві;
2) відсутності щодо заявника обставин, передбачених частиною другою статті 5 Закону;
3) відомостей щодо перебування заявника у статусі резидента Дія Сіті у минулому та у разі виявлення таких фактів - щодо дати та підстав втрати такого статусу, чинності відповідного рішення про втрату статусу резидента Дія Сіті;
4) відповідності заявника, що звертається до Мінцифри згідно з частиною третьою статті 5 Закону, вимогам стосовно:
наявності у Єдиному державному реєстрі відомостей про державну реєстрацію його створення як юридичної особи не раніше ніж за 24 календарних місяці до дня подання заяви;
неперевищення розміру його доходу, визначеного відповідно до підпункту 2 пункту 292.1 статті 292 Податкового кодексу України, граничного обсягу доходу, встановленого пунктом 291.4 статті 291 Податкового кодексу України для суб’єктів господарювання третьої групи платників єдиного податку, у календарному році, що передує календарному року, в якому подано заяву;
5) достовірності наданої в заяві інформації.
26. Мінцифри відмовляє заявнику в набутті статусу резидента Дія Сіті з таких підстав:
1) невідповідність заявника щонайменше одній з вимог, визначених пунктами 1 і 5 частини першої статті 5 Закону;
2) інформація, надана в заяві, є недостовірною;
3) протягом 12 календарних місяців, що передували місяцю, в якому заявником подано до Мінцифри заяву, такий заявник втратив статус резидента Дія Сіті з однієї з підстав, передбачених пунктами 1, 2 та 4-6 частини першої статті 9 Закону, і відповідне рішення Мінцифри про втрату заявником статусу резидента Дія Сіті не скасовано в установленому законом порядку;
4) невідповідність заявника щонайменше одній з вимог, визначених пунктами 2 і 3 частини третьої статті 5 Закону (у разі звернення заявника відповідно до частини третьої статті 5 Закону).
27. Якщо на дату проведення Мінцифри перевірки у статуті заявника та/або у відомостях про нього, що містяться у Єдиному державному реєстрі, міститься інформація про хоча б один із видів діяльності, передбачених частиною четвертою статті 5 Закону та одночасно зазначених у заяві як ті, що заявник планує провадити як резидент Дія Сіті, вважається, що заявник відповідає вимозі, передбаченій пунктом 1 частини першої статті 5 Закону.
28. Відповідність заявника вимогам, передбаченим Законом, встановлюється шляхом проведення перевірки відомостей про нього, що містяться в державних реєстрах, базах даних, інформаційних системах, держателями яких є державні органи, компетентні органи іноземних держав та міжнародні міжурядові організації, надіслання запитів зазначеним органам та організаціям та проведення перевірки отриманих від них відомостей.
У разі отримання відповідного запиту запитувана інформація повинна бути надана Мінцифри в електронній формі терміново, але не пізніше ніж протягом двох робочих днів з дня отримання запиту.

................
Перейти до повного тексту