1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В А
від 5 вересня 2000 р. N 1386
Київ
( Постанова втратила чинність на підставі Постанови КМ N 361 від 17.04.2008 )
Про затвердження типових положень про управління з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи та відділи з питань надзвичайних ситуацій та цивільного захисту населення
( Із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ N 1791 від 28.12.2001 N 910 від 16.06.2003 )
Кабінет Міністрів України
постановляє:
1. Затвердити Типове положення про управління з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи обласної, Київської та Севастопольської міської державної адміністрації та Типове положення про відділ з питань надзвичайних ситуацій та цивільного захисту населення районної, районної у містах Києві та Севастополі державної адміністрації, що додаються.
2. Визнати такою, що втратила чинність, постанову Кабінету Міністрів України від 5 жовтня 1998 р. N 1594 "Про затвердження типових положень про управління та відділи з питань надзвичайних ситуацій та цивільного захисту населення" (Офіційний вісник України, 1998 р., N 40, ст. 1488).
Перший
віце-прем'єр-міністр України

Ю.ЄХАНУРОВ
Інд. 33
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 5 вересня 2000 р. N 1386
ТИПОВЕ ПОЛОЖЕННЯ
про управління з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи обласної, Київської та Севастопольської міської державної адміністрації
1. Управління з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи (далі - управління) є структурним підрозділом обласної, Київської та Севастопольської міської держадміністрації, який створюється головою держадміністрації і підпорядковується голові відповідної держадміністрації та МНС.
2. Управління є органом управління відповідної територіальної підсистеми єдиної державної системи з питань запобігання і реагування на надзвичайні ситуації техногенного та природного характеру (далі - територіальна підсистема єдиної державної системи), який утворено з метою забезпечення реалізації державної політики у сфері цивільної оборони, захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій, запобігання виникненню цих ситуацій, реагування на них, а також забезпечення реалізації державної політики з ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи на відповідній території.
Управління у своїй діяльності керується Конституцією України, законами України, актами Президента України і Кабінету Міністрів України, наказами МНС, розпорядженнями голови обласної, Київської та Севастопольської міської держадміністрації, а також цим Положенням.
3. Основними завданнями управління є:
реалізація державної політики у сфері цивільної оборони, захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій, запобігання цим ситуаціям та реагування на них, ліквідації їх наслідків, а також соціального захисту населення і реабілітації територій, забруднених унаслідок Чорнобильської катастрофи;
керівництво діяльністю органів відповідної територіальної підсистеми єдиної державної системи;
розроблення і реалізація заходів щодо підтримання готовності органів управління і сил цивільної оборони до дій за призначенням у мирний час та на особливий період;
забезпечення сталого функціонування територіальної підсистеми єдиної державної системи;
здійснення інформаційного забезпечення у сфері цивільної оборони, захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій та їх наслідків, створення і впровадження сучасних інформаційних технологій та банків даних з питань соціального захисту населення і реабілітації територій, забруднених унаслідок Чорнобильської катастрофи;
підготовка і перепідготовка особового складу органів управління і сил цивільної оборони, організація навчання населення діям в умовах надзвичайних ситуацій.
4. Управління відповідно до покладених на нього завдань:
організовує розроблення і здійснення заходів щодо удосконалення організації цивільної оборони, захисту населення і території від надзвичайних ситуацій, запобігання їх виникненню і реагування на надзвичайні ситуації та заходів, пов'язаних з ліквідацією наслідків Чорнобильської катастрофи і соціальним захистом громадян, які від них постраждали;
подає голові обласної, Київської та Севастопольської міської держадміністрацій та МНС пропозиції до проектів державних та регіональних програм і прогнозів щодо вдосконалення системи цивільної оборони, запобігання виникненню надзвичайних ситуацій та ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи і соціального захисту громадян, які від них постраждали, контролює виконання затверджених програм;
подає голові обласної, Київської та Севастопольської міської держадміністрації та МНС пропозиції щодо включення до проекту Державного бюджету України, обласного, міського бюджету витрат на розвиток та функціонування органів управління і сил цивільної оборони, захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій, ліквідації їх наслідків, а також наслідків Чорнобильської катастрофи, забезпечує цільове використання виділених бюджетних коштів;
визначає в межах своєї компетенції рівень надзвичайної ситуації, забезпечує збирання, оброблення та аналіз інформації щодо загрози або виникнення надзвичайних ситуацій від усіх оперативно-чергових та аварійно-диспетчерських служб для вжиття адекватних заходів, доповіді керівництву обласної, Київської та Севастопольської міської держадміністрації та МНС, а також у разі необхідності доведення її до населення;
організовує роботи, пов'язані з ліквідацією надзвичайних ситуацій, контролює в межах своєї компетенції готовність органів управління і сил цивільної оборони до дій за призначенням;
