1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
від 17 грудня 2024 р. № 1441
Київ
Про інформаційно-комунікаційну систему для автоматизації центрів надання адміністративних послуг "Вулик"
Кабінет Міністрів України постановляє:
1. Затвердити Положення про інформаційно-комунікаційну систему для автоматизації центрів надання адміністративних послуг "Вулик", що додається.
2. Внести до постанов Кабінету Міністрів України від 14 березня 2012 р. № 236 "Про затвердження Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті за програмою "Електронне урядування" (Офіційний вісник України, 2012 р., № 23, ст. 881, № 89; 2019 р., № 21, ст. 723, № 84, ст. 5385; 2022 р., № 39, ст. 2102; 2024 р., № 92, ст. 5939) і від 18 вересня 2019 р. № 856 "Питання Міністерства цифрової трансформації" (Офіційний вісник України, 2019 р., № 80, ст. 2736) зміни, що додаються.
3. Ця постанова набирає чинності з дня її опублікування, крім пункту 1 змін, затверджених цією постановою, який набирає чинності з 1 січня 2025 року.

Прем'єр-міністр України

Д. ШМИГАЛЬ

Інд. 81


ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 17 грудня 2024 р. № 1441
ПОЛОЖЕННЯ
про інформаційно-комунікаційну систему для автоматизації центрів надання адміністративних послуг "Вулик"
1. Це Положення визначає структуру, основні завдання, суб’єктів та функціональні можливості інформаційно-комунікаційної системи для автоматизації центрів надання адміністративних послуг "Вулик", інші питання її функціонування та використання.
2. У цьому Положенні терміни вживаються у такому значенні:
електронний кабінет - індивідуальна персоніфікована веб-сторінка, за допомогою якої забезпечується взаємодія авторизованого користувача з інформаційно-комунікаційною системою для автоматизації центрів надання адміністративних послуг "Вулик";
інформаційно-комунікаційна система для автоматизації центрів надання адміністративних послуг "Вулик" (далі - система "Вулик") - сукупність інформаційних та електронних комунікаційних систем, які у процесі обробки інформації діють як єдине ціле для організаційно-технічного забезпечення та автоматизації процесів і процедур функціонування центрів надання адміністративних послуг, їх територіальних підрозділів, віддалених (у тому числі пересувних) робочих місць адміністраторів із застосування сервісів "Мобільний адміністратор" та "Мобільний центр" під час надання адміністративних послуг;
інформація, що обробляється в системі "Вулик", - інформація, внесена користувачами системи "Вулик" у межах виконання ними своїх повноважень у сфері надання адміністративних послуг. Структура та склад даних (зокрема, персональних), що підлягають внесенню, обробці та зберіганню в системі "Вулик", визначаються нормативно-правовими актами, які регулюють питання, пов’язані з наданням адміністративних послуг;
користувач системи "Вулик" - фізична особа - уповноважений представник учасника системи "Вулик", якій відповідно до цього Положення після проходження електронної ідентифікації та автентифікації надано доступ до системи "Вулик" у межах профілю учасника системи "Вулик" і яка використовує засоби системи "Вулик" відповідно до її функціонального призначення через електронний кабінет;
профіль учасника системи "Вулик" (далі - профіль учасника) - середовище в системі "Вулик", яке містить, зокрема, інформацію про адміністративні послуги, учасника, користувача системи "Вулик". Профіль учасника створюється технічним адміністратором системи "Вулик" після підтвердження ним заяви про підключення до системи "Вулик" від учасника системи "Вулик";
технічний адміністратор системи "Вулик" (далі - технічний адміністратор) - державне підприємство "ДІЯ", що належить до сфери управління Мінцифри і здійснює технічне адміністрування, в тому числі захист інформації, модернізацію, вдосконалення та усунення технічних несправностей у роботі системи "Вулик";
учасник системи "Вулик" (далі - учасник) - орган виконавчої влади, орган місцевого самоврядування, зокрема центр надання адміністративних послуг, який підключений до системи "Вулик";
функціональні модулі - сукупність програмних засобів, які автоматизують процеси авторизованих користувачів системи "Вулик" до рівня операційних процедур (зокрема, в електронному кабінеті) з метою надання адміністративних послуг.
Інші терміни в цьому Положенні вживаються у значенні, наведеному в Цивільному кодексі України, Законах України "Про адміністративні послуги", "Про публічні електронні реєстри", "Про захист інформації в інформаційно-комунікаційних системах", "Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги" та інших нормативно-правових актах.
3. Користування системою "Вулик" здійснюється на безоплатній основі цілодобово, сім днів на тиждень, крім випадків проведення модернізації або планових і позапланових профілактичних та/або технічних робіт, пов’язаних з усуненням технічних та/або методологічних недоліків чи технічного збою в роботі, тривалість проведення яких визначається технічним адміністратором із повідомленням власнику системи "Вулик".
4. Система "Вулик" має офіційну адресу в Інтернеті - vulyk.gov.ua.
Власником системи "Вулик" та виключних майнових прав інтелектуальної власності на її програмне забезпечення є держава в особі Мінцифри (далі - власник системи "Вулик").
Володільцем інформації системи "Вулик" є її власник. Програмне забезпечення системи "Вулик" використовується технічним адміністратором.
