1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В А
від 4 лютого 1999 р. N 142
Київ
Про хід виконання Указу Президента України від 19 березня 1997 р. N 241 "Про заходи щодо забезпечення конституційних прав громадян на звернення" в Івано-Франківській області
Кабінет Міністрів України відзначає, що Івано-Франківською обласною державною адміністрацією та іншими місцевими органами виконавчої влади проводиться певна організаторська робота, спрямована на створення необхідних умов для реалізації конституційних прав громадян на письмові звернення та особистий прийом, одержання на них відповідей відповідно до Закону України "Про звернення громадян".
На виконання Указу Президента України від 19 березня 1997 р. N 241 "Про заходи щодо забезпечення конституційних прав громадян на звернення" обласною державною адміністрацією видано відповідне розпорядження. За підсумками кожного року приймаються рішення з питань роботи місцевих державних адміністрацій та органів місцевого самоврядування із зверненнями громадян.
Налагоджено роботу з роз'яснення громадянам їх конституційних прав на звернення, зокрема в передачах місцевого телебачення та в обласних і районних газетах. Дні і години особистих прийомів голів обласної, районних державних адміністрацій та міських голів оприлюднено у засобах масової інформації обласного і районного рівнів.
В області практикуються такі форми роботи, як проведення "прямих ліній", "гарячих телефонів", "днів віддаленого села". Відповідно до затверджених графіків заступники голів обласної та районних державних адміністрацій щокварталу проводять особистий прийом громадян з виїздом на місця. Стан дотримання вимог законодавства щодо звернень громадян перевірено у 1998 році у чотирьох районах, двох містах та двох управліннях обласної державної адміністрації.
Місцевими органами виконавчої влади реалізовано ряд інших заходів, спрямованих на поліпшення роботи із зверненнями громадян на підприємствах, в установах та організаціях. Завдяки цьому за 11 місяців 1998 р. кількість звернень громадян, що надійшли до обласної державної адміністрації, зменшилася порівняно з відповідним періодом минулого року на 27 відсотків (на 1654 звернення).
Разом з тим у роботі обласної і районних державних адміністрацій та органів місцевого самоврядування мають місце прорахунки і недоліки. Так, у 1998 році зросла кількість звернень з питань соціального захисту, землекористування, будівництва, житлово-комунального та дорожнього господарства, забезпечення законності та правопорядку.
У роботі із зверненнями громадян допускаються порушення правових норм, бюрократизм і тяганина. Формальний розгляд звернень підриває довіру населення до місцевих органів влади, змушує їх по декілька разів звертатися до обласної державної адміністрації та центральних органів виконавчої влади з питань, що повинні вирішуватися безпосередньо на місцях. За останні п'ять місяців 1998 року до цих органів надійшло повторних звернень з Калуського району 50, Долинського - 70, Городенківського - 82, Снятинського - 163 звернення.
Допускаються порушення термінів розгляду заяв і скарг. Так, незважаючи на неодноразові нагадування, відповідь Адміністрації Президента України з приводу звернення Мельничук Н. М. (Надвірнянський район) щодо виплати допомоги на дітей надіслано через три місяці після отримання відповідного доручення. При цьому додатки, що підлягали поверненню до Адміністрації Президента України, втрачено. Звернення Мельничук Н. М. на час перевірки не задоволено.
В обласній та ряді районних державних адміністрацій і виконкомів місцевих рад не повною мірою виконуються вимоги Інструкції з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, об'єднаннях громадян, на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форм власності, в засобах масової інформації, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 14 квітня 1997 р. N 348. У переважній більшості перевірених організацій та підприємств облікові документи (журнали та облікові картки) ведуться з порушенням вимог цієї Інструкції. У зазначених документах не відмічається вид звернення, не завжди фіксуються результати розгляду звернень. Це ускладнює аналіз причин надходження звернень, насамперед скарг громадян та заходів щодо їх усунення. Не проводиться узагальнений аналіз звернень, що перебувають на контролі.

................
Перейти до повного тексту