- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Постанова
КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
від 29 грудня 2023 р. № 1406
Київ
Деякі питання функціонування Єдиної державної електронної системи е-нотаріату
Кабінет Міністрів України постановляє:
1. Затвердити Положення про Єдину державну електронну систему е-нотаріату, що додається.
2. Установити, що:
день початку функціонування Електронного реєстру нотаріальних дій, Електронного нотаріального архіву як складових Єдиної державної електронної системи е-нотаріату визначається рішенням Міністерства юстиції, що публікується в Офіційному віснику України;
нотаріальні документи з електронним ідентифікатором, сформовані до набрання чинності цією постановою, перевіряються у порядку, зазначеному пунктами 27-30 Положення, затвердженого цією постановою.
3. Внести зміни до постанов Кабінету Міністрів України, що додаються.
4. Визнати такими, що втратили чинність:
5. Міністерству юстиції, Міністерству цифрової трансформації забезпечити інформаційну взаємодію між Єдиною державною електронною системою е-нотаріату та Єдиним державним вебпорталом електронних послуг з використанням засобів системи електронної взаємодії державних електронних інформаційних ресурсів.
Прем'єр-міністр України | Д. ШМИГАЛЬ |
Інд. 29 | |
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 29 грудня 2023 р. № 1406
ПОЛОЖЕННЯ
про Єдину державну електронну систему е-нотаріату
Загальні питання
1. Це Положення визначає функціональні можливості, суб’єктів, організаційні та технологічні засади функціонування Єдиної державної електронної системи е-нотаріату та її складових, а також інші питання, пов’язані з її функціонуванням.
2. У цьому Положенні терміни вживаються у такому значенні:
1) Єдина державна електронна система е-нотаріату (далі - Система е-нотаріату) - взаємозв’язана сукупність інформаційно-комунікаційних, інформаційних систем, які діють як єдине ціле та у взаємодії з іншими інформаційними та інформаційно-комунікаційними системами призначені для автоматизації нотаріальної діяльності, зокрема збирання, накопичення, обробки, збереження, захисту, пошуку, обліку та використання відомостей щодо нотаріальної діяльності та забезпечення усіх видів електронної інформаційної взаємодії (обміну) згідно із законодавством, внесення інформації до єдиних та державних реєстрів, що функціонують у системі Мін’юсту та є складовими Системи е-нотаріату, формування нотаріального/прирівняного до нотаріально посвідченого документа з електронним ідентифікатором, а також для забезпечення доступу фізичних та юридичних осіб до відомостей про нотаріальні/прирівняні до нотаріальних дій з урахуванням вимог щодо збереження нотаріальної таємниці;
2) електронний ідентифікатор (далі - QR-код) - графічне зображення коду, який містить унікальний номер, що присвоюється нотаріальному/прирівняному до нотаріально посвідченого документу, завантаженому до Системи е-нотаріату, крім документа, викладеного на спеціальному бланку нотаріального документа;
3) електронне робоче місце користувача - складова Системи е-нотаріату, через яку забезпечується доступ користувача у випадках, передбачених законодавством, до інших складових Системи е-нотаріату з метою пошуку та внесення відомостей, відправлення запитів та отримання інформації з інших автоматизованих, інформаційних, інформаційно-комунікаційних систем, реєстрів, кадастрів, баз даних, обмін іншою інформацією в електронній формі, що необхідна для вчинення нотаріальних дій або виконання інших повноважень, завантаження та збереження завантажених сканованих копій нотаріальних/прирівняних до нотаріально посвідчених документів у складових Системи е-нотаріату, формування нотаріального/прирівняного до нотаріально посвідченого документа з QR-кодом, створення проектів нотаріальних документів та їх підготовка до підписання.
Інші терміни вживаються у значенні, наведеному у
Цивільному кодексі України, Законах України
"Про нотаріат",
"Про електронні довірчі послуги",
"Про електронні документи та електронний документообіг",
"Про публічні електронні реєстри", постановах Кабінету Міністрів України від 8 вересня 2016 р.
№ 606 "Деякі питання електронної взаємодії електронних інформаційних ресурсів" (Офіційний вісник України, 2016 р., № 73, ст. 2455; 2021 р., № 52, ст. 3216; 2023 р., № 11, ст. 721), від 4 грудня 2019 р.
№ 1137 "Питання Єдиного державного вебпорталу електронних послуг та Реєстру адміністративних послуг" (Офіційний вісник України, 2020 р., № 3, ст. 136; 2021 р., № 43, ст. 2625; 2022 р., № 69, ст. 4171) та інших нормативно-правових актах.
3. Власником (держателем) Системи е-нотаріату є держава в особі Мін’юсту.
Адміністратором Системи е-нотаріату (далі - адміністратор) є державне підприємство, що належить до сфери управління Мін’юсту.
4. Відомості до Системи е-нотаріату вносяться державною мовою, крім випадків, визначених законодавством.
Користування Системою е-нотаріату здійснюється цілодобово сім днів на тиждень, крім випадків проведення модернізації або планових і позапланових профілактичних та/або технічних робіт, пов’язаних з усуненням технічних та/або методологічних недоліків чи технічного збою в роботі, тривалість проведення яких визначається адміністратором із повідомленням власнику (держателю).
5. Захист інформації в Системі е-нотаріату здійснюється відповідно до вимог законодавства у сфері захисту інформації.
Складові Системи е-нотаріату
6. Складовими Системи е-нотаріату є:
електронне робоче місце користувача;
Електронний нотаріальний архів;
Електронний реєстр нотаріальних дій;
Єдиний реєстр довіреностей;
Єдиний реєстр нотаріусів;
Єдиний реєстр спеціальних бланків нотаріальних документів;
Спадковий реєстр.
