1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
від 23 грудня 2021 р. № 1427
Київ
Питання використання приаеродромної території
Відповідно до частини третьої статті 69 Повітряного кодексу України, підпунктів 3 і 4 пункту 11 розділу II "Прикінцеві та перехідні положення" Закону України від 17 жовтня 2019 р. № 199-IX "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення порядку надання адміністративних послуг у сфері будівництва та створення Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва" Кабінет Міністрів України постановляє:
1. Затвердити такі, що додаються:
Порядок визначення у містобудівних умовах та обмеженнях граничної висоти та планувальних обмежень забудови земельних ділянок на приаеродромній території та інформаційної взаємодії з цією метою;
Порядок встановлення обмежень використання приаеродромної території.
2. Внести до постанов Кабінету Міністрів України від 6 грудня 2017 р. № 954 "Про затвердження Положення про використання повітряного простору України" (Офіційний вісник України, 2017 р., № 101, ст. 3118) і від 23 червня 2021 р. № 681 "Деякі питання забезпечення функціонування Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва" (Офіційний вісник України, 2021 р., № 55, ст. 3401) зміни, що додаються.
3. Рекомендувати провайдерам аеронавігаційного обслуговування та експлуатантам аеродромів (вертодромів) до 22 квітня 2022 р. забезпечити підключення до електронного кабінету користувача провайдера аеронавігаційного обслуговування та експлуатанта аеродрому (вертодрому) в Єдиній державній електронній системі у сфері будівництва.
4. Міністерству розвитку громад та територій забезпечити:
1) до 18 лютого 2022 р. розроблення електронного кабінету користувача Державної авіаційної служби та Міністерства оборони в Єдиній державній електронній системі у сфері будівництва;
2) до 25 березня 2022 р. розроблення електронного кабінету користувача провайдера аеронавігаційного обслуговування та експлуатанта аеродромів (вертодромів) в Єдиній державній електронній системі у сфері будівництва.
5. Державній авіаційній службі забезпечити:
1) до 25 лютого 2022 р. підключення до електронного кабінету користувача Державної авіаційної служби в Єдиній державній електронній системі у сфері будівництва;
2) до 25 березня 2022 р. внесення до Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва відомостей про аеродроми (вертодроми) цивільної авіації, крім інформації, що містить державну таємницю, із зазначенням: найменування аеродрому (вертодрому), експлуатанта аеродрому (веродрому), розміру приаеродромної території аеродрому (вертодрому) в кілометрах, перевищення аеродрому (вертодрому) (перевищення найвищої точки посадкової площі над рівнем моря) в балтійській системі висот, координат контрольної точки аеродрому (вертодрому).
6. Міністерству оборони забезпечити:
1) до 25 лютого 2022 р. підключення до електронного кабінету користувача Міністерства оборони в Єдиній державній електронній системі у сфері будівництва;
2) до 25 березня 2022 р. внесення до Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва відомостей про аеродроми (вертодроми) державної авіації, крім інформації, що містить державну таємницю, із зазначенням: найменування аеродрому (вертодрому), експлуатанта аеродрому (веродрому), розміру приаеродромної території аеродрому (вертодрому) в кілометрах, перевищення аеродрому (вертодрому) (перевищення найвищої точки посадкової площі над рівнем моря) в балтійській системі висот, координат контрольної точки аеродрому (вертодрому).
7. До початку функціонування та підключення користувачів кабінету провайдера аеронавігаційного обслуговування та експлуатанта аеродромів (вертодромів) в Єдиній державній електронній системі у сфері будівництва взаємодія між такими користувачами здійснюється в паперовій формі, а отримані в паперовій формі документи (оцінки) підлягають завантаженню до Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва під час створення Державною авіаційною службою висновку щодо граничної висоти об’єктів на приаеродромній території.
8. Міністерствам та іншим центральним органам виконавчої влади привести у шестимісячний строк свої нормативно-правові акти та будівельні норми у відповідність з цією постановою.
9. Рекомендувати органам місцевого самоврядування керуватися Порядком встановлення обмежень використання приаеродромної території під час розгляду та погодження обмежень використання приаеродромної території.

