1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
від 29 грудня 2021 р. № 1442
Київ
Про затвердження Типового положення про штаб зони (району) територіальної оборони
Відповідно до пункту 3 частини першої статті 12 Закону України"Про основи національного спротиву" Кабінет Міністрів України
постановляє:
1. Затвердити Типове положення про штаб зони (району) територіальної оборони, що додається.
2. Міністерствам та іншим центральним органам виконавчої влади привести свої нормативно-правові акти у відповідність з цією постановою.
Прем’єр-міністр України Д. ШМИГАЛЬ
Інд. 29
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 29 грудня 2021 р. № 1442
ТИПОВЕ ПОЛОЖЕННЯ
про штаб зони (району) територіальної оборони
Загальні питання
1. Це Типове положення регламентує засади функціонування штабу зони (району) територіальної оборони в мирний час та особливий період, визначає його призначення, підпорядкованість, завдання, функції та його структуру.
2. Штаби зон (районів) територіальної оборони у мирний час та особливий період призначені для підготовки до територіальної оборони та її ведення, координації здійснення заходів територіальної оборони силами та засобами сил безпеки та оборони територіальної оборони та забезпечення реалізації Головою Ради міністрів Автономної Республіки Крим, головами обласних (районних), Київської та Севастопольської міських держадміністрацій (керівників відповідних військово-цивільних або військових адміністрацій у разі їх утворення) (далі — керівники зони (району) територіальної оборони) повноважень щодо керівництва територіальною обороною у відповідній зоні (районі).
3. Організація підготовки та управління силами і засобами складових сил безпеки і оборони, що залучаються до виконання завдань територіальної оборони, здійснюється через постійно діючі оперативні групи, що входять до складу штабів зон (районів) територіальної оборони.
4. У своїй діяльності штаб зони (району) територіальної оборони керується Конституцією та законами України, актами Президента України і Кабінету Міністрів України, цим Типовим положенням, положенням про відповідний штаб зони (району) територіальної оборони, а також наказами та директивами Головнокомандувача Збройних Сил, командувача Сил територіальної оборони Збройних Сил, Генерального штабу Збройних Сил та регіональних управлінь Сил територіальної оборони Збройних Сил, розпорядженнями керівників відповідної зони (району) територіальної оборони.
Положення про штаб зони (району) територіальної оборони розробляється на підставі цього Типового положення і затверджується відповідними керівниками зони (району) територіальної оборони за погодженням відповідно: з керівником регіонального органу військового управління Сил територіальної оборони Збройних Сил — для зони територіальної оборони; з керівниками зони територіальної оборони — для штабу району територіальної оборони.
5. Штаб зони (району) територіальної оборони є постійно діючим органом управління, який підпорядкований керівнику зони (району) територіальної оборони.
Основні завдання штабу зони (району) територіальної оборони
6. Основними завданнями штабу зони (району) територіальної оборони є:
1) в мирний час:
збір, обробка, узагальнення, аналіз інформації та оцінка обстановки, яка впливає на підготовку складових територіальної оборони, які залучаються до виконання завдань територіальної оборони у зоні (районі) територіальної оборони;
підготовка необхідних розрахунків і пропозицій, аналітичних матеріалів для прийняття керівниками зони (району) територіальної оборони рішень з питань територіальної оборони;
організація та здійснення планування територіальною обороною в межах території відповідної зони (району) територіальної оборони;
участь в організації проведення обстеження важливих об’єктів і комунікацій, інших об’єктів критичної інфраструктури, визначених Кабінетом Міністрів України, та об’єктів підвищеної небезпеки, порушення функціонування та виведення з ладу яких становлять загрозу для життєдіяльності населення, участь в організації їх охорони та оборони;
забезпечення реалізації повноважень керівників зон (районів) територіальної оборони щодо планування територіальної оборони у відповідній (відповідному) зоні (районі) територіальної оборони;
участь у створенні системи управління територіальної оборони в межах відповідної зони (району) територіальної оборони;
відпрацювання на підставі рішень керівника зони (району) територіальної оборони порядку організації територіальною обороною, визначення форм і способів виконання завдань територіальної оборони та доведення до виконавців розпорядження керівника зони (району) територіальної оборони, організація здійснення контролю за їх виконанням;
організація та підтримка взаємодії між штабами зон (районів) територіальної оборони, органами управління та силами цивільного захисту відповідної територіальної підсистеми єдиної державної системи цивільного захисту під час підготовки та виконання завдань територіальної оборони;
організація та здійснення контролю за підготовкою та готовністю сил і засобів, які залучаються до виконання завдань територіальної оборони;
організація підготовки та проведення навчань (тренувань) із силами та засобами сил безпеки та оборони територіальної оборони зон (районів) та участь у навчаннях (тренуваннях) за планом підготовки Збройних Сил;
управління діями сил і засобів, які залучаються до виконання завдань територіальної оборони;
сприяння організації системи загальновійськової підготовки громадян України до національного спротиву;
керівництво бригадами (батальйонами) Сил територіальної оборони Збройних Сил та координація дій щодо створення системи добровольчих формувань територіальних громад в межах зони (району) територіальної оборони, визначення їх завдань в мирний час та особливий період;
організація та забезпечення здійснення заходів скритого управління підпорядкованими військами (силами);
участь у сприянні заходам з організації підготовки руху опору;
організація забезпечення охорони державної таємниці, криптографічного та технічного захисту інформації, протидії технічним розвідкам, захисту іншої інформації з обмеженим доступом;
2) в особливий період додатково до завдань мирного часу (до введення правового режиму воєнного стану):
здійснення контролю за готовністю сил і засобів, які залучаються до виконання завдань територіальної оборони;
збір, обробка, узагальнення, аналіз та оцінка обстановки, яка впливає на виконання завдань територіальної оборони у зоні (районі) територіальної оборони, та надання Раді оборони області, керівникам районів територіальної оборони необхідної інформації;
уточнення (розроблення) плану територіальної оборони зони (району) територіальної оборони;
відпрацювання донесень і своєчасне подання до вищого штабу;
управління діями силами і засобами сил безпеки та оборони територіальної оборони, які залучаються до виконання завдань територіальної оборони, в умовах особливого періоду;
залучення сил і засобів сил безпеки та оборони (за узгодженням з керівниками органів управління відповідних сил безпеки та оборони) за рішенням Головнокомандувача Збройних Сил до організації, підготовки, підтримання та виконання завдань руху опору;
участь в інформаційних заходах, які спрямовані на підвищення ефективності функціонування системи територіальної оборони держави та протидію інформаційним операціям агресора (противника);
забезпечення доведення до цивільного населення (в частині, що стосується) наказів та розпоряджень вищого військового керівництва України, військового командування, керівників відповідної (відповідного) зони (району) територіальної оборони;
організація та забезпечення скритого управління військами (силами) в межах відповідної (відповідного) зони (району) територіальної оборони;

................
Перейти до повного тексту