7. Складові Системи е-нотаріату є її невід’ємними компонентами, які пов’язані між собою електронною інформаційною взаємодією.
8. Порядок ведення і користування єдиними та державними реєстрами, які є складовими Системи е-нотаріату, затверджується Кабінетом Міністрів України. Порядок функціонування і користування електронним нотаріальним архівом, що є складовою Системи е-нотаріату, затверджується Мін’юстом.
Функціональні можливості Системи е-нотаріату
9. Система е-нотаріату забезпечує:
1) функціонування складових Системи е-нотаріату;
2) електронну інформаційну взаємодію між Системою е-нотаріату та єдиними та державними реєстрами, інформаційно-комунікаційними системами, держателем яких є Мін’юст, та іншими інформаційно-комунікаційними системами (реєстрами, кадастрами, базами даних тощо) державних органів та установ;
3) доступ до складових Системи е-нотаріату;
4) формування та ведення встановленої законодавством статистичної звітності;
5) формування звітної та аналітичної інформації;
6) ведення довідників, що містяться в складових Системи е-нотаріату;
7) формування, передачу/прийняття та оброблення інформації, необхідної для вчинення нотаріальної дії;
8) завантаження сканованих копій нотаріальних документів, викладених на спеціальних бланках нотаріальних документів;
9) завантаження сканованих копій нотаріальних/прирівняних до нотаріально посвідчених документів, що виготовлені без використання спеціальних бланків нотаріальних документів;
10) збереження завантажених сканованих копій нотаріальних/прирівняних до нотаріально посвідчених документів (викладених на спеціальних бланках нотаріальних документів та виготовлених без використання таких бланків) у складових Системи е-нотаріату;
11) формування нотаріального/прирівняного до нотаріально посвідченого документа з QR-кодом;
12) можливості для здійснення функцій контролю відповідно до законодавства;
13) проведення аудіо- та відеоконференцій в режимі реального часу з використанням програмних засобів інформаційно-комунікаційних систем;
14) інші функціональні можливості, передбаченні законодавством.
Електронна інформаційна взаємодія між Системою е-нотаріату та єдиними та державними реєстрами, інформаційно-комунікаційними системами, держателем яких є Мін’юст, та іншими інформаційно-комунікаційними системами
Обсяг та структура даних, якими обмінюються суб’єкти електронної взаємодії через програмні інтерфейси електронних інформаційних ресурсів (сервіси), визначаються договорами про інформаційну взаємодію, укладеними відповідно до
Порядку електронної (технічної та інформаційної) взаємодії, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 8 вересня 2016 р. № 606 "Деякі питання електронної взаємодії електронних інформаційних ресурсів" (Офіційний вісник України, 2016 р., № 73, ст. 2455; 2021 р., № 52, ст. 3216; 2023 р., № 11, ст. 721).
У разі відсутності технічної можливості передачі даних засобами системи електронної взаємодії державних електронних інформаційних ресурсів "Трембіта" електронна інформаційна взаємодія може здійснюватися з використанням інших інформаційно-комунікаційних систем із застосуванням у них відповідних комплексних систем захисту інформації з підтвердженою відповідністю за результатами державної експертизи в порядку, встановленому законодавством.
11. Система е-нотаріату з метою забезпечення вчинення нотаріальних дій, надання публічних (електронних публічних) послуг та здійснення повноважень відповідно до покладених на державні органи завдань забезпечує електронну інформаційну взаємодію з:
єдиними та державними реєстрами, інформаційно-комунікаційними системами, держателем яких є Мін’юст, які не є складовими Системи е-нотаріату, у порядку, встановленому Мін’юстом;
іншими інформаційно-комунікаційними системами (реєстрами, кадастрами, базами даних тощо) державних органів та установ, у тому числі з Єдиним державним демографічним реєстром та Державним реєстром фізичних осіб - платників податків, на підставі спільних рішень Мін’юсту та відповідного державного органу (протоколів) або договорів про інформаційну взаємодію.
Суб’єкти Системи е-нотаріату
12. Суб’єктами Системи є-нотаріату є:
1) адміністратор;
2) власник (держатель);
3) користувач, яким є:
нотаріус;
посадова особа консульської установи/дипломатичного представництва України;
уповноважена посадова особа органу місцевого самоврядування;
помічник нотаріуса;
консультант державної нотаріальної контори/державного нотаріального архіву;
особа, яка перебуває у трудових відносинах з приватним нотаріусом/працівник державної нотаріальної контори/державного нотаріального архіву (далі - особа, що працює за трудовим договором), в обсязі, необхідному для здійснення своїх повноважень відповідно до посадової інструкції;
посадова особа Мін’юсту, його територіального органу;
посадова особа органу державної влади;
фізична або юридична особа, за дорученням якої або щодо якої вчинено нотаріальну/прирівняну до нотаріальної дію, або яка звертається за вчиненням нотаріальної/прирівняної до нотаріальної дії.
13. Адміністратор забезпечує:
технічне, технологічне створення та супроводження програмного забезпечення Системи е-нотаріату, надання та припинення доступу до неї відповідно до цього Положення, захист і збереження інформації в Системі е-нотаріату;
цілодобове функціонування Системи е-нотаріату, крім часу, необхідного для проведення планових та позапланових профілактичних та/або технічних робіт;
захист інформації, що міститься в Системі е-нотаріату, відповідно до
Закону України "Про захист інформації в інформаційно-комунікаційних системах" та цього Положення;
інші заходи (дії), передбачені законодавством.
................Перейти до повного тексту