Прем'єр-міністр України

Д. ШМИГАЛЬ

Інд. 21


ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 23 грудня 2021 р. № 1427
ПОРЯДОК
визначення у містобудівних умовах та обмеженнях граничної висоти і планувальних обмежень забудови земельних ділянок на приаеродромній території та інформаційної взаємодії з цією метою
1. Цей Порядок встановлює процедуру визначення у містобудівних умовах та обмеженнях граничної висоти і планувальних обмежень забудови земельних ділянок на приаеродромній території та механізм взаємодії з цією метою між відповідним уповноваженим органом містобудування та архітектури та експлуатантом аеродрому (вертодрому), Державіаслужбою та/або Міноборони, отримання відомостей про перевищення аеродрому (перевищення найвищої точки посадкової площі над рівнем моря) та застосовується до затвердження містобудівної документації з урахуванням обмежень використання відповідної приаеродромної території, встановлених згідно з Повітряним кодексом України.
2. Створення та подання електронних документів, завантаження документів, необхідних для створення документів, передбачених цим Порядком, отримання відомостей (даних) про стан розгляду електронних документів та результати їх розгляду здійснюється через електронний кабінет відповідно до Порядку ведення Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23 червня 2021 р. № 681 (Офіційний вісник України, 2021 р., № 55, ст. 3401).
3. Дія цього Порядку поширюється на відповідний уповноважений орган містобудування та архітектури, Державіаслужбу, Міноборони, провайдерів аеронавігаційного обслуговування, уповноважений орган з питань забезпечення аеронавігаційною інформацією суб’єктів авіаційної діяльності державної авіації та експлуатантів аеродромів (вертодромів).
4. Державіаслужба оприлюднює на своєму офіційному веб-сайті відомості про перевищення аеродромів (вертодромів) цивільної авіації (перевищення найвищої точки посадкової площі над рівнем моря) та розмірів приаеродромної території аеродромів (вертодромів) цивільної авіації, а також завантажує такі відомості до Реєстру будівельної діяльності Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва, крім інформації, що містить державну таємницю. У разі внесення до Державного реєстру цивільних аеродромів інформації про новий аеродром (вертодром) Державіаслужба у десятиденний строк з дня оформлення свідоцтва про реєстрацію аеродрому (вертодрому) розміщує на своєму офіційному веб-сайті відомості про перевищення такого аеродрому (вертодрому) (перевищення найвищої точки посадкової площі над рівнем моря) та розмірів приаеродромної території, а також завантажує такі відомості до Реєстру будівельної діяльності Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва.
Експлуатанти аеродромів (вертодромів) державної авіації подають відповідному уповноваженому органу містобудування та архітектури відомості про перевищення аеродромів (вертодромів) (перевищення найвищої точки посадкової площі над рівнем моря), розташування зон для виконання навчально-тренувальних, інших видів польотів та розмірів приаеродромної території аеродромів (вертодромів) державної авіації.
5. У разі надходження до відповідного уповноваженого органу містобудування та архітектури заяви особи, що має намір збудувати об’єкт заввишки 45 метрів і більше відносно перевищення аеродрому (вертодрому) (перевищення найвищої точки посадкової площі над рівнем моря) відповідного аеродрому (вертодрому), для отримання містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки в межах приаеродромної території відповідний уповноважений орган містобудування та архітектури надсилає за допомогою програмних засобів Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва (далі - електронна система) не пізніше ніж протягом наступного робочого дня Державіаслужбі та/або Міноборони відповідно відомості, наведені в заяві особи, із зазначенням:
назви об’єкта будівництва;
абсолютної відмітки поверхні землі на ділянці будівництва в балтійській системі висот;
абсолютної відмітки найвищої точки запланованого об’єкта будівництва в балтійській системі висот;
географічних координат об’єкта будівництва у всесвітній геодезичній системі 1984 року WGS-84 (широта - ___°___ '___", довгота - ___°___'___").
6. Державіаслужба надсилає за допомогою програмних засобів електронної системи відомості, зазначені в пункті 5 цього Порядку, відповідному експлуатанту аеродрому (вертодрому) та провайдеру аеронавігаційного обслуговування не пізніше ніж протягом наступного робочого дня з дня їх отримання.
