1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В А
від 5 грудня 2007 р. N 1376
Київ
Про затвердження Державної цільової екологічної програми проведення моніторингу навколишнього природного середовища
( Із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ N 880 від 17.08.2011 N 970 від 24.10.2012 ) ( У тексті Постанови слова "Міністерство охорони навколишнього природного середовища" в усіх відмінках замінено словами "Міністерство екології та природних ресурсів" у відповідному відмінку згідно з Постановою КМ N 880 від 17.08.2011 )
Кабінет Міністрів України
постановляє:
1. Затвердити Державну цільову екологічну програму проведення моніторингу навколишнього природного середовища (далі - Програма), що додається.
( Пункт 2 виключено на підставі Постанови КМ N 970 від 24.10.2012 )
3. Міністерству екології та природних ресурсів разом з Міністерством фінансів та іншими заінтересованими центральними органами виконавчої влади під час складання проекту Державного бюджету України на відповідний рік передбачати кошти на виконання завдань і заходів Програми.
4. Міністерству екології та природних ресурсів подавати щороку до 15 квітня Кабінетові Міністрів України і Міністерству економічного розвитку і торгівлі інформацію про хід виконання Програми.
( Пункт 4 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ N 880 від 17.08.2011 )
Прем'єр-міністр України В.ЯНУКОВИЧ
Інд. 33
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 5 грудня 2007 р. N 1376
ДЕРЖАВНА ЦІЛЬОВА ЕКОЛОГІЧНА ПРОГРАМА
ПРОВЕДЕННЯ МОНІТОРИНГУ НАВКОЛИШНЬОГО ПРИРОДНОГО СЕРЕДОВИЩА
Мета Програми
Метою цієї Програми є забезпечення розвитку єдиної державної системи моніторингу навколишнього природного середовища (далі - система моніторингу), спрямованого на:
підвищення ефективності її функціонування;
надання органам виконавчої влади, органам місцевого самоврядування і населенню своєчасної та достовірної інформації про стан навколишнього природного середовища, підвищення рівня екологічних знань громадян;
визначення спільних пріоритетів під час планування дій суб'єктів системи моніторингу;
створення єдиної мережі спостережень;
технічне переоснащення та вдосконалення нормативно-методичного забезпечення системи моніторингу;
узгодження елементів інформаційних технологій, що використовуються суб'єктами системи моніторингу.
Шляхи і способи розв'язання проблеми
Україна є учасником понад 70 міжнародних двосторонніх та багатосторонніх угод і конвенцій, виконання яких потребує використання інформації щодо стану навколишнього природного середовища та прогнозування його змін. У зв'язку з цим розвиток системи моніторингу повинен здійснюватися з урахуванням загальноєвропейських вимог.
За роки проведення спостережень суб'єктами системи моніторингу накопичено певний досвід і значний обсяг інформації щодо стану навколишнього природного середовища та джерел його забруднення. Проте, оскільки інформацію накопичено на паперових носіях та розміщено у базах даних, які за структурою не відповідають вимогам та рекомендаціям Європейської економічної комісії ООН щодо створення Європейської мережі спостережень та інформації про стан навколишнього природного середовища, немає можливості в повному обсязі використовувати наявні дані для проведення його комплексної екологічної оцінки.
Розв'язання зазначених проблем досягається шляхом поєднання зусиль суб'єктів системи моніторингу та координації їх дій, забезпечення безперервності спостережень за складовими навколишнього природного середовища, вдосконалення нормативного, методичного, технічного та організаційного забезпечення для створення єдиної мережі спостережень, впровадження передових інформаційних технологій та створення банків даних про його стан.
Передбачено проведення комплексного моніторингу стану атмосферного повітря, вод, земель, лісів, геологічного середовища, біологічного різноманіття, поводження з відходами, фізичних факторів впливу на навколишнє природне середовище.
Для забезпечення моніторингу необхідно, зокрема, визначити інформаційні потреби, створити систему оцінки стану навколишнього природного середовища, розробити програми моніторингу різного рівня, провести спостереження, збирання, оброблення та аналіз даних моніторингу і оцінку інформації, підготувати на її основі висновки і пропозиції.
Стратегія оцінки стану навколишнього природного середовища, що передбачена Програмою, базується на комплексному підході і використанні оцінки окремих його складових з урахуванням можливості застосування екологічних індикаторів зазначеного стану.
