- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Постанова
КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
від 29 грудня 2021 р. № 1438 Київ |
Деякі питання реалізації пілотного проекту щодо внесення до Державного земельного кадастру відомостей про земельні ділянки сертифікованими інженерами-землевпорядниками
( Із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ
№ 921 від 19.08.2022
№ 766 від 25.07.2023 )
( Реалізацію пілотного проекту щодо внесення до Державного земельного кадастру відомостей про земельні ділянки сертифікованими інженерами-землевпорядниками, запровадженого цією Постановою, зупинено на період дії воєнного стану та протягом місяця після його припинення або скасування згідно з Постановою КМ
№ 563 від 10.05.2022 )
( Реалізацію пілотного проекту щодо внесення до Державного земельного кадастру відомостей про земельні ділянки сертифікованими інженерами-землевпорядниками, запровадженого цією Постановою, відновлено згідно з Постановою КМ
№ 766 від 25.07.2023 - діє до припинення або скасування воєнного стану в Україні та протягом місяця з дня його припинення чи скасування, але не пізніше ніж до 31 грудня 2023 року. Реалізація пілотного проекту забезпечується з урахуванням
особливостей )
Відповідно до підпункту 3 пункту 12 розділу VII "Прикінцеві та перехідні положення" Закону України
"Про Державний земельний кадастр" Кабінет Міністрів України постановляє:
1. Запровадити до 31 грудня 2023 р. пілотний проект щодо внесення до Державного земельного кадастру відомостей про земельні ділянки сертифікованими інженерами-землевпорядниками.
2. Затвердити Порядок реалізації пілотного проекту щодо внесення до Державного земельного кадастру відомостей про земельні ділянки сертифікованими інженерами-землевпорядниками та вимоги щодо проведення моніторингу виконання сертифікованими інженерами-землевпорядниками повноважень державних кадастрових реєстраторів, а також порядок оскарження рішень про внесення відомостей до Державного земельного кадастру, прийнятих сертифікованими інженерами-землевпорядниками в рамках пілотного проекту, що додаються.
3. Державній службі з питань геодезії, картографії та кадастру відповідно до Порядку та вимог, затверджених пунктом 2 цієї постанови, забезпечити розроблення та впровадження програмного забезпечення у складі Державного земельного кадастру, необхідного для виконання цієї постанови.
4. Міністерству аграрної політики та продовольства за результатами реалізації пілотного проекту щодо внесення до Державного земельного кадастру відомостей про земельні ділянки сертифікованими інженерами-землевпорядниками подати до 1 грудня 2023 р. Кабінетові Міністрів України законопроект щодо надання сертифікованим інженерам-землевпорядникам статусу державних кадастрових реєстраторів.
Прем'єр-міністр України |
Д. ШМИГАЛЬ |
Інд. 75 |
|
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 29 грудня 2021 р. № 1438
ПОРЯДОК
реалізації пілотного проекту щодо внесення до Державного земельного кадастру відомостей про земельні ділянки сертифікованими інженерами-землевпорядниками та вимоги щодо проведення моніторингу виконання сертифікованими інженерами-землевпорядниками повноважень державних кадастрових реєстраторів, а також порядок оскарження рішень про внесення відомостей до Державного земельного кадастру, прийнятих сертифікованими інженерами-землевпорядниками в рамках пілотного проекту
1. Ці Порядок та вимоги відповідно до підпункту 3 пункту 12 розділу VII "Прикінцеві та перехідні положення" Закону України
"Про Державний земельний кадастр" (далі - Закон) визначають механізм надання особам, які в установленому законом порядку внесені до Державного реєстру сертифікованих інженерів-землевпорядників (далі - сертифіковані інженери-землевпорядники), здійснення та припинення ними повноважень державних кадастрових реєстраторів на період реалізації пілотного проекту щодо внесення до Державного земельного кадастру відомостей про земельні ділянки сертифікованими інженерами-землевпорядниками (далі - пілотний проект).