7. Міноборони надсилає відомості, зазначені в пункті 5 цього Порядку, відповідному експлуатанту аеродрому (вертодрому) та уповноваженому органу з питань забезпечення аеронавігаційною інформацією суб’єктів авіаційної діяльності державної авіації не пізніше ніж протягом наступного робочого дня з дня їх отримання.
8. Експлуатант аеродрому (вертодрому), провайдер аеронавігаційного обслуговування, уповноважений орган з питань забезпечення аеронавігаційною інформацією суб’єктів авіаційної діяльності державної авіації проводять оцінку впливу запланованого об’єкта будівництва з урахуванням поверхонь обмеження перешкод, зон обмежень забудови щодо умов авіаційного шуму, захисних зон аеронавігаційного обладнання, а також обмежень, пов’язаних із заходженням на посадку та вильотом на аеродромі (вертодромі), використанням зон для виконання навчально-тренувальних та інших видів польотів за першою та другою групою критеріїв.
9. До критеріїв першої групи належать поверхні обмеження перешкод, які встановлені додатком 14 "Аеродроми" до Конвенції про міжнародну цивільну авіацію, том I "Проектування та експлуатація аеродромів", том II "Вертодроми". Критерії зазначеної групи мають постійний характер і залежать від класу (коду) злітно-посадкової смуги аеродрому та обладнання, що на ній встановлене.
10. До критеріїв другої групи належать захисні зони аеронавігаційного обладнання, встановлені згідно з вимогами Міжнародної організації цивільної авіації (IKAO) EUR DOC 015 "Європейський керівний матеріал з управління територіями з обмеженою забудовою", Європейської організації з безпеки аеронавігації (Євроконтроль) від 9 вересня 2014 р. № GUID-0130 "Вказівки щодо оцінки можливого впливу вітрогенераторів на датчики спостереження", технічної документації підприємств - виробників засобів зв’язку, навігації та спостереження (радіотехнічного забезпечення), зони, в яких встановлені мінімальні абсолютні висоти в районі (АМА), а також обмеження, пов’язані із заходженням на посадку та вильотом на аеродромі, встановлені згідно з вимогами Doc 8168 IKAO "Правила аеронавігаційного обслуговування. Виконання польотів повітряних суден", що застосовуються під час розрахунків мінімальних абсолютних/відносних висот для всіх етапів польоту за приладами: мінімальних безпечних висот прольоту перешкод (OCA/H), мінімальних безпечних висот у секторах (MSA) та мінімальних безпечних висот під час наведення за засобами спостереження (MRVA).
11. Експлуатант аеродрому (вертодрому) цивільної авіації проводить оцінку впливу запланованого об’єкта будівництва на критерії першої групи.
12. Результати оцінки оформляються та створюються з використанням Реєстру будівельної діяльності електронної системи за формою згідно з додатком 1 та надсилаються Державіаслужбі за допомогою програмних засобів електронної системи.
13. Провайдер аеронавігаційного обслуговування проводить оцінку впливу запланованого об’єкта будівництва на критерії другої групи.
14. Результати оцінки оформляються та створюються з використанням Реєстру будівельної діяльності електронної системи за формою згідно з додатком 2 та надсилаються Державіаслужбі за допомогою програмних засобів електронної системи.
15. Експлуатант аеродрому (вертодрому) державної авіації проводить оцінку впливу запланованого об’єкта будівництва на критерії першої групи та критерії другої групи в частині, що стосується захисних зон аеронавігаційного обладнання, встановлених згідно з вимогами IKAO EUR DOC 015 "Європейський керівний матеріал з управління територіями з обмеженою забудовою", Європейської організації з безпеки аеронавігації (Євроконтроль) від 9 вересня 2014 р. № GUID-0130 "Вказівки щодо оцінки можливого впливу вітрогенераторів на датчики спостереження", технічної документації підприємств - виробників засобів зв’язку, навігації та спостереження (радіотехнічного забезпечення).
16. Результати оцінки оформляються за формою згідно з додатком 1 та надсилаються Міноборони.
17. Уповноважений орган з питань забезпечення аеронавігаційною інформацією суб’єктів авіаційної діяльності державної авіації проводить оцінку впливу запланованого об’єкта будівництва на критерії другої групи в частині, що стосується обмежень, пов’язаних із заходженням на посадку та вильотом на аеродромі, встановлених згідно з вимогами Doc 8168 IKAO "Правила аеронавігаційного обслуговування. Виконання польотів повітряних суден".