Комбіноване використання результатів різних видів досліджень та спостережень, зокрема фізичних, хімічних, біологічних, дає змогу розширювати можливості для виявлення причинно-наслідкових зв'язків стану об'єктів навколишнього природного середовища та факторів впливу на них. Такий підхід забезпечує всебічність, об'єктивність і підвищення рівня ефективності системи оцінки стану навколишнього природного середовища порівняно з підходом, що ґрунтується на визначенні концентрації забруднюючих речовин.
Оцінка ризику повинна сприяти визначенню пріоритетності заходів як у сфері моніторингу навколишнього природного середовища, так і в природоохоронній діяльності. Урахування результатів оцінки ризику може бути використано органами виконавчої влади для вирішення питань щодо запобігання кризовим ситуаціям, розроблення і прийняття оптимальних управлінських рішень.
Для виконання завдань Програми повинні бути розроблені і прийняті регіональні та спеціальні програми моніторингу.
Регіональні програми спрямовуються на виконання пріоритетних завдань і здійснення заходів у сфері моніторингу навколишнього природного середовища в межах регіону.
Спеціальні програми моніторингу розробляються центральними органами виконавчої влади для розв'язання завдань, які потребують додаткової інформації про стан навколишнього природного середовища і/або вплив факторів його забруднення на певних територіях. Такі завдання можуть бути пов'язані з надзвичайною екологічною ситуацією, транскордонним моніторингом, потенційно екологічно небезпечним об'єктом, науковою задачею тощо.
Програма спрямована на поєднання зусиль усіх суб'єктів системи моніторингу для запобігання дублюванню функцій з моніторингу, створення єдиної мережі спостережень після оптимізації її елементів і програм, уніфікації та постійного вдосконалення технічного, методичного, метрологічного, наукового забезпечення її функціонування.
Інтеграція елементів мереж суб'єктів моніторингу в єдину мережу відбувається шляхом утворення організаційних та інформаційних зв'язків для забезпечення виконання функцій системи моніторингу і досягнення єдиної мети.
Єдина мережа спостережень передбачає поділ за принципом призначення інформації на загальнодержавний, регіональний та локальний рівні. До загальнодержавного рівня призначення інформації належать пункти спостережень, що віднесені до пріоритетних і відображають загальний стан навколишнього природного середовища держави та вплив найбільш важливих факторів на зміну його стану, та як обов'язкові складові - спеціальні мережі транскордонного і фонового моніторингу.
Передбачається створення уніфікованого за відповідними напрямами методичного забезпечення моніторингу, яке повинно бути впроваджено під час проведення спостережень в єдиній мережі всіма суб'єктами системи моніторингу. Основою такого забезпечення повинні бути національні стандарти та стандарти ЄС у сфері охорони навколишнього природного середовища.
Технічне забезпечення єдиної мережі спостережень визначає її загальний рівень, тому передбачається системне постійне оновлення засобів вимірювальної техніки та обладнання служб спостережень, зокрема проведення аналізу та розроблення рекомендацій, впровадження багатофункціональних приладів, створення автоматизованих постів спостережень та уніфікація засобів вимірювальної техніки.
Метрологічне забезпечення проведення спостережень передбачає застосування єдиних метрологічних норм і правил під час здійснення відбору проб та проведення польових і лабораторних досліджень, відповідних засобів вимірювальної техніки, статистичного оброблення результатів спостережень.
З метою забезпечення інтеграції інформаційних ресурсів та взаємодії суб'єктів системи моніторингу створюватиметься та забезпечуватиметься функціонування єдиної автоматизованої підсистеми збирання, оброблення, аналізу і збереження даних, для чого передбачається:
уніфікація технічного та програмного забезпечення;
об'єднання інформаційних підсистем окремих суб'єктів системи моніторингу для комплексної оцінки інформації;
упровадження передових інформаційно-аналітичних технологій та уніфікованих форм подання і збереження даних;
забезпечення відкритості інформаційних систем для їх розширення та впровадження нових напрямів.
Створення і подальший розвиток банків інформаційних ресурсів у системі моніторингу здійснюватиметься з урахуванням рівневого принципу розподілу завдань та забезпечуватиме інформаційне наповнення відповідних баз та банків вищого рівня. Багаторівневість запроваджується з метою підвищення функціональної та економічної ефективності інформаційного забезпечення.