2. До повноважень державних кадастрових реєстраторів, які здійснюються сертифікованими інженерами-землевпорядниками, на період реалізації пілотного проекту належать:
1) внесення до Державного земельного кадастру відомостей (змін до них) або надання відмови у внесенні відомостей (змін до них) про земельні ділянки (їх частини), розташовані в межах району, міста республіканського (Автономної Республіки Крим) чи обласного значення, районів у мм. Києві і Севастополі, а також міст, селищ, сіл, розташованих у їх межах;
2) здійснення реєстрації:
заяв про внесення відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру;
заяв про відкликання заяв про внесення відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру;
заяв про державну реєстрацію земельної ділянки;
заяв про внесення відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру про межі частини земельної ділянки, на яку поширюються права суборенди, сервітуту;
3) здійснення державної реєстрації земельних ділянок, обмежень у їх використанні, скасування такої реєстрації;
4) формування поземельних книг на земельні ділянки, внесення записів до них, забезпечення їх зберігання;
5) присвоєння кадастрових номерів земельним ділянкам;
6) проведення перевірки відповідності поданих документів вимогам законодавства;
7) надання витягів з Державного земельного кадастру про земельні ділянки для підтвердження внесення відповідних відомостей до Державного земельного кадастру;
8) оприлюднення за допомогою програмного забезпечення Державного земельного кадастру на офіційному веб-сайті Держгеокадастру відомостей щодо об’єктів, зазначених у підпункті 1 цього пункту.
3. Повноваження, визначені у пункті 2 цих Порядку та вимог, здійснюються сертифікованими інженерами-землевпорядниками:
виключно щодо земельних ділянок (їх частин), розробниками документації із землеустрою щодо яких та відповідальними за якість робіт із землеустрою щодо яких є відповідні сертифіковані інженери-землевпорядники.
4. Сертифіковані інженери-землевпорядники самостійно визначають можливість здійснення ними повноважень, визначених у пункті 2 цих Порядку та вимог, з урахуванням можливості організаційного та технічного забезпечення їх здійснення.
5. Повноваження, визначені у пункті 2 цих Порядку та вимог, можуть здійснюватися виключно сертифікованими інженерами-землевпорядниками, які успішно пройшли стажування у рамках пілотного проекту відповідно до пунктів 29-45 цих Порядку та вимог.
6. Для здійснення повноважень, визначених у пункті 2 цих Порядку та вимог, сертифіковані інженери-землевпорядники отримують доступ до Державного земельного кадастру.
7. Надання доступу сертифікованим інженерам-землевпорядникам до Державного земельного кадастру здійснюється згідно з пунктом 188-1
Порядку ведення Державного земельного кадастру.
8. Автоматизоване робоче місце сертифікованого інженера-землевпорядника як користувача Державного земельного кадастру повинно відповідати вимогам до автоматизованого робочого місця користувача Державного земельного кадастру та програмного забезпечення згідно з
додатком 57 до Порядку ведення Державного земельного кадастру.
Адміністратор Державного земельного кадастру на своєму офіційному веб-сайті розміщує зазначені вимоги.
9. Інформація про сертифікованих інженерів-землевпорядників, яким надано доступ до Державного земельного кадастру в рамках пілотного проекту (з відомостями про внесені зміни до такої інформації), оприлюднюється на офіційному веб-сайті Держгеокадастру, в тому числі як додаткова інформація у відомостях Державного реєстру сертифікованих інженерів-землевпорядників.
10. Припинення повноважень сертифікованих інженерів-землевпорядників, яким надано доступ до Державного земельного кадастру в рамках пілотного проекту, здійснюється за рішенням таких сертифікованих інженерів-землевпорядників.
11. У разі прийняття рішення сертифікованим інженером-землевпорядником, зазначеного у пункті 10 цих Порядку та вимог, він зобов’язаний повідомити про це Держгеокадастру у триденний строк до дня припинення відповідних повноважень.
Держгеокадастр не пізніше наступного робочого дня з дня отримання повідомлення про припинення повноважень сертифікованим інженером-землевпорядником надає відповідне доручення адміністратору Державного земельного кадастру, який забезпечує його негайне виконання.