5. Основними завданнями системи "Вулик" є:
1) організаційно-технічне забезпечення та автоматизація процесів у сфері надання адміністративних послуг;
2) впровадження єдиних стандартів і процедур надання адміністративних послуг, передбачених законодавством;
3) сприяння підвищенню ефективності надання адміністративних послуг, зокрема шляхом забезпечення доступності інформації для державних органів та органів місцевого самоврядування, суб’єктів звернення та інших учасників;
4) оптимізація процесів надання адміністративних послуг через офлайн-фронт-офіси та автоматизація взаємодії між суб’єктами надання адміністративних послуг з метою скорочення часу та ресурсів, необхідних для обслуговування суб’єктів звернення;
5) централізоване зберігання та обробка даних;
6) технічна реалізація впровадження інструментів моніторингу та аналізу ефективності, а також оцінки якості надання адміністративних послуг з використанням системи "Вулик";
7) виконання інших завдань, визначених законодавством, у тому числі захист даних (зокрема, персональних) від несанкціонованого доступу, знищення, модифікації.
6. Відповідно до основних завдань система "Вулик" має такі функціональні можливості:
1) автоматизація процесу реєстрації заяви про отримання адміністративної послуги;
2) забезпечення автоматичного заповнення форм (полів) документів, які створюються в електронній формі засобами системи "Вулик", відомостями, одержаними в порядку електронної інформаційної взаємодії системи "Вулик" із державними електронними інформаційними ресурсами, іншими інформаційно-комунікаційними системами;
3) забезпечення можливостей для ведення та оптимізації електронного діловодства в центрах надання адміністративних послуг (з автоматичним заповненням даними, отриманими в порядку електронної інформаційної взаємодії), оброблення, відправлення, передавання, одержання, зберігання, використання та знищення електронних документів (копій електронних документів, електронного відображення інформації, що міститься в документах);
4) автоматизоване відстеження строків надання адміністративних послуг;
5) формування звітної документації про діяльність центрів надання адміністративних послуг;
6) забезпечення електронної ідентифікації та автентифікації авторизованих користувачів системи "Вулик";
7) забезпечення електронного документообігу із суб’єктами надання адміністративних послуг засобами системи електронної взаємодії органів виконавчої влади;
8) забезпечення електронної інформаційної взаємодії з державними електронними інформаційними ресурсами;
9) забезпечення електронної інформаційної взаємодії з Єдиним державним вебпорталом електронних послуг, у тому числі для здійснення моніторингу якості надання адміністративних послуг;
10) здійснення автоматичної перевірки повноти заповнення форм (полів) документів, які створюються в електронній формі засобами системи "Вулик", а також у разі, коли законодавством визначені відповідні алгоритми автоматичної перевірки, - достовірності наданих у таких документах відомостей;
11) забезпечення доступності інтерфейсів для осіб з інвалідністю, зокрема для осіб із порушеннями зору, слуху, опорно-рухового апарату, мовлення та інтелектуального розвитку, а також із різними комбінаціями порушень, відповідно до ДСТУ EN 301 549:2022 (EN 301 549 V3.2.1 (2021-03), IDT) "Інформаційні технології. Вимоги щодо доступності продуктів та послуг ІКТ";
12) моніторинг відвідувань користувачів системи "Вулик";
13) надання доступу до обміну реєстровою інформацією публічних електронних реєстрів для забезпечення виконання технічним адміністратором функції оператора надання доступу до реєстрової інформації у порядку, визначеному Законом України "Про публічні електронні реєстри", за наявності технічної можливості;
14) інші функції, необхідні для виконання завдань системою "Вулик".
7. Система "Вулик" складається з підсистеми управління, підсистеми взаємодії та інших функціональних модулів.
Підсистема управління призначена для організації заходів програмного забезпечення та його налаштувань з метою здійснення підключення учасників, адміністрування, розподілу ресурсів та моніторингу функціонування системи "Вулик".
Підсистема взаємодії призначена для забезпечення роботи користувачів системи "Вулик" відповідно до цього Положення.
Функціональні модулі забезпечують автоматизацію процесів під час ведення профілів учасників, формування та внесення змін до переліку адміністративних послуг, формування заяв та справ для надання адміністративних послуг, проведення моніторингу та оцінки якості надання адміністративних послуг, відслідковування статусів щодо розгляду справ, формування звітності, взаємодії із суб’єктами надання адміністративних послуг та здійснення інших заходів, пов’язаних з наданням адміністративних послуг.
8. Електронна інформаційна взаємодія системи "Вулик" з державними електронними інформаційними ресурсами, іншими інформаційно-комунікаційними системами здійснюється засобами системи електронної взаємодії державних електронних інформаційних ресурсів "Трембіта" відповідно до Порядку електронної (технічної та інформаційної) взаємодії, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 8 вересня 2016 р. № 606 "Деякі питання електронної взаємодії електронних інформаційних ресурсів" (Офіційний вісник України, 2016 р., № 73, ст. 2455; 2023 р., № 11, ст. 721).

................
Перейти до повного тексту