Серед користувачів інформаційних ресурсів системи моніторингу визначаються три основні категорії:
постійні, інформація яким надається згідно з узгодженими регламентами, що враховують інформаційні потреби користувачів, і до яких належать органи виконавчої влади, органи місцевого самоврядування, суб'єкти системи моніторингу та їх територіальні органи;
користувачі, що звертаються за нерегламентованим запитом;
засоби масової інформації.
Альтернативним варіантом розв'язання проблеми є реалізація проекту системи екологічного моніторингу України, за яким передбачається створення нової єдиної мережі спостережень системи моніторингу без використання існуючих мереж суб'єктів системи моніторингу, нової інфраструктури системи моніторингу та здійснення капіталомістких заходів.
Таким чином, ураховуючи реальні можливості фінансування заходів Програми, обрано максимальне використання існуючого потенціалу без залучення значних капіталовкладень протягом найближчих років.
Завдання і заходи
Забезпечення належного рівня виконання функцій системи моніторингу та розв'язання існуючих проблем досягається шляхом здійснення ряду заходів, спрямованих на її розвиток, з використанням існуючих можливостей суб'єктів системи.
У першу чергу здійснюватимуться організаційні заходи із створення передумов для виконання Програми, які не потребують додаткового фінансування і проводяться у межах функціональних повноважень суб'єктів системи моніторингу. Зазначені заходи передбачають:
визначення структурних підрозділів суб'єктів системи моніторингу, які відповідатимуть за обмін інформацією;
укладення і виконання угод про спільну діяльність суб'єктів системи моніторингу;
проведення експертизи регіональних та спеціальних програм, що містять завдання і заходи з проведення моніторингу навколишнього природного середовища, та здійснення контролю за їх виконанням;
розроблення і впровадження постійно діючої системи інформування громадськості про стан навколишнього природного середовища.
Виконавців заходів Програми визначено у додатку 1.
Під час виконання завдань і заходів Програми здійснюватиметься її наукова підтримка, що включає розвиток прикладних наукових розробок у сфері моніторингу навколишнього природного середовища, а саме: теоретичне обґрунтування та підготовка пропозицій щодо оптимізованих схем побудови і функціонування мереж спостережень; визначення концептуальних підходів до проведення моніторингу окремих об'єктів довкілля; розроблення методів математичного опрацювання результатів спостережень, алгоритмів оцінки екологічного ризику; удосконалення та розроблення методів оцінки та прогнозування стану навколишнього природного середовища; створення типових програмно-технічних комплексів системи моніторингу різних рівнів з використанням геоінформаційних систем та типових структур банків даних; проведення поглиблених досліджень окремих об'єктів навколишнього природного середовища; обґрунтування якісних і кількісних параметрів спостережень; оцінка результатів моніторингу; моделювання управлінських рішень.
Завдання і заходи Програми, що потребують цільового фінансування та виконуватимуться протягом 2008-2012 років, наведено у додатку 2.
У разі потреби керівник Програми для координації діяльності її виконавців може залучати Міжвідомчу комісію з питань моніторингу довкілля.
Очікувані результати, ефективність Програми
Здійснення заходів Програми сприятиме підвищенню рівня задоволення потреб органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування, наукових установ та громадськості в об'єктивній і достовірній інформації про стан навколишнього природного середовища.
Очікувані результати виконання Програми наведено в додатку 3.
У результаті виконання Програми повинно бути забезпечено:
у соціальній сфері - встановлення факторів навколишнього природного середовища, що чинять шкідливий вплив на здоров'я населення; посилення узгодженості діяльності центральних і місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, громадських екологічних організацій та засобів масової інформації у сфері охорони навколишнього природного середовища; підвищення рівня інформованості населення щодо стану навколишнього природного середовища;
в екологічній сфері - скорочення строків розроблення і підвищення якості та ефективності управлінських рішень у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального природокористування та екологічної безпеки; розбудову мережі моніторингу навколишнього природного середовища України за єдиними вимогами, а також з урахуванням вимог комітету з екологічної політики Європейської економічної комісії ООН;
в економічній сфері - підвищення ефективності використання засобів спостереження за станом навколишнього природного середовища та антропогенним впливом на нього.
Ефективність Програми забезпечується оперативністю прийняття рішень у сфері охорони навколишнього природного середовища і використання природних ресурсів і, як наслідок, зменшенням витрат на розв'язання проблем екологічної безпеки.