12. Тимчасове блокування або анулювання доступу сертифікованих інженерів-землевпорядників до Державного земельного кадастру в рамках пілотного проекту здійснюється відповідно до рішень Держгеокадастру в порядку, визначеному абзацами другим - четвертим пункту 229
Порядку ведення Державного земельного кадастру, передбаченому для державних кадастрових реєстраторів.
13. Державні кадастрові реєстратори територіальних органів Держгеокадастру проводять моніторинг здійснення сертифікованими інженерами-землевпорядниками повноважень, визначених у пункті 2 цих Порядку та вимог.
14. У разі прийняття сертифікованим інженером-землевпорядником рішення про внесення відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру або про державну реєстрацію земельної ділянки відповідно до вимог
Порядку ведення Державного земельного кадастру після здійснення ним дій, передбачених підпунктами 1-3 пункту 75 або абзацами п’ятим - восьмим пункту 111
Порядку ведення Державного земельного кадастру, програмним забезпеченням Державного земельного кадастру за принципом випадковості обирається територіальний орган Держгеокадастру, державний кадастровий реєстратор якого проводитиме перевірку прийнятих сертифікованим інженером-землевпорядником рішень.
15. Протягом строку проведення перевірки державним кадастровим реєстратором, зазначеним у пункті 14 цих Порядку та вимог, програмним забезпеченням Державного земельного кадастру блокується можливість здійснення сертифікованим інженером-землевпорядником дій, передбачених підпунктами 4-6 пункту 75 або абзацом дев’ятим пункту 111
Порядку ведення Державного земельного кадастру.
16. Строк здійснення сертифікованим інженером-землевпорядником дій, зазначених у пункті 14 цих Порядку та вимог, з дня реєстрації заяви, зазначеної у підпункті 2 пункту 2 цих Порядку та вимог, до початку перевірки не перевищує семи робочих днів.
17. Державний кадастровий реєстратор, обраний програмним забезпеченням Державного земельного кадастру за принципом випадковості відповідно до пункту 14 цих Порядку та вимог, проводить перевірку здійснених сертифікованим інженером-землевпорядником дій у строк, що не перевищує двох робочих днів.
18. У разі встановлення за результатами перевірки відповідності здійснених сертифікованим інженером-землевпорядником дій вимогам
Закону та
Порядку ведення Державного земельного кадастру державний кадастровий реєстратор знімає блокування в програмному забезпеченні Державного земельного кадастру, накладене відповідно до пункту 15 цих Порядку та вимог.
19. У разі встановлення за результатами перевірки порушень у діях сертифікованого інженера-землевпорядника або недотримання вимог
Закону та/або
Порядку ведення Державного земельного кадастру державний кадастровий реєстратор за допомогою програмного забезпечення Державного земельного кадастру повідомляє державному кадастровому реєстратору Держгеокадастру про виявлення порушень у діях сертифікованого інженера-землевпорядника з обґрунтуванням вимог щодо скасування відповідного рішення сертифікованого інженера-землевпорядника.
20. Державний кадастровий реєстратор Держгеокадастру, до якого надійшло повідомлення, зазначене упункті 19 цих Порядку та вимог, за результатом його розгляду у строк, що не перевищує двох робочих днів, приймає остаточне рішення про зняття блокування в програмному забезпеченні Державного земельного кадастру, накладеного відповідно до пункту 15 цих Порядку та вимог, або скасування відповідного рішення сертифікованого інженера-землевпорядника відповідно до пункту 138
Порядку ведення Державного земельного кадастру.
21. Якщо протягом строку, встановленого у пунктах 17 і 20 цих Порядку та вимог, державними кадастровими реєстраторами Держгеокадастру та/або його територіальних органів не проведено перевірки відповідності здійснених сертифікованим інженером-землевпорядником дій вимогам
Закону та
Порядку ведення Державного земельного кадастру, така перевірка вважається проведеною, а програмним забезпеченням Державного земельного кадастру автоматично знімається блокування, накладене відповідно до пункту 15 цих Порядку та вимог.
................Перейти до повного тексту