здійснює організаційно-методичне керівництво і координацію роботи районних, районних у містах Києві та Севастополі держадміністрацій з питань соціального, правового та медичного захисту громадян, які постраждали від надзвичайної ситуації або брали участь у ліквідації її наслідків;
здійснює відповідно до законодавства державний нагляд і контроль за виконанням вимог цивільної оборони і техногенної безпеки, заходів щодо запобігання виникненню надзвичайних ситуацій та ліквідації їх наслідків, за станом готовності сил і засобів цивільної оборони до проведення рятувальних та інших невідкладних робіт у разі виникнення надзвичайних ситуацій на відповідній території;
бере участь у проведенні державної експертизи містобудівної документації та проектів будівництва потенційно небезпечних об'єктів у частині додержання вимог цивільної оборони і техногенної безпеки;
координує діяльність районних, районних у містах Києві та Севастополі держадміністрацій, органів місцевого самоврядування, служб цивільної оборони підприємств, установ та організацій незалежно від форми власності і підпорядкування щодо ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, проведення пошуково-рятувальних робіт;
забезпечує оповіщення населення за розпорядженням начальника цивільної оборони області (міста) про загрозу й виникнення надзвичайних ситуацій, контролює належне функціонування територіальних та об'єктових систем оповіщення;
розробляє разом із заінтересованими організаціями прогнози ймовірності виникнення надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру, здійснює районування територій за наявністю потенційно небезпечних об'єктів і виробництв та загрози виникнення стихійного лиха, визначає і контролює показники ризику на об'єктах господарювання і територіях;
організовує в установленому порядку надання допомоги населенню, яке постраждало внаслідок надзвичайних ситуацій;
визначає разом з районними, районними у містах Києві та Севастополі держадміністраціями, органами місцевого самоврядування склад, місця розміщення та оснащення сил і засобів територіальної підсистеми єдиної державної системи;
в установленому порядку забезпечує контроль за нагромадженням, збереженням та цільовим використанням фінансових резервів і матеріально-технічних ресурсів, призначених для ліквідації надзвичайних ситуацій та їх наслідків;
під час проведення пошуково-рятувальних робіт та робіт з ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій сприяє застосуванню за призначенням військ цивільної оборони, спеціалізованих та невоєнізованих формувань;
організовує впровадження в практику досягнень науки і техніки з питань запобігання виникненню надзвичайних ситуацій, зменшення впливу негативних наслідків та проведення робіт з їх ліквідації (у разі виникнення);
організовує в установленому порядку фінансове, матеріально-технічне забезпечення діяльності територіальної підсистеми єдиної державної системи;
розробляє, погоджує та затверджує в межах своєї компетенції відповідні плани з цивільної оборони та заходи щодо запобігання виникненню і ліквідації можливих надзвичайних ситуацій та їх наслідків, які є обов'язковими до виконання;
організовує підготовку органів управління і сил цивільної оборони та населення до дій в умовах надзвичайних ситуацій;
організовує роботу щодо забезпечення безпеки осіб, які залучаються до роботи у районах виникнення надзвичайних ситуацій, і збереження вантажів, що доставляються у ці райони;
формує обсяги замовлень на матеріально-технічні засоби, необхідні для потреб органів управління і сил цивільної оборони області (міста);
здійснює відповідно до законодавства комплексні перевірки стану цивільної оборони;
організовує в установленому порядку проведення навчань та тренувань з питань цивільної оборони, у тому числі підготовку учнів у загальних, професійно-технічних та інших навчальних закладах з питань безпеки життєдіяльності та цивільної оборони;
бере участь у виконанні завдань з мобілізаційної підготовки та мобілізаційної готовності держави в межах повноважень, визначених законодавством;
розробляє і реалізовує заходи щодо участі підпорядкованих органів управління і сил цивільної оборони у виконанні завдань територіальної оборони;
розробляє заходи щодо проведення тимчасового відселення та евакуації населення із зон надзвичайних ситуацій, зон можливих бойових дій на особливий період;
організовує та здійснює через засоби масової інформації інформування населення щодо законодавства з питань вимог цивільної оборони та захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій, заходів, які проводяться органами виконавчої влади для запобігання виникненню надзвичайних ситуацій, та іншої інформації, пов'язаної з правовим навчанням та пропагандою з питань запобігання надзвичайним ситуаціям;
сприяє підвищенню кваліфікації з питань безпеки життєдіяльності педагогічних працівників навчальних закладів;
проводить в установленому порядку добір кандидатів з числа допризовної молоді для вступу до навчальних закладів з питань підготовки кадрів цивільної оборони, бере участь у якісному доборі та підготовці призовників до служби у військах цивільної оборони;
організовує розроблення і здійснення заходів, пов'язаних з ліквідацією наслідків Чорнобильської катастрофи і соціальним захистом громадян, які від них постраждали;
здійснює контроль за виконанням завдань щодо переселення громадян з радіоактивно забруднених територій, створенням для них необхідних соціально-побутових умов у місцях компактного переселення, а також щодо будівництва житла, об'єктів соціальної та виробничої інфраструктури для громадян, які проживають на радіоактивно забруднених територіях, забезпечення їх екологічно чистими продуктами харчування і промисловими товарами першої необхідності;