Обсяги та джерела фінансування
Орієнтовний обсяг фінансування заходів Програми за рахунок коштів державного бюджету становить 152,3 млн. гривень, у тому числі коштів загального фонду - 102,3 млн. гривень, з них передбачено для Мінприроди - 14,8 млн., МНС - 27,5 млн., Мінрегіону - 7 млн., МОЗ - 4 млн., Мінагрополітики - 6,7 млн., Держводагентству - 20,3 млн., Держземагентству - 4 млн. і Держлісагентству - 18 млн. гривень; коштів спеціального фонду - 50 млн. гривень.
( Абзац перший розділу "Обсяги та джерела фінансування" із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ N 880 від 17.08.2011 )
Для фінансування окремих заходів необхідно додатково залучити кошти місцевих бюджетів, а також інших джерел. Обсяги фінансування за рахунок коштів місцевих бюджетів повинні бути визначені органами місцевого самоврядування на підставі регіональних програм моніторингу навколишнього природного середовища.
Додаток 1
до Програми
ПАСПОРТ
Державної цільової екологічної програми проведення моніторингу навколишнього природного середовища
1. Концепцію Програми схвалено розпорядженням Кабінету Міністрів України від 31 грудня 2004 р. N 992 "Про схвалення Концепції Державної програми проведення моніторингу навколишнього природного середовища".
2. Програму затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 5 грудня 2007 р. N 1376.
3. Державний замовник-координатор - Мінприроди.
4. Державні замовники - Мінприроди, МНС, МОЗ, Мінагрополітики, Мінрегіон, Держводагентство, Держземагентство, Держлісагентство.
5. Керівник Програми - перший заступник Міністра екології та природних ресурсів.
6. Виконавці заходів Програми - Мінприроди, МНС, МОЗ, Мінагрополітики, Мінрегіон, Держводагентство, Держлісагентство, Держземагентство.
7. Строк виконання: 2008-2012 роки.
8. Прогнозні обсяги та джерела фінансування, млн. гривень
Джерела
фінансування
Обсяг фінансування У тому числі за роками
2008 2009 2010 2011 2012
Державний
бюджет
152,3 26,47 31,06 30,67 31,645 32,455
Місцеві
бюджети
Інші джерела
Усього 152,3 26,47 31,06 30,67 31,645 32,455
( Додаток 1 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ N 880 від 17.08.2011 )
Додаток 2
до Програми
ЗАВДАННЯ І ЗАХОДИ
ЩОДО ПРОВЕДЕННЯ МОНІТОРИНГУ НАВКОЛИШНЬОГО ПРИРОДНОГО СЕРЕДОВИЩА
Найменування
завдання
Найменування
показника
Значення показника Найменування
заходу
Головний
розпорядник
бюджетних
коштів
Джерела
фінансу-
вання
Прог-
нозний
обсяг
фінан-
сових
ресур-
сів
для
вико-
нання
завда-
нь,
тис.
гри-
вень
У тому числі за роками
усьо-
го
за роками 2008 2009 2010 2011 2012
2008 2009 2010 2011 2012
1. Створення
на основі
інтеграції
відомчих мереж
в єдину
систему
інфраструкту-
ри системи
моніторингу і
забезпечення
її
функціонування
обсяг
коштів,
необхідних
для
виконання
завдання,
тис.
гривень
5610 1225 1270 1225 1105 785 1) визначення
інформаційних
потреб
користувачів
інформації
системи
моніторингу,
розроблення і
впровадження
міжвідомчого
регламенту
інформаційного
обміну
Мінприроди державний
бюджет
з них:
760 195 195 185 185
спеціальний
фонд
760 195 195 185 185
2) забезпечення
функціонування
міжвідомчого
інформаційно-
аналітичного
центру системи
моніторингу
-"- державний
бюджет
з них:
650 130 130 130 130 130
спеціальний
фонд
650 130 130 130 130 130
3) створення і
забезпечення
функціонування
центрів системи
моніторингу
регіонального
рівня
Мінприроди державний
бюджет
з них:
2120 400 530 530 395 265
спеціальний
фонд
2120 400 530 530 395 265
4) створення і
забезпечення
функціонування
центрів
транскордонного
моніторингу
-"- державний
бюджет
з них:
750 190 120 140 150 150
спеціальний
фонд
750 190 120 140 150 150
5) створення і
забезпечення
функціонування
інформаційно-
аналітичного
центру
моніторингу
лісів
Держліс-
агентство
державний
бюджет
з них:
1200 240 240 240 240 240
загальний
фонд
1200 240 240 240 240 240
6) розроблення
програмно-
технічних
засобів та
організаційних
заходів для
забезпечення
функціонування
системи
інформування
про стан
навколишнього
природного
середовища на
основі даних
системи
моніторингу
Мінприроди державний
бюджет
з них:
130 70 60
спеціальний
фонд
130 70 60
Разом державний
бюджет
з них:
5610 1225 1270 1225 1105 785
загальний
фонд
1200 240 240 240 240 240
спеціальний
фонд
4410 985 1030 985 865 545
2. Розвиток і
удосконалення
структури
системи
моніторингу
кількість
регіонів, де
проведено
оптимізацію
мереж і
програм
26 5 5 5 5 6 1) створення і
оптимізація
мереж
спостережень,
створення
єдиного реєстру
складових мереж
спостереження
державний
бюджет
з них:
7280 1460 1515 1515 1395 1395
загальний
фонд
4700
у тому
числі:
940 940 940 940 940
створення
станції
фонового
моніторингу
1 1 системи
моніторингу.
Оптимізація
програм та
регламентів
спостережень
відповідно до
вимог систем
моніторингу
Мінагропо-
літики
500 100 100 100 100 100
Мінрегіон 2850 570 570 570 570 570
Держвод-
агентство
600 120 120 120 120 120
Держліс-
агентство
750 150 150 150 150 150
Мінприроди спеціальний
фонд
2580 520 575 575 455 455
2) розширення
мережі
автоматизованих
постів
спостережень за
забрудненням
атмосферного
повітря в
екологічно
небезпечних
містах
МНС державний
бюджет
з них:
1290 340 950
загальний
фонд
1290 340 950
3) розширення
мережі
моніторингу
лісів на всю
територію
лісового фонду
України
Держліс-
агентство
державний
бюджет
з них:
1800 200 400 400 400 400
загальний
фонд
1800 200 400 400 400 400
4) створення
станції
фонового
моніторингу
МНС державний
бюджет
з них:
780 105 135 170 225 145
загальний
фонд
780 105 135 170 225 145
5) картографо-
інформаційне
забезпечення
моніторингу
природних
комплексів,
територій та
об'єктів
системи
моніторингу
Мінприроди державний
бюджет
з них:
2100 420 420 420 420 420
спеціальний
фонд
2100 420 420 420 420 420
загальний
фонд
150 100 50
6) модернізація
та розвиток
системи
моніторингу,
створення
станцій
спостережень за
транскордонним
перенесенням
забруднюючих
речовин,
забезпечення
функціонування
центру
моніторингу в
зоні відчуження
і зоні
безумовного
(обов'язкового)
відселення
МНС державний
бюджет
з них:
7850 665 2435 950 1900 1900
загальний
фонд
7850 665 2435 950 1900 1900
Разом державний
бюджет
з них:
21250 2950 4955 3455 4680 5210
загальний
фонд
16570 2010 3960 2460 3805 4335
спеціальний
фонд
4680 940 995 995 875 875
3. Проведення
моніторингу
об'єктів
навколишнього
природного
середовища,
створення та
ведення банку
інформаційних
ресурсів
системи
моніторингу
кількість
визначень,
тис.
16090 3218 3218 3218 3218 3218 1) проведення
моніторингу
об'єктів
навколишнього
природного
середовища
державний
бюджет
з них:
50670 9870 10070 10130 10190 10410
загальний
фонд
50670
у тому
числі:
9870 10070 10130 10190 10410
Мінприроди 14800 2970 2970 2980 2980 2900
МНС 9200 1700 1800 1800 1800 2100
МОЗ 2000 400 400 400 400 400
Мінагропо-
літики
1950 310 410 410 410 410
Мінрегіон 3000 600 600 600 600 600
Держвод-
агентство
11000 2200 2200 2200 2200 2200
Держземагент-
ство
1570 290 290 290 350 350
Держлісагент-
ство
7150 1400 1400 1450 1450 1450
2) проведення
фонового
моніторингу на
заповідних
територіях
державний
бюджет
з них:
6770 1095 1395 1420 1420 1440
загальний
фонд
600
у тому
числі:
120 120 120 120 120
Держліс-
агентство
600 120 120 120 120 120
Мінприроди спеціальний
фонд
6170 975 1275 1300 1300 1320
3) створення і
ведення
уніфікованих
банків даних
об'єктів
системи
моніторингу та
загального
банку
інформаційних
ресурсів
державний
бюджет
з них:
11720 2320 2375 2210 2345 2470
загальний
фонд
6550
у тому
числі:
1320 1310 1310 1310 1310
МНС 1500 300 300 300 300 300
МОЗ 750 160 150 150 150 140
Мінагропо-
літики
500 100 100 100 100 100
Мінрегіон 500 100 100 100 100 100
Держвод-
агентство
1500 300 300 300 300 300
Держземагент-
ство
800 160 160 160 160 160
Держліс-
агентство
1000 200 200 200 200 200
Мінприроди спеціальний
фонд
5170 1000 1065 900 1035 1170
4) моніторинг
радіаційного
стану на
пунктах
стаціонарної
мережі в
тридцяти-
кілометрових
зонах
Запорізької і
Рівненської АЕС
та в
Харківській
області
-"- державний
бюджет
з них:
1250 250 250 250 250 250
спеціальний
фонд
1250 250 250 250 250 250
Разом державний
бюджет
з них:
70410 13535 14090 14010 14205 14570
загальний
фонд
57820 11310 11500 11560 11620 11830
спеціальний
фонд
12590 2225 2590 2450 2585 2740
4. Удосконале-
ння
нормативно-
методичної
бази
функціонування
системи
моніторингу
кількість
розроблених
документів
35 6 7 8 7 7 1) розроблення
положення про
інформаційні
ресурси системи
моніторингу
Мінприроди державний
бюджет
з них:
200 200
спеціальний
фонд
200 200
2) розроблення
методичних
рекомендацій
щодо проведення
оптимізації та
створення мереж
спостережень
системи
моніторингу,
порядку
визначення і
включення до
них об'єктів,
зон та пунктів
спостережень
-"- державний
бюджет
з них:
260 130 130
спеціальний
фонд
260 130 130
3) розроблення
методичних
документів з
організації та
здійснення
моніторингу
окремих
об'єктів
системи
моніторингу
державний
бюджет
з них:
1270 180 370 340 200 180
загальний
фонд
550
у тому
числі:
80 170 150 100 50
Мінагропо-
літики
100 50 50
Мінрегіон 100 50 50
Держліс-
агентство
350 80 170 100
Мінприроди спеціальний
фонд
720 100 200 190 100 130
4) забезпечення
підтримки
інформаційної
бази національ-
них нормативно-
правових актів
та міжнародних
угод, що
регулюють
діяльність у
сфері
моніторингу
навколишнього
природного
середовища
-"- державний
бюджет
з них:
500 100 150 80 80 90
спеціальний
фонд
500 100 150 80 80 90
5) розроблення
положення про
порядок
інформаційної
взаємодії
суб'єктів
системи
моніторингу на
державному та
регіональному
рівні
Мінприроди державний
бюджет
з них:
100 100
спеціальний
фонд
100 100
6) проведення
аналізу
існуючого
методичного
забезпечення
моніторингу
навколишнього
природного
середовища.
Створення і
видання
збірника
уніфікованого
методичного
забезпечення
для використан-
ня в єдиній
мережі
спостережень
системи
моніторингу
-"- державний
бюджет
з них:
190 120 70
спеціальний
фонд
190 120 70
7) розроблення,
атестація і
впровадження
уніфікованих
методик прове-
дення
вимірювань,
гармонізація
стандартів з
методичного
забезпечення
системи
моніторингу до
міжнародних
Мінприроди державний
бюджет
з них:
2205 200 550 565 430 460
спеціальний
фонд
2205 200 550 565 430 460
8) розроблення
та впровадження
методики
аналізу
проведення
вимірювань в
аналітичних
підрозділах
суб'єктів
системи
моніторингу за
єдиними
критеріями
-"- державний
бюджет
з них:
250 250
спеціальний
фонд
250 250
Разом державний
бюджет
з них:
4975 860 1620 1055 710 730
загальний
фонд
550 80 170 150 100 50
спеціальний
фонд
4425 780 1450 905 610 680
5. Удоскона-
лення
приладово-
технічного
оснащення та
метрологічного
забезпечення
мережі
спостережень
системи
моніторингу
обсяг
коштів,
необхідних
для
виконання
завдання,
тис.
гривень
31125 5065 5585 6660 6780 7035 1) модернізація
технічної бази
засобів
вимірювальної
техніки
аналітичних
підрозділів,
які проводять
спостереження в
системі
моніторингу
державний
бюджет
з них:
21490 3460 3675 4735 4725 4895
загальний
фонд
13300
у тому
числі:
2460 2510 2760 2780 2790
МНС 3800 660 780 780 790 790
МОЗ 750 250 250 250
Мінагропо-
літики
2750 620 530 530 530 540
Держвод-
агентство
4000 680 830 830 830 830
Держлісагент-
ство
2000 500 370 370 380 380
Мінприроди спеціальний
фонд
8190 1000 1165 1975 1945 2105
2) розроблення
і впровадження
програмно-
апаратних
комплексів із
збирання та
оброблення
первинних даних
спостережень,
програмно-
технічного
забезпечення
інформаційного
обміну для
аналітичних
підрозділів
суб'єктів та
інформаційно-
аналітичних
центрів системи
моніторингу
державний
бюджет
з них:
9100 1560 1810 1815 1905 2010
загальний
фонд
5560
у тому
числі:
1060 1110 1100 1130 1160
МНС 980 150 200 190 210 230
МОЗ 500 100 100 100 100 100
Мінагропо-
літики
250 50 50 50 50 50
Мінрегіон 550 100 110 110 110 120
Держвод-
агентство
1150 230 230 230 230 230
Держземагент-
ство
1080 240 210 210 210 210
Держлісагент-
ство
1050 190 210 210 220 220
Мінприроди спеціальний
фонд
3540 500 700 715 775 850
3) створення і
ведення баз
даних
технічного та
методичного
забезпечення
мереж
спостережень
системи
моніторингу
Мінприроди державний
бюджет
з них:
995 130 185 180 250 250
спеціальний
фонд
995 130 185 180 250 250
4) організація
та здійснення
зовнішнього
контролю якості
вимірювань в
системі
моніторингу
-"- державний
бюджет
з них:
300 55 55 70 60 60
спеціальний
фонд
300 55 55 70 60 60
Разом державний
бюджет
з них:
31885 5205 5725 6800 6940 7215
загальний
фонд
18860 3520 3620 3860 3910 3950
спеціальний
фонд
13025 1685 2105 2940 3030 3265
6. Створення
механізму
проведення
оцінки,
прогнозування
стану
навколишнього
природного
середовища та
підготовки
інформації для
прийняття
управлінських
рішень
кількість
виконаних
наукових
робіт
20 3 3 4 5 5 1) визначення
методів і
розроблення
методик
проведення
оцінки стану
окремих
об'єктів
навколишнього
природного
середовища та
комплексної
оцінки за
результатами
моніторингу з
урахуванням
критеріїв,
гармонізованих
з критеріями ЄС
державний
бюджет
з них:
2630 400 390 550 640 650
загальний
фонд
1100
у тому
числі:
230 220 220 210 220
МНС 300 50 60 60 60 70
Мінагрополі-
тики
250 50 50 50 50 50
Держзем-
агентство
250 50 50 50 50 50
Держлісагент-
ство
300 80 60 60 50 50
Мінприроди спеціальний
фонд
1530 170 170 330 430 430
2) розроблення
уніфікованих
підходів і
програмного
забезпечення
для
узагальнення і
подання
екологічної
інформації та
результатів її
оцінки з
використанням
геоінформацій-
них систем
Мінприроди державний
бюджет
з них:
1195 230 280 265 220 200
спеціальний
фонд
1195 230 280 265 220 200
3) розроблення
методології
оцінки якості
атмосферного
повітря на
територіях, де
відсутні пункти
спостережень
-"- державний
бюджет
з них:
160 80 80
спеціальний
фонд
160 80 80
4) розроблення
методів та
програмних
засобів для
прогнозування
стану об'єктів
навколишнього
природного
середовища за
комплексним
підходом,
оцінки
ризику,
підготовки
управлінських
рішень з
використанням
інформації
системи
моніторингу
державний
бюджет
з них:
4440 335 700 1085 1125 1195
загальний
фонд
1570 140 330 350 370 380
у тому
числі:
МНС 370 70 70 70 80 80
Держзем-
агентство
300 70 60 60 60 50
Держлісагент-
ство
400 80 100 100 120
Держвод-
агентство
500 120 120 130 130
Мінприроди спеціальний
фонд
2870 195 370 735 755 815
Разом державний
бюджет
з них:
8425 965 1370 1980 206 2045
загальний
фонд
2670 370 550 570 580 600
спеціальний
фонд
5755 595 820 1410 1485 1445
7. Проведення
прикладних
наукових
досліджень з
метою
забезпечення
наукової
підтримки
функціонуван-
ня та
вдосконалення
системи
моніторингу
кількість
виконаних
наукових
робіт
26 5 5 6 5 5 1) наукове
обґрунтування
та розроблення
системи
екологічних
індикаторів на
основі
рекомендацій
ЄЕК ООН для
застосування
органами
державної
влади, органами
місцевого
самоврядування
та інформування
громадськості
-"- державний
бюджет
з них:
1495 180 395 420 245 255
спеціальний
фонд
1495 180 395 420 245 255
2) проведення
експедиційних
досліджень у
населених
пунктах, що не
охоплені мере-
жею спостере-
жень системи
моніторингу, за
фактами
наявності
підвищеної
захворюваності
населення
МНС державний
бюджет
з них:
1430 250 300 310 310 260
загальний
фонд
1430 250 300 310 310 260
3) наукове
обґрунтування
та розроблення
системи
моніторингу
іхтіофауни
внутрішніх
водойм України
Мінагро-
політики
державний
бюджет
з них:
250 100 150
загальний
фонд
250 100 150
4) забезпечення
супроводження
та науково-
методичної
підтримки
виконання
Державної
цільової
екологічної
програми
проведення
моніторингу
навколишнього
природного
середовища
Мінприроди державний
бюджет
з них:
1500 300 300 300 300 300
спеціальний
фонд
5) здійснення
наукового
обґрунтування
та наукової
підтримки
функціонування
системи
моніторингу в
лісовому
господарстві
Держліс-
агентство
державний
бюджет
з них:
1000 200 200 200 200 200
загальний
фонд
1000 200 200 200 200 200
6) здійснення
наукового
обґрунтування
та наукової
підтримки
функціонування
системи
моніторингу у
водному
господарстві, в
тому числі
поверхневих
вод,
переформування
берегів і
підтоплення
територій
Держвод-
агентство
державний
бюджет
з них:
750 150 150 150 150 150
загальний
фонд
750 150 150 150 150 150
Разом державний
бюджет
з них:
6425 1080 1445 1530 1205 1165
загальний
фонд
3430 600 750 810 660 610
спеціальний
фонд
2995 480 695 720 545 555
8. Міжнародне
співробітниц-
тво України у
сфері
моніторингу
навколишнього
природного
середовища
кількість
міжнародних
заходів
15 3 3 3 3 3 1) розвиток
системи
транскордонного
моніторингу
басейну Дніпра
Мінприроди державний
бюджет
з них:
2120 310 370 400 520 520
спеціальний
фонд
2120 310 370 400 520 520
2) проведення
міжнародних
заходів з
питань
співробітництва
на транскордон-
них водних
об'єктах
Держвод-
агентство
державний
бюджет
з них:
800 260 135 135 135 135
загальний
фонд
800 260 135 135 135 135
3) проведення
заходів з
питань
міжнародного
співробітництва
з моніторингу
лісів
Держліс-
агентство
державний
бюджет
з них:
400 80 80 80 80 80
загальний
фонд
400 80 80 80 80 80
Разом державний
бюджет
з них:
3320 650 585 615 735 735
загальний
фонд
1200 340 215 215 215 215
спеціальний
фонд
2120 310 370 400 520 520
Усього за
Програмою
державний
бюджет
з них:
152300 26470 31060 30670 31645 32455
загальний
фонд
102300 18470 21005 19865 21130 21830
у тому
числі:
Мінприроди 149500 3070 3020 2980 2980 2900
МНС 27500 3950 6080 4630 6015 6825
МОЗ 4000 660 650 900 900 890
Мінагро-
політики
6550 1230 1340 1440 1290 1250
Мінрегіон 7000 1370 1380 1380 1430 1440
Держвод-
агентство
20300 3940 4085 4085 4095 4095
Держземагент-
ство
4000 810 770 770 830 820
Держліс-
агентство
18000 3440 3680 3680 3590 3610
Мінприроди спеціальний
фонд
50000 8000 10055 10805 10515 10625

................
Перейти до повного тексту