18. Результати оцінки оформляються за формою згідно з додатком 3 та надсилаються Міноборони.
19. Оцінки експлуатанта аеродрому (вертодрому), провайдера аеронавігаційного обслуговування, уповноваженого органу з питань забезпечення аеронавігаційною інформацією суб’єктів авіаційної діяльності державної авіації проводяться на безоплатній основі у двадцятиденний строк з дня отримання відомостей, зазначених у пункті 5 цього Порядку, від Державіаслужби, Міноборони.
20. Державіаслужба або Міноборони у п’ятиденний строк з дня отримання оцінки експлуатанта аеродрому (вертодрому), провайдера аеронавігаційного обслуговування або уповноваженого органу з питань забезпечення аеронавігаційною інформацією суб’єктів авіаційної діяльності державної авіації створює з використанням Реєстру будівельної діяльності електронної системи висновок щодо граничної висоти об’єктів на приаеродромній території за формою згідно з додатком 4 з обов’язковим зазначенням гранично допустимої висоти об’єкта будівництва з урахуванням впливу на безпеку польотів повітряних суден за першою та/або другою групою критеріїв та необхідності обладнання об’єкта будівництва денними та/або нічними маркувальними знаками та пристроями.
21. Державіаслужба або Міноборони надсилає за допомогою програмних засобів електронної системи висновок щодо граничної висоти об’єктів на приаеродромній території відповідному уповноваженому органу містобудування та архітектури не пізніше ніж протягом наступного робочого дня з дня його підписання.
22. Відповідний уповноважений орган містобудування та архітектури у разі зазначення у містобудівних умовах та обмеженнях забудови земельної ділянки, розташованої в межах приаеродромної території, інформації, визначеної пунктами 4 та 8 частини п’ятої статті 29 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності", враховує висновок Державіаслужби або Міноборони щодо граничної висоти об’єктів на приаеродромній території.
Додаток 1
до Порядку
ОЦІНКА
експлуатанта аеродрому (вертодрому)
( Див. текст )
Додаток 2
до Порядку
ОЦІНКА
провайдера аеронавігаційного обслуговування
( Див. текст )
Додаток 3
до Порядку
ОЦІНКА
уповноваженого органу з питань забезпечення аеронавігаційною інформацією суб’єктів авіаційної діяльності державної авіації
( Див. текст )
Додаток 4
до Порядку
ВИСНОВОК
щодо граничної висоти об’єктів на приаеродромній території
( Див. текст )
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 23 грудня 2021 р. № 1427
ПОРЯДОК
встановлення обмежень використання приаеродромної території
Загальні питання
1. Цей Порядок визначає механізм розроблення, погодження та затвердження обмежень використання приаеродромної території та вимоги до них.
2. Дія цього Порядку поширюється на Державіаслужбу, Міноборони, уповноважений орган містобудування та архітектури, органи місцевого самоврядування, експлуатантів аеродромів (вертодромів), провайдерів аеронавігаційного обслуговування та уповноважений орган з питань забезпечення аеронавігаційною інформацією суб’єктів авіаційної діяльності державної авіації.
3. Терміни, що вживаються у цьому Порядку, мають таке значення:
1) захисна зона аеронавігаційного обладнання - зона дії засобів зв’язку, навігації та спостереження, визначена відповідно до вимог Міжнародної організації цивільної авіації (IKAO) EUR DOC 015 "Європейський керівний матеріал з управління територіями з обмеженою забудовою", Європейської організації з безпеки аеронавігації (Євроконтроль) від 9 вересня 2014 р. № GUID-0130 "Вказівки щодо оцінки можливого впливу вітрогенераторів на датчики спостереження", інших документів щодо електромагнітної сумісності та радіотехнічного забезпечення, а також технічної документації підприємств - виробників засобів зв’язку, навігації та спостереження (радіотехнічного забезпечення);
2) контрольна точка аеродрому (вертодрому) - точка, що визначає географічне місце розташування аеродрому (вертодрому);
3) мінімальна абсолютна/відносна висота прольоту перешкод - мінімальна абсолютна/відносна висота польоту на певній ділянці, яка забезпечує необхідний запас висоти над перешкодами;
4) обмеження використання приаеродромної території - обмеження, що визначені поверхнями обмеження перешкод, зонами обмеження забудови щодо умов авіаційного шуму, захисними зонами аеронавігаційного обладнання, а також обмеженнями, пов’язаними із заходженням на посадку та вильотом на аеродромі, використанням зон для виконання навчально-тренувальних та інших видів польотів. Такі обмеження встановлюються згідно з критеріями першої та другої групи, визначеними у пунктах 7 і 8 цього Порядку;
5) перевищення аеродрому (вертодрому) - перевищення найвищої точки посадкової площі;
6) перешкода - усі нерухомі (тимчасові або постійні) та рухомі об’єкти або їх частини, які розташовані в зоні, призначеній для руху повітряних суден по поверхні або над відповідною поверхнею, призначеною для забезпечення безпеки повітряних суден у польоті, перебувають за межами відповідної поверхні та визначені як такі, що можуть становити небезпеку для повітряної навігації.
Інші терміни, що використовуються у цьому Порядку, вживаються у значенні, наведеному в Повітряному кодексі України, інших нормативно-правових актах у галузі цивільної та/або державної авіації, а також стандартах IКАО.
Встановлення обмежень використання приаеродромної території
4. Розмір приаеродромної території аеродромів (вертодромів) цивільної авіації залежить від класу (кодового позначення) аеродрому (вертодрому) та для аеродромів класу А, Б, В, Г (кодового номера 3, 4) визначається колом з радіусом 45 кілометрів від контрольної точки аеродрому, аеродромів класу Д, Е (кодового номера 1, 2) - 25 кілометрів від контрольної точки аеродрому, вертодромів - 12 кілометрів від контрольної точки вертодрому.
5. Розмір приаеродромної території аеродромів (вертодромів) державної авіації визначається прямокутником, більша сторона якого розташована паралельно осі льотної смуги, з центром у контрольній точці аеродрому (вертодрому), із сторонами: позакласних аеродромів - 70 на 35 кілометрів, I класу - 60 на 30 кілометрів, II класу - 40 на 30 кілометрів, III класу - 30 на 25 кілометрів, вертодромів - 30 на 20 кілометрів.
6. Експлуатант аеродрому (вертодрому) розробляє обмеження використання приаеродромної території з урахуванням поверхонь обмеження перешкод, зон обмежень забудови щодо умов авіаційного шуму, захисних зон аеронавігаційного обладнання, а також обмежень, пов’язаних із заходженням на посадку та вильотом на аеродромі (вертодромі), використанням зон для виконання навчально-тренувальних та інших видів польотів за першою та другою групою критеріїв.
7. До критеріїв першої групи належать поверхні обмеження перешкод, які встановлені додатком 14 "Аеродроми" до Конвенції про міжнародну цивільну авіацію, том I "Проектування та експлуатація аеродромів", том II "Вертодроми". Критерії зазначеної групи мають постійний характер і залежать від класу (коду) злітно-посадкової смуги аеродрому (вертодрому) та обладнання, що на ній встановлене.
8. До критеріїв другої групи належать захисні зони аеронавігаційного обладнання, встановлені згідно з вимогами IKAO EUR DOC 015 "Європейський керівний матеріал з управління територіями з обмеженою забудовою", Європейської організації з безпеки аеронавігації (Євроконтроль) від 9 вересня 2014 р. № GUID-0130 Вказівки щодо оцінки можливого впливу вітрогенераторів на датчики спостереження", технічної документації підприємств - виробників засобів зв’язку, навігації та спостереження (радіотехнічного забезпечення), зони, в яких встановлені мінімальні абсолютні висоти в районі (АМА), а також обмеження, пов’язані із заходженням на посадку та вильотом на аеродромі, встановлені згідно з вимогами Doc 8168 IKAO "Правила аеронавігаційного обслуговування. Виконання польотів повітряних суден", що застосовуються під час розрахунків мінімальних абсолютних/відносних висот для всіх етапів польоту за приладами: мінімальних безпечних висот прольоту перешкод (OCA/H), мінімальних безпечних висот у секторах (MSA) та мінімальних безпечних висот під час наведення за засобами спостереження (MRVA).

................
Перейти до повного тексту