бере участь у розгляді пропозицій щодо будівництва, розширення та реконструкції господарських об'єктів на територіях, забруднених унаслідок Чорнобильської катастрофи, та в місцях компактного проживання громадян, які постраждали від її наслідків;
відповідно до законодавства здійснює контроль за виконанням робіт з ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи і соціального захисту громадян, які від них постраждали;
фінансує в установленому законодавством порядку витрати на проведення робіт щодо ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи і соціального захисту громадян, які від них постраждали, та здійснює контроль за цільовим використанням бюджетних коштів, виділених на зазначені потреби;
дає загальну оцінку радіаційній обстановці на територіях, забруднених унаслідок Чорнобильської катастрофи, здійснює радіоекологічний моніторинг, методичне керівництво та координацію робіт щодо визначення радіаційної обстановки на цих територіях;
подає пропозиції щодо встановлення меж зон територій, забруднених унаслідок Чорнобильської катастрофи, готує аналітичні матеріали про стан соціального захисту громадян, які постраждали від її наслідків;
забезпечує виконання на відповідній території зобов'язань за міжнародними договорами у сфері захисту населення і територій від наслідків надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи;
сприяє місцевим органам виконавчої влади, органам місцевого самоврядування, підприємствам, установам і організаціям незалежно від форми власності у створенні та веденні страхового фонду документації;
( Пункт 4 доповнено абзацом тридцять дев'ятим згідно з Постановою КМ N 1791 від 28.12.2001 )
погоджує в установленому порядку питання добору і розстановки кадрів територіальної підсистеми єдиної державної системи та відповідних структурних підрозділів районних, районних у містах Києві та Севастополі держадміністрацій;
розробляє та вносить в установленому порядку пропозиції щодо удосконалення нормативно-правових актів на розгляд голові обласної, Київської та Севастопольської міської держадміністрації та МНС;
забезпечує в межах своєї компетенції реалізацію державної політики стосовно державної таємниці та контроль за її збереженням;
виконує інші функції, що випливають із покладених на нього завдань.
5. Управління має право:
одержувати безплатно від місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій незалежно від форми власності і підпорядкування інформацію, необхідну для виконання покладених на нього завдань;
заслуховувати інформацію посадових осіб структурних підрозділів районних, районних у містах Києві та Севастополі держадміністрацій, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій незалежно від форми власності і підпорядкування про хід виконання завдань і заходів у сфері цивільної оборони та в установленому законодавством порядку надавати їм обов'язкові для виконання розпорядження щодо усунення порушень вимог цивільної оборони;
у порядку, встановленому законодавством, залучати до проведення заходів, пов'язаних із забезпеченням запобігання виникненню надзвичайних ситуацій та у разі їх виникнення, органи управління у справах цивільної оборони, сили і засоби підприємств, установ та організацій незалежно від форми власності і підпорядкування, аварійно-рятувальні служби і територіальні підрозділи (формування) міністерств та інших центральних органів виконавчої влади згідно з планами взаємодії, а окремих спеціалістів - за погодженням з їх керівниками;
брати участь у порядку, встановленому законодавством, у перевірці стану створення, збереження та цільового використання коштів Фонду для здійснення заходів щодо ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи та соціального захисту населення.
6. Управління у процесі виконання покладених на нього завдань взаємодіє з іншими структурними підрозділами обласної, Київської та Севастопольської міської держадміністрації та з органами місцевого самоврядування, а також підприємствами, установами та організаціями незалежно від форми власності і підпорядкування, об'єднаннями громадян.
7. Управління очолює начальник, який призначається на посаду та звільняється з посади головою обласної, Київської та Севастопольської міської держадміністрації за погодженням з МНС. На посаду начальника управління можуть призначатися як військовослужбовці, так і цивільні особи у порядку, встановленому законодавством.
Начальник управління є заступником начальника цивільної оборони області (міста) і несе відповідальність за її стан у межах відповідної адміністративно-територіальної одиниці.
Начальник управління має заступників, які за його поданням, погодженим з МНС, призначаються на посаду і звільняються з посади головою обласної, Київської та Севастопольської міської держадміністрації.
Окремі посади в управлінні можуть заміщуватися військовослужбовцями у порядку, встановленому законодавством.
8. Начальник управління:
здійснює керівництво діяльністю управління, несе персональну відповідальність за виконання покладених на управління завдань та прийняті ним рішення, визначає ступінь відповідальності заступників начальника управління, керівників структурних підрозділів;
організовує діяльність управління та його підрозділів, спрямовану на розроблення і здійснення заходів щодо запобігання і реагування на надзвичайні ситуації та заходів, пов'язаних з ліквідацією наслідків Чорнобильської катастрофи і соціальним захистом громадян, які від них постраждали;
подає на затвердження голові обласної, Київської та Севастопольської міської держадміністрації кошторис доходів і видатків та штатний розпис управління в межах граничної чисельності та фонду оплати праці його працівників;

................
Перейти